Scudo Sports

Karbon boru en iyi nasıl kesilir?

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.177
Tepki
1.987
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Karbon sele borusu ve gidon kısaltmak için en düzgün kesim ne şekilde yapılmalıdır, tercübesi olan arkadaşlar var mıdır?
 
Scudo
Kılavuz görevi görecek bir aparat lazım. Aşağıdaki videoda görebilirsiniz:


Aparatın temini mümkün olmazsa, hortum kelepçesi de kılavuz vazifesi görebilir. Yalnız kesim yapacağınız bölgeyi önce izole bantla sarmanız lazım. Bir de kesim yaptıktan sonra mutlaka açıkta kalan bölgeye japon yapıştırıcısı (superglue) sürmeniz lazım.
 
Merhaba, karbon sele borusu kesiminde bazen sıkıntı yaşana biliyor. O yüzden kesen malzeme mümkün olduğu kadar az tırtıklı hızlı devirli ve çok yavaş ilerlemeli. Ben Dremel türü kesici tavsiye ediyorum. Kesinlikle çizerek çizgiyi takip etmek yerine dremel aparatı ile sıkıştırıp kesilmesi gerekir. Bu şekilde hatasız bir sonuç çıkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare ve ratm
Demir dışı malzemelerin çapaksız kesimi için en uygun çözüm şu tip testerelerdir.

http://hrdvt.com/691-thickbox_default/ozcelik-alfamini-daire-testere.jpg

Doğal olarak bu makineyi evinize alamayacağınız için, çevrenizde PVC pencere üretimi yapan yerlere gidip kesim yapmalarını rica edebilirsiniz. Hem çok hızlı, hem çok düzgün kesim yapacaklardır.
 
@Ahmet Fidancı
:harika:
@ratm
dremel disk güzel çalışıyo ama kılavuz şart, ikiside yoksa en iyi çözüm bisikletçide kesmek, tırtığı az demir testereside kesiyo ama bastırmadan iki yondede kesmek lazım, saman alıyo
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
Bende karbon yol topluyorum da hala nasıl bir testere lazım öğrenemedim. Kendim yapmak istiyorum haliyle demir testeresi gerek ama uygun dişi nasıl seçeceğim ve nerden temin edeceğim?
 
kesimden sonra çapak kalırsa eğeyle törpülemek sağlıklı mıdır? ha ben alücüyüm sadece öğrenmek için soruyorum.
 
@ozgur908
Bildiğim kadarıyla eğe karbon için iyi değil. Lifli olduğundan metal gibi eğelenemiyor, lifleri dağılıyor diye biliyorum.
 
@FERDİ İKİZ
okçulukla ilgilenirken karbon ok şaftlarını keseceğim yeri bantla sıkıca sararak metal el testeresiyle keser sonra da bantı çıkarmadan törpüleyerek düzleştirirdim. liflerde ayrılma falan olmazdı. aynı şey acaba sele borusu için de geçerli olur mu diye düşündüm ama örüm şekli, reçine, üretim sırasında uygulanan basınç vb. gibi faktörler ve tek bir parçanın son derece yüksek maliyetli olması haklı çekinceler yaratıyor. deneme yanılma yöntemi uygulamak için çok pahalı parçalar. oklara uyguladığım yöntem de görünürde sorunsuz görünse de malzemeyi titreşime ve belki farkında olmadan zararlı gerilmelere maruz bıraktığım için ne kadar sağlıklı onu da bilemiyorum açıkçası. onaylanmış usulden şaşmamakta fayda var.
 
@ozgur908
eğe hafif kalır, taş motoruna sürtün :)
çapak dediğiniz şeyler pek olası değil, plastik ve metalde yüksek devirlerde olur genelde, ama ihtiyaç varsa güzelce zımparlayabilirsiniz, sonuçta düşünce asfaltta baya bi zımparalıyo ama o kadar aşındıramıyo.
 
Ben nasil yaptigimi anlatayim.

Once borunun cevresini scotch 810 bant ile iki katman olacak sekilde sariyorum. Ardindan bant uzerinde kesme cizgisini isaretleyip park tool sg-8 kilavuz ve en onemlisi 32tpi siklikta disleri olan bir metal testeresiyle ara vermeksizin ve cok bastirmdan kesimi tamamliyorum.

Burada isin sirri dis sikligi. Mesela turkiye' de bir nalbura gidip 32tpi testere derseniz mal mal suratiniza bakacaktir fakat bu muhim bir konu. Metal testere lamalari 14-18-24-32 tpi (tooth per inch) gibi degerlerde uretiliyor. En azindan dunya piyasasi icin boyle. Bu sayi ne kadar yuksekse o kadar iyi. Asla 18' in altina inmeyin cunku siklik ne kadar fazlaysa delaminasyon (liflerin dagilmasi, katmanlarin kalkmasi) riski o kadar az olacaktir. Son olarak, kesimden hemen sonra boruyu bitis yonune dogru hafifce icten ve distan ince bir zimpara ile zimparaliyorun. Eskiden kesilen kisma oje ya da vernik surenler varmis fakat buna artik gerek yok.

Ayrica bu is icin ozel uretildigi iddia edilen park tool CSB-1 sozde karbon testere lamasi ile gayet kotu bir kesme deneyimi yasadim. 32tpi jenerik bir testere lamasindan daha iyi bir kesim yapamiyor.

Yani isin formulu bir kilavuz, sabit kesim hizi ve basinci, yuksek tpi bir testere lamasi. Bir de, acik alanda yapin bu isi, karbon fiber tozunu kesinlikle solumayin. Siz nasil yaparsiniz bilmiyorum ama ben boyle yapiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
Taşlama tipi hobi aleti ile hem pürüzsüz hemde kolay kesim olur. Dremel tipi dememin sebebi o. Hem taşı en olarak çok ince, hem hassas hemde yüksek devirli. Yüksek devir az dalmayı sağladığı gibi ısı oluşturarak kesilen karbonun dağılmasını önleyip çapak yapmıyor. Kesimin ardından 220 zımpara ile köşelerini yaymadan zımparayıp kullanıma uygun hale getire bilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
karbon boru en iyi nasıl kesilir ?

efendim şimdiye kadar sıradan metodlardan bahsettik ama en iyi nasıl ? derseniz orada imdadınıza lightsaber lar yetişir, yalnız masa kılavuz ne varsa kestiği için forum üyelerinin sıklıkla başvurduğu bi yöntem değil.
http://img.lum.dolimg.com/v1/images/Lightsaber_853fb596.jpeg?region=1%2C0%2C1444%2C812&width=768
 
(link)

Dremel tarzı motor ve bu başlık ile yüksek devir az baskıyla yavaş yavaş çalışılırsa çok güzel iş çıkar
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
maşadaki fazlalığı kesmek istiyorum elimde 24 tpı demir testeresi var piyasada 32 diş testere bulamadım.. 24 diş işimi görür mü? karbon maşasını kesenler tecrübelerini paylaşabilir mi teşekkürler..
 
maşadaki fazlalığı kesmek istiyorum elimde 24 tpı demir testeresi var piyasada 32 diş testere bulamadım.. 24 diş işimi görür mü? karbon maşasını kesenler tecrübelerini paylaşabilir mi teşekkürler..

Karbon malzeme kesim işlerine uygun aparat ve karbon testere kullanıyorum. Tabi bu aparat hepimizde olmayabilir. Çünkü birkaç işlem için bunlara bütçe ayırmak mantıklı olmayacaktır.

- Karbon malzemeyi keserken; çapak ve lif sıyırması yapmıyacak şekilde etrafını bantlamak (örnegin koli bandı) işe yarar.
- Kesilecek malzemenin; örneğin maşa borusunun içine, boru çapına uygun bir tahta takozla direnç desteklemesi yapmak, boru kesilirken uç kısımlarda içe çökmeyi ve çapaklamayı bir nebze önler.
- Kesim işini acele etmeden, belli bir ritimde tek seferde bitirmek ve en son bitim noktasında yavaşlayıp bitirmek gerekir. Kesim yaparken fazla duraklama yapmak, tekrar güç uygulandığında çapak oluşturur.
- Kenarları ıslak kağıt zımpara yapabilirsin.
- Kesim işlemi bittiğinde, kesilen yüzeyi epoksi ile bir kaç tur üzerinde gezdirmek karbon lif sıyırmasını önliyecektir. Özellikle boru içinde yapmak, olası sorunları önler.

Bu tarz işleri, biraz cesaret ederek, deneyle öğrenmek zevklidir. Arada hata yapılacaktır. Belki de çoğu zaman. Benim çöpe attığım malzemenin hesabı yok. Ama bu bizlere birşeyler katar. Tecrübe denen kavram budur. Yerine göre çekingen olmayın. Aklınızda ne varsa işleme girişin.
 
maşadaki fazlalığı kesmek istiyorum elimde 24 tpı demir testeresi var piyasada 32 diş testere bulamadım.. 24 diş işimi görür mü? karbon maşasını kesenler tecrübelerini paylaşabilir mi teşekkürler..
32 tpi bende bulamadım 24 ile kestiniz mi sız
 
Geri