B'Twin FC5 gibi giriş sınıfı karbon fiber kadrolarda maliyeti daha aşağılara çekmek için alüminyum ve elyaf malzeme beraber kullanılır.
Ayrıca az yukarıda
@halil ibrahim duran tarafından paylaşılan resimlerde görüldüğü gibi alüminyum lug+karbon boru yapısına sahip modeller de var.
Hatta karbon boru yerine bambu ağacının kullanıldığı bisikletler bile mevcut.
Sorun bunları tedarik edip bir araya getireceğiniz an başlıyor. Öncelikle bisikletin geometrisine uygun çok hassas bir montaj tablası yapılması gerek. Bu sayede termal gerilime uğramış alüminyum boruları talaş kaldırarak kestiğinizde kadronun "sekiz" olmasının önüne geçilebilir.
İkinci olarak uygun özelliklerde karbon fiber boru temin etmeniz gerekiyor, ki işim vakum tekniği olduğu için bu alanda çalışan hemen herkesi tanıyorum. Dışarıya T600 ve üzeri malzemeden karbon fiber boru üreten bildiğim bir firma yok. Kevlar zaten çok pahalı ve stratejik bir malzeme olduğu için bireysel olarak tedarik etmeniz son derece güç.
Boruları da bir şekilde tedarik edebildiğinizi varsayarsak bunları yapıştırmak için kullanmanız gereken epoksi bazlı yapıştırıcıyı edinmeniz sizi epey yoracak. Piyasada çeşitli güçte yapıştırıcılar mevcut, ancak kuvvet altında elastik deformasyon sağlayabilecek bir yapıştırıcı bulmanız zor. Zaten firmalar tarafından kullanılan yapıştırıcıların formülasyonu da büyük ihtimalle ticari sır durumunda.
Sözün özü imkansız değil, ancak astarı yüzüne tur bindirecek bir uğraşı olur.