Scudo Sports

Katlanır lastık?

H.Sages

Daimi Üye
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
260
Tepki
171
Şehir
istanbul
Forumda belki yazıyordur ama bulamadım. Katlanır lastiklerin farkı nedir? Avantajları dezavantajları hakkında bilginiz var ise paylaşırsanız sevinirim.
 
Scudo
Bence,
Yumuşak bir yapıya sahip olmaları.
Daha hafif olmaları.
Sök - Tak durumlarında eziyet çektirmemeleri.
Taşımanın kolay olması. (İç lastik gibi katlayabilirsiniz.

Dezavantajı ?
Bence yok.
 
@Halil Uygun

Teşekkür ederim ama tam olarak cevabınızdan emin olamadım. Lastik ağırlıkları zaten ayrı bir özellik olarak veriliyor , katlanır olması da ayrı bir özellik olarak. Yumuşaklık konusunda motorsiklet lastiklerinde (özellikle pist için profesyonel modellerde ) SC1 SC2 ya da markasına göre K1 K2 ayırımı var.Buradan hamur yapısını da anlayabiliyorsunuz. Bisiklet lastiklerinde bu tip bir ayırıma da rastlamadım ya da farkedemedim. Katlanması mantık olarak iç lastik gibi taşınabilir olmasını sağlıyor olabilir diye düşünüyorum ancak yedek olarak dış lastik taşıma gereksinimi oldukça seyrek olur herhalde . Tam anlayamadım.
 
Evet dış lastik taşımak çok çok seyrek bir durum.
Ciddi anlamda uzun turlar için.

Lastikler çok çeşitli bisiklette,
Şöyle bir genelleme yapılabilir , İyi markaları yüksek seri lastiklerinin hepsi katlanabilir , birçok modelinde kevlar desteği var. (yüzeye basan kısımda patlamaya dayanıklı doku)

Birde telli lastikler bir süre sonra jant'a takıp çıkarıldıkça tel nedeniyle kenarlarından aşınırlar.
 
bence katlanır olması yumuşaklığından dolayı yolda güzel bir sürüş sağlamasıdır
 
  • Beğen
Tepkiler: H.Sages
Teşekkürler. O zaman bütçemiz el veriyorsa katlanır bir dış lastik almak daha avantajlı . Forumda yeni toplanmış harika bisikletler görüyorum, çok özenle seçilmiş parçalardan oluşan bir çok toplamada ve turlara katılan bir çok arkadaşta hala iç lastik kullanımı yaygın. Tubeless ler patlamaya daha dayanıklı (hatta bir takım kimyasallarla hiç patlamayan) olmasına, ağırlık avantajı olmasına karşın neden hala iç lastik kullanılıyor diye bir soru takılıyor kafama. Tubeless jantların pahallı olmasından mı ? Yoksa bilemediğim başka bir sebebi mi var? Bu ara lastiklerimi değiştirmek istiyorum hazır değiştirmişken 200-300 gr. ağırlıği mümkünse hafifleteceğim. Merakım bundan. Şu an Hutchinson İguana var bisikletimde, marka konusunda da karar veremedim. Schwalbe racing ralph 2.10 evo ya da Nobby Nick 2.10 evo almayı düşünüyorum. Kullananlar genellikle olumlu yorumlar yapmışlar. Aslında uygun bir kombinasyonla daha iyi performans alınabilir (önde ve arkada farklı modeller kullanmak) . Motosiklette lastik bilgim olduğundan seçim yapabiliyordum ancak bisiklette henüz marka ve modellere çok aşina değilim. Amacım asfaltta hız performansını düşürmeden
arazide mümkün olan en iyi performansı alabilmek. Uzun ömürlü olması çok önemli değil 2 sezonda tüm markaların hamurları özelliğini yitirecektir zaten kullanmasanız bile. Yorumlarınız var ise severek dinlerim
 
katlanır lastikte normal lastikte olduğu gibi yanında tel olmamasından dolayı katlanabilir özelliktedir ve buda daha hafif olmasını sağlıyor
örnek verecek olursak
Schwalbe Marathon XR modelide katlanır lastik ama yaklaşık 20bin ile 30bin km arası kullanım ömrü var
eskiden olsaydı dezavantajları var derdim ama rtık katlanır lastiklerin dez avantajları yok
ama aldığın lastiğin ömrüne dikkat et yoksa bi süre sonra yanaklar sanki eskimiş gibi duruyor şekillerini kaybediyorlar lastik alırkan yanaklarının çok ince olmamasına dikkat etmekte fayda var
 
  • Beğen
Tepkiler: H.Sages
@HYT SGS

Schwalbe Racing Ralph veya Continental Race King tavsiye edebilirim.
Herikisi de beklentilerinize uygun olarak, agirlik, performans, fiyat olarak denk ve sinifinin ust seviye lastiklerindendir.
 
arkadaşlar şuan kullandığım lastik de schwalbe smart sam 2.1 katlanabilir model. kuıllanan ya da yorumu olan arkadaşlar varsa severek dinlerim.
 
Geri