Scudo Sports

Katlanır bisiklet alacağım da...

Bugün daha iyi test etme imkanım oldu. Yorgunluk yapmıyor. Ayrıca dağ bisikletinden sonra dik pozisyonda oturmanın verdiği rahatlık da dikkatimi çekti . En yumuşak vitesi, yani birinci vitesi; dağ bisikletimdeki ön dişli ortada, arka dişli ise 3 vites pozisyonundaki kombinasyona denk geliyor hemen hemen. Bu bakımdan düşük hızlarda yüksek kadanslı kullamıyorsunuz. Tekerleği küçük olduğu için bozuk yollarda sarsıntılı yolculuk yapılıyor. Bayır çıkarken dağ bisikletindeki gibi çok yumuşak vites seçeneği yok. Ama aşırı dik değilse fazla zorlanmadan çıkarsınız. Kötü şehir şartlarından dolayı , bozuk yol, çukur, kaldırımlar vs, dağ bisikletine yönelim oluyordu. Bunların hiç birisinden etkilenmedim. Gayet rahat kullanılıyor. Fazla aceleniz yok ise 40-50 km turlarda bile gidilir. Nexus vites sistemi var. Vites dişlileri göbekte bulunuyor ve kapalı. Sanırım arabalardaki gibi bir mekanizma mevcut. vites geçişleri oldukça hızlı. Yeni olduğu için bir sorun yok sonrasında ne gibi olumsuzlukları olur onu zaman gösterecek. Arka tekerleği çıkartmak için vites telini de çıkartmanız gerekiyor, teknik servisin tarif etmesine bakarsak tekrar ayarlaması çok zor olmasa gerek. Gidon ve sele birbirine yakın gibi. Dahon'u incelediğim zaman gidon öne doğru eğik devam ediyor. Aklım hep kırmızı bir dahon da kalsa da, gayet keyif alarak kullandım ve memnun kaldım..:cool:
 
Scudo
Şafak Başlar çok teşekkürler, maalesef bizim gibi katlanır bisiklet meraklıları için bir kaynak yok emin olun söyleyeceğiniz her yorum alanında tek olacak nitelikte.
Benim katlanır bisiklet alma maceram hala olduğu yerde sayıyor, Aslı bisikletin sezon başlamasına rağmen hala bisikletleri ithal edememiş olması yüzünden Dahon ve Tern modellerini inceleme şansımız olmadı.
Ama neyi almamam gerektiği konusunda bir bilgi sahibi oldum, salcano easy lux ve biachi folding modelleri hem katlandığı boy açısından hem de kalite hissi açısından elediğim iki model. Bike friday katlanma ölçüsü ve fiyatı (1000euro), Bromton u ise sadece fiyatı (1400dolar) yüzünden eledim.
Şu sıralar Dahon Curve modeliyle ilgileniyorum
curve d3 modelini 900dolar a buldum (Rusya'da oraya yolum düşüyor) Almanya ya yolum düşerse Dahon curve d3 (500euro) birde bunun yerli replikası salcano folda var 500tl (bu bisikleti salcano gerçekten üretiyormu? Ankarada bulamadım, görmem lazım)
bu 16 inçlik modellere 180 boy 90 kilo halimle binecem şahsen dert etmiyorum çünkü katlanan bisiklet için 20 inç bana büyük geliyor arabamın bagajına (VW Golf) iki adet bisiklet sığdırabilmem lazım.
bundan sonra her tatilime bisikletli gidebilecem şimdiden heyecanlanıyorum.
Hadi Aslı bisiklet acele et artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şafak Başlar
Aslı bisiklet getirecek deniyordu ama henüz göremedim. Zaten Dahondan ayrılan birkaç mühendisin kurduğu bir şirket. ürünler birbirine çok benziyor. DAhon'dan ucuz ise ancak tercih edilebilir diye düşünüyorum. Bunları bir dahon kullanıcısı olarak (vitesse D 7) söylüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Şafak Başlar
guzel bir degerlendirme olmus safak bey, elinize saglik. hoptown 7 ozellikle katlandiginda bisikleti sabit tutan klipsleri (alt modellerde yok) ve dik konumda tasimayi saglayan ek tekerleriyle toplu tasimada da pratiklik sagliyor. vites sistemi, decathlon'da test edebildigim kadariyla epey akiskan. hoptown 5'lerdeki Tourney sistemi, sorunsuz gecse surekli bir ses, tam oturmama durumu sozkonusu sanirim. bir de tabii hoptown 7'nin tasarimi cok hos, selesi cok sik, portbagaj da cabasi. gule gule kullanin. kisa tur degerlendirmelerinizi de bekliyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şafak Başlar
Teşekkür ederim Mustafa bey. Farklı yollardaki değerlendirmemi de paylaşıcam. Dediğiniz gibi minik tekerleklerin faydasını gerçekten görüyorum..
 
Ben de B'TWIN Hoptown 5 sahibiyim. Bisiklet seçme aşamasında hiçbir türkçe kaynak bulamadığımdan yakınıyordum, şimdi bisikletimi aldığıma göre az biraz inceleme yapayım da arşiv niteliğinde ve başkaları için de işe yarar olsun. :) Ayrıca şu konuya da cevap atmıştım, inceleyebilirsiniz: Katlanır Bisiklet

Her ne kadar abisi kadar yakışıklı ve becerikli olmasa da Hoptown 5 gönül rahatlığıyla önerebileceğim bir model. Zaten hemen hemen katlanır bisiklet modelleri kadro yapısı olarak birbirleriyle aynı. Bu noktadan sonra devreye kadro bağlantı noktaları, katlanan yerlerin ne kadar sağlıklı olduğu olduğu ve üzerindeki ekipmanların kalitesi giriyor. Bisikleti aldığımın ertesi günü yağışların başlaması yüzünden şuana dek ancak 2,5 kilometre kadar yol yaptım fakat bu miktar dahilinde bozuk kaldırımda da, çakıl taşlı yolda da, asfaltta da, ıslak zeminde de bisikleti test etme imkanı buldum. Küçük teker ilk başta kontrolü zormuş gibi geliyor, eski öğrenilmişliği unutup buna alışınca çok rahat ediyorsunuz. Lastikleri, hafifliği, güvende hissettiren gidişi sayesinde asfalt zeminde korkmadan pedala asılabiliyorsunuz, bozuk zeminlerde tekerin küçüklüğünden dolayı biraz sarsıntılı ilerlemek zorunda kalıyorsunuz fakat orta süspansiyonu olmayan bir dağ bisikletinde de neredeyse aynı sarsıntıyı hissedersiniz. Islak zeminde ise olabildiğince tedbirli sürdüm, lastikler düz olduğundan düşmekten biraz korktum açıkcası. Böbrek nakli olduğum için kaza olmasından çekindiğimden dolayı ıslak zeminde korktuğumu ekleyim, öyle hemen kayacak gibi olmuyorsunuz yani. İstediğim gibi kullanmaya başlayınca bisiklet adına bir başlık açar oradan bol bol inceleme yapar, gezi fotoğraflrımı paylaşırım.

"Ben kendime beyaz bir Mercedes alamıyorum, gel sana Mercedes gibi bir bisiklet alayım" diyerek Hoptown 7'yi işaret eden babama fazla para verdirmemek için 5'e yönelmiştim, şuana kadar 7'den düşük olan ekipman olan vites ile ilgili bir sorun yaşamadım, o farkı verdirmediğime pişman olmadım, dilerim olmam da. :)
Kendi paramı kazandığım vakit 5 ile 7 arasında kalsam 7'yi alırdım bu da bir gerçek. :) Diyeceğim o ki, para önemli değilse 7 tercih etmenizi öneririm, şıklığı, taşıma kolaylığı ve tabiki vitesi yüzünden. :)

Ha imkan dahilindeyse Dahon ve Tern gibi modeller var birde. :)

Sevgi ve saygılar.
 
Bugün 2 saat kadar kullandım bisikleti, semtimizin tüm zemin güzelliklerini, dik-kıvrımlı yollarında kullanarak test niteliğinde bir gezi yaptım. Çok fazla yokuş çıkmaktan bacaklarım yoruldu, eh tabi birde 2 senedir bisiklete binmemenin acısı çıktı. :) Etraftakilerin "anaa şuna bak küçücük bisiklet" "kocaman adam küçücük bisiklete binmiş hahaha" laflarına aldırış emediğiniz sürece bisikletin bir sıkıntısı yok. :)

Güne dair notlar:
-Bisikleti 5 kere arka arkaya tarttım; sırasıyla 13.4-12.1-13-12.1-12.3 çıktı.
-Evden okula 14 dakikada gidebileceğimi öğrendim. Dönüş yarı yarıya olacaktır, gelirken çıktığım yokuşları ineceğim çünkü.
-Bisikletçime (Doğa bisiklet) uğradım, bisikleti çok beğendi ve 800 liraya fiyat/performans olarak gayet makul olduğunu söyledi.
-Yanımda mümkün olan her zaman cips fıstık olması gerektiğini anladım. Arada sırada birkaç tane atmak iyi oluyor.
-Yüksek hızlara çıkıldığında bisiklette vibrasyon falan olmadan gayet istikrarlı gidiyor bunu öğrendim. Yapmamam gerekirdi fakat gün sonunda bisiklet vücuduma iyice uyum sağlamaya başlamıştı ve yolu boş bulunca denedim.
-Sele her ne kadar yumuşak ve geniş olsa da bugüne kadar rahat yerlerde oturmuya alıştığımdan olsa gerek uzun vadede biraz rahatsız ediyor.
-Çamurluklar işini çok güzel yapıyor.

Şuan hatırlayabildiğim şeyler bunlar.

Sevgi ve saygılar.
 
teşekkürler arkadaşlar
daha öncede dediğim gibi bu alanda yapacağınız her yorum alanında tek
benim katlanır bisiklet alma maceram hala devam ediyor
aslı bisikletden hala ses yok tern bisikletlerin ne zaman geleceği hala bilinmiyor
Salcano folda konusunda bizzat yetkili kişi tarafından bana uygun olmadığı düzgün bir dille anlatıldı o yüzden vazgeçtim
aslı tern in giriş modellerini uygun bir fiyata getirmezse
hoptown 5 alıp bende sizinle buradan bilgi paylaşıcam

ben bisikleti alır almaz
"Ankara Katlanır bisiklet tur grubu" oluşturmaya çalışıcam
tüm Türkiyeyi bir otobüs fiyatına gezmeye başlamalı
benim bir kaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim (ayrıca bu bisikletleri düşünen arkadaşlara yardımcı olur)
- katlandıktan sonra sabitleme mekanizması olmayan bisikletlere nasıl bir yöntem önerirsiniz?
- belediye otobüsünde, vapurda, trende, uçakta ne gibi tepkiler aldınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: Şafak Başlar
http://www.demirkancelikhalat.com/images/images/Bagaj-Lastigi.jpg

bagaj lastiği diye satılan ürünler bence sabitlemek için işinizi en ucuz şekilde görür
 
Selamlar Gökhan bey, bahsettiğiniz şekilde katlanabilir bisikletliler grubu kurmak gibi bir şeyi düşündüm hatta admine "bisiklet türleri" başlığı altına "katlanabilir bisikletler" konusunu da dahil etmesini istedim fakat ne cevap ne de icraat var. Kendi konu başlığımız olursa oradan daha rahat organize oluruz diye düşünüyorum.

1) B'Twin'lerde tekerler karşılıklı olarak birbirini tutuyor zaten. Onun haricinde mıknatıs da kullanılabilir.
2)Yarın ilk kez metroya bineceğim bakalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokhan.gursel
Ankara metrosu maceranızı en ufak detayına kadar dinlemek isterim
bakalım "yassah hemşerim" tiplerini görecekmisiniz :)
bu arada hoptown 5 modelinde tekerler birbirini hangi sistemle tutuyor? ben incelememde bir klips yada mıknatıs sistemi görmemiştim
 
@gokhan.gursel

bende dee hoptown capuccino var, çok memnuuunum. uzun turlara da gittim, kmseden geri kalmadım :)....7. vitesteyken 40km hza çıkabiliyor. katlamayı hızlı yapamıyorum sadece.

İstanbulda ikamet ediyorum, metroya metrobuse pedallayıp, guvenliğin " bunla giremezsn kardeşim " demesnden snra, katlayıp, içeri geçiyorum. hemen fiyatını, nerden aldıgımı soruyolar :).
metrobusun o yogunlugunda insanlar gıcık olsalar da, bisikleti açıp, tin tin gittiğimi gorunce gülümseyip birbirlerine gosteriyoalr : )
 
  • Beğen
Tepkiler: Şafak Başlar
4 seneyi geçmiş . Ben hala aynı katlanır bisikletimle devam ediyorum. Bu süre boyunca dağ bisikletimi babamların yazlık eve bıraktım eksikliğini hiç hissetmedim (şehir içinde kullanıyorum kısa turlar bir de ). İlk başlarda yumuşak vites pozisyonu yok demiştim Ama artık alıştım. Bayırları yorulmadan rahat çıkabiliyorum. Kısaca şu an için hala çok memnunum. :) Göbekten vites çok kullanışlı. Ve dik oturma pozisyonu şehir içi için oldukça ideal.
Yüklediğim resimler silinmiş . Bu da fotosu. Hoptown 7
 

Dosyalar

  • 14425546_10154507789168965_6730677938794438595_o.jpg
    14425546_10154507789168965_6730677938794438595_o.jpg
    243,5 KB · Okunma: 22
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Günaydın arkadaşlar.
Katlanır bisiklet kullanıcısı olarak kendi kullandığım, 2 ay önce satın aldığım Carraro Flexi 121'i (2016 model) tavsiye ediyorum. Bu modelin diğerlerinden farkı Türkiye de piyasa da olan tek 21 vitesli modeldir. 6-7 viteslilere oranla eğimli zeminlerde, yokuşlarda çok kolaylık sağlıyor. Şehir kullanımı için gayet uygun. Benim birinci tercih sebebim buydu. İkincisi fiyat performansı: 900 TL'ye aldım (Istanbul'da) diğer illerde daha da düşük olabiliyor fiyatı. Ağırlığı yaklaşık 13 kg. Küçük bir daire de yaşadığım için kapladığı alan benim için önemli. Carraro'nun servis ve yedek parça desteği de yeterli.
Profilimde de resmini görebilirsiniz.
Keyifli sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şafak Başlar
@murty1985
Hoşuma gitti. Fiyatı da iyimiş. 21 vites olması da avantaj. Güle güle kullanın. Güzel bir tercih olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat85
Geri