Scudo Sports

Katlanır Bisiklet Seçimi

@Rasimcan Meral
Tilt'lerin en önemli ve en iyi özelliği bence 1 saniyede katlanması. Brompton'dan sonra en hızlı katlanan bisiklet bence. Otobüste metroda kullanmak için yaratılmış. Diğer katlanırları katlamak için kenara çekilmek gerekiyor ve 15 sn sürüyor. Ama toplu taşımayla işiniz yoksa Tilt'e o kadar para vermek gereksiz bence. Ama göbekten vites ve zincir yerine kayış olayı da bayaa kullanışlı. Konu katlanır bisiklet olunca seçmek çok zor :naslyany: Bu alt seri dediğiniz Matex'ler oturaklı ve sağlam gibi gerçekten. Malesef deneme fırsatı bulamadım bu Matex'leri.

Kartı olanlara garantiyi ömür boyu yapmaları iyi olmuş :harika: Bakalım benim bisikletim için bakım ücreti alacaklar mı ? İlk bakıma götüreceğim ama ilk 6 aydan sonra ücret alıyorlarmış. Benim bisiklet 9 aylık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
Scudo
@Burcuu
Bence yetki sahibi olmayan birine denk gelirseniz ücretli olur, ama mesela önceden email atarsanız genel merkezlerinden biri size "tabii ki, getirin ücretsiz bakalım" tadında bir cevap atarsa gittiğinizde ama ben böyle bir email almıştım deyip, gerekirse telefonunuzdan açıp göstererek yine ücretsiz halledebilirsiniz. Bence denemeye değer;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burcuu
@Rasimcan Meral aynen tilti iade edip matex denedim. matex arkadaşta vardı 1 hafta kullandım. tourney aktarıcı fiyatı ne yazık ki oyle ama bu tabiki kötü olduğu anlamına gelmez. normalde bisikletin fiyatı 899 liraydı son zamlarla arttı fiyatı. ama şu var bisikletinin görüntüsü ve kadro yapısı müthiş. elcikler ve sele o bisiklette en sevdiğim parçalar olmuştu. tekrar güle güle kullan kardeşim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
Şunu kaçırdım ben esas. İçime nasıl oturdu bilemezsiniz

http://www.hizliresimyukle.com/images/2016/02/09/dah.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
@D.Mustafa

Ankara'da olsam ben de koşup alırım diye geçirmiştim içimden bu sabah. Sahibinden'den hala ileti geliyor:D
 
@Rasimcan Meral Ben dedim ki adama otobüs biletini alıp geliyorum yarın sabah 8 de Ankara da buluşalım. O da senden önce biri aradı almazsa gel dedi, Ama adam almış :uzgnm:
 
çok ucuza gitmiş hakkaten bu Dahon ?
 
@Burcuu@D.Mustafa şüpheli geldi bana, bilmeyen ya da paraya ihtiyacı olmayan biri de olabilir ama her halukarda dikkat etmek gerek.
 
@Kazuya

Ben öğrenciyim, şu anda kullandığım bisikletleri ilerde para kazanıp daha iyileriyle değiştirdiğimde bunları tercihen benim gibi öğrenci kişilere çok ucuza dağıtmayı düşünüyorum. Belki de bu da o niyette biri.
Söz konusu bisikletin kadrosunda bol çizik var ama. Bisikletin kalitesinden fazla bir şey eksiltmez ama fiyatını her türlü düşürür.
 
Şehir bisikleti ile Katlanır bisiklet arasında ne kadar bi performans farkı var ? ( btwin bflod 320 var aklımda 6 vitesli )
 
Satan kişinin diğer ilanlarında recumbent ve tandem de vardı fiyatları uygundu, sağlık sebebi ile elinde ne varsa satılığa çıkartmış. Bu arada onlar çizik değil çamur lekesi. Yani ara ara düşüyor böyle uygun fiyatlı, denk getirmek lazım. Ederinin çok altında olduğu için bende kalkıp Ankara ya gidip elden teslim alayım dedim ama adam gelme sattım bisikleti dedi :(
 
@Bisikolog

Ben pazartesi denedim o bisikleti, yıllardır şehir bisikleti, 2 gündür de bfold 500 kullanan biri olarak şöyle cevap vereyim:
Söz konusu katlanır bisiklet olunca performans beklememek lazım. Sportif amaçlı bir bisikletten çok kişiyi A noktasından B noktasına götüren bir cihaz söz konusu. Söz konusu yayanlıktan çıkıp, 10-15 dakkada gidilen mesafeleri 3-5 dakkaya düşürmek ise katlanabilir bisiklet çok avantajlı: sokakta bırakmak zorunda kalmıyorum, 1. Kattaki evime merdiven boşluğunda duvarlara sürtmeden elimde taşıyabiliyorum. Evde bisikleti kapının arkasına koydum, kimseyi rahatsız etmeden duruyor. Metroya ilk aldığım gün bindim, kimseyi rahatsız etmeden katladım kenarda sanki pazardan aldığım çuvalı duvara yaslamışım gibi durdu, kimse de bu ne bu demedi. Ki nispeten kalabalık da bir saatti, açık haliyle insanları rahatsız ederdi muhtemelen. Hafif olması da bir avantaj tabi. Ayrıca 20 jant tekerleklerin şöyle müthiş bir avantajı var: kaldırımda sürerken yayaları hiç rahatsız etmiyor. Çok düşük hızlarda yürüyen insanların peşinde hızlı denge manevralarını kimseye çarpmadan yapabilmek büyük avantaj. Kıvrak bir bisiklet, sivrisinek gibi dolaşıyorum ortalarda.
Burdan şehir bisikletine bağlayayım: katlanır bisiklet küçük jantlı olduğu için ve oturuş pozisyonu dik olduğu için ortalama hızı büyük ebatlı şehir bisikletlerine göre düşük, tek dezavantajı bu kanımca. Fakat bu avantaj mı dezavantaj mı karar vermek size kalmış: küçük jant, dik oturuş pozisyonu ve dik gidon düşük hızlarda müthiş bir kontrol sağlıyor. Yüksek hızlarda stabilitesi çok ciddi düşüyor tabi, dezavantajı bu. Kabaca özetlemek gerekirse: uzun mesafe kat edilecekse ve kaldırımda değil, asfaltta gidilecekse kesinlikle şehir bisikletinin performans farkı var. Fakat kaldırım=küçük jantın krallığı bence (bmx?:D). Hele ki ara sıra toplu taşıma aracı kullanma ihtimaliniz varsa kesinlikle katlanır bisiklet tercih etmek lazım.
Bu arada henüz kendim ölçümler yapmadım, ama bir şehir biiskleti için ortalama hız düz yolda 20-25 km/saat iken katlanır bisikletle galiba 16 km/saat gibi bir ortalama hızınız olacak. Yokuş aşağı şehir bisikletiyle isterseniz 40'a kadar çıkarsınız mesela (50, 60, bana mısın demez aslında), ama katlanır bisiklet 20-25'ten sonra güven vermeyecek derece stabilite kaybı yaşıyor, kontrol etmek zorlaşıyor (ucundan tattım biraz, hakkaten fazla zorlamamak lazım gibi), böyle bir performans farkı gerçekten var. Kaldı ki bisiklet yollarından mahrum şehiriçi yollarımızda genelde bizim için şehiriçi ulaşım = kaldırım.
Gelelim 320 yerine neden 500 seçtiğime. Decathlon'da çalışan eleman bana şiddetle 320'yi önerdi. Stoklara yeni geldi ve muhtemelen haftasonunu görmeyecek dedi. Haklı olabilir, gerçekten son derece yeterli bir bisiklet ve decathlon kart çıkarttığınızda (bedavadır, kredi kartı değildir), ömür boyu garanti sahibi oluyorsunuz. Bence müthiş. Şöyle bir 15 dakka kadar 320'yi denedim, mağazadaki pistte fazla fikir sahibi olmak mümkün olmuyor, fakat bana "tamam işte, ihtiyacım olan şey bu" dedirtti. Sonra 500'le yan yana koydum karşılaştırdım, belli ki 500'e biraz daha kalite katmışlar, sele borusu kelepçesine siz de gidince dikkat edin mesela, 320'de biraz ucuza kaçılmış, 500'ünki daha bir tatmin edici. Sonra 500'ün lastikleri kesinlikle daha iyi. 500'e oturunca çok hakiki bir bisiklet hissi verdi bana, 320'de o his yoktu, 500 tekerleklerin 20 jant oluşunu hiç hissettirmedi bana. Neye bağlıdır bilemiyorum, ama hissiyat işte, belki mühendislik, belki o anda denediğim bisikletlerin tesadüfi sele boylarıyla bile alakalı olabilir, kesin bir şey söylemem doğru olmaz. Sonra @evren ünver 'in de dediği gibi, elcikler ve sele gibi detaylar daha üst kalitedeydi, ben de 3 kuruş fazla olsun, kırmızı olsun dedim :D :D :D
300'ü hiç denemedim bile, çünkü yardımcı olan arkadaş sayım yapıyordu, almayacağımı bildiğim için boşuna zahmet ettirmedim. Düşük vites önemli benim için önemli ve göz kararı anladığım kadarıyla 300'ün tek vitesi mesela 500'deki 4.-5. Vitese denk gibi. Yayaların arasından giderken, ışıklarda tümseklerde, kaldırıma inerken çıkarken en sık kullandığım vites 1. Vites oldu bu 2 gün içerisinde. Eğer tek vitesli bisiklet kullanabileceğiniz bir yerdeyseniz yaşadığınız yer şehir bisikleti için de uydgundur muhtemelen, şehir bisikleti alın:D

@Kazuya teşekkürler!:)
 
@Rasimcan Meral Hayırlı olsun kazasız sürüşler. Bende fikirlerinize birkaç tecrübemi eklemek istiyorum. 2 yıldan fazladır katlanır kullanıyorum. Dahon 3 (16") ve b-fold 5 (20") var. Uzun mesafe olarak ara vermeden şehir içi şehir dışı karışık yolda 50 km gittim. Öyle yavaş ta değil tempolu gittim baya 5 ten aşağı inmedim vites olarak. Lastikler standart tı 2.25 olması lazım yanlış bilmiyorsam. Ki buda gayet kalın bir ebat. Bisikletin akması rüzgar sizin performansınız yolun durumu vb gibi etkenler bisikleti değerlendirirken büyük rol oynuyor. Görüşlerinizin çoğuna katılıyorum fakat sadece şehir içinde binilecek bir klasman değil katlanır bisikletler. Bazı yabancı bisikletçilerin bunlarla dünya turuna çıktıklarını biliyorum tabiki b-fold yada tilt ile değil ama katlanır bisiklet sonuçta onlarda. Gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra istediğiniz şehir içi bisiklet ile rahatça mukayese edilebilir, mesela lastikleri ve jantları değiştirip gidonu da kendinize göre ayarlayabilirseniz daha iyi geri dönüşler alacağınızı düşünüyorum. Ama kabul elimizdeki bu bisikletler orta düzeydeler ve bizi gün içindeki ulaşım ihtiyacımızı giderirken eğlendirsin diye varlar. Ama önemli olan bisiklet değil sizsiniz ;):harika::rolleyes:
 
@Rasimcan Meral Öncelikle çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için benim aklımda normalde şehir bisikleti vardı ama aklım katlanıra kaydı biraz çünkü seneye üniversiteye gidince almayı düşünüyorum çünkü katlanır bisikleti yurt a sokmak sorun olmaz diye düşünüyorum ve memlekete gidiş gelişlerde yanımda getirmek için katlanır daha avantajlı geldi bana bu arada hayırlı olsun yeni Bisikletin kazasız belasız kullanırsın inş
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
Geri