Scudo Sports

Kategori önerileri

Senden veya benden önce üye olmuş veya sonra üye olmuş, bu bir şeyi değiştirmez ki. Bir üye banlanmışsa, yapılmaması gereken bir şey yapmış demek ki. Bunlar da zaten kurallar da açıklanmış.

Ama gördüğün gibi, kimsenin kayrılma gibi bir durumu söz konusu değil. Herkese aynı yaptırım uygulanmakta, üyelik tarihi ne olursa olsun.

Verdiğin örnekle alakalı ise, Kara Liste`yi okumanı tavsiye ederim. Bu sebeplerden ötürü banlanmış üyeden zaten daha zarar gelmez.

Sen kendini bil, gerisini takma kafana ;)
 
Scudo
@suzunkopru

Bence bu durumda neden banlandıgı önemini arttırıyor. O yüzden Karalistelerdeki kişilerin isimlerine bakmanız gerekicektir.
(Karalistelere isimleri, genelde aldıgı üründen şikayetçi olanlar ekliyorlar:eek: Bence bu listelere yöneticiler daha fazla ilgi göstermeliler yani en az aldıgı üründen şikayetçi olan arkadaslarımız kadar olmalı bu ilgi bence ki konu sürekli güncel kalabilsin:eek: biz de sürekli takip edebilelim.)
 
arkadaşlar forumda atölye bölümü olsa daha iyi olmaz mı

yaptığımız projeleri resimli fln anlatırız DIY tarzında

siz ne dersiniz:60:
 
3 soru da benden;

1. Atölyemizin neyi eksik, anlamadim?
2. DIY nedir?
3. Bu konunun aktivasyon maili alamayan kullanicilar bolumunde ne isi vardi?
 
1. Atölye bölümünü bulamadım arama yaptım ama yeterli sonuç alamayınca olmadığını zannettim
2. Do It Yourself (DIY) Türkçeside kendin yap olması lazım bir çok forum da kendimiz yapalım gibi değil direk DIY yazdıkları için bende öle yazdım.
3. Önerileriniz bölümü gibi bir bölüm bulamadığım için buraya yazdım şimdi bu bölümde çıkar:D
 
do it yoursel = tek başına yapılabilir:)

eğer varsa projelerin ''diğer bisiklet konuları'' adlı başlığa açın orda dursun.eğer çok fazla proje çıkarsa site yönetimi açarbilir.onlara kalmış birşey
 
sevgili forum yetkilileri,

banlananlar başlıklı konu kilitlendiği için böyle bir başlık açmak zorunda kaldım.

öncelikle foruma yazı yazarken kurallara uymaya çalıştığımı belirtmek isterim. fakat herhangi bir hatadan dolayı bilmeyerek yada bilerek forum kurallarına uymayışım sonucunda banlanırsam benim de, mesajlarımın herkesin görmemesi isteğinde bulunma hakkım olmalı. (sonuçta burada arkadaşlıklar kuruyoruz, özel hayatımızı paylaşıyoruz, gezilerimizi yazıyoruz.) banlandığım için de ayrıca afişe olmak istemem. banlanan üyelerin mesajları silinsin. teşekkürler.
 
Banlanan üyelerin mesajlarinin silinmesi, forumdaki konu /mesaj bütünlügünü bozacagindan mümkün degil.

Diger yandan, forumda birisine acikca küfretmedikce, özel mesaj veya farkli yollardan herhangi bir üyeyi taciz etmedikce, öyle aniden banlanmaniz söz konusu olamaz.

Hatali bir davranista veya kural ihlalinde bulunan üyeler, öncesinde özel mesaj, kinama puanlari gibi yollarla kesinlikle uyarilirlar.
 
Forum kurallarından seç beğen al hangisi ihlal edilmişse:D :D şaka tabi
 
Kadrolar bölümünde dile getirdiğim Foruma "Aerodinamik" bölümünün eklenmesi yönündeki isteğim belki dikkatinizi çekmemiştir diye daha geniş kapsamlı bir yazıyla birlikte bu ricamı buradan yineliyorum.

Bisiklet sektörünün bugüne değin yaptığı ve/veya yaptırdığı araştırmalar sonunda toplam güç çıktımızın (Watt) %70 ni hava direncini aşmak için kullanıyoruz.
bu direnç cw değeri olarak ölçülür. Cw0(rüzgar)direnç katsayısı (drag coefficient)
Tek başına (solo) sürüşlerde aşağıdaki oranlarla karşılaşıyoruz:
Toplam güç kullanımı içinde...
Toplam Aerodinamik (sporcu & bisiklet aerosu)- %65
Bisiklet Aerosu toplam güç sarfiyatı içinde %15
Toplam Aero içinde yaklaşık %25
tekerler -Toplam Aero nun %7 ile %11 arası,
maşa-Toplam Aero nun %6 ile %9 arası,
kadro-Toplam Aero nun %4 ile %9 arası ve
diğer komponentler -Toplam aero nun %2 ile %4 ü olarak karşımıza çıkıyor.

Sporcu toplam Aeronun %75 ini- bisiklet %25 ini oluşturuyor.
%25 dikkate alınması gereken bir oran mı?
Bence:Evet.

Üstelik bu konuda birçok insanın arayışları ve araştırmaları
varken..
(link)
her ne kadar bu sürüş pozisyonu UCI tarafından yasaklanmış olsa bile..

Konumuz dışına taşacağım ama konunun önemini onca yıl önce insanlar başka alanlarda da araştırıyordu...
Otomobil sektöründen de bir kaç örnek verelim ve bu konuda zamanından çok önde giden bazı usta ve üsttadlara saygılarımızı yineleyelim.

1921 Edmund Rumpler -Das Tropfenauto Cw 0.28
2009 model BMW 3 serisinin Cw değeri 0.30 un üstündedir örneğin..
(link)

1921 Paul Jaray - Strömungsgünstiger Kraftwagen
(link)

1934 -Bucky Fuller - Dymaxion Car
(aerodinamik biliminde günümüzde kullanılan "buckyballs" terimine
adını vermiş olan bilim adamı)
(link)

1930 ortaları ve Tatra firması...
VW nin "Kaefer" modelinin "çalındığı" Çek üretici...
Modellerde günümüzün F1 araçlarında kullanılan "fin" leri görüyoruz...
Model T77
(link)
Model T78
mağnezyum ,hava soğutmalı,üstten egzantrikli ,arkada bulunan
V8 motor...Jay Leno nun videosunu izleyiniz..
(link)

1937- Airomobile
(link)

1950 Saab 92
Uçak firması olarak kurulan bir işletmeden beklenilen araç tasarımı....
(link)

1967 NSU Ro 80 - İlk seri "Wankel" (Rotary) motor.
Bu aracı çok iyi anımsıyorum...dış tasarımı garipsenmişti...
(link)

Liste tam değildir ama otomobil sektöründe aklımda yer yapan aero uğraşlarının bazı örneklerini sunmaya çalıştım...

Aerodinamik motorla çalışan araçlarda önemliyse ve günümüzde tümü birbirine benzeyen araçlar üretilmesine neden olduysa....
fiziksel&mental güçle ilerleyen bisikletlerde daha önemli olmalı.
Eğer MALZEME ile ilgileniyorsak (Hafif bisiklet&donanımlar) Aero nunda sürekli güncel kalması gereken bir konu olduğunu düşünüyorum....

2009 da bisikletforum.com a başarılar dilerim.
Selamlar
 
Selcuk Abi, aerodinaminin en azindan yol bisikletciliginde öneminin büyük oldugunu zaten tartismaya bile gerek yok. O konuda kesinlikle sana katiliyorum. Ayrica verdigin örnekler de oldukca carpici. Bundan 8-9 ay kadar önceki bir National Geographic sayisinda, Mercedes'in, küp seklinde bir baligin aquadinamik (böyle denir mi su icinde oldugunda bilmiyorum :) ) özelliklerinden esinlenerek bir arac ürettiginden ve aracin uzun bir dikdörtgene benzemesine ragmen rüzgar direncinin cok düsük oldugundan bahsediliyordu. Kisacasi araclari füzeye benzetmeye devam ederken, bu konudaki arayislar halen cok aktif bir sekilde devam ediyor.

Ben bu teklifi, bu mesajimin hemen ardindan yönetime tasiyacagim. Ancak merak ettigim bir nokta daha var:

Hafif donanimlarla ilgili genelde konunun isleyici uc agirliklardaki yeni ürün haberleri, donanimlarin tarti üzerindeki gercek agirliklari ve cok az sayida arkadasimiz tarafindan yapilan modifikasyonlar. Peki aerodinami basligi altinda yeni ürünlerin disinda nasil bir isleyis yürüyebilir? Ne gibi bir katki yapabiliriz, ne gibi bir gelisim saglayabiliriz?

Belki sordugum soru cok anlamli olmayabilir, ancak acikcasi bisiklette aerodinami benim bir nebze uzak oldugum bir konu (bir MTB'ci olarak). O nedenle soruyorum.

Iyi dileklerin icin de cok tesekkür ediyorum...
 
Halil,
sorduğun soru konunun özü olduğu için çok önemli bence...
kafamda bir format oluşturayım (sizlerde fikirlerinizi esirgemeyin ltf) ...konuyla ilgili geri dönüş yaparım.....

slm
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
@Selçuk Çilek

Tamam Selcuk Abi, ben konuyu zaten yönetime actim. Benim aklimda olan baska bir bölüm daha vardi, su anda onlar tartisiliyor. Yalniz Aerodinami bölümü icin senden gelecek veya burada olusturulacak taslak önem tasiyor.

Kolay gelsin diyorum...
 
Bu konu ayrı bir bölümde mi ele alınır...Triatlon ve ZK bölümünde mi işlenir...karar sizin...ama konuyu üç başlık altında
toparlarsak...kanımca hakkını vermiş oluruz.

AERODİNAMİK

1.Aerodinamik bisikletler,Komponentler & Donanım.
Bu bölümde başlık konusunda iddialı olan firmaların ürünleri ile bu ürünleri seçen forum üyelerinin kişisel fotoğrafları açıklamalarla birlikte bulunur.

2.Bisiklet Aerodinamiği
Bilimsel Araştırmalar ve Projeler.

3.Bisiklet Aerodinamiği
Kişisel Deneyimler ve Deneyler.
Bu bölümde katılımcıların konu başlığında iddialı/iddiasız
ürünlerle ilgili yaptıkları kişisel deneyim ve ölçümler yer alır.
Ölçümlerin yapılmasında basit standartları ve herkesin yapabileceği ortamları tanıtmak ve bunlara açıklamalarla destek olmak gibi konularda yardımlarım olabilir.
Dediğim gibi benim bu konuda bir eğitimim yok ama bir oğlum ODTÜ Havacılık ve Uzay Mühendisliğinde okuyor ve detaylı teknik konuları "popüler bilim" seviyesinde bana aktarıyor.
Ve forumda bu konuda yardımcı olabilecek başka üyelerin varlığıda diğer arkadaşları cesaretlendirebilir.
Bir üye yine İTÜ Uçak Mühendisliği bölümünde okuyordu veya o bölüm mezunuydu sanırım.

slm
 
Selcuk Abi taslagi aldim, baslangic olarak belki biraz daha basitlestirilebilir. Top artik bizde sanirim ;)
 
Geri