Scudo Sports

Kaynağın Sağlamlığı

''Hornet'' arkadaşımız gerekli bilgiyi vermiş bu konuda.Kaynak teknolojisi makine mühendisliğinde bütün bir ders olarak okutuluyor,yanına bir de malzeme bilimini eklersek binlerce sayfa bilgi çıkar ortaya.Bu yüzden basit sorularla bu konunun açıklamasını yapmak çok zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: yasin cb
Scudo
@Turkishflier

Evet çok geniş bir alan olduğu için basit şekilde anlatmaya çalıştım.
 
Kaynağın malzemeye göre uyarlanması gerekir. Söylendiği üzere birçok kaynak çeşidi vardır. Benim tercihim gaz altı kaynağı ve oksijen kaynakları olurdu sanırım. Aliminyum kaynakları çok yüksek mukavemet sağlamadığını düşünüyorum; genellikle kaynak bölgelerinde de kaynaktan sonra şekle göre kalıbı yapıldıktan sonra ek parça kaynatılır(bunu en yakın örnek bikemizin boğaz kısmında görebiliriz) . Sizlerinde söylediği gibi bu konu malzemenin iç yapısına ve kullanılacağı alanlara göre mukavemet (dayanım) hesapları yapılır.Umarım faydalı olabilmişimdir:D
iyi forumlar...
 
Arkadaşalr konuyla ilgili bir webi sitesi buldum. Ne yazıkki dili ingilizce ama forum ortamına yine de katkısı olur diye bağlatısını veriyorum:

(link)

Özellikle alüminyum kaynağıyla ilgili olan kısım önemli olabilir.

(link)
 
@Turkishflier

makine mühendisliği son sınıf öğrencisi olarak az çekmedik o derslerden:D
 
@gurol

Steel welding Class: 101
Çelik yapılardaki kaynaklarda ( putrel kiriş, kolon etc.) malzemelerin et kalınlıklarını göz önüne alırsak,kayıp daha az olabilir. Fakat çeper kalınlığı
0.3mm. ye düşünce bu kayıp ciddi olarak yükselir.
Bir kısa not daha: çelik konstrüksiyonlar kaynaktan sonra ek yerlerinden ayrıca
vida-somunlanarak, kaynak sonrası kayıp pinlemeyle güçlendirilir..

Mustafa İçdağ
 
Geri