Scudo Sports

kaset dişli çapları

Fırat Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2014
Mesaj
882
Tepki
1.277
Şehir
samsun
Bisiklet
Focus
gördüğüm kadarıyla şehir bisikletlerinde kaset dişlileri çapı 11-32 aralığında oluyor ama merida speeder t1 modelinde çap aralığı 12-25 yapmışlar,bu yokuşları çıkarken daha fazla zorlanacağım anlamına mı gelir acaba neden merida böyle farklı bir kaset kullanmayı tercih etmiş bunun avantaj ve dezavantajları nelerdir
 
Scudo
12-25 daha zorlanıcağınız anlamına gelir, bahsettiğiniz bisiklet fitness bisikleti tipi olduğu için o oranlar kullanılmış. Avantajı tabiiki kondüsyonunuz varsa daha hızlı giderseniz. Dezavantajı kondüsyon yoksa yokuşta kalma riski (yorgunluktan) var bence tabi :)
 
Avantajı düz yolda daha fazla hız sağlamasıdır.
Bahsettiğiniz modelin ön vitesi 3'lü olduğundan yokuşlarda pek fazla problem yaşatacağını sanmıyorum.
 
benim arka kaset 10-36.
genel olarak 1. vitesi hiç kullanmıyorum. kullandığımda boşlukta gidiyormuşum gibi oluyor.
yokuşlar zorlu olmadıktan sonra "ön 2" arka 2 - 3 " falan kullanıyorum o bile yetiyor.
 
Bu arada daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi açıklar, şimdi bu verdiğiniz bisikleti inceliyorum. Karman çorman bir şey olmuş aynakol shimano tourney, arka vites yol vitesi bu ne şimdi, frenler ise mekanık disk alakasız şekilde, genel olarak ben bu tip bisikletlerin amacının ne olduğunu anlıyamıyorum. Sırf bu marka için değil bütün markalar genelde aynı şeyi yapıyorlar. Sanırım en iyisi imkan varsa eğer, kendi amacımız doğrultusunda toplamak
 
Ama bu bisiklet diğer hibrid sınıfı olan kendi markasının Crosswaylerine göre 2 kg kadar daha hafif , CWler dağ kadrolu ilen speeder hız kadrolu , CWler 40 mm lik dişli offroad lastikleri ile geliyorken speeder 32lik detonator ile geliyor. Bunlar dezavantajını biraz giderir.
Ayrıca T1 25, T2 28 , T3 ve T5 26 lı kaset ruble. T3 ve T5 de ayrıca 2li aynakol var.
Zaten speederler flatbarlı yarış bisikleti gibi bir şey. Belli oranda kondüsyonu olan ve yokuşu daha hızlı çıkabilecekler için tasarlanmış galiba.

En mantıklısı T2 V fren bence :)
 
evet bir anlamadığım nokta da bu bisiklette arka viteste uzun bacaklı attırıcı kullanılmış,çapı küçültmüşler ama arttırıcı boyunu uzatmışlar tam tersi olması gerekmez mi
 
@Berke Kazankaya

11-32 ruble, düz yolda en küçük dişlide eşik kadans sayısında 12-25'ten %10 kadar daha yüksek hız verir. :D

Yol rublelerinde çok vites sayısı ama bunun yanında az artan dişli sayısının amacı vites geçişlerinde kadans farkını aza indirerek ani farklar yaratmamasıdır.

Bu araba şanzumanlarına benzer; yarış arabalarında çok vites ama kısa oranlar, kişisel kullanımdaki araçlarda daha az vites ve daha uzun oranlar kullanılır.
 
@Fırat Y.

Eğer aynakol 3lü ise uzun bacak gerekiyor. Son dönem aktarıcılar kısa bacak bile olsa neredeyse 32 rubleye kadar kaldırabiliyor. Ama aynakol 3lü olunca illa uzun bacak kullanmak gerekiyor.
 
11-25 genelde yol bisikletlerinde kullanılan orandır. 32 ile yokuşlarda daha rahat edersin ama 25 ile de aynı yokuşları çıkarsın endişelenme. 32 zamanla çok sıkıcı hale geliyor çünkü pedal boşa dönüyor gibi oluyor.
 
Benim bisikletimde aynakolda 3 yaprak, rublede (arkada) 7 yaprak var. Arkadaki en büyük yaprakta 34 diş var. 34 diş ilk başlarda çok rahat geliyordu fakat artık hiç kullanmıyorum. Hatta öyle ki Kartepe tırmanışının en dik yerlerinde bile 24 dişli olan ikinci yaprağı kullandım. :)
 
Sanırım cevaplara göre dişli değil kondüsyon önemli bende de aynı durum var %7-8 ortalamalı bir eğimde çabuk yoruluyorum.
 
Geri