İSKORPİT Scorpaena
TIMARCI
- Kayıt
- 6 Mayıs 2009
- Mesaj
- 844
- Tepki
- 1.222
- Yaş
- 52
- Şehir
- Ankara
- Başlangıç
- 1981—82
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Boğazın by pass edilmesi artık zorunluluktur milli menfaatlerimiz neyi gerektiriyorsa o yapılacaktır fazla bir şeyler yazıp konuyu uzatmayayım
Ben ciğerlerini bilirim bunların lakin bu konu da haklılar ....Kaşıma Sayın hamlet2006Ya kandırmışlarsa yine...![]()
Bir vatandaş olarak bilmek isterim neymiş bu menfaatler.Boğazın by pass edilmesi artık zorunluluktur milli menfaatlerimiz neyi gerektiriyorsa o yapılacaktır fazla bir şeyler yazıp konuyu uzatmayayım
Konuyu köpürtmeye gerek yokBir vatandaş olarak bilmek isterim neymiş bu menfaatler.
Bana göre milli menfaatlerimiz gereği yapılmaması gerekiyor. Aynı milletten olmuyor muyuz bu durumda.
Projenin toplam yatırım maliyeti 15milyar dolar olarak öngörülüyor. Projenin yıllık getirisinin minimum gemi geçişinde asgari 1 milyar dolar olması bekleniyor. Proje ileriye dönük yapılan bir proje. Şuanda boğazdan geçen gemi sayısı 45bin civarında. 2020 ilk 10 ayında 59bin gemi geçişi oldu. 2080 yılında bu sayının 86bin olması bekleniyor. Bu sayıya daha kısa sürede ulaşması da mümkün. İstanbul boğazının yıllık güvenli geçiş kapasitesi 25bin. Boğazda, İstanbul boğaz trafiğinin de gelişeceğini düşünürsek transit geçişte bekleme süreleri oluşuyor, güvenlik sebebiyle. Bu sebeple boğazdan geçecek gemilerde ortalama bekleme süresi 14saati bulabiliyor. Hava koşullarına göre bu süre 3-5 güne kadar çıkabiliyor. 200m üzeri gemilerin, ro-ro gemilerin, tanker gemilerinin kirasının 10bin dolar/saat civarı olduğunu düşünürseniz zaman bu taşıyıcılar için büyük öneme sahip. Alternatif yolları kullanmayı tercih edeceklerdir. Ayrıca kanal İstanbul projesine entegre olarak bir yat limanı, bir konteyner limanı ve bir lojistik merkezi kurulacak. Buraların ekonomik hacmini unutmamak lazım. İstanbul demir ipek yolu üzerinde olan önemli bir şehir, bağlantılar sağlandığında ticaret merkezi özelliği daha da güçlenecektir. Asgari yıllık 1 milyar dolar getirdiğinde 15 yılda amorti edecek projedir. Bu en olumsuz şartlar düşünüldüğünde hesaplanan miktar. Trafik ve pazar payı arttıkça yıllık 5 milyar dolar civarında bir getiri bekleniyor.
Türkiyenin en önemli platolarından birisi olan Çatalca-Kocaeli platosunda tarım faaliyetleri değil sanayi faaliyetleri yürütülüyor. İstanbul'da geçici nüfus hariç 16milyon kişi iç içe yaşıyor. Aslında bunlar pek insani olmayan durumlar. İstanbul nüfusunun ağırlıklı kesimi boğaza yakın ilçelerde sıkışmış durumda. Bu nüfusun kanal çevresinde hatta doğu trakyaya uzayan kısıma kaymasını ben mantıklı buluyorum. İstanbulun şuanki durumu 2. Mahmut dönemine kadar uzanıyor. O dönemde nüfus fazla olduğu için İstanbul kalıcı olarak yerleşmek isteyenlere pasaport veriliyordu. Bu uygulama ne zaman kalktı bilmiyorum ama şuanki çarpık yerleşmenin temeli o döneme dayanıyor. Yeni yerleşim planında şehir aksının batıya kayması ve daha düzenli olması yeni yapılacak imar uygulamaları ile mümkündür. Şehrin bir kısmının batıya kayması trafik ve depreme dayanıklı yapı stoğunu düzeltecektir. Elbette insanlar hadi kanal yapıldı oraya gidiyim demeyecektir. Bu bölgede geniş kamu arazileri var, buralarda yatırım arttıkça şehir kendiliğinden kayacaktır. Başta dediğim gibi bir kaç senelik bir proje değil, önümüzdeki 50 yıldan bahsediyorum.
boğazdan geçen gemi sayısı 45bin civarında.
Asgari yıllık 1 milyar dolar getirdiğinde 15 yılda amorti edecek projedir
Hangi milletin milli menfaati? Burası bir netlik kazanmalı.Boğazın by pass edilmesi artık zorunluluktur milli menfaatlerimiz neyi gerektiriyorsa o yapılacaktır fazla bir şeyler yazıp konuyu uzatmayayım
50 bin geminin tamamının kanaldan geçeceğini varsaymak yanlış. Yavuz Sultan Selim Köprüsü yapıldı diye, FSM ve 15 Temmuz köprülerindeki tüm trafik oraya mı kaydı? En iyi ihtimalle senede 25 bin gemi geçer kanaldan (İstanbul Boğazı'ndan geçiş sayısı; 2010'da 50 bin, 2015'de 45 bin, geçen sene 41 bin kaynak: (link) )Haklisiniz fakat bu gemilerin sayisi, tanker sayisi 8700-9000 arasinda yillik. Panama kanalindan en buyuk tanker icin 200 bin $ aliniyor, kucuk tekneler/yelkenliler icin ise 2 bin $ civari. Senelik 1 milyar $ getiri icin 50 bin gemiden ortalama 200 bin dolar alinmasi gerekli. Panamali kanalinda dahi en buyuk gemiden 200 bin $ alinirken bu soylediginiz sayilari nasil hesapladiniz?
2. paragrafa hic girmedim bile, basit 4 islem hesabi ile yanlis yaptigim yer varsa duzeltin lutfen.
Bizim bilmekte çok geç kalacağımız belli ki başka hesaplar var. Süveyş kanalını, panama kanalını haydi korint geçidini bile anlarım. Koskocamaaan kara parçalarını dolanmadan yolu binlerce kilometre kısaltıyor. Hesaplar muhakkak başka burada. Biz değil ama 50 sene sonraki yaşayanlar okur asıl sebebini.50 bin geminin tamamının kanaldan geçeceğini varsaymak yanlış. Yavuz Sultan Selim Köprüsü yapıldı diye, FSM ve 15 Temmuz köprülerindeki tüm trafik oraya mı kaydı? En iyi ihtimalle senede 25 bin gemi geçer kanaldan (İstanbul Boğazı'ndan geçiş sayısı; 2010'da 50 bin, 2015'de 45 bin, geçen sene 41 bin kaynak: (link) )
Boyu 200 metreden büyük gemilerin, toplam geçişlerin yaklaşık %10'u olduğu da düşünülünce gemi başına yüz binlerce dolar almanın ne kadar büyük bir fantezi olduğu daha bariz ortaya çıkıyor. Bu senenin başından bir haber bırakıyorum şuraya, Süveyş kanalından geçme ücreti 500 bin dolar civarı olduğu için yolunu 2-3 hafta uzatıp Ümit Burnu'nu dolanan gemiler varmış (Suezmax denilen 270 metrelik gemiler bunlar):
(link)
Kanalın giderlerinin hesaba katılmadığı konusunda güzel bir noktaya değinmişsiniz, bir başka konuyu da ben hatırlatayım: mevcut durumda boğazlardan geçen gemiler bedavaya geçmiyor. Geminin tonajına göre birkaç yüz dolardan 10-15 bin dolara kadar ücretler söz konusu. Bu geçiş ücretleri de Montreux Anlaşmasına göre altın frank cinsinden belirlenmiş ama biz 80'lerin başında o zamanki resmi kurdan dolara çevirmişiz. Geçen sürede dolar altına karşı değer kaybettiği için şu anda alınan geçiş ücretleri, anlaşmaya göre alınacak olanların 10'da biri seviyesinde. Amaç transit geçen gemilerden daha fazla para almaksa, bu ücretler "güncellenebilir". Bununla ilgili olarak şu makaleye bakabilirsiniz:
(link)
@Noldor inşaat mühendisliği alanında yüksek lisans yapıyorum, geçen hafta kanal İstanbul ile ilgili sunumum vardı. Bu konuları sizinle tartışacak değilim.
Kanunların verdiği yetkiyi kimin kullanıp kullanamayacağı bellidir. İbb'nin böyle bir yetkisi yok. Yetkisi olan alanda çalışsa kafi.
Merhaba, inşaat projesi yapılırken projenin büyüklüğüne ve yapısına göre deprem periyodu seçilir ve tasarım buna göre belirlenir. Örnek vermem gerekirse 4 büyüklüğünde bir deprem yılda 5 kez oluyorsa 5 büyüklüğünde deprem 10 yılda bir olabilir, o bölgenin deprem kayıtlarına bakmak lazım.
İç işleri bakanlığı şunu unutmasın; saltanat ile değil laik demokratik hukuk devleti ile yönetiliyor bu ülke.
50 bin geminin tamamının kanaldan geçeceğini varsaymak yanlış. Yavuz Sultan Selim Köprüsü yapıldı diye, FSM ve 15 Temmuz köprülerindeki tüm trafik oraya mı kaydı? En iyi ihtimalle senede 25 bin gemi geçer kanaldan (İstanbul Boğazı'ndan geçiş sayısı; 2010'da 50 bin, 2015'de 45 bin, geçen sene 41 bin kaynak: (link) )
Boyu 200 metreden büyük gemilerin, toplam geçişlerin yaklaşık %10'u olduğu da düşünülünce gemi başına yüz binlerce dolar almanın ne kadar büyük bir fantezi olduğu daha bariz ortaya çıkıyor. Bu senenin başından bir haber bırakıyorum şuraya, Süveyş kanalından geçme ücreti 500 bin dolar civarı olduğu için yolunu 2-3 hafta uzatıp Ümit Burnu'nu dolanan gemiler varmış (Suezmax denilen 270 metrelik gemiler bunlar):
(link)
Kanalın giderlerinin hesaba katılmadığı konusunda güzel bir noktaya değinmişsiniz, bir başka konuyu da ben hatırlatayım: mevcut durumda boğazlardan geçen gemiler bedavaya geçmiyor. Geminin tonajına göre birkaç yüz dolardan 10-15 bin dolara kadar ücretler söz konusu. Bu geçiş ücretleri de Montreux Anlaşmasına göre altın frank cinsinden belirlenmiş ama biz 80'lerin başında o zamanki resmi kurdan dolara çevirmişiz. Geçen sürede dolar altına karşı değer kaybettiği için şu anda alınan geçiş ücretleri, anlaşmaya göre alınacak olanların 10'da biri seviyesinde. Amaç transit geçen gemilerden daha fazla para almaksa, bu ücretler "güncellenebilir". Bununla ilgili olarak şu makaleye bakabilirsiniz:
(link)

