Scudo Sports

Kask, kadro, modeller hakkında sorular-cevaplar.

@Ali Ağun bisiklet veya dişlileri sizin ayakta olup olmadığınızı bilemez. Ayaktasiniz diye de alinganlik edip dişliler asinmaz veya arka attirici kirilmaz.

Güç uygularken vites degistirmek ile ayakta vites değiştirmek ayni sey degildir.

Ayakta iken de guc uygulamayip sadece boş boş pedal çevirmeyi becerebilirseniz ayakta da vites degistirirsiniz.
Ezberlenmis Yanlis bilgilerle bilmeyenleri de yanlis yonlendirmeyelim. Yukarida 3 ayri kisi acikca nedenlerini aciklayarak bu isin nasil yapildigini aciklamisken oyle sey olmaz, olur diyenlere itibar etmeyin demek ayip olmuyor mu?

Olmaz diyorsaniz en azindan sebebini belirtin de aydinlanalim :)
 
Scudo
Yukarıda söylendiği gibi uyguladığın gücü azaltabiliyorsan değiştirebilirsin ama azaltamıyorsan bir kaç saniyeliğine oturup değiştir, sonra tekrardan ayakta çıkmaya devam et daha iyi olur.
 
oturup değiştirmekte fayda var güç uygulayıp bisiklete zarar vermektense birkaç saniye beklerim.
 
Anladım yorumların hepsini terk tek okudum hepinize teşekkür ederim özellikle denemek istediğim yorumlarınız var birazdan çıkıp hepsini deneyeceğim hepinize teşekkürler :)
 
arabalarda da öyledir ki vites değiştirirken gaza basmayız.eğer tam debriyaja basmadan vites değiştirmek istediğimiz zaman şanzımanı dağıtabiliriz. aynen bisikletlerde de böyledir. yokuş veya düz yol farketmez vites değiştirirken rolantide pedal çevirmemiz gerekir. vites değiştirirken pedala güçlü basarsak dişlilerimiz ve zincirimiz deforme olabilir ayrıca hoşumuza gitmeyen çatur çutur sesler de fazlasıyla duyulur. onun için her türlü yolda vites değiştirirken yarım veya çeyrek tur boş çevirmek lazım.
 
@Berke

+1903 :)

En doğru yol bence de 2-3 saniye oturup değiştirmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Ayakta çevirirken pedal çevirme şeklin oturarak çevirdiğin gibi akıcı olmadığı için vitesinin ne zaman geçeceğini iyi bilmen gerekir. Eğer vitesini tanıyorsan ayakta veya oturarak vites değiştirmenin bir farkı olmaz. Ayağa kalkınca 1500W basıyor sanırım endişelenenler.
 
Dişlileri çatur çutur kırarsın. Anası ağlar, zincir ruble eğer çok zorlarsan da aynakol nalları diker.
 
@DogukanSahil hemen göstermez kendisini ilerleyen zamanlarda belli olur. Zincir + ruble =75 tl tutar ama aynakol adı gibi değişirse kol gibi olur :D
 
  • Beğen
Tepkiler: DogukanSahil
Merhaba sevgili arkadaşlar abiler,

1-Vites değiştirirken %5 zincir birbirine dolanıyor çok saçma bir şekilde geri pedal sarıp vites değiştirdiğimde düzeliyor yada zincir atıyor..

2-%40 zamanlarda ise vites değişince aşırı ses gelmesi ses tam olarak arka aktarıcıyla ruble arasında geliyor ikisi içinde video çekebilirim..

Sizce sorun nedir eskiyen parça mı bozulan parça mı var?

-Zincir ve ruble temizledim shimano yağ ile yağladım.
-20 km yaptıktan sonra böyle olmaya başladı

Merhaba bisiklet forum üyeleri;

Sorunum şöyle, pedala basınca 3 turda 1 kere çeyrek perdal kadar boşa gidiyor yani giderken birden sanki zincir atacak gibi oluyor atmıyor neyden olabilir bu sorun?

Kron XC500 arka aktarıcı ve zincirden düşünüyorum ama kurcaladığımda görünürde bişey göremedim yarın zinciri temizlemeyi düşünüyorum bi arkadaş göbekten olabilir dedi forumda göbek yağlamayıda düşünüyorum ama yorumlarınızı bekliyorum..

Gerekirse video atabilirim
 
Her viteste mi yoksa sadece belli bir viteste mi yapıyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: DogukanSahil
her vites hocam tek tek denedim böyle pat diye ufacık bir parça gücüm boşa gidiyor
 
Bisikletinin ne marka oldugunu bilmiyorum ama ayni sorunu salcano ng650 de yasamistim. Tamir ettiremeden baskasina verdim ama sordugumda gobek dağılmış demişlerdi.
Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: DogukanSahil
xc500 hocam ama göbeklik değildir umarım ya arka aktarıcı yada zincirden kaynaklı bir sorun gibi geldi bana :(
 
  • Beğen
Tepkiler: mersault
@DogukanSahil flibber denilen arka göbeğe monte olan parçadan olabilir, örnek olarak şöyle bişey : , bu işlerden iyi anlayan bir bisiklet servisine göstermek lazım
 
Sanırım haklısın ne yapsam düzelmiyor yarın bir bisikletçi arayacağım tabi öncesinde biraz para biriktirmek gerekecek.:( Teşekkürler @ratm
 
Evet kullandım ve sonuçları kendi konum üzerinden sizlerle paylaşıyorum.

Patlamaya dayanıklılık: 1/10
Islak zemin performansı: 6/10
Kuru zemin performansı: 3/10
Asfalt performansı : 7/10

Bir ayda 2 kere patladı canım lastiğim üstelik incecik camların üstünden geçerken :)
 
Geri