Scudo Sports

Karbon Kadro Yapımı

m.klcts

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Eylül 2015
Mesaj
965
Tepki
403
Şehir
Istanbul
İsim
Muhammed
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
tam ekranlı video bulamadım eskiden izlemiştim forum da da paylaşan olmamış merak eden vardır diye paylaştım sanırım karbonun pahalılığı kadroya çevrilirken geçtiği işlemler çünkü adamın kalıba koyduğu karbonfiberin metresi 10-15 lira gibi bişey
 
Scudo
Paylaşım için teşekkürler. Karbon fiber tek başına bir şey değildir.asıl sıkıntı mühendislik çalışmasındadır. Hem hafif, hem sağlam vs,vs,vs,. Yapıştırıcısı fiberden pahalıdır. artı el emeği ile üretilmesi.
@m.klcts
 
Bende bulduğum 3 videoyu buraya ekleyeyim. Giant ın videosu daha kapsamlı ve görüntü kalitesi güzel geldi bana.

Giant:


Trek:


Titanyum Bisiklet Yapımı:

 
Karbon kadrolar diğerlerine göre daha mı sağlam oluyor ? Bisiklet alma arifesindeyim boyum 1.96 kilo da var az biraz yani biraz standartların dışındayım korbon modeller mi tercih etmeliyim acaba ?
 
:) Her gün karbon ve cam elyaflarının arasında çalışan biri olarak, derim ki kesinlikle çalışmak istemezdiniz. Özellikle ölene kadar. Zira Türkiye şartlarında kimyasal koklamamaktan erken öleceğiniz kesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: cagrig
Bence yarış koşmayacaksanız kaliteli hafif aliminyumlar daha mantıklı. İçiniz cız etmez. Kadrom çatladı diye fazla üzülmezsiniz. İlk karbon bisikletimi kullandığımda gönlüm istediğimce değil hep temkinlice sürerdim.

Karbon kadrolarda 80 kilo sınırı var diye biliyorum. Almayı düşünenlere dipnot.
 
@MustafaOnderATiK 80 kilo sınırı mı :) bilgi için teşekkür ederim sanırım hiç bir zaman karbon kadro bir bisiklet sahibi olamayacağım :)
 
O sınır 80kg falan değil. Öyle olsa satış yapamazlardı. Ayrıca dünyada 80kg altı için seri üretim bisiklet yapmak pek de mantıklı olmayacaktır. diye düşünüyorum. Her markanın kendi deklarasyonu var. Genelde 125-150kg arası sürücü ve ekipmanı dahil.
 
@Hakangim Türkiyede işçilik vasat zaten işverenler sadece kar düşünüyor işçi emeğinin karşılığını kesinlikle almıyor düşüncesindeyim ancak carbon elyaf işinde çalışmak isterdim yinede :D
 
@MustafaOnderATiK kullandıkları karbon kumaş mı yoksa şu araba kaplanan karbonlar mı
 
@m.klcts karbon kumaş.

Diğer konu 80 kilo sınırı bilmeyen arkadaşlar kaç yıllık karbon kadro deneyiminiz var. Onu da söyleyin lütfen.
 
Karbon elyaf kumaştır örüm teknikleri vardır 3k 12 k ud gibi aramid gibi.... vs torayca t 1000 t 800 t 600 diyede bir sınıflandırma var diye biliyorum detaylı bilgi

(link)
 
@MustafaOnderATiK Mustafa Bey sanırım karbon kadro deneyimim olup olmadığını merak etmişsiniz. Merakınızı dindireyim. Hiç Karbon kadrom olmadı. Olsun diye de uğraşmadım. Çünkü ne yarışıyorum ne de arkadaşlarıma hava atacak bir durumum var. Fakat genelde işkembeden atmadan önce araştırmayı severim. Aşağıda Specialized ın kendi sitesinden owner manualinin linkini veriyorum. Eğer ingilizceniz varsa modellere göre max izin verilen sürücü ve ekipman ağırlığını çok rahat anlayabilirsiniz. Ben koskoca listede 80kg hiç görmedim karbon kadrolar dahil. Diğer firmaları tek tek araştırmadım. Araştırmaya da niyetim yok. 80kg nerden çıktı bilmiyorum ama üreticiler bu konuda sizden daha çok kilolulara önem vermişler gibi görünüyor.
(link)

Saygılar,
 
titanyum kadrodaki işçilikle karbon kadro arasında dağlar kadar fark var, elinde titanyum kadro olan değerini bilsin öpüp koklasın
 
canyon dan örnek vermek gerekirse 120 kg dur... sitesinde yazar birçok markada bu şekilde sanıyorum
 
Geri