Scudo Sports

Karda - Buzda Frenleme

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.740
Tepki
1.426
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Arkadaşlar ben v-fren kullanıyorum ve sert frenlemelerde (özellikle ön teker açısından) riskli durumlarla karşılaşabiliyorum. V-frende bile kar-buz üzerinde durum buyken disk frenleri çok merak ediyorum açıkçası.

V-fren, jantlar karla kaplanınca zaten az tutuyor ve ani bir durumda (örneğin kenardan giden yaya bir anda gitmekte olduğunuz yolun üzerine geçiverince) asılıyorum fren kollarına. Az tuttuğu için (Jant yüzeyi kar kaplı, unutmayalım.) bazen tam kilitlemeden idare ediyor... Bazen de kaymaya başlıyor.

Bu biraz da refleksle ilgili bir durum. Yani refleksle beraber, yazdan kalma olan bir alışkanlıkla tüm güçle asılınıyor frenlere ister istemez.

Peki ya disk frenler? Bir anda kilitleyecektir sanırım?..

Bu konuyla ilgili (özellikle disk fren kullanıcılarının) deneyimlerinizi rica etsem?
 
Scudo
Disk frenler gerçekten anında kilitliyor, ben bir kaç gündür sürekli karda sürüyorum, gerçi artık elim alıştı buzda bile kaymadan durabiliyorum dozaj ayarıyla ancak dediğin gibi ani hareketler kesinlikle çok tehlikeli olabilir...
Dikkat etmek lazım..
 
  • Beğen
Tepkiler: mziyaeddin ve S26
@Tech. Türk
Espiri yapmıştım :) , tepkinizin, yani cevabınızın böyle olacağını biliyordum. Malum, bisiklet konuları hakkında geniş bilginiz var.
 
Karda lastik indirmek doğru değil bence aksine biraz daha hava basmak lazım , buzda ise en etkili çözüm çivili lastik.
 
@mcaliskan23

Bisiklet için üretilmiş çivili lastik var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
bir arkadasım denedi bunu ve bir fark olmadığını, aksine lkastiği patlattığını söylemişti... buarada sakın lastik havası indirmeye çalışmayın...!!! tam tersine lastiğe daha fazla hava basın ki lastiğin dişleri iyice ortaya cıkıp karda yol tutusunuz artısın...
buarada disk frenlerin uyguladığı basınc sizin elinizle hayatta uygulayamayacağınız(v-fren için söylüyorum) bir basınc olduğundan tutmama gibi bir olasılık yoktur.... çok soğuk havalarda tek olabilecek sey arazide soğuktan ellerinizi hissetmeyeceğiniz bir durumda hidrolik frene cok fazla yüklenip (daha küçük pompalı hidroliklerde geçerlidir bu.. ör: juicy3, seri dışı shimanolar..vb) hidrolik pompasını patlatmanız olabilir... özellikle kışın yeni fren pad i kullanmakta fayda var...
buzlu zeminde durmak için en güvenli yol freni kitlemeden! lastikleri olabildiğince yolda tutmaktır...
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Kar ile buz tamamen farklı. Karda sert ve dişli lastikler gayet işe yarıyor. Ancak buz üzerinde çivili hariç hiç biri işe yaramaz.

@erzanaskin
Evet var, Türkiye'de de satılmakta.
http://velosport.fi/images/schwalbe/SchIceSpiker-3.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Lastik falan seçimi değil de, elimizi bu kaygan zemine nasıl alıştırırız?

Açıkçası refleks ile frenlere çok asılmak ve bu şekilde de ön tekeri kaydırmak gibi bir sorunum var. Bu nedenle de özellikle disk frenlerden -karda daha etkili tutmasından dolayı- çekinmekteyim.

Yani asıl işin bizim sürüşümüzden kaynaklandığını düşünmekteyim ve diske geçişi düşünürken hep soru işaretlerim var...

Düşe kalka elbet daha kolay alışılır diyeceğim ama...
Kendimden değil, bisikletimin zarar görmesinden çekiniyorum.
Napayım, çok seviyorum kendisini. :D :D
 
Ben karda sadece arka freni kullanmaya özen gösteriyorum.Bisiklet kaymaya başlayınca ayakta bisikleti arkasını sağa sola yalpalıyorum ee sürtünme artınca çabuk duruyo.Çok hızlı gitmemeye özen gösteriyorum.Tedbiri elden bırakmamak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Bu gün karda sürüş keyfini denedim ve sonuç ; 20-25 cm yüksekliğinde kar ve altı buz, inişli çıkışlı bir parkur ve çok soğuk. Önce şunu belirteyim, kar kalitesi aynen kayakta olduğu gibi sizin sürüşünüzü de etkiliyor. Yani pudra şekeri kıvamında ve birbirini tutmayan bir karda sürüş daha kolay,ancak daha önceki tecrübelerimden biliyorum,hafif gevşemiş ve kolay yapışan karda sürüş ise çok zor.Frenlemede aynen sürüş gibi,kolay sürülen kar, lastiği tutarak daha zor kaymasına sebep oluyor ve denge daha kolay ötekine nazaran.Hafif gevşemiş karda ise sürüş ve fren rezalet tabii. Bu arada ben V-fren ile denedim ve bir süre sonra baradine pabuçlar donup frenleme etkisini kaybetti. bunu yokuş aşağı giderken farketmemde biraz talihsizlik oldu ancak bisikleti çiğnenmemiş kara sürünce karın frenleme etkisini de görmüş oldum.Sonuç olarak frenlemede el ayarınız çok önemli,ne kadar sıkarsan kayar,ezbere bileceksin,yoksa halin yaman..
Kazasız sürüşler,iyi antrenmanlar
 
bisikleti karda veya buzda kullanmak sahilde yumuşak kumda gitmeye benzer tek fark havanın soğuk olmasındır bnim frenlerim v fren buzda giderken frene bastığında kitliyo ama karda arkadaşın dediği gibi tam tutmuyo ondan frenlere basarken kendini otururken geri ver ön frene tmamen bas arkaylada destek ol
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
disk fren biraz daha kolay oluyor açıkçası. ıslak karlı ve buzlu havalarda v fren papuçları çok çabuk eriyebiliyor hatta jant üzerinde birikme yapabiliyor.buzlu yerlerde durmak istiyorsanız durma mesafenizi çok iyi ayarlamanız gerekiyorki frene birden abanmak yerine yavaş yavaş mümkün olduunce kilitlemeden durabileseniz çünkü kilitlendiği anda birdaha toparlama şansınız olmayabilir.normal yolda kilitlediğimde toparlıorum hiç bir şey olmuyor deseniz bile buz üzerinde kilitlediğiniz zaman lastiği % 80 düşersiniz.ama her ne olsun yağmurlu kar yağışlı hatta buzlu havada ben normal hava koşullarından daha çok zevk alıyorum gerek mtb olsun gerekse yol bisikleti:)
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Arkadaşlar ben şunu farkettim, seleyi alçalttığım zaman daha kontrollü sürüyorum. Riskli durumları daha kolay atlatıyorum bu şekilde. Frenlemede (kilitlenme bile yapsa) daha kontrollü oluyor.

Artık psikolojik midir yoksa ağırlığı arka tekere vermekten midir bilmiyorum ama şimdilik izlenimim bu yönde.
 
Geri