Scudo Sports

Katlanır bisiklet modifiyesinde uç noktalar...

Ehlikeyif

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ağustos 2014
Mesaj
600
Tepki
773
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
(link)

Bu sitede Dahon'ları bambaşka yapmışlar resmen, ağzım açık kaldı. Biraz el becerim olsa kendi katlanırıma bunların kimisini düşünebilirdim, özellikle ikili aynakol, mandallı göbekler ve 8'li yol rublesi vs :)
 
Scudo
Ben de tek parça gidon borusu, Andros stem, kinetix jantlar, Kojak lastikler, 11-34 ruble(şimdiki11-32) istiyorum.

Ya da satıp verge 20x mi alsam diyorum. Ama şu andaki mup8 çiçek gibi fazlasına da ihtiyacım yok ama işte insanoğlu bu doymuyor...
 
Aslında çok fazla bir şey yapmaya gerek yok arka rubleyi degiştirip buna paralel olarak arka aktarıcı ve vites kolunu degiştirdin mi fazlasıyla yeterli olur kanısındayım.
ayna kolu degiştirme ve ön aktarıcı takmak hem agırlık hemde fiyat olarak zorlayabilir.
bence ideal modifikasyon şekli
11-36 ruble bunun yanında vites kolu ve aktarıcı degişimiyle bisiklet hem tur için hemde mtblerin yokuş performansına sahip olacaktır.
benim hayalimdeki modifikasyon SRAM 10-42 ruble bunun yanında 11li arka aktarıcı ve 11li vites kolu.( bu hayalin maaliyeti 400dolar civarında)
 
Bence bu konu 2015 de gereken ilgiyi yakalayamamış. o yüzden konuyu tekrar uyandırayım istedim. Artık katlanır sahibi birçok insan var ve bisikletini modifiye etmek istiyor fakat nasıl yapılacağını bilmiyor. Katlanır bisikletini modifiye eden arkadaşlar bu konu altında birleşip katkı sunarsak herkes için yararlı olur. Burada modifiye sorularını, modifiyeli bisikletlerimizi ve kullandığımız parçaları paylaşalım.
 
08708DA6-0EC0-49AB-9156-8538367F37E2.jpeg
o zaman bende buraya kendi modifiye ettiğim katlanır bisikletimi koymak istiyorum.
dahon cadenza xl’ im :)
Alfine 8 göbekten vitesli ancak ben bites sisteminde değil de ön maşası gidon ve gidon boğazı, sele borusu vb değişiklikler yaptım. kadro boyu birazbana küçük geliyor. Küçük gelmiyor olsa kesinlikle alfine 11’e geçerdim:)
 
Selamlar herkese
Modifiye konusunda yardım bekliyorum.
Bir çok bisiklet işiyle uğraşan kişiyle görüşsem de katlanır bisiklet ayrı bir dünya. Çoğunun bilgisi yetersiz.
Kullandığım bisiklet carraro flexi 121
Arka ruble 14-34 vidalı göbek var. Hızı yetmiyor. Yokuşu daha kolay çıkmak istiyorum. Maalesef yokuşlarım yürürken bile zorluyor. Bu yüzden şu parçaları takmayı düşünüyorum.
-Arka göbek deore
-Ruble 11-34
-Arka aktarıcı (hangisi olmalı yardım ederseniz sevinirim)
-Zincir
-Vites kolu 8li altus
-Deore fren bacakları
-Deore 3 parmak fren kolları
Bisikleti ayrı bir boyuta taşımayı düşünüyorum :)
Deneyimli üstadlar önneri ve yardımlarınızı bekliyorum.
Özellikle de arka aktarıcı konusunda. Saygılar...
 
Ben şunları yaptım : Ruble 11-40 ön tek yaprak 48t Sonuç bir çok yokuşu rahatça çıkıyorum
Arka aktarıcı için ise Shimano Tourney Rd Tx-800 kullandım ( Buda olur diye düşünüyorum Shimano Claris RD-R2000-SS )
 
IMG-20210601-WA0016.jpg
Sele borusu , pedallar , aynakol takımını Litepro ürünleri ile hafiflettim , rubleyi 11-36 yaptım , fren kolları , vites kolları ve arka aktarıcı sora set zaten , gidon uzatma aparatı sele ile gidon arası mesafede daha rahat sürüş pozisyonu sağladı , elcikler fonte elcikler ile değişti , güzel bir hal aldı .
 
Ben şunları yaptım : Ruble 11-40 ön tek yaprak 48t Sonuç bir çok yokuşu rahatça çıkıyorum
Arka aktarıcı için ise Shimano Tourney Rd Tx-800 kullandım ( Buda olur diye düşünüyorum Shimano Claris RD-R2000-SS )

Önde 3lü aynakol var. Carraro121 kullanıyorum.
Şimdi zaten onunla çıkarsın diyebilirsiniz. Yetmiyor ki şöyle söyleyim. Oturduğum yerde çok dik yokuşum var. Bu yokuşu zor da olsa çıkıyorum. Fakat çanta heybe doluyken çıkamıyorum.

Claris aktarıcıya bakmamıştım. Şimdi Claris r2000 ss özelliklerine baktım da 2li aynakol için uygun yazıyor. Bir de kapasite düşükmüş.
Onun yerine yine 3lü aynakol için uygun olan 43 diş kapasiteli rd r2000 claris arka aktarıcıyı, gs yani uzun bacak taksak acaba yere değecek kadar aşağı iner mi?
266309 dosyayı görüntüle
Sele borusu , pedallar , aynakol takımını Litepro ürünleri ile hafiflettim , rubleyi 11-36 yaptım , fren kolları , vites kolları ve arka aktarıcı sora set zaten , gidon uzatma aparatı sele ile gidon arası mesafede daha rahat sürüş pozisyonu sağladı , elcikler fonte elcikler ile değişti , güzel bir hal aldı .
Efsane olmuş. Kaç kg ?
 
Şimdi Furkan kardeş iki önemli konu var
1 -uzun bacak aktarıcı 20 jant bir bisiklette muhtemelen yere değer. ( İstersen ürünü internetten al yerine takmadan bak göreceksin. Kullanmadan iade edebilirsin )
2- Neden 3lü aynakol ? Katlanır 20 jant bir bisiklet kullanıyoruz. 2 li ye geç bence. Ben tek yaprak çok rahat kullanıyorum. Forumda okumuşsundur 3 lü aynakol olunca 3 X 8 24 vitesin olmuyor. maksimum 14-15 vitesin oluyor. 1 X 11-12 sistemlerin kullanılma nedeni belli. Önde 39- 50 Arkada 11-40 deneyebilirsin
 
Son düzenleme:
Önde 3lü aynakol var. Carraro121 kullanıyorum.
Şimdi zaten onunla çıkarsın diyebilirsiniz. Yetmiyor ki şöyle söyleyim. Oturduğum yerde çok dik yokuşum var. Bu yokuşu zor da olsa çıkıyorum. Fakat çanta heybe doluyken çıkamıyorum.

Claris aktarıcıya bakmamıştım. Şimdi Claris r2000 ss özelliklerine baktım da 2li aynakol için uygun yazıyor. Bir de kapasite düşükmüş.
Onun yerine yine 3lü aynakol için uygun olan 43 diş kapasiteli rd r2000 claris arka aktarıcıyı, gs yani uzun bacak taksak acaba yere değecek kadar aşağı iner mi?

Efsane olmuş. Kaç kg ?
10.7 kg ama detaylı ölçücem
 
  • Beğen
Tepkiler: Rider108
Önde 3lü aynakol var. Carraro121 kullanıyorum.
Şimdi zaten onunla çıkarsın diyebilirsiniz. Yetmiyor ki şöyle söyleyim. Oturduğum yerde çok dik yokuşum var. Bu yokuşu zor da olsa çıkıyorum. Fakat çanta heybe doluyken çıkamıyorum.

Claris aktarıcıya bakmamıştım. Şimdi Claris r2000 ss özelliklerine baktım da 2li aynakol için uygun yazıyor. Bir de kapasite düşükmüş.
Onun yerine yine 3lü aynakol için uygun olan 43 diş kapasiteli rd r2000 claris arka aktarıcıyı, gs yani uzun bacak taksak acaba yere değecek kadar aşağı iner mi?

Efsane olmuş. Kaç kg ?

furkan kardeşim şöyleki 14-34 7 li sistem için arkada takabileceğin son oranlar. 11-40 flexi 121 e olmaz.11-40 8 li sistemler için, mevcut satılan 8 li sistemlerin hiçbirinde de 3 lü aynakol yok., sen eyer 7 li devam ederim diyorsan 42-34-24 aynakol var shimanonun. onu alıp flexi 121 in yokuş performansını bir tık daha geliştirebilirsin. gelişim şöyle olur. eskiden 28/34=0.82 iken yeni takacağın aynakolla 24/34=0.7 olurki bununla evereste dahi tırmanabilirsin. nasıl bir yokuş anlamadım. mevcut 0.82 de gayet iyi bir oran. tabi bu güncellemeyi yaparsn hızdan kaybedeceğin mevcut 3.4 ten 3.0 a düşersin. ama 20-25km/s yaparsın yinede.
 
Son düzenleme:
Şimdi Efkan kardeş iki önemli konu var
1 -uzun bacak aktarıcı 20 jant bir bisiklette muhtemelen yere değer. ( İstersen ürünü internetten al yerine takmadan bak göreceksin. Kullanmadan iade edebilirsin )
2- Neden 3lü aynakol ? Katlanır 20 jant bir bisiklet kullanıyoruz. 2 li ye geç bence. Ben tek yaprak çok rahat kullanıyorum. Forumda okumuşsundur 3 lü aynakol olunca 3 X 8 24 vitesin olmuyor. maksimum 14-15 vitesin oluyor. 1 X 11-12 sistemlerin kullanılma nedeni belli. Önde 39- 50 Arkada 11-40 deneyebilirsin
Anladım üstad, denemek gerekiyor.
3lü aynakoldan vazgeçeceğim sanırım.
Öyleyse dediğiniz gibi 2li 50-39 aynakol ve 11-40 ruble için uyumlu arka aktarıcı var mıdır?
 
Anladım üstad, denemek gerekiyor.
3lü aynakoldan vazgeçeceğim sanırım.
Öyleyse dediğiniz gibi 2li 50-39 aynakol ve 11-40 ruble için uyumlu arka aktarıcı var mıdır?
dostum bu oranlar senin mevcut sisteminin yokuş performansından çok daha kötü, haberin olsun. yokuşu daha zor çıkarsın böyle bi güncelleme yapacaksan.
 
bir aksilik çıkmaz ise yapacağım güncellemeyi buradan sizlerle paylaşacağım. teşekkürler bilgileriniz için.. 🤚
 
dostum bu oranlar senin mevcut sisteminin yokuş performansından çok daha kötü, haberin olsun. yokuşu daha zor çıkarsın böyle bi güncelleme yapacaksan.

Evet şimdi fark ettim Rider108 doğru söylüyor ben Carraro 121 ön 3 lünün dişlilerine bakmadan yazmıştım.

Ayrıca şu an sahip olduğun 0.82 oranı bence de hiç fena değil. ( Bursa'nın hangi yokuşundan bahsediyorsun . Bende Bursa'da yım. Bir ara denk getirirsek görüşelim ) 0,7-0,6 lık oranlara katlanır 20'' lik bir bisiklet ile çıkman epey zor zira arka rublede 40-42 den büyük dişliler kullanmaya başladığın an arka aktarıcının koruyucu kafesi en alt viteste iken yere bayağı bir yaklaşıyor. Benim sistemde 3 cm pay var ki bu pek iç acıcı bir değer değil idare ediyorum. ( Parke taşlı bir yokuş çıkamam - çıkmam yani )

Not : İsmini yanlış yazmışım mesajımda şimdi fark edip düzeltim. Pardon
 
Evet şimdi fark ettim Rider108 doğru söylüyor ben Carraro 121 ön 3 lünün dişlilerine bakmadan yazmıştım.

Ayrıca şu an sahip olduğun 0.82 oranı bence de hiç fena değil. ( Bursa'nın hangi yokuşundan bahsediyorsun . Bende Bursa'da yım. Bir ara denk getirirsek görüşelim ) 0,7-0,6 lık oranlara katlanır 20'' lik bir bisiklet ile çıkman epey zor zira arka rublede 40-42 den büyük dişliler kullanmaya başladığın an arka aktarıcının koruyucu kafesi en alt viteste iken yere bayağı bir yaklaşıyor. Benim sistemde 3 cm pay var ki bu pek iç acıcı bir değer değil idare ediyorum. ( Parke taşlı bir yokuş çıkamam - çıkmam yani )

Not : İsmini yanlış yazmışım mesajımda şimdi fark edip düzeltim. Pardon
estağfurullah isim için takılmam öyle şeylere.
Bursalıyım o yüzden profilde öyle kayıtlıyım ama İstanbul görev yerim. Tuzla Evora yokuşu var.
Bisikletle yarısına gelemeden kalbim ağzımda atıyor 😖
Kafaya taktım o yokuş bisikletle çıkılacak arkadaş 😀
Bursa'da bir tur zamanı özellikle bir araya gelmeyi çok isterim.
saygılar 🤚
Selamlar herkese
Modifiye konusunda yardım bekliyorum.
Bir çok bisiklet işiyle uğraşan kişiyle görüşsem de katlanır bisiklet ayrı bir dünya. Çoğunun bilgisi yetersiz.
Kullandığım bisiklet carraro flexi 121
Arka ruble 14-34 vidalı göbek var. Hızı yetmiyor. Yokuşu daha kolay çıkmak istiyorum. Maalesef yokuşlarım yürürken bile zorluyor. Bu yüzden şu parçaları takmayı düşünüyorum.
-Arka göbek deore
-Ruble 11-34
-Arka aktarıcı (hangisi olmalı yardım ederseniz sevinirim)
-Zincir
-Vites kolu 8li altus
-Deore fren bacakları
-Deore 3 parmak fren kolları
Bisikleti ayrı bir boyuta taşımayı düşünüyorum :)
Deneyimli üstadlar önneri ve yardımlarınızı bekliyorum.
Özellikle de arka aktarıcı konusunda. Saygılar...
ruble şu an 14-28 yanlış yazmışım.
rubleyi 11-34 8li yapmayı istiyorum.
takmayı istediğim 11-34 oranlı 8li rubledir.
özür dilerim dostlar yanlış anlaşılmışım.:kötü:
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
Katlanır bisiklet hakikaten ayrı bir dünya birkaç kez deneyimledim maalesef duzyolu geçtim zaten felaket tabiki bu benim görüşüm yokuşlar hezeyan ne takarsan takın değişen çok birsey olmaz arkadaşlarımda var yokuşlar deniyorlar benimle bendeki fatbikela gözden kayboluyorum yokuslarda
 
Katlanır bisiklet hakikaten ayrı bir dünya birkaç kez deneyimledim maalesef duzyolu geçtim zaten felaket tabiki bu benim görüşüm yokuşlar hezeyan ne takarsan takın değişen çok birsey olmaz arkadaşlarımda var yokuşlar deniyorlar benimle bendeki fatbikela gözden kayboluyorum yokuslarda
Öncelikle bisikleti 11,5-12 kg civarına getirip güncellemelerle ve 1.0 yokuş oranını verecek şekilde aynakol ve rubleyi geliştirebilirseniz. Herkesten daha rahat bir şekilde yokuşları tırmanabilirsiniz.
 
Öncelikle bisikleti 11,5-12 kg civarına getirip güncellemelerle ve 1.0 yokuş oranını verecek şekilde aynakol ve rubleyi geliştirebilirseniz. Herkesten daha rahat bir şekilde yokuşları tırmanabilirsiniz.
Aynen katılıyorum. İlaveten lastik kalınlıklarını da biraz inceltilirse ( 1,35 yada 1,25 gibi ) ciddi iyileşme olacaktır.

Buda benim karakaçanın son hali

IMG_6383.JPGIMG_6384.JPG
 
Geri