Scudo Sports

Kask takmamanın bedelini ödedim.

Kerem Özbayrak

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2009
Mesaj
1.244
Tepki
2.580
Yaş
47
Şehir
iSTANBUL
Bisiklet
Giant
Arkadaşlar merhaba, 9 kasım pazar günü kadıköy, moda iski yokuşu tarafında yaklaşık 25-30km hızla giderken arabalar için konmuş sarı, köşeli hız kesme tümseğine çarptım. 622-35'lik tekerim uyarı tümseğinin üstünden geçemedi. Ben de aynı anda refleks olarak frenlere asılınca bisiklet direk üstünden attı beni. Sol el bileğim, oradan sağ omzumun üstüne düştüm son olarak da sağ gözümün üstünü(alnımı) asfalta çarptım. Alnımda 1.8cm boyunda yarık oluştu. Yaşadığım kaza ile ilgili çıkardığım dersleri buradan paylaşıp henüz ciddi kaza yaşamamış arkadaşlara örnek oluşturmak amacıyla yazıyorum.

1- Yokuş aşağı bahsettiğim hızla giderken hemen önümde arkadaşımı takip ediyordum ki bu kısa mesafe takibi nedeniyle uyarı tümseğini göremedim. Uyarı tümseği yerine karşıma çukur, insan vb farklı engeller de çıkabilirdi. Bu tip inişlerde veya düz yol bisiklet sürüşlerinde lütfen takip mesafenizi koruyunuz, bu denli yakın takiplerde malesef refleksler, önünüzdekinin hemen ardından karşınıza çıkacak engeller için yeteri kadar hızlı olamıyor veya benim başıma geldiği gibi bu tip engelleri hiç göremeyebiliyorsunuz.

2- Tabiki asla kask takmadan yola çıkmayınız. Başıma gelen kazada kask takmış olsaydım şu an sadece sol el bileğim ve sağ omzumda hasar var diyebilecektim. Kask takmadığım için alnımı asfalta çarptığımda kaskım yerine alnımı yarmış oldum. Şans benden yanaydı ki kafamın en sert yerini yardım. Kafanızın üst, arka ve/veya yan tarafını bu şiddette çarptığınızda malesef kazayı bu denli ucuz atlatamayabilirsiniz. Beyin sarsıntısı veya baygınlık durumlarında sonuçları çok daha kötü olacaktır.

Kask takmanız için bisikletinizi yüksek hızlarda kullanmanız gerekmiyor arkadaşlar, cok daha düşük hızlarda denge bozulması nedeniyle yaşanan kazaların bazıları da malesef ölümle veya ciddi hazarlarla sonuçlanabiliyor.

Fotograflarımı özellikle paylaşmıyorum inanın hoş gözükmüyor.

Son olarak şu an sağlıklı olmamla birlikte tek tesellim, bisikletimde bir çizik bile olmadı, yaşanan kazanın şiddetiyle sadece zincirim attı.

Herkese sağlıklı ve tedbirli sürüşler dilerim.
 
Scudo
Geçmiş olsun, ben de işe giderken bile kafamda kaskı görüp yarışıyor musun sanki yavaş yavaş gidiyorsun diyenlere sizin kafanız değersiz olabilir ama benimki çok değerli diyorum. Kask gerçekten çok önemli. Bazen ben de veremiyorum ama bu şekilde yakın mesafe takiplerde öndekinin arkadaki kişiyi uyarması gerekiyor tabi sizin aranızdaki ahenk nasıldır bilemiyorum. Tekrardan geçmiş olsun.
 
Kerem Bey geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın...

Kaskın ne kadar önemli olduğundan bahsettiniz... Bende bazı yaptığım kazalarda başıma darbe aldım ve her seferinde kask korudu... Kasksız yola lütfen çıkmayalım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@Kaan.Özçelik

Hollanda'cılara daha önce rastlamamıştım hiç, merakla bekliyorum ben de :)
 
Geçmiş olsun. Aman dikkat biz kendimizi kollaycaz abi kimse bizi düşünüp kollamıyo ki. Bende kask vardı ama çenemi çarpmıştım bende yere :( (şimdi orası köse kaldı sakal çıhmii :p)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
Kerem bey, geçmiş olsun. Verilmiş sadakanız varmış.

O Hollanda fanatiklerine gelince, oradaki insanların motorlu araç sürücüsü de yayası da ve en önemlisi bisikletlisi de bilinçli kullanıcı. Trafik içerisindeki bu 3 grubun birbirine karşı saygısı bulunuyor ve trafik içerisinde nasıl hareket etmeleri gerekiyorsa bunun dışına çıkmadan o şekilde davranıyor. Araçlar bisikletlileri sıkıştırmıyor, bisikletliler yüksek hızlarda kullanmıyor (yüksek hızlara erişirlerse de takip mesafesine dikkat ediyorlar), yayalar bisiklet yolunu işgal etmiyor vs vs... Türkiye'de bunların hangisi var da kalkıp Hollandayı referans alarak "Ama onlar bile kask takmıyor, ben neden takayım ki?" diyebiliyorlar merak ediyorum.
 
Geçmiş olsun.
Benim anlamadığım nokta ise, bu hız tümseğinin yüksekliği oldu. 622 ölçüsü dediğiniz bildiğimiz 700C. 29er dağ bisiklet, yol bisikleti ya da büyük tur bisikleti jantı.
Bu ölçü, kaldırıma çıkmak için bile yeterli bir ölçü. Çünkü teker çapı oldukça yüksek...
 
@Kerem Özbayrak


Kask takın konulu bir başlık açtığımda kullanıcılar, kaskı bu kadar abartıp insanları bisikletten soğutmayın şeklinde yorumlar yazmıştı. Bayada kızdılar bana. Maalesef böyle şeyler başa gelince anlaşılıyor.
 
geçmiş olsun.
1 yıl kadar önce bende refleks olarak ön freni sıkmıştım üstünden attı beni bisiklet tabi yüzümün üstüne düştüm üstten 3 dişim kırıldı üst dudak açıldı. sağ dirsek yere çarptı 1 hafta alçıda kaldı. hepsi benim hatam bisiklet üstünde iki elimi de bırakarak birşeyle uğraşıyordum çukur çıkınca olan oldu kafamda kask yoktu neyseki kafamı yere çarpmadım artık daha dikkatliyim başımı bile kaşımaya korkuyorum nerdeyse.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
@Mustafa Özer

Kızanlardan biri bendim. Hala da kızarım. Çünkü ulaşım amaçlı bisiklet ve spor amaçlı bisiklet kullanmayı birbirinden ayıramıyorsunuz.

Arkadaş nasıl düşmüş?
Yokuş aşağı hızla giderken, öndeki arkadaşlarına çok yakın sürüyormuş... Zaten ben işe giderken de öyle sürüyorum bisikleti. Pazara alışverişe giden Hasan abi de öyle öndeki arkadaşının arkasından 30-40'la yokuş iniyor, evet...
 
@Gökhan Toros

Hocam kaldırıma çıkmak için elbette yeterli. Tam olarak tümseğe çarptığımda neden tümseğin duvar etkisi yarattığını ben de tam olarak anlamış değilim fakat tümseğe hiç hız kesmeden çarptığım için olabilir diye düşünüyorum. Bir de tümsek daha önce de belirttiğim gibi oval değil köşeliydi.

aşağıdaki fotoda olan tümsekten daha kısa ve daha dik açılıydı

http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/203349578/Rubber_Speed_Humps.jpg
 
@Gökhan Toros

Gökhan, sokakta aracımı senin evinin önüne park etmişim modunda, gereksiz gerginliğe sebep olacak üslup ile yazmaya devam edeceksen, lütfen benim yazılarımdan alıntı yapma. Yazılıda olsa benimle irtibat kurma.

Sen yönetici olarak sükun bir ortam sağlaman gerekirken, daha önce olduğu gibi hala insanları ve konuyu germeye çalışıyorsun.
 
Geri