Scudo Sports

Katlanabilir Bisiklet ile Uzun Tur (Fotoğraf)

@gokhan.gursel

Yazdığınız modellere yönelmeye calışacağım Gökhan Bey çok teşekkürler farklı gelişmeler olursa tekrar buradan bildiririm. Ayrıca bisikleti aldığım zaman en uygun zamanda sizinle irtibata geçeceğim. Bende Ankara'da pedallamak isterim. Sizi de Denizli'de gayet güzel şekilde misafir ederim. Çok eğlenceli olur :)
 
Scudo
Merhaba,

Bende Dahon Mu p8 var. Sanıyorum bir 3000-4000km kullandım. Ama benim turlar kısa, yüksüzdü. Merak ettiğiniz noktalara yorumlarım:
1- Küçük bir tekerin yuvarlanma direnci daha fazladır. Benimki standart bisikletlerime göre 10-20% arasında daha yavaş. (Lastikler Schwalbe Marathon)
2- Vites oranları özellikle de tur için çok kritik. Benimki 54 ayna ve 11-32 ruble ile geldi. Bu oranlar daha çok şehiriçi kullanıma uygun bence. Dik yokuşlarda özellikle de yüklü bir bisikletle yetersiz. Ben aynayı 45 ile değiştirdim. (Bmx aynaları benimkine oluyordu). 40kms üzerinde pedallar boşa dönmeye başlıyor, yani yokuş aşağı salıyorsunuz, ama dik yokuşları zorlanmadan çıkabiliyorsunuz.

Bu bisikletlerin bir dezavantajı da sürüşünün büyük tekerliler kadar stabil olmaması; bu normalde rahatsız edici derecede değil, ama iyice yorulduğunuz uzun turlarda ve ön tarafta yükle (ön geometrinin yüke uygun tasarlanmadığını varsayarsak, ki %99.9 öyle) bu rahatsız edebilir.
 
@Burçak Erbil

Merhabalar,
Lastik direnci konusunu hiç araştırmamıştım ama mantıklı geldi dediğiniz biraz kayıp olabilir. Ama sanırım bunu pek umursamayacağım. Bisikleti aldığım zaman da sizin yaptığınız gibi duruma göre aynakolda bir değişiklik düşünüyorum. Bisiklette yüksek hız aramıyorum dediğim gibi rampalarda normal bir mtb ya da tur bisikletinde hafifi vitesi bana sağlasın yeterli olacaktır. Düşündüğüm turlarda arkaya taktığım bir heybe benim için yeterli olacaktır. Ön bagaj kullanacak kadar uzun turlar düşünmüyorum. Umarım sorun yaşamam.
Aynakol değişiminde 1.vitesiniz ne duruma geldi bunu da belirtirseniz çok sevinirim.
Teşekkürler :)
 
@Berk Özer

Benim MTB'de 22-32-44 aynakol ve 11-32 ruble var. Bu kombinasyonla MTB gerçekten "düz duvara tırmanıyor" :) Dahon'da ise MTB'me göre alt tarafta yaklaşık 2 vites eksik. Dik yokuşlara hala çok zorlamadan (ayağa kalkmadan, kadansı çok düşürüp dizlere aşırı yük bindirmeden) tırmanıyor, ama bazen altta bir vites daha olsaydı dediğim de olmuyor değil. Ama ben diz problemim sebebiyle yokuş çıkarken hakikaten hiç zorlamasın istiyorum. Siz biraz daha pedala yüklenirim derseniz, 45diş her türlü yokuşu çıkartır.
Öte yandan üst vitesler açısından 45 dişin fazla altına inmeyin bence (44 veya 43 belki?); hafif rampa aşağı yollarda rüzgarı da arkadan alınca ancak son viteste normal bir kadansla çeviriliyor. Rublede de en küçük dişli kesin 11 olmalı, 12 olursa bir vites kaybedersiniz.

Bu arada ben Dahon'umu 9 vitese çıkardım, normalde biraz masraflı (bende zaten parçalar vardı, onları kullandım) ve kadro kulağında ufak çapta tesviye gerekiyor, ama 9'lu olarak 11-34 ruble var (alt tarafta fazladan yarım vites demek). Hatta 10 vites olsun derseniz 11-36 mümkün :) Aktarıcı ile ruble arasında boşluk yeterli görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Özer
@Burçak Erbil

Sizin yaptığınız ruble aynakol kombinasyonu gayet güzel olmuş. Araştırdığım kadarıyla katlanabilir bisikletlerin bir çoğunda yüksek dişliye sahip aynakollar var. Bisikleti aldığımda ilk iş aynakolu küçültmek olacak. Daha sonra gerek duyarsam rublede de değişiklik yaparak 11-34 ya da 11--36 yapabilirim.
Katlanabilir bisiklette geçme konusunda kafamdaki bütün soruları sayenizde attım:) Artık sıra model ve bütçe durumlarına geldi. Yardımlarınız için çok sağolun. Saygılar..
 
Geri