caner ünsal
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 1 Ekim 2007
- Mesaj
- 1.089
- Tepki
- 472
- Şehir
- izmir
- Bisiklet
- Scott
Kadro sağlam ve şık görünümde katlanma yeri oldukça kaliteli güven veriyor, 2 kademede kilitlendiği için yolda giderken falan açılıp düşme gibi bir sorun olmaz ancak katlanınca çizilme riski nedeni ile lastik vs bir şey kullanmak lazım ben eski iç lastiklerden bir bağlama kayışı yapacağım
Katlanma yeri
Vites kolu “shimano revosfit easy gear SL-RS31-6” Arka artırıcı shimano rd-ty18 ruble “Shimano MF tz06” , Fren kolları “apse” marka fren bacakları “apse T210D” vites kolu ve zil
Fren kolu
Lastikler semisilc “duro” marka “16 x1.75 ” ve üzerinde basılacak hava ile ilgili olarak “inflate to 35 PSI” yazıyor jantlar 20 delikli üzerine weingman alu. 6061-t6 şeklinde çıkartma yapıştırılmış bazı sitelerde bu bisiklet için jant ölçüsü 20 diye verilmiş böyle bir çeşidi var mı bilmiyorum. ön ve arkada çamurlukları var. ayrıca ön arka jant tellerine birer reflektör takılmış.
Ayna kolun kol bölümü üzerinde DETAI SP8-127R kazılı ayna kolun yaprağı yanlarında sağlı sollu koruyucu plastiği var. Pedallar da az yer kaplaması için katlanabiliyor Pedalların bir yüzünde direkt elle açılıp kapatılabilen küçük kulakçıklar var. doğal olarak pedalın basmak için pürüzsüz olan bir yüzü kullanılabiliyor. Selesi sportif selelerden biraz daha geniş, rahat sayılır kalitesi de fena değil,
Sele yüksekliği de elle ayarlanabiliyor
Gidonda ve gidon boynundan furşa kadar olan bölümde “zoom” yazılı, gidon boynunda “kalin” diye marka kazılı biçimde görünüyor. Gidon boğazı ile furş arası herhangi bir alete ihtiyaç duymadan katlanabilir özellikte benim görebildiğim kadarı ile gidon yüksekliği değiştirilemiyor. Gidon üzerinde birde basit zil var ayrıca önde gidon, arkada sele borusu arkasında birer adet takıp çıkarılabilir reflektör var. çamurluklarda kaliteli ve hafif . ayrıca bisikletin kadrosunun altında katlandıktan sonra taşınmasını kolaylaştırmak için metal bir kulp eklenmiş, bisiklet ayağı da mevcut ve çok dengeli olarak bisikleti ayakta tutuyor.
Metal kulp ve ayak
Bisiklet her şey dahil lastikler şişik durumda C: 11.5 +-0,1 kg
Sadece arka 6 vitesli yani ayna kol tek yapraklı,ruble 6 lı, vites geçişleri hafif “kemikli” yani biraz sesli ve sürtünmeli ancak geçmemezlik ya da takılma yapmıyor. Asıl yazıyı yazma sebebim donanımın teknik incelemesini yapmak değil bu formu 6 aydır falan takip ediyorum pek tecrübeli bisikletçi de sayılmam son olarak söyleyebileceğim vites- fren kolları, arka arttırıcı, ruble, ayna kol vs ancak diğer bisikletimde sahip olduğum “shimano tourney” serisi ayarında , jant-jant telleri ve göbeklerde bu benzeri seviyede ama bu yorumda çok iddialı değilim , esas aktarmak istediğim böyle bir bisiklet (katlanabilir bisikletler) hangi ihtiyaçları karşılayabilir. uzun turlar , dik yokuşlar zorlayıcı olur. uzun boylular-175-180 in üzeri diyelim, gidon sele arası uzaklık sabit olduğundan (değiştirilemediğinden) pek rahat pozisyonda binemezler gibi geliyor bana.
Sele borusu üzerindeki uyarıyı dikkate alarak seleyi getirdiğim maksimum yükseklikte sele üst çizgisinin yerden yüksekliği ~83 cm bu durumda pedal en alt pozisyonda iken pedal sele arası mesafe ~71 cm oluyor ki bacak arası yüksekliği 75 cm üstündekilerin ideale yakın ergonomiyi sağlayamayacakları söylenebilir. Benim bacak arası uzunluğum 80 cm çok rahatsızlıkta duymuyorum ama 3-4 km den uzak mesafelerde her gün kullanımın sağlıklı olmayacağı muhakkak. Diğer katlanan bisikletlerin ölçülerini bilmiyorum ama bu tip bisikletlerde çok titiz boy ölçüsüne bakılmasına gerek olduğunu sanmıyorum.
Sonuç : Kısa şehir içi gezinti vs için kullanılabilir. tatillerde vs bisikletsiz kalamam diyenler için taşınması kolay olduğundan tavsiye ederim. çocuklar içinde güzel bir alternatif olabilir bir de bisikletin manevra kabiliyeti yüksek, kontrolü de kolay olması , küçük görünümünden dolayı insana güven duygusu vermesi nedeni ile ilk defa bisiklet öğrenme ve öğretmeye çok uygun. Deneyip boyuna uygun olduğu kanısına varan herkese 2. bisiklet olarak tavsiye edebilirim. özellikle yazlıkta falan binmesi keyifli olur. çocuklarda da direkt başlangıç için alınabilir.
Normal bisikletleri taşımak için Arabaya bisiklet taşıyıcısı kurmak, bisikleti yerleştirmek, bağlamak, vardığın yerde tekrar her şeyi demonte etmek çok pratik değil bu bisiklet ise 15-20 sn de katlanıyor. arabanın bagajı çok küçük değilse sığıyor. (fiat palionunkine sığmadı ya da ben sığdıramadım ) normal handbacklere sığıyor (nissan almera vb.), günübirlik denize ya da pikniğe gideceksiniz üşenmeden yanınıza alabilirsiniz. aslında ben bu bisikleti karıma hediye diye takdim ettim çok sevdi bunu size anlatmaktaki maksadım bisikletle pek ilgisi olmayanlara bile çok sevimli görünüyor. yolda giderken de çocuklar falan amca kaça aldın diye sorup duruyor. izmirde kredi kartına 345/12 taksitle satılıyordu benim basiretim bağlandı 300 ytl peşine aldım.
Bu fiyata ya da fiyatı hafif yükseltip bir üst seviye fren kolu-fren, vites kolu-vites ile piyasaya sürülse, 6 yerine 4 vitesle yetinilip zincir gerginliği pek değişmeden daha akıcı vites değişimi sağlanabilse diğer marka katlanabilir bisikletlerle iyi bir fiyat-performans oranı ile rekabet şansı olurdu şeklinde naçizane bir görüşle bitireyim.
Not: yazdığım her şeyin arkasında durma huyum yoktur , bizzat görerek deneyerek almayıp sonrada sitem etmeyi planlayanları şimdiden uyarayım.
Katlanma yeri
Vites kolu “shimano revosfit easy gear SL-RS31-6” Arka artırıcı shimano rd-ty18 ruble “Shimano MF tz06” , Fren kolları “apse” marka fren bacakları “apse T210D” vites kolu ve zil
Fren kolu
Lastikler semisilc “duro” marka “16 x1.75 ” ve üzerinde basılacak hava ile ilgili olarak “inflate to 35 PSI” yazıyor jantlar 20 delikli üzerine weingman alu. 6061-t6 şeklinde çıkartma yapıştırılmış bazı sitelerde bu bisiklet için jant ölçüsü 20 diye verilmiş böyle bir çeşidi var mı bilmiyorum. ön ve arkada çamurlukları var. ayrıca ön arka jant tellerine birer reflektör takılmış.
Ayna kolun kol bölümü üzerinde DETAI SP8-127R kazılı ayna kolun yaprağı yanlarında sağlı sollu koruyucu plastiği var. Pedallar da az yer kaplaması için katlanabiliyor Pedalların bir yüzünde direkt elle açılıp kapatılabilen küçük kulakçıklar var. doğal olarak pedalın basmak için pürüzsüz olan bir yüzü kullanılabiliyor. Selesi sportif selelerden biraz daha geniş, rahat sayılır kalitesi de fena değil,
Sele yüksekliği de elle ayarlanabiliyor
Gidonda ve gidon boynundan furşa kadar olan bölümde “zoom” yazılı, gidon boynunda “kalin” diye marka kazılı biçimde görünüyor. Gidon boğazı ile furş arası herhangi bir alete ihtiyaç duymadan katlanabilir özellikte benim görebildiğim kadarı ile gidon yüksekliği değiştirilemiyor. Gidon üzerinde birde basit zil var ayrıca önde gidon, arkada sele borusu arkasında birer adet takıp çıkarılabilir reflektör var. çamurluklarda kaliteli ve hafif . ayrıca bisikletin kadrosunun altında katlandıktan sonra taşınmasını kolaylaştırmak için metal bir kulp eklenmiş, bisiklet ayağı da mevcut ve çok dengeli olarak bisikleti ayakta tutuyor.
Metal kulp ve ayak
Bisiklet her şey dahil lastikler şişik durumda C: 11.5 +-0,1 kg
Sadece arka 6 vitesli yani ayna kol tek yapraklı,ruble 6 lı, vites geçişleri hafif “kemikli” yani biraz sesli ve sürtünmeli ancak geçmemezlik ya da takılma yapmıyor. Asıl yazıyı yazma sebebim donanımın teknik incelemesini yapmak değil bu formu 6 aydır falan takip ediyorum pek tecrübeli bisikletçi de sayılmam son olarak söyleyebileceğim vites- fren kolları, arka arttırıcı, ruble, ayna kol vs ancak diğer bisikletimde sahip olduğum “shimano tourney” serisi ayarında , jant-jant telleri ve göbeklerde bu benzeri seviyede ama bu yorumda çok iddialı değilim , esas aktarmak istediğim böyle bir bisiklet (katlanabilir bisikletler) hangi ihtiyaçları karşılayabilir. uzun turlar , dik yokuşlar zorlayıcı olur. uzun boylular-175-180 in üzeri diyelim, gidon sele arası uzaklık sabit olduğundan (değiştirilemediğinden) pek rahat pozisyonda binemezler gibi geliyor bana.
Sele borusu üzerindeki uyarıyı dikkate alarak seleyi getirdiğim maksimum yükseklikte sele üst çizgisinin yerden yüksekliği ~83 cm bu durumda pedal en alt pozisyonda iken pedal sele arası mesafe ~71 cm oluyor ki bacak arası yüksekliği 75 cm üstündekilerin ideale yakın ergonomiyi sağlayamayacakları söylenebilir. Benim bacak arası uzunluğum 80 cm çok rahatsızlıkta duymuyorum ama 3-4 km den uzak mesafelerde her gün kullanımın sağlıklı olmayacağı muhakkak. Diğer katlanan bisikletlerin ölçülerini bilmiyorum ama bu tip bisikletlerde çok titiz boy ölçüsüne bakılmasına gerek olduğunu sanmıyorum.
Sonuç : Kısa şehir içi gezinti vs için kullanılabilir. tatillerde vs bisikletsiz kalamam diyenler için taşınması kolay olduğundan tavsiye ederim. çocuklar içinde güzel bir alternatif olabilir bir de bisikletin manevra kabiliyeti yüksek, kontrolü de kolay olması , küçük görünümünden dolayı insana güven duygusu vermesi nedeni ile ilk defa bisiklet öğrenme ve öğretmeye çok uygun. Deneyip boyuna uygun olduğu kanısına varan herkese 2. bisiklet olarak tavsiye edebilirim. özellikle yazlıkta falan binmesi keyifli olur. çocuklarda da direkt başlangıç için alınabilir.
Normal bisikletleri taşımak için Arabaya bisiklet taşıyıcısı kurmak, bisikleti yerleştirmek, bağlamak, vardığın yerde tekrar her şeyi demonte etmek çok pratik değil bu bisiklet ise 15-20 sn de katlanıyor. arabanın bagajı çok küçük değilse sığıyor. (fiat palionunkine sığmadı ya da ben sığdıramadım ) normal handbacklere sığıyor (nissan almera vb.), günübirlik denize ya da pikniğe gideceksiniz üşenmeden yanınıza alabilirsiniz. aslında ben bu bisikleti karıma hediye diye takdim ettim çok sevdi bunu size anlatmaktaki maksadım bisikletle pek ilgisi olmayanlara bile çok sevimli görünüyor. yolda giderken de çocuklar falan amca kaça aldın diye sorup duruyor. izmirde kredi kartına 345/12 taksitle satılıyordu benim basiretim bağlandı 300 ytl peşine aldım.
Bu fiyata ya da fiyatı hafif yükseltip bir üst seviye fren kolu-fren, vites kolu-vites ile piyasaya sürülse, 6 yerine 4 vitesle yetinilip zincir gerginliği pek değişmeden daha akıcı vites değişimi sağlanabilse diğer marka katlanabilir bisikletlerle iyi bir fiyat-performans oranı ile rekabet şansı olurdu şeklinde naçizane bir görüşle bitireyim.
Not: yazdığım her şeyin arkasında durma huyum yoktur , bizzat görerek deneyerek almayıp sonrada sitem etmeyi planlayanları şimdiden uyarayım.


