Scudo Sports

Katlanır bisiklet vites sistemleri?

Kayıt
7 Ağustos 2016
Mesaj
1
Tepki
1
Yaş
34
Şehir
Ankara
Merhabalar,

İşe gidip gelirken kullanmak üzere bir katlanır bisiklet almayı düşünüyorum, diğer bisikletimi koyacak yer bulmakta sıkıntı yaşıyorum.

Biraz araştırmaya başladım ve katlanır bisikletlerin vites sisteminin bildiğim sistemlerden çok farklı olduğunu düşünmeye başladım. Kimi 8 vitesli, kimi 21 vitesli, kimi kayışlı. Birbirlerine benzer görünüyorlar ama eminim ki performansları hayli değişiyordur. Aynı fiyat aralığındaki iki bisikletten nasıl birisi 7-8 vitesliyken (mesela Dahon marka bisikletler), biri 21 vitesli (mesela Carraro Flexi) olabiliyor? Katlanır bisikletlerden aldığımız performans vites sayısıyla ilişkili değil mi? Kayışlı tam olarak ne oluyor?

Beni bu vites sistemleri ile ilgili aydınlatabilecek birileri çıkarsa çok sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Scudo
Rubleyi 1. dişli büyük olan bir ruble ile değiştirsek olur mu ? Yokuşta daha rahat çıkma açısından değişime gidilecek
 
@FireWhiskey

Sn "FireWhiskey katlanır bisiklet dünyasına hoş geldiniz :)

Sizin de belirttiğiniz gibi, katlanır bisikletler farklı donanımlarla üretiliyor.
Kullanıcı, gerek önceki tecrübe, gerekse diğer kullanıcıların tecrübelerine dayanarak tercih üzerine fikir oluşturuyor.

Göbekten Vitesli Bisikletler; İthal yahut yerli hemen her markanın göbekten vites seçeneği var.
Artılar
a) Kolay ve sessiz vites değişimi.
b) Kolay ayar kaçırmaması.
c) Kolay arıza yapmaması.
d) Arka dişli, zincir ve aynakol ömrünün ön/arka aktarıcılı bisikletlere oranla çok daha uzun olması.
e) 3/8 arası vitese kadar vites seçeneği var. Piyasada genel olarak 3 vitesli olanını görüyoruz.


Eksiler;
a) Fiyat olarak göbekten vitesli bisikletin aktarıcılı bisiklete oranla daha pahalı olması.
b) Arıza durumunda tamir/bakımın pahalı olup, tamir/bakım ve değişiminin ustalık istemesi.
c) Lastik patladığında, lastik tamirinin aktarıcılı bisiklete göre daha zor olması.
d) Bisiklet satılmak istendiğinde, göbekten vites farkının satış fiyatına yansıtılması nedeniyle, fiyatının yüksek tutulması ve bu nedenle bisikletin 2. el müşteriler tarafından pek tercih edilmemesi.

Göbekten vitesli katlanır bisiklet yahut bisiklet kullanmadığım için artı (+) eksi (-) yorumda bulunamayacağım.

Aktarıcılı Bisikletler. İthal yahut yerli hemen her markanın da aktarıcılı vites seçeneği var.

Artılar
a) Fiyat olarak aktarıcılı bisiklete oranla daha uygun fiyatlı olması.
b) Arıza durumunda tamir/bakımın ucuz olup, tamir/bakım ve değişiminin çok ustalık istememesi.
c) Lastik patladığında, lastik tamirinin göbekten vitesli bisiklete göre daha kolay olması.
d) Bisiklet satılmak istendiğinde, göbekten vitesli bisiklete göre daha uygun fiyatı olması nedeniyle daha çabuk satılması.
e) Daha ucuz ve bol yedek parça seçeneği.

Eksiler
a) İyi ayarlandığında kolay, ancak yapısı itibari ile sesli vites değişimi. Yüksek modelde ses olmayabilir.
b) Kolay ayar kaçırması. Kullanıcı ve yol durum kaynaklı
c) Kolay arıza yapması. Kullanıcı ve yol durum kaynaklı.
d) Arka dişli, zincir ve aynakol ömrünün, göbekten vitesli bisikletlere oranla çok daha kısa olması.

Daha önce 26 inç şehir bisikleti kullandım. Şimdi ise Bianchi'nin 21 vitesli katlanır bisikletini kullanıyorum. Vites oranları gayet tatminkâr. Yokuşlarda yorucu değil.
Hattâ şunu diyebiliyorum. Henüz aynakolun en küçük dişlisini hiç kullanma ihtiyacı hissetmedim.

Şu gerçeği de ıskalamamak istiyorum. Bir çok katlanır bisiklet kullanıcısı 6/7 vites grubunun şehir içi kullanımda yeterli olduğunu ifade ediyor.
Ben, daha sonra sorun/sıkıntı yaşamamak adına katlanır bisikletimi 21 vites olarak almayı tercih ettim.

Kayışlı model hakkında bir şey söyleyemiyorum. Bildiğim kadarı ile Btwin Tilt 700 göbekten vitesli ve kayışlı bir model.
Ancak hiç kullanmadığım için fiyat/performans/konfor/bakım/maliyet/yedek parça temini gibi konularda bir şey söyleyemiyorum.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Esen kalın.
 
Herkese selamlar , 8 vites tek aynakollu bir katlanır bisiklete , 3 lü aynakolu takıp , 3 vites ön aktarıcı monte edip 24 vitesli hale getirmek mümkünmüdür ?

önreğin bu modeli ele alalım : (link)

buna
bu aynakolu taksam (link)

bu ön aktarıcıyı taksam : (link)

ve bu ön vites kolunu taksam : (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm
Bir de aynakola uyumlu olan orta göbek almanız lazım. Şu anki orta göbek yeni aynakola uyar eğer ölçüleri uyumlu ise.

Elimde 6-7-8 vites için kullanılmış ama sağlam ön aktarıcı var. 42 dişe kadar destekliyor. Ücretsiz verebilirim isterseniz.
 
Eger bisikletnizin sele borusu ve alt borusu ayni link deki bisiklet gibiyse, önaktariciyi linkdeki aynakola uyumlu bulabilirseniz E-Type almaniz gerekiyor. Aksi taktirde kelepceli ön aktaricilar olmuyor, cünkü aynakolun hizasinda baglanti yeri yok.

shimano-umwerfer-slx-e-type-dual-pull-fd-m660-3x9.jpg
aynakol.png
 
Hocam ben yaptım, tern limk b8'i full claris yaptık detaylar burada

'Katlanır bisiklet modifiyesinde uç noktalar...' başlık mesajı Katlanır bisiklet modifiyesinde uç noktalar...

Burada işin en zor kısmı orta aktarıcıyı kadroya takmak için ara eleman ihtiyacı, litepro diye bir marka var, iki çeşit ürünü var biri ikiliyi diğeri üçlüyü destekliyor. Üçlü dedtekleyen almalısınız birinci nokta bu.
İkincisi, alttan çekmeli bir aktarıcı almalısınız çünkü üstten çekenlere uygun değil hatırladığım kadarıyla.

Bunun için benim önerim hali hazırda önde aktarıcı olan bir model alıp sadece aynakol değişerek devam etmeniz.

(link)

Hem daha az masraf hem daha zahmetsiz. İlla disk fren olsun derseniz (link) bunun gibi bir model alırsınız

Şahsi görüşüm 3x8'e gerek yok, 2x8 daha ideal. Hatta daha pratik olsun derseniz arkayı bu şekilde güncellersiniz, aynakolu da biraz küçültünce gayet yeterli olur.
(link)

Ben şimdi bir dahon yapıyorum 105 setli, o bitince de görselleri paylaşacağım, biraz zaman alacak ama isterseniz fikir vermesi açısından ona da bakabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
Arka attırıcı kapasitesini de düşünmek lazım. 48/38/28 aynakol kullanılırsa eğer, arka aktarıcının ekstradan 20 diş daha kapasiteye sahip olması gerekir. Verdiğiniz örnekte sorun yok ama.
 
Katlanır bisiklet tavsiye konusunda defalarca insanlara eğer yokuşlu yollarda kullanacaksanız mutlaka 3x7 alın yazmıştım 🙂
 
(link)

Hem daha az masraf hem daha zahmetsiz. İlla disk fren olsun derseniz (link) bunun gibi bir model alırsınız

Şahsi görüşüm 3x8'e gerek yok, 2x8 daha ideal. Hatta daha pratik olsun derseniz arkayı bu şekilde güncellersiniz, aynakolu da biraz küçültünce gayet yeterli olur.
(link)
cevabınız için çok teşekkürler hali hazırda peugeot f10 d kullanıyorum zaten ve çok memnunum bu soruyu peugodan tern yada dahano gecsem nasıl olur diye dusunerek sordum cunku dahon ve ternde on aynakol hep tek yaprak .
diger sorum , ben f10 d bisikletimin ön aynakolunu 50-34 yapsam ve arka aktarıcıyıda buna (link) cevirmem mumkun olurmu ? yada carroroya geçip aynakol masrafındanda kurtulup gene aynı arka aktarıcıyı carraroya takabilirmiyim ? bu arada acera hg400 yere surtmuyor mu baya uzun bacakta :D
 
cevabınız için çok teşekkürler hali hazırda peugeot f10 d kullanıyorum zaten ve çok memnunum bu soruyu peugodan tern yada dahano gecsem nasıl olur diye dusunerek sordum cunku dahon ve ternde on aynakol hep tek yaprak .
diger sorum , ben f10 d bisikletimin ön aynakolunu 50-34 yapsam ve arka aktarıcıyıda buna (link) cevirmem mumkun olurmu ? yada carroroya geçip aynakol masrafındanda kurtulup gene aynı arka aktarıcıyı carraroya takabilirmiyim ? bu arada acera hg400 yere surtmuyor mu baya uzun bacakta :D
Sürtmüyor hocam lastik basıncında sorun olmazsa sürtmez. Dahon mariner'de de kullanan arkadaşım var, carraro flexi 108'de de. Sorun yaşamadılar.

Öne 50-34 aynakol takılabilir ama 8li uyumlu olmasına dikkat etin. Claris olabilir, bir de sanırım seri dışı daha uygun fiyatlı aynakol var.
Mevcut bisikletinizde öne bu aynakolu taktığınızda çok büyük ihtimalle arkaya fazladan bir şey ekleme ihtiyacınız kalmayacak.
Şayet kadronuzda görsel rahatsızlık ya da teknik bir kusur yoksa bence kendi bisikletiniz gayet ideal. Öne yol aynakolu, lastikler biraz incelir, belki gidon sele borusu ile hafifletilir, hidrolik disk fren derken dört başı mamur bisiklet olup çıkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
Sürtmüyor hocam lastik basıncında sorun olmazsa sürtmez. Dahon mariner'de de kullanan arkadaşım var, carraro flexi 108'de de. Sorun yaşamadılar.

Öne 50-34 aynakol takılabilir ama 8li uyumlu olmasına dikkat etin. Claris olabilir, bir de sanırım seri dışı daha uygun fiyatlı aynakol var.
Mevcut bisikletinizde öne bu aynakolu taktığınızda çok büyük ihtimalle arkaya fazladan bir şey ekleme ihtiyacınız kalmayacak.
Şayet kadronuzda görsel rahatsızlık ya da teknik bir kusur yoksa bence kendi bisikletiniz gayet ideal. Öne yol aynakolu, lastikler biraz incelir, belki gidon sele borusu ile hafifletilir, hidrolik disk fren derken dört başı mamur bisiklet olup çıkar.
Anladım hocam çok sağolun , şimdilik bir süre peugeot f10-d ile devam edicem zaten hali hazırda bu modelin vites oranlarından çok memnunum , ama ilerde 50-34 yada 53-39 seklinde 2 li aynakola sahip bir katlanır bisiklete kesinlikle "Shımano Acera Rd-m3020 8v Arka Aktarıcı+cs-hg400 11-40t 8v Ruble Seti" ni takmayı düşünüyorum .

hatta biraz araştırdım , ne kadar uyumludur bilmiorum ama uyarsa belkide böyle bir modele , shimano Essa Cs-hg400-8v Ruble 11-45t + Shimano Essa Rd-u2000 Arka Aktarıcı 8v Gs yi bile takabilirim.

bu dediğim sistemleri ileride (link) bu modele uygulama düşüncem var , aslında keşke carraro bu modelin aynısının disk frenlisini üretseymiş ama malesef yok belki 2026 modellerde getirirler ozaman tam istediğim proje bisikleti çıkmış olur montajıda burada detaylı paylaşırım.

bu arada essa set 11-45 desteklemesine rağmen bacak uzunluğu GS olarak geçiyor
(link)

(link)


acera set ise 11-40 desteklemesine rağmen bacak uzunluğu SGS olarak geçiyor
(link)

essa acaba daha mı uygun olur bilmiyorum fiyatları birbirlerine çok yakın bu videoda gözüme bacak boyu kesinlikle aceradan daha kısa gözüktü .

 
Anladım hocam çok sağolun , şimdilik bir süre peugeot f10-d ile devam edicem zaten hali hazırda bu modelin vites oranlarından çok memnunum , ama ilerde 50-34 yada 53-39 seklinde 2 li aynakola sahip bir katlanır bisiklete kesinlikle "Shımano Acera Rd-m3020 8v Arka Aktarıcı+cs-hg400 11-40t 8v Ruble Seti" ni takmayı düşünüyorum .

hatta biraz araştırdım , ne kadar uyumludur bilmiorum ama uyarsa belkide böyle bir modele , shimano Essa Cs-hg400-8v Ruble 11-45t + Shimano Essa Rd-u2000 Arka Aktarıcı 8v Gs yi bile takabilirim.

bu dediğim sistemleri ileride (link) bu modele uygulama düşüncem var , aslında keşke carraro bu modelin aynısının disk frenlisini üretseymiş ama malesef yok belki 2026 modellerde getirirler ozaman tam istediğim proje bisikleti çıkmış olur montajıda burada detaylı paylaşırım.

bu arada essa set 11-45 desteklemesine rağmen bacak uzunluğu GS olarak geçiyor
(link)

(link)


acera set ise 11-40 desteklemesine rağmen bacak uzunluğu SGS olarak geçiyor
(link)

essa acaba daha mı uygun olur bilmiyorum fiyatları birbirlerine çok yakın bu videoda gözüme bacak boyu kesinlikle aceradan daha kısa gözüktü .

Yeni yaptığım dahon'a Essa'yı denedik, boyu kurtarmıyor hocam. Yere basmadan geri söktük.bacak uzunluğundan ziyade 45'e geçince aktarıcı komple aşağı iniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
Yeni yaptığım dahon'a Essa'yı denedik, boyu kurtarmıyor hocam. Yere basmadan geri söktük.bacak uzunluğundan ziyade 45'e geçince aktarıcı komple aşağı iniyor.
45 e geçince nedemek anlamadım , okadar usta değilim hocam ...😅
 
45 e geçince nedemek anlamadım , okadar usta değilim hocam ...😅
11-45 Arka rublenin en üst dişlisi hocam, 1. Vitese aldığınızda dişli çok büyük olduğu için makine iyice aşağı doğru uzuyor o nedenle uymuyor
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
11-45 Arka rublenin en üst dişlisi hocam, 1. Vitese aldığınızda dişli çok büyük olduğu için makine iyice aşağı doğru uzuyor o nedenle uymuyor
Anladım hocam bende farklı bişey sandım kusura bakmayın , bu arada 2 haftadır yabancı sitelerde okumadığım araştırmadığım forum kalmadı essayı da araştırdım essa olmuyor , 2 li aynakola sahip örneğin 50-34 gibi bir katlanıra yapabileceğimiz tek ve en uygun yükseltme sizinde önerdiğiniz gibi bu set "Shımano Acera Rd-m3020 8v+cs-hg400 11-40t 8v+cn-hg40 Zincir Seti"
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm
Peki Shimano Claris RD-R2000 SS için bir fikriniz var mı? 2 seneden fazladır Acera m360 kullanıyorum Carraro 108 üzerinde ve memnun değilim performansından; ya Altus ya da Clarisle değiştirmeyi düşünüyorum.
 
Peki Shimano Claris RD-R2000 SS için bir fikriniz var mı? 2 seneden fazladır Acera m360 kullanıyorum Carraro 108 üzerinde ve memnun değilim performansından; ya Altus ya da Clarisle değiştirmeyi düşünüyorum.
Acera altustan daha üst seviye aktarıcı. Eğer acedan memnun değilseniz size tavsiyem Alivo RD-T4000 aktarıcı. 9 vites uyumlu normalde ama 8 vites ile çok güzel çalışıyor. Yazmış olduğunuz claris kısa bacak olduğu için muhtemelen sizinki ile uyumsuz olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dr.Hasta
Acera altustan daha üst seviye aktarıcı. Eğer acedan memnun değilseniz size tavsiyem Alivo RD-T4000 aktarıcı. 9 vites uyumlu normalde ama 8 vites ile çok güzel çalışıyor. Yazmış olduğunuz claris kısa bacak olduğu için muhtemelen sizinki ile uyumsuz olacaktır.
Cevap için teşekkürler. Acera hiyerarşide üstte duruyor evet ama aldığımdan beri ayar tutmakta zorlanıyor; bisikletin üstünde sürekli bi ince ayar halindeyim. İki defa bisikletçiye de ayarlattım, kaç defa kendim de düzelttim ama istediğim temiz akışı bir türlü yakalayamadım. Alivo RD-T4000'ya bakacağım ama şunu da sorayım bu Clarisin long cage versiyonu da var, o uyumlu olur mu ?
 
Cevap için teşekkürler. Acera hiyerarşide üstte duruyor evet ama aldığımdan beri ayar tutmakta zorlanıyor; bisikletin üstünde sürekli bi ince ayar halindeyim. İki defa bisikletçiye de ayarlattım, kaç defa kendim de düzelttim ama istediğim temiz akışı bir türlü yakalayamadım. Alivo RD-T4000'ya bakacağım ama şunu da sorayım bu Clarisin long cage versiyonu da var, o uyumlu olur mu ?
Aynı m360 aktarıcıyı 10 yıl kullandıktan sonra ben de değişim yaptım. Claris olanının uzun bacak olanını piyasada bulamamıştım. Sıfır satışı yoktu. Ben de forumdan bir abinin tavsiyesi ile alivio olanı aldım ve çok memnun kaldım. Ama benim acera aktarıcıda problem yoktu. Ayarı hiç bozulmuyordu. Ben sırf kozmetik olarak gözüme kötü gözüktüğü için değişim yaptım. Siz önce ayarın niye bozulduğunu tespit etmeye bakın. Çünkü bu acera aktarıcı işini çok iyi yapıyordu bende.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dr.Hasta
Geri