Scudo Sports

Karbon-alüminyum kadro yapılır mı?

Kayıt
4 Aralık 2009
Mesaj
34
Tepki
1
Şehir
Bursa
Evet arkadaşlar şöyle bir düşüncem var.1 m veya 2m uzunluğunda değişik çaplarda hazır karbonfiber borular var.Alüminyum bir kadronun üçgen kısımları kesilip bunları karbonfiber borularla birleştirsek olur mu? Mantlıklı mı sizce?
 
Scudo
Böyle söyleyince çok kolaymış gibi görünüyor :).
Kullanılacak karbonfiber boruların örümünün bisiklet kullanımına uygun olması gerekiyor.
Birleştirme işlemi ise "birbirlerine geçirdim oldu" olabilecek bir durum değil. Bir şekilde kaynak veya yapıştırma işlemi yapmanız gerekiyor. En ufak bir hatada bisikletin altınızda kırılma ihtimali oldukça yüksek.
Yine de böyle bir işe girişeceksiniz karbonun oldukça tehlikeli bir madde olduğunu unutmayın lütfen. İşlem sırasında teninizle temas etmemesine ve havada uçuşan parçacıklarını solumamaya dikkat edin..


 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S. ve Berke
öyle bir teknoloji zaten var, mesela alan firmasının böyle bir bisikleti var. ama ciddi arge isteyen işçiliği hata kaldırmayacak bir ürün olması gerekir. yoksa mazallah sürerken altınızda ikiye bölünebilir.

http://www.classicbikeshop.eu/afbeeldingen%20Classic%20Bike%20website/frames/Alan%20780%20zwart%2058,5/DSC_7616.JPG

bence hiç uğraşmayın şunu satın alın gitsin:

(link)
 
Eğilen kadroyu düzeltilmesinin bile zor olduğu ülkemde kim bu işlemi yapar bilmiyorum
 
Maksat hurdaya ayrılan bir alu kadroyu bu hale sokmak.16'' bir kadro alınıp mümkün olduğunca düz hatları karbon fiber yapmak.Videolarda izlediğim kadarıyla reçinelerle yapıştırılıyor.Genelde alu kadoların çapı geniş oluyor.Karbonfiber ise satın alınabilecek olanların çapı daha küçük.Özellikle maliyeti düşük olması yoksa parası olan karbon kadro alır hazır.
 
B'Twin FC5 gibi giriş sınıfı karbon fiber kadrolarda maliyeti daha aşağılara çekmek için alüminyum ve elyaf malzeme beraber kullanılır.

Ayrıca az yukarıda @halil ibrahim duran tarafından paylaşılan resimlerde görüldüğü gibi alüminyum lug+karbon boru yapısına sahip modeller de var.

Hatta karbon boru yerine bambu ağacının kullanıldığı bisikletler bile mevcut.

Sorun bunları tedarik edip bir araya getireceğiniz an başlıyor. Öncelikle bisikletin geometrisine uygun çok hassas bir montaj tablası yapılması gerek. Bu sayede termal gerilime uğramış alüminyum boruları talaş kaldırarak kestiğinizde kadronun "sekiz" olmasının önüne geçilebilir.

İkinci olarak uygun özelliklerde karbon fiber boru temin etmeniz gerekiyor, ki işim vakum tekniği olduğu için bu alanda çalışan hemen herkesi tanıyorum. Dışarıya T600 ve üzeri malzemeden karbon fiber boru üreten bildiğim bir firma yok. Kevlar zaten çok pahalı ve stratejik bir malzeme olduğu için bireysel olarak tedarik etmeniz son derece güç.

Boruları da bir şekilde tedarik edebildiğinizi varsayarsak bunları yapıştırmak için kullanmanız gereken epoksi bazlı yapıştırıcıyı edinmeniz sizi epey yoracak. Piyasada çeşitli güçte yapıştırıcılar mevcut, ancak kuvvet altında elastik deformasyon sağlayabilecek bir yapıştırıcı bulmanız zor. Zaten firmalar tarafından kullanılan yapıştırıcıların formülasyonu da büyük ihtimalle ticari sır durumunda.

Sözün özü imkansız değil, ancak astarı yüzüne tur bindirecek bir uğraşı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bu denli işçilik masrafı yerine adamlar full karbon yapmayı tercih ediyorlardır bence.

Ayrıca büyük risk genleşme katsayıları farklı olan maddeleri birleştirmek
 
spabond gibi yapısal bir bağdaştırıcı ile olabilir. yapılır. ama değer mi? orasını bilemem.
 
Bu bisikletimin luglari aluminyum ve borulari Carbon.
1.JPG 60 Euroluk Carbon Klasik "Giant" Bisiklet...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Bunu bende düşünüyorum ne yalan söyleyim :)
 
Geri