Scudo Sports

Karbon kadroyla uzun yol ve sağlamlık

@BerkEvren
@alicangul29
Sonuçta o listenin üstündeki kişilerin de verilen tanıma uymadığı kesin. Bir çoğu yarı profesyonel (ya da pro) seviyedeki sporcular...
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Scudo
@Ahmet TOPAL
Sadece ilk sayfada 6-7 kişi birlikte antrenman yaptığımız arkadaşlar. Profesyonel olmadıklarını, sadece düzenli idman yaptıklarını söyleyebilirim. Hatta biri kiralık sedona bisikletle girdi o listeye :)
 
@alicangul29

Burada bir hesaplayici var. 75 kg bisikletci, 8 kg bisiklet ile 300+ watt uretmesi gerekiyor. Tabi bu hesaba pek cok parametre bagli, onu da detaylica anlatmislar sayfada.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@umutcelik

Teşekkürler güç denklemini zaten biliyorum. Tırmanış değil düz yoldan bahsettiğimiz için rolling resistance, çekiş sistemi kaybı ve hava direnci etkili. Sayfa aslında yeterince detaylı sayılmaz. En basit denklem kullanılmış. Daha iyi bir model vardı ama linkini hatırlayamadım şu an.

@BerkEvren Grup olarak sürme, araç arkası ve rüzgarın etkisi olmayan bir TT'den bahsediyorum.
 
@alicangul29
Bende bizzat tanıdığım için o listede tüm grup sürüşünde grubu çeken kişiler var diyorum. Yani profesyonel olmayıp 1 saat 40km ve üstü hızlarla sürenler var. (Daha eğimli rotalarda da 40 ort. yakalayan ve amatör olanlar var olay sadece bu segment değil)
 
@BerkEvren
Yani o arkadaşlar tabiki amatördür... Fakat sizin dediğiniz gibi 40km/s ortalama yakalıyorsa, eminim ki bu işin "abc" sini çok çok iyi bilip yıllardan beri de uyguluyordur...
 
@BerkEvren
Ben buna çok prim vermiyorum berk evren. Daha çok amatörlerin katıldığı fonfo yarışlarında veya Edirne yarışında şimdiye dek 40 ın üzerine çıkanı görmedim.
 
Hız işi rüzgar işi. 70 km yi 45km/s ile gittiğimde oldu, 30 km'yi yırtılıp 25 km/s ile gittiğimde.

Diğer yandan kimi segmentçidir, 5-10 km'lik mesafede patlar. Kimi parkurcudur 50-100 km maksimum eforunu korur. Her türlü bu spor acıyla gelişir, ne kadar acı o kadar performans.

Şu aralar 10 15 km/s hızla esen rüzgara karşı 35 km/s ortalamayı 50 km koruyabiliyorum ama sonunda bacaklarım laktik asitten kafayı buluyor. 6 ay önce 32 km/s idi acıya katlana katlana 35 km/s hıza çıktı. Bacaklarına acı yok Rocky diyebildiğin sürece gelişim devam eder. Sadece bununla da kalmıyor amatör de olsan performans istiyorsan yediğine içtiğine, kilona uykuna dikkat etmen gerekiyor. 8 saat uyumuş halinde 4 saat uyumuş halin çok fark ediyor. Yediklerin kaslarının toparlanma süresini direk etkiliyor.

Burada çoğumuz amatör. Kimimiz için hobi kimimiz için disiplin. Olay bu sporun hayatımızdaki önemiyle alakalı.
 
Konu amacından sapmış. Ben şahsen karbon ya da karbon kaplama kullanmamayı tercih ediyorum uzun mesafede. Yola çıktığınızda neyle karşılaşacağınız belli olmuyor, öyle bozuk yollara girmek zorunda kalıyorsunuz ki sanki darbeli matkabın üzerine binmiş gidiyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz. Ekipmanınız bisikletin üzerinde zıplayıp vuruyor, haliyle zarar veriyor. Karbon parçalara birşey bağlamayacaksanız belki sıkıntı olmayabilir ama riske atmamak daha iyi.
 
Eğer karbon gravel almayıp karbon yol alan birisi uzun yol yapacaksa, üstüne zaten ek ağırlık koyması mantıksız.Yol bisikleti bu iş için değil. Ne kadar uzun olduğu ve yolların nasıl olduğu bu iş için önemli.
 
Geri