Scudo Sports

Kapadokya Yarışı için lastik seçimi...

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.312
Şehir
Alanya/İstanbul
Merhaba arkadaşlar, beni gören bir çok yarışçı arkadaş Kapadokya parkurları için hangi lastiği seçmeleri gerektiğini soruyor, ben de hepsine tek tek cevap veriyorum, buraya yazarak hem yükümü hafifletirim, hem de soranlara forumda anlattım oraya bakın derim :)

Hutchinson Pyton: Eğer Kapadokya için yaratılmış bir lastik var mı diye sorsanız Pyton derdim, evet burası için en yüksek performansı alacağınız lastiklerden birisidir, özellikle de kum etaplarda mükemmel bir performans alacaksınız. Lastik inanılmaz akıcı, çok hızlı bir lastik, ancak bazen fren performansı sorunu yaşanabiliyor, traction da yani iz tutması zayıf ancak alışılınca fazla sorun olmuyor, bu yüzden lastiğin karakterine alışmak önemlidir. Gelmiş geçmiş en hızlı arazi bisikleti yarış lastiği diyebilirim.

Maxis Crosmark: Ben şahsen Kapadokyada denemedim ancak Kapadokya Avrupa şampiyonasında yarışan bir çok yarışçı yanılıyor olamaz, 2. seçiminiz bu lastik olabilir. Genel koşullarda lastiğin genel akışını (tubeless 2.10) pek beğendiğimi söyliyemem, ayrıca yağmur yağarsa kötü anlar yaşatabilir, ancak kuru ortamlarda gayet güzel iş görecektir.

Scott Oxyd: Bu lastiği de bir süredir kullanıyorum, Kapadokyada deneme şansım olmadı ancak iş görecektir diye düşünüyorum. Kuru ortamlarda yarıştığım bu lastik oldukça başarılı ve güvenilir.

Scwalbe Racing Ralp: Hiç kullanmadığım bir lastik ancak kapadokya da iş görecektir diye düşünüyorum.

Şimdilik tavsiyelerimi bu şekilde özetliyebilirim.
Hakan Yazman
 
Scudo
Crossmark'ım iş görecektir o zaman kapadokyada görüşmek üzere :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hacı
Hakan abi ben racing ralph 2008 yarışında kullandım pek fazla performans alamadım ama bu sene kendi fikrim tabi bu kimse bana bakıp yalnış kararlar almasını istemem ama ben noby nic le giricem yarışa büyük bir ihtimal daha çok performans alıcağıma inanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
@ismail_01

Noby nic bence daha kötü bir seçim olabilir kanaatimce, zira daha ziyade ıslak-kuru karışık ve diş gerektiren ortamlara uygun bir lastik, Racing Ralp lardan genel olarak biraz şikayet vardı eski dönemlerde ancak Scwalbe nin bir çok lastiği gibi yenilendi ve nano teknoloji uygulandı yeni modellerde, yeni jenerasyonları daha iyi olacaktır sanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: hacı
Hakan güzel bir başlık açmışsın eline sağlık. Saydığın lastiklerin bazılarıyla benim de ufak tefek tecrübelerim oldu. Racing Ralph lerin yeni nesil olanlarından "daha ufak ve sık dişli olan modeli" bir müddet kullandım. Bir iniş parkurunda kaza geçirdiğim için Maxxis Crossmark lara geçmiştim ve sonra da Maxxis Ignitor lara geçtim. Racing Ralph'i kötülemek istemem, sonuçta kullandığım en kaliteli ve hafif lastikti ayrıca akışkanlığı cidden iyiydi ama hafif taşlı arazide bana güven vermediler ve kaza üstüne tuz biber ekti. Ardırdan yine dönüş performansı çok iyi olan Maxxis Crossmark'ları aldım. 45psi üstünde asfaltta Crossmark'lardan daha iyi dönen bir lastik düşünemiyorum. Inanılmaz akıcılar ve 25-30psi lara inincede arazide racing ralph lere göre biraz daha fazla güven vermişlerdi. Ama çamur performansı dediğin gibi iyi değildir.

Yeni bisikletimle biraz daha hızlanmaya başladığımda arazide doğal olarak daha fazla kontol ihtiyacı ortaya çıktı. Akıcılığı bir kenara attım ve Maxxis Ignitor lara geçtim. Düşük hava ile daha iyi dönüyorlar ama akıcılık konusunda ilk iki lastikle kıyaslanamazlar malesef ama çok kötü de değiller. Ufak kumlu, taşlı, sulu, çamurlu her ortamda inanılmaz tutuşları var.

Hutchinson Pyton'ları ise arada bir arkadaşımın bisikletini ödünç aldığımda gözlemleme şansına sahip oluyorum. Arazide gerçekten güven veren hızlı bir lastik olduğu belli ama Ignitor kadar uzun boylu değiller.

Sonuç olarak Kapadokya'yı bilmiyorum ama genel kullanım için ön Ignitor veya Pyton arka Crossmark güzel bir kombinasyon yaratacaktır.
 
@Hakan Yazman

Bu arada Piton ile deneyimlerim klasik diş tubeless ligth versiyonu için geçerlidir, NG vs. kullanmadım
 
Ben geçen sene ignitor tubelesslar ile yarışmıştım bu senede ignitorlarla yarışacağım :) Bu sezon her yarışta bu lastiklerden mükemmel performans aldım.. Sanırım yine bi lastik alsam ignitor alırım.. Ignitorlardan önce Python kullanıyordum, gerçekten inanılmaz akıcı bir lastikti ve sık dişleri sayesinde gayet güzel tutunuyordu ama ignitor bir başka, gerçekten inanılmaz bir lastik.. Sanırım yanal tutuşta en iyi lastiklerden birisi diyebilirim..

Not:Yorumum Tubeless Ignitor için normal versiyonunu kullanmadım..
 
Ben İgnitor normalini kullanıyorum ve Kapadokya için şiddetle öneriyorum arkaya piton öne ignitor gayet iyi olacaktır.Piton da yanal tutuşu iyi bir lastik olduğu için teknik inşlerde yanal kaymaları bitirecektir kontrol kaybettirmeyecektir.
 
bende Hutchinson Pyton kullanıyorum burada herkesin dediği gibi yanal tutuşları çok iyi ancak toprak zeminde yada kumlu zeminde frenlemelerde biraz sorun yaşayabilirsiniz. ancak çok ta iyi yani kötüde desek bence gayet iyi bi lastik dönerken oldukça güven veriyor...
 
Mümkün mertebe hafif bir kuru zemin lastiği yeterli bence ;) Ürgüp ve Göreme'deki parkurlarda özellikle çıkışlarda lastiklerden kaynaklanacak bri çekiş problemi yaşayacağınızı sanmıyorum. Ama sıcağın etkisiyle kavrulmanız muhtemel :) İnişlerde ise viraj tutuşları zayıf olan lastiklerde biraz dikkatli olmak gerek. (özellikle Göreme parkurunun teknik iniş kısmında). Göreme parkurunun teknik iniş bitiminden sonra uzunca bir kumlu yol var. İşte burası benim en nefret ettiğim kısım. Sanırım biraz geniş lastik kullanmak burada batmayı bir nebze olsun engeller. Bunlarla beraber benim tavsiyem iki lastik olabilir. Maxxis Crosmark ve Hysthinson Pyton.Ürgüp parkuru için 1.95 yeterli olurken Göreme parkuru için 2.10 daha iyi olacaktır.

Cidden bu yarış için antrenman yaptısanız, lastik seçimine özen göstermenizde fayda var. Ama amacınız gönüller bir olsun ise aşırı ince olmayan herhangi bir kuru zemin lastiğini takın girin yarışa ;)

Not: Geçen sene Göreme parkuru için İsmail Ağılı'nın güzel bir eleştirisi olmuştu. Umarım bu sene Göreme parkurundaki o kumlu yolu iptal ederler. Kumlu yol yerine girilebilecek bir single track yol varmış sanırsam.
 
  • Beğen
Tepkiler: hacı
Enes o kumlu yol hakkında haklısın, ömür törpüsüydü o yol resmen.. Gitsen gidilmiyor kalsan kalınmıyor berbat bir yerdi..
 
Maxxis Ranchero yu da es geçmeyelim... Aslında tam bir XCM(kros maraton) lastiği bence. Sırttaki dişler yüksek fakat düze yakın, bu sayede akıcılığı mükemmel yalnız bu fren performansını düşürüyor bununla birlikte yanlardaki iyi konumlanmış dişler yanal tutuşu mükemmel yapıyor. Python'a alternatif olarak gösterilebilir.

http://www.enduro.si/maxxis/slike/ranchero.jpg
 
Geri