Scudo Sports

Karbon kadro boya hasarı

Soner H. Arslan

Aktif Üye
Kayıt
9 Mart 2013
Mesaj
133
Tepki
208
Yaş
46
Şehir
Tekirdag
Bisiklet
Focus
Merhaba,

Aynakol dislisi ile kadro* arasina giren zincirim 5mm karelik alandan bir parca boya kopardi (kazinma degil). Gordugum kadariyla karbon liflerinde bir hasar yok lakin aynakol' a cok yakin bir konumda boyadan oldum. Simdi sorum su; Boyasiz yeri nasil rotusa hazirlarim, nasil rotuslayabilirim? Karbon ya da recineye zarar gelmeyecek sekilde bu isi nasil halledebilirim?

(*) Focus Izalco pro 2013
 
  • Beğen
Tepkiler: KadroTamiri_Com
Scudo
Metal olsa bu tarz ufak hasar için tek başına oje önerebilirdim ama karbon için zararı olurmu bilmiyorum.
 
Sorunu çözebildin mi hocam? Benzer bir problem bende de var da!
 
Oje kullanabilirsiniz.

Oto cilası da kullanabilirsiniz. Eğer çok da derin değillerse cila 2-3 uygulamada neredeyse görünmez hale getiriyor. Belco kullandım sorun yaşamadım. En sık 6 ayda bir cila öneriliyor. Yani senede 2 kez.
(link)

Bu tip sorularda keşke fotoğraf koysanız da neden bahsettiğimizi bilsek :) Çizik var çizik var

Bu çözümler parlak kadrolar için. Mat kadrolar için değiller
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.
Kodlu rutuş boyası hazırlayabilir veya bisikletin rengine uygun rütuş boyası alabilirsin. 50 gramının 7.5 ₺ olması lazım. En ince suluboya fırçası, pasta, üstüpü veya uygulama pedi, cila ve 2000 numara zımpara da al. Fırçanın ucuna azcık bir boya alıp taşmayacak şekilde boyanın kalktığı yerlere sür.1 gün sonra kuruyunca sulu zımpara ile boyalı yerleri zımparala. Sonra bir bezle orayı sil ve üstüpü veya uygulama pedi ile dairesel hareketlerle zımpara izleri kaybolana kadar pasta uygula. Sonra pasta artıklarını da sil se süngerle (ayakkabı süngeri olur) dairesel hareketlerle cila uygula. 5 dakika cilanın kurumasını bekle, sonra da bezle cilayı sil. Dibine girip dikkatli bakmadıkça belli olmaz.
 
gözükmeyen yerdeyse boş verin
işi bilen birine yaptırın olmazsa
bir daha böyle birşey başınıza gelmesini istemiyorsanız bir tane Chain Catcher takınız
 
@Serkan Mıstınoğlu
Mat / yarı mat ojelerde var piyasada :D
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Merhaba,

carbon bisikletin arka çatal kısmına ufak bir taş gelmesi sonucu ufak bir çukur oluşturmuş, kırık vb. bir problemi yok ama boyasını kaldırmış.

Direk üzerine aynı renkten boyadım fakat çukur bu şekilde dolacak gibi değil. Ayrıca çukurluktan dolayı pürüzlerde kalıyor.

Carbon yüzeyler için arabalarda kullanılan tamir macunu kullanılabilir mi acaba? carbon yüzeye tutunur mu bilmiyorum.
Piyasada iki tür macun var galiba polyester macun ve epoksi macun.

Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.


Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Sıvı conta iş görür. Macunla uğraşmayın. Fakat tutturmak önemli.
@Taner James
 
  • Beğen
Tepkiler: Taner James
Epoksi tavsiye ederim

Epoksi ile polyester macunun farkı var mı ? karbon fiber yüzeye tutunma konusunda, UV ışıklara - sıcaklık dayanımı vs.

Bazı polyester macun satanlara sordum karbon fibere tutunma konusunda emin olamadılar. Fiber macun önerdiler.

Örneğin:
(link)
 
Son düzenleme:
Epoksi ile polyester macunun farkı var mı ? karbon fiber yüzeye tutunma konusunda, UV ışıklara - sıcaklık dayanımı vs.

Bazı polyester macun satanlara sordum karbon fibere tutunma konusunda emin olamadılar. Fiber macun önerdiler.

Örneğin:
(link)
Bildiğim kadarıyla karbon malzeme tamirinde epoksi kullanılıyor ancak UV dayanımı sıcaklık konusunda detaylı bilgi vermek güç...
 
iyi kalite epoksi ve bir dolgu malzemesini (mikro balon) macun kıvamına gelinceye kadar karıp sıvamak gerek. basit ancak teknik detayı olan bir iştir. Mesela çoğu epoksi 20 derece altında kürleşmez. Bu kadrolarda epoksi reçine kullanılmıştır epoksi reçine üzerine polyester reçine olmaz, sıvı conta hiç olmaz (yazan arkadaş alınmasın/kirilmasin) Polyester ile Epoxy birbirini iyi tutmaz. Neyse kardığımız macuna dönersek oyuk olan yere sıvayip üzerine yağlı kağıt gerip parçanın konturuna uydurulur. en az 20 derecede 12 saat kurlestirilir yağlı kağıt açılıp güzel bir zımpara ve boya yapılır. Cok basit anlattım epoxy seçimi ve katalizör karışımı dahi zordur. orani tutturmak için şırınga veya hassas terazi gerek. Karıştırırken hava kabarcıklari olmaması gerek. West System epoxy videolarına bakin youtube da. Bu isleri tekne ve uçak tamir edenler bilir. Ben ikinci gruptanim. Deniz kıyısında yaşıyorsanız tekne ustalarına danışın.
 
iyi kalite epoksi ve bir dolgu malzemesini (mikro balon) macun kıvamına gelinceye kadar karıp sıvamak gerek. basit ancak teknik detayı olan bir iştir. Mesela çoğu epoksi 20 derece altında kürleşmez. Bu kadrolarda epoksi reçine kullanılmıştır epoksi reçine üzerine polyester reçine olmaz, sıvı conta hiç olmaz (yazan arkadaş alınmasın/kirilmasin) Polyester ile Epoxy birbirini iyi tutmaz. Neyse kardığımız macuna dönersek oyuk olan yere sıvayip üzerine yağlı kağıt gerip parçanın konturuna uydurulur. en az 20 derecede 12 saat kurlestirilir yağlı kağıt açılıp güzel bir zımpara ve boya yapılır. Cok basit anlattım epoxy seçimi ve katalizör karışımı dahi zordur. orani tutturmak için şırınga veya hassas terazi gerek. Karıştırırken hava kabarcıklari olmaması gerek. West System epoxy videolarına bakin youtube da. Bu isleri tekne ve uçak tamir edenler bilir. Ben ikinci gruptanim. Deniz kıyısında yaşıyorsanız tekne ustalarına danışın.

Bilgi için teşekkür ederim.
Karbon fiber kaynağı vb. İşleri yapan arkadaşa sormuştum bana alan küçük macun tutunmaz dedi bunun yerine çift karışımlı epoksi yapıştırıcı kullan dedi şeffaf. Zimpara ile sıfırla sonra boya enson da vernik at dedi

Örnek ürün:
(link)

Bu ürün şeffaf boya tutar mi acaba hiç bilgim yok.

Sizin tecrubenize göre yardımcı olursanız sevinirim.

Teşekkürler.
 
Size ideal de 50 ml kadar Mgs Hexion L285 öneririm Tuzla'da tersanede bulabilirsiniz.
 
f9613e9e-0ed8-48ae-ab4d-4b070e7ea7c7.jpgkaldırıma sürtme sonucu bu şekilde hasar aldı herhangi bir işlem yapmadan kullansam sıkıntı olur mu
 
Şeffaf araç boya koruma gibi bir şey yapıştırsam iş görür mü
 
  • Beğen
Tepkiler: eccesolitarius
Geri