Scudo Sports

Katlanır bisiklet düşmanı İstanbul Belediyesi

Kayıt
5 Ağustos 2014
Mesaj
34
Tepki
15
Şehir
istanbul
İsim
Fahrradfahrer
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Dahon
Bisiklet türü
Katlanır
Bugün İstanbul beyaz masayı aradım ve yönetmelikte büyük bisiklet ibaresi var doğal olarak katlanır bisiklet için saat sınırı ve ücret alımı uygulanamaz dedim. Beni 1 2 dakika bekletti ve katlanır bisiklet içinde aynı uygulamanın olduğunu saat sınırı ve ücret uygulanacağını söyledi. Her geçen gün bu ülkeden daha çok soğuyorum. Katlanır bisiklet almaktan vazgeçtim İstanbul belediyesinin gözü aydın. Sabah 7 - 9 ve aksam 16-20 arası binemedikten sonra metrosu batsın.
 
Scudo
@ömer solak

Gerekeni siz soylemişsiniz.. Bireysel olanlara yapılan rutin muamele..


 
Kesinlikle haklısınız ama bu ülkede mantık aramıyorum ben artık.
Bu katlanır bisikletlerin kılıfı falan yok mu ya da kabı? Ona koyup elinize alıp gitseniz kimse bir şey diyemez?
 
  • Beğen
Tepkiler: qtay
Koyun cantasina, binin. Kime ne cantada ne oldugundan
Onlar ne anlarmis katlanir bisikletten. Katlanir diyince onlar tekeri cikiyor, gidonu donuyor falan zannediyordur.
 
Bu olay da başka bir Türkiye komedisi. Aynı ebat çantada serbest çantasız yasak. Ben bir bebek arabasının yarısı yer kaplayacağım ama bana yasak. 12 13 kg sürekli sırtında taşıyabilir miyim bilmiyorum valla oysa ki katlıyken teker üstü sürüklemek büyük kolaylıktı.
 
@ömer solak

çantasına koyup turnikelerde geçeceksin çıkarken binip çıkacaksın onlara inat :))
 
Evet kurallar açık ama saçma şeyler oldukça fazla. Mesela cumartesi günü 4 yaşındaki oğlumun elindeki küçücük simit parçasına; "Bununla giremez" demeleri gibi. Sok torbaya gir yoksa girme. Mantık hep bu. İnsanları kandırmaya, bayağılaştırmaya yönelik çalışmalar. Hep diyorum yoğurtlar kontrol altına alınsın. Kimyasal saldırı var ülkeye... :)
 
@ömer solak

bildiğim kadarıyla çocuk bisikletlerine sorun çıkartmıyolar. geçerken çocuğuma aldım eve götürüyorum dersen sorun ortadan kalkar diye düşünüyorum :D
zaten ufak tefek bisiklet. selesinide iyice aşağı indirirsin tamamdır.
tabancayla giremediğin yere tabancaya anahtarlık dersin girersin misali :D
 
Merhabalar. 20 ve 26 jant Dahon katlanır bisikletlerim oldu. Her ikisiyle de İstanbul'da pek çok kez otobüs, metrobüs, tren, vapur kullandım. Bir kez dahi turnikelerden geçişte sıkıntı yaşamadım. Hatta çoğu zaman görevliler yardımcı oldu. Zaten toplu taşıma araçlarında bagaj taşıma konusunda ölçülerle belirlenmiş bir standart var. 20 jant katlanır bisiklet bu ölçülere uyuyor, yani tereddütsüz binebilirsiniz. Olur da görevli müdahale edecek olsa bile "sürekli biniyorum mevzuata göre sıkıntı yok" deyip geçersiniz. Telefonda görüştüğünüz kişi bilmiyor olabilir, danıştığı kişide yanlış bilgi vermiş olabilir. Aslında burada birşey anlıyoruz, bisiklet kullanımı o kadar az ki bisiklet ile ilgili bir soruya görevliler çok yabancı. Kimbilir sizden kaç gün/hafta önce biri aradı ve bisiklet ile ilgili bir soru sordu...

Ayrıca Büyükşehir Belediyesi'nin bisiklet düşmanı olmadığını belirtmek isterim. Ülke tarihimizde ilk defa bisiklet taşıma standı olan otobüsleri hizmete sunan, bisiklet yollarını hizmete açan (sürekli şikayet edip kusur buluyoruz gerçi, mangalcılar v.s.), hatta Zeytinburnu'nda bisiklet için özel trafik ışığı konulan bisiklet yolları yapan bir Belediye için şahsen bisiklet düşmanı diyemem. Yiğidi öldür hakkını yeme.
 
  • Beğen
Tepkiler: orhan bural
@Hasan Tunalı

İşte birisi öyle yapmış, normal girmiş sonra içeride açmış ve haraket çekmiş al bak böyle girerim ben diye. Sonra adamlar ayrı bi uyuz olmuşlar şimdi katlanır bisikleti de almıyorlar.
 
Bisiklet düşmanı değil belki ama yeniliğe açıklığı geçici çözümlerle bulan bir mantığa sahipler. Ben Silivri arabaları konusunda ciddi mücadele ettim. Almayabilirler dediler sonra da bagajlarında çocuk arabası çuval çuval ıvır zıvır taşıyorlar bunlar ne kadarı doğru taşımaları için diye direttim. İki gün sonra bagajları müsait olduğu sürece taşıyabilirler diye yazı attılar. Aldım çoğalttım gittim Yenibosnaya. Ordaki şoförlere sordum olmaz taşıyamayız dediklerinde hareket amirliğine gittiğimde şu saçma sapan ve SALAKÇA cevabı verdiler. "Onlar öyle diyebilir ama taşınması yasak"...Birbirinden haberi olmayan bir kurumun iki tane çizgi çekip iki tane yol yapıp " ilgileniyoruz değer veriyoruz " demesi göstermelik. Metrobüste geçenlerde bisikletimizi taşıdık arkadaşımla. Sağolsunlar ilgilendiler ama bahsettikleri müsait saat dedikleri aslında yoğun saatlerde. Pazar günü 7.30 ile 9.30 arası kuş uçmayan saatlerde yasak olması da ayrı bi saçmalık. Biz saat 10.00 gibi binmek sorunda kaldık ve dolu geldi otobüs...Yani kısacası bir iş yapılıyor ve göstermelik.NET...Ayrıca bisiklet abaparatı takılan semtlerden biri de sanırım Beşiktaş-Sarıyer arası...Arkadaşım bisiklet sürmek için en güzel güzergahta millet neden aparata koysun...Koysana B.çekmece Bakırköye ya da Beylikdüzü Bakırköye ( haramidere ve B.çekmece rampasını bilen bilir.) ...Ya da karşıda Anadolu Yakasında benim bilmediğim ama bisiklet sürmenin sıkıntı olduğu yerlere...Yok...
 
Bende 4 aydır sürekli hatta hala metrobus, metro , otobüs gibi vasıtaları kullanıyorum katladıktan sonra herhangi bir problem yaşamadım giriş çıkışlarda katlamazsam ne olur diye hiç sormadım açıkçası :) bisikletin küçük gelirmi gelmezmi bilememdim adamlara onun tartışmasına girmek yerine katlıyorum çekiyorum sele borusunu en son sona kadar elimde sürüyorum :)
 
Faal olarak kullanan arkadaşların olması beni çok mutlu etti. Öğrenciyim ve sırf katlanır için iyi para biriktirmişken beyaz masa moralimi bozdu. Umarım bisiklet kullanımı daha çok artar ve ilerde avrupadaki gibi en arka en ön vagon bisiklete uygun hale gelir. Bu trafiği çile olmuş şehirde en sağlıklı yol gerçekten bisikletler:)
 
@ömer solak
Katlanır bisikletinizi alıp gönül rahatlığıyla toplu taşıma ile entegre ederek kullanabilirsiniz. Bisiklet yolları ve toplu taşımada bisiklet taşıma konusunda yapılan çalışmalar bisiklet kullanım yoğunluğuyla paralel. Pendik - Bostancı gibi belki İstanbul'da en fazla bisiklet kullanılan sahil yolunda bile 1 saat içinde gördüğünüz bisikletlileri saysanız maalesef o kadar az ki...

Bu arada Dahon / Tern gerçekten iyi bisikletler yapıyor. Fiyat biraz yüksek görünse de sürüş dinamiği, sağlamlığı, ikinci el değeri ile iyi bir bisiklet.

Hayırlı olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Dostum,

Beyaz masa dan bu söylediklerini yazılı olarak iste bakalım ne oluyor.
Veremeyiz derlerse neyse olsun konuşmayı kaydetmiştim zaten de (yada gerçekten kaydet) :evil:

@ömer solak
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Almazlarsa almasinlar sende ku bisikleti atla metrobus yoluna pedalla git arkandan kovalasinlar.
 
@M.Yalınkılıç

Konuyu saptırmak istemem ama sanki Yenikapı'dan Zeytinburnu'na kadar olan bisiklet yolunu ya istemeden yapmışlar, ya da yol kendiliğinden oluşmuş :) Birden biten bisiklet yolları başka ve alakasız bir yerden başlıyor, yollar inanılmaz bozuk. Belediye'nin bu konuda yaptığı tek doğru iş galiba Caddebostan-Küçükyalı arası bisiklet yolu. Küçükyalı'ndan sonrası da pek iyi sayılmaz, halkın da pek bisiklet yolundan yana fikri yok.
 
bunlar devletin yıldırma taktikleri bence yurt dışında insanlar bisiklet kullansın diye para veriyorlar bizden geçiş için extra para alıyorlar ama insanlar bisiklete alışmasın en çok vergi alınan ve para kazandıkları arabalar benzin sigara kumar vb. bunlara alışsınlar... insanlar sağlıklı yaşamasın ki 65 den sonra fazla yaşamasın devlet emekli maaşında kurtulsun...

bütün insanlar sağlıklı yaşasa bisiklet kullansa ne olacak araç vergisi olmayacak sigara satılmayacak içki satılmayacak adamlar bunların vergisinden kazanıyor zaten...

böyle bir ülkede yaşıyoruz işte....
 
Merhabalar. Size nefret edeceğiniz bir şey daha söyleyeyim, bu saatleri belirleyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi değil, İstanbul Ulaşım A.Ş'dir.

Bir kere de benim başıma gelmişti. Yalova'ya gidecektim, geç uyandığım için Kadıköy'den Çınarcık motoruna binmeye karar verdim, dakikalarla yarışır iken beni alamayacaklarını söylediler. Böyle bir şey nasıl olur, nerede yazıyor, dedim. Bir yer gösterdiler. Gittim baktım ve yazmıyordu. Tekrar döndüm. Ayrıca bu arada da ben akbilimi bastıktan sonra söylediler, hem de 2 kere. Önce 2 kere basacağımı söylediler, sonra da giremeyeceğimi :)

Ben üsteleyince, yazmadığı için böyle bir şeyin geçerli olmadığını, biraz daha diretince, o büyük camlı 4-5 bilgisayarın içinde oturan abiye sordular, saatine baktı. Tamam, dedi. Güvenlik de bu saatlerde geçişin olmayacağını, bu seferlik geçebileceğimi söyledi. Gülümsedim. Kusura bakmayın, dedim. Hafta içi de değildi.

Nihayetinde bu uygulama İstanbul Ulaşım A.Ş tarafından yapılmaktadır, ama diyeceksiniz ki hepsi aynı değil mi? Evet, aynen öyle.
 
Ben de defaatle katlanabilir bisikletim ile Metrobüs ve otobüse bindim. Herhangi bir sorun çıkmadı.
Ama keyfiyetin kanun olduğu bir ülkede her an sorun da çıkabilir. Bir defasında boş bir minibüse katlanabilir bisikletim ile bindiğimde şöför "Kalablık olduğunda görüşürüz" demiş idi..
Hakkınızı lütfen sonuna kadar arayın. Hangi istasyonda bu muameleyi gördüğünüzü tarih ve saatine kadar Beyaz Masa'ya ve hata gerekirse BİMER'e (Başbakanlık İletişim Merkezi) bildirin. Zira keyfe keder davranan görevlilerin tespiti için tarih, saat ve istasyon bilgisi önemli.
Bu şehirde, bu ülkede yaşayan herkese sabırlar diliyorum; yöneticilerimize feraset ve akl-ı selim diliyorum. Tüm herkese birbirini anlayacabilecek bir kalp yumuşaklığı ve nezaket diliyorum..
Son olarak da sizlerden Güvenli Bisiklet Parkı talebimiz için başlattığımız imza kampanyasına destek rica ediyorum : (link)
 
Geri