Minor Swing
Üye
- Kayıt
- 28 Mayıs 2016
- Mesaj
- 61
- Tepki
- 30
- Şehir
- Muğla
- İsim
- Gökmen D.
- Bisiklet
- Mosso
Düzeltme : Gelen yorumlardan kaza anında tehlikeli olabilecek malzemeler kullandığımı anlamış bulunmaktayım.Adminler isterlerse silebilir,isterlerse kötü bir örnek teşkil etmesi bakımından forumda tutabilirler bu başlığı.
Selam arkadaşlar.Bir kaç aydır forumu takip ediyorum ve ben de nacizane deneyimlerimle foruma katkı yapmak istedim.Henüz bir kaç aylık üye olduğumdan sanırım,konuyu "Kendin yap" kategorisinde açamadım.Bu konuda farklı çalışmaları gördüm,ben de benzer bir proje hazırladım.Dilerlerse admin arkadaşlar başlığı taşıyabilirler.
Eğer elimden geliyorsa bisiklet ile ilgili aksesuarları ya da kullanmadığım eşyalardan birşeyler yapmayı seviyorum.Gelelim kask aynasına; Ayna kısmı için camcıdan küçük bir ayna istedim ve eski sert plastik bir telefon kılıfını keserek jy(japon yapıştırıcı için bu kısaltmayı kullanacağım) yardımıyla aynayı monte ettim.Maalesef elimde cam kesmek için alet edevat yoktu penseyle kırmak zorunda kaldığım için şekli kötü oldu.Ayna kenarlarına 1 milyoncularda satılan yapışkan plastikleri keserek sağlam olması için jy kullanarak yapıştırdım.(1.resim)
Ayna ile kask arasındaki demir bağlantı için şu(2.resim) malzemeden pense ile kestim.Kestiğim demiri bağlantıları test ettikten sonra siyah sprey boyayla boyarken boya bitti ve kalanı siyah asetatlı kalemde tamamladım.Unutmadan asetatlı kalemi siyah kadromdaki çizikler için kullanıyorum.Suya dayanıklı fakat güneş altında rengi biraz kahverengimsi görünüyor.
Elimde bulunan sanırım masa,sandalye ayak koruyucusunu ayna kabının arkasına,içine de aynı ebatta civatayı yapıştırdım.Sonra kask demirini çakmakla biraz ısıtıp tüm bu düzeneğin içine plastiği eritmek suretiyle monte ettim ve sağlamlaştırmak için içine ve çevresine jy sürdüm.Demirin diğer ucuna kaska koyduğum düzeneğin içimde kolayca dönmesin diye ince lastik yapıştırdım ve ilk etap tamamlanmış oldu.(3,4,5. resimler)
Gelelim işin kask etabına.Kaskın sol yan siperlik deliğine ismini bilmediğim,elimde bulunan vida kelepçesini biraz köpüğü de delerek monte ettim.Monte ederken bir vida ve kaskın iç tarafından bir civatayla sabitledim.Ayrıca kaskın iç tarafına vida ağzı rahatsız etmesin ya da bir tehlike oluşturmasın diye ince lastik yapıştırdım.Bunun yanında vida kelepçesinin kaskla temas ettiği yere ince bir lastiği her iki tarafa jy ile yapıştırarak ağırlıktan oluşan düşmeyi engelledim. (6 ve 7. resimler)
Sona yaklaşırken ayna demirini vida kelepçesinin içine geçirdim ve vidayı sıktım.(8.resim)Kaskı takarak denedim.Fakat biraz sallantı vardı.En son ikiye bölüp birbirine yapıştırdığım musluk contasını kaskla demir arasına yapıştırdım,fakat demir tarafına yapıştırıcı sürmedim,böylece demiri aşağı yukarı oynatarak uygun açıyı bulabiliyorum.Aynı şekilde demirin ayna tarafı pense yardımıyla eğilip,bükülüp uygun açı verilebilir.Böylece aynamız tamamlanmış oldu.(9.resim)Unutmadan bu aynayı demir yerine bakır kalın telle yaklaşık iki aydır kullanıyordum ama bozuk yollarda sallantıdan dolayı bazen verimli olmuyordu.Henüz deneme sürüşü yapmadım ama sallantı problemi çözülmüş gibi görünüyor.Hem önceki denemelerimde,hem bu denememde çok temiz çalışamadım,kaskta yapıştırıcı kalıntıları falan oldu ama görüntüden çok konfor ve güvenlik daha önemli benim için.Umarım bazı arkadaşlar için fikir verebilmişimdir.Herkese iyi pedallamalar.









Selam arkadaşlar.Bir kaç aydır forumu takip ediyorum ve ben de nacizane deneyimlerimle foruma katkı yapmak istedim.Henüz bir kaç aylık üye olduğumdan sanırım,konuyu "Kendin yap" kategorisinde açamadım.Bu konuda farklı çalışmaları gördüm,ben de benzer bir proje hazırladım.Dilerlerse admin arkadaşlar başlığı taşıyabilirler.
Eğer elimden geliyorsa bisiklet ile ilgili aksesuarları ya da kullanmadığım eşyalardan birşeyler yapmayı seviyorum.Gelelim kask aynasına; Ayna kısmı için camcıdan küçük bir ayna istedim ve eski sert plastik bir telefon kılıfını keserek jy(japon yapıştırıcı için bu kısaltmayı kullanacağım) yardımıyla aynayı monte ettim.Maalesef elimde cam kesmek için alet edevat yoktu penseyle kırmak zorunda kaldığım için şekli kötü oldu.Ayna kenarlarına 1 milyoncularda satılan yapışkan plastikleri keserek sağlam olması için jy kullanarak yapıştırdım.(1.resim)
Ayna ile kask arasındaki demir bağlantı için şu(2.resim) malzemeden pense ile kestim.Kestiğim demiri bağlantıları test ettikten sonra siyah sprey boyayla boyarken boya bitti ve kalanı siyah asetatlı kalemde tamamladım.Unutmadan asetatlı kalemi siyah kadromdaki çizikler için kullanıyorum.Suya dayanıklı fakat güneş altında rengi biraz kahverengimsi görünüyor.
Elimde bulunan sanırım masa,sandalye ayak koruyucusunu ayna kabının arkasına,içine de aynı ebatta civatayı yapıştırdım.Sonra kask demirini çakmakla biraz ısıtıp tüm bu düzeneğin içine plastiği eritmek suretiyle monte ettim ve sağlamlaştırmak için içine ve çevresine jy sürdüm.Demirin diğer ucuna kaska koyduğum düzeneğin içimde kolayca dönmesin diye ince lastik yapıştırdım ve ilk etap tamamlanmış oldu.(3,4,5. resimler)
Gelelim işin kask etabına.Kaskın sol yan siperlik deliğine ismini bilmediğim,elimde bulunan vida kelepçesini biraz köpüğü de delerek monte ettim.Monte ederken bir vida ve kaskın iç tarafından bir civatayla sabitledim.Ayrıca kaskın iç tarafına vida ağzı rahatsız etmesin ya da bir tehlike oluşturmasın diye ince lastik yapıştırdım.Bunun yanında vida kelepçesinin kaskla temas ettiği yere ince bir lastiği her iki tarafa jy ile yapıştırarak ağırlıktan oluşan düşmeyi engelledim. (6 ve 7. resimler)
Sona yaklaşırken ayna demirini vida kelepçesinin içine geçirdim ve vidayı sıktım.(8.resim)Kaskı takarak denedim.Fakat biraz sallantı vardı.En son ikiye bölüp birbirine yapıştırdığım musluk contasını kaskla demir arasına yapıştırdım,fakat demir tarafına yapıştırıcı sürmedim,böylece demiri aşağı yukarı oynatarak uygun açıyı bulabiliyorum.Aynı şekilde demirin ayna tarafı pense yardımıyla eğilip,bükülüp uygun açı verilebilir.Böylece aynamız tamamlanmış oldu.(9.resim)Unutmadan bu aynayı demir yerine bakır kalın telle yaklaşık iki aydır kullanıyordum ama bozuk yollarda sallantıdan dolayı bazen verimli olmuyordu.Henüz deneme sürüşü yapmadım ama sallantı problemi çözülmüş gibi görünüyor.Hem önceki denemelerimde,hem bu denememde çok temiz çalışamadım,kaskta yapıştırıcı kalıntıları falan oldu ama görüntüden çok konfor ve güvenlik daha önemli benim için.Umarım bazı arkadaşlar için fikir verebilmişimdir.Herkese iyi pedallamalar.











