Scudo Sports

Kamu Spotu Niteliğinde Kask Konusu (İlk Kazam)

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Mesaj
815
Tepki
1.396
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
konu açmak gibi bir derdim yoktu, ama özellikle son günlerde gezdiğim şehirlerde bol miktarda kasksız bisiklet süren genç görmem ve bazı "çok sıcak, kask takmak istemiyorum" tarzı yorumlar yapan insanlarla karşılaşmam nedeniyle bahsetmek istedim.

şahsen bakkala bile kasksız gitmiyor olmama rağmen, şu yaşadığımdan sonra kaska olan bakış açım ihtiyaçtan aşka dönüştü, belki 3-5 kişiyi ikna ederim, hayat kurtarırım diye düşündüm.

bayramın birinci günü sabahı ilk büyük kazamı yaptım. kamp yapmıştık, arabada yer olmadığı için ben bisikletle dönüyordum, çatalca'ya yaklaşmışken köyün birinde araç bir anda önüme kırdı sağa dönmek için. direksiyonu kırmadan hemen önceki milisaniyede sinyal verdi.

bunca yıl hidrolik diskli mtb kullandığımdan , henüz birkaç bin km kullandığım yol bisikletiyle ilk kez ani fren yapıyor olmanın acısını çektim tabi. havalı maşa varken takla atma ihtimalim bile olmadığına iyi alışmışım.
sinyali görür görmez alarma geçtim (bu da önemli, aracın dönmesini beklemek yerine sinyali takip etmek az da olsa zaman kazandırıyor), ama araca çok yakındım, frene basmamla yeri öpmem bir oldu. 30 km hızla asfalta balıklama daldım. neyse ki çenemi içeri çekmeyi başardım (kask kafanızın üst tarafını kavrar, düşerken çenenizi içeri çekmeyi başarabilirseniz yüzünüzün yere sürtmesini engelleyebilirsiniz) düşerken, böylece kaskın üzerine düşüp takla atmış oldum. dirseğimde de 3-5 cm^2'lik asfalt yanığı oldu sadece. arabaya çarpsam hem bisiklet, hem de ben ağır hasar alırdık.

IMG_0312.JPG


arabadan 4-5 kişi indi, kullanan herhalde ailenin genç bireyiydi. çevreden gelenler "bisiklete niye dikkat etmiyorsun" diye çıkıştılar, hemen "sinyal verdim abi" savunmasına geçti.
"afedersin de dönerken verdiğin sinyalin hiçbir anlamı yok ama" dedim, üstelemedi. sağ olsunlar bayağı ilgilendiler, buz vs, getirdiler. kendime gelene kadar da başımda beklediler. gerçekten hiçbir şeyim olmadığını hissediyordum ama çevredekiler çok ciddi kaza geçirdiğimi, gidip aileme sarılmamı, allahın beni onlara bağışladığını vs. söyleyince biraz da tedirgin oldum.

üste çıkma vs. çabası olmadığı için bisiklete daha fazla dikkat etmelerini söyleyip teşekkür ettim, yolladım.

olayın sonucunda da kaska verilen her kuruşun hak olduğunu farkettim. alnımda 4-5 cm morluk haricinde hiçbir sorun çıkmadı. inşaat mühendisi olduğum için benzer olay baret-işçi ilişkisinde de ortaya çıkıyor. inşaatlarda bol miktarda bilinçsiz insan var malesef, üst kattan, aşağıda kimse var mı düşünmeden moloza tekmeyi basanlar olabiliyor. işçi de zaten sıcak olan hava, kuruyan betonun etkisiyle daha da ısındığından baret takmamak istiyor, sonuçta vücut ısısının önemli kısmı kafadan çıkar. ama kafa korumasının yokluğu, insana çoğu zaman ikinci bir şans vermez.

nasıl ki kafasına 20 metreden inşaat demiri düşen birinin yaşayıp o musibetten ders alma şansı yoksa, 30 km ile asfalta kafa atıp "artık kask takacağım" diyecek kadar sağlıklı kalma şansı da yoktur.

o yüzden "ya gideceğim yer hemen şurası", "hava da çok sıcak şimdi de takmayıvereyim" gibi söylemlerle kaskı kimse ihmal etmesin.

bu olaydan çıkardığım en büyük ders, mümkün olduğunca iş öncesi sabah 05:00-07:00 arasında bisiklet sürmenin daha mantıklı olduğu. nereden neyin çıkacağı belli olmuyor.
 
Scudo
Buyuk gecmis olsun. Kask takmayanlara da ders olsun. Her an dikkati ayirmamak lazim yolda. Hem aracla hem de bisiklet ile. Surmenin en guvenli oldugu saat bence yok. Her an her sey cikabiliyor karsina. Aracla sabahin korunde bile dortyollarda turlu kazalar atlattim. Bu arada forumda goruyorum kask icin cok dusuk miktarlarda butce ayriliyor 20 30 tl bile gordugum oldu. Bence biraz daha kiymetli olmali kafa. Ozellikle MIPS koruma sistemli sistemleri tercih edin derim. (link) Buradan inceleyebilirsiniz. Tekrar gecmis olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
kaskın durumundan kazanın ağırlığı belli oluyor zaten
Çok geçmiş olsun
 
Çok geçmiş olsun hocam. Ben de mümkün mertebe sabah erken çıkmaya çalışıyorum
 
Herkese teşekkürler.

@Jandero tabi yok, ancak o saatler araç sayısının en az olduğu saatler.
 
@hashus1099 Çok geçmiş olsun, kask+hızlı karar alma+hızlı refleks, şu anda muhtemelen bu üçlü sayesinde daha az acı çekiyor ve bu şansız deneyimi bizlerle paylaşıyorsunuz. Bu yüzden geçmiş olsunun yanında tebriği de hakediyorsunuz bence, kazasız belasız sürüşleriniz olsun.
 
Çok geçmiş olsun dikkatiniz sayesinde büyük bir kazadan ufak sıyrıklarla atlamışsınız. Keşke hiç olmasaydı ama buna şükür. dile getirdiğiniz gibi kaskın önemi büyük ama sizin/bizim dikkatli davranmanız/mız kazlarda zarar görmemizi büyük ölçüde engeller.
her kese kazasız günler.
 
Geçmiş olsun, muhtemelen biliyorsunuzdur ama bilmeyen varsa diye yazayım dursun burada. Bu tip bir kaza sonrasında kaskı yenilemek şart.
Kaskta koruyucu materyal köpük olduğu için ilk kazada sıkışarak koruyor ama sonraki bir kazada bir işe yaramayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Vihra
Tekrar geçmiş olsun Hüseyin'cim. Ben kask'a o kadar alıştım ki, kask takmadan bisiklete binmeye çalışınca, bir şeylerin eksik olduğunu hissedip huzursuz oluyorum.

Kaskın önemi, fark edemediğimizden çok daha fazla. Utanıp sıkılarak, insanlar ne düşünür diye kask kullanmayan çok fazla bisiklet kullanıcısı var. Kask takın, takmayanları da kibarca uyarın. Kol, bacak kırıkları iyileşir ama, kafatası kırıları çok daha büyük sorunları beraberinde getirebiliyor.

Ayrıca, ucuz diye ne olduğu belirsiz kaskları satın almamamız gerekiyor. Sağlık her şeyden daha önemli.
 
@hashus1099 geçmiş olsun başına gelen durumu çok iyi anlıyorum çünkü bende 2 hafta önce büyük bir kaza yaptım kafamda kask vardı tabi ki ancak darbe etkisiyle kırılmıştı.Ne derece darbe aldım bilmiyorum ama beni o gün kafamdaki kask kurtarmıştı diye düşünüyorum.Bana yardıma gelen iki genç vardı birinin kaskı yoktu ona dedim işte beni gördün sen hala kask takmayı düşünmüyor musun dedim evet haklısın abi dedi.O şekilde eve gelmiştim sonra hastaneye tabi.Benimde tavsiyem her ne kadar kask çatlamamış gözükse de riske girmeden yeni bir kask almalısın.Bendeki kask böyle parçalanmıştı.
 

Dosyalar

  • 20160905_163306.jpg
    20160905_163306.jpg
    84,9 KB · Okunma: 62
  • 20160905_175311.jpg
    20160905_175311.jpg
    106,2 KB · Okunma: 67
@Erdal YILMAZ tekrardan sağ ol hoca. zaten bisikletçi arkadaşlarla tura çıkınca kasksız kimse olmuyor, ama arada kısa mesafeli gidişlerde ya da bisiklet kullanmayıp kiralıklarla birkaç saatliğine takılmak isteyenlere kask zorunluluğu koşacağım bundan böyle.

@shryr @Ertan M. geçmiş olsun. biliyorum kaskta kırık-ezik vs yok ama siparişimi verdim bile. bunu da müzeye kaldıracağım. :)
 
@hashus1099
Geçmiş olsun.Kaskın önemini ortaya koyan talihsiz bir olay yaşamışsınız.

Geçiğimiz ay Uludağ performans inişinde asfaltın bitmesiyle toprak yolda kontrolümü kaybettim ve sol tarafıma sağlam şekilde kapaklandım.
Değerli hemşehrim @Mehmet Cetinbudak arkamdan geliyordu ve düşüşüme şahit oldu.
Yerde ilk sorum "kafamda bir açılma varmı ?" oldu.Kafamı yere sağlam vurdum.
Kaskımın kalınlığını biraz hoş bulmuyordum ve daha fit duran yeni nesil kasklar gözüme daha hoş duruyordu.O an anladımki malzeme kalınlığıda çarpılan yüzeyle kafa arasındaki mesafeye baya fayda sağlıyormuş.
image.jpg

Kaza esnasında yerdeki keskin mıcırlar Allahtan suratıma denk gelmedi ama sağ avcum 3 yerinden derin şekilde yarıldı..
Avcumdaki açılma sebebiyle gidonu sağ elimle iyi kavrıyamıyordum ve ön lastiğin yol çalışması sebebiyle iş makinelerinden sızan yağ ile temasıyla ikinci düşüşümüde gerçekleştirmiş oldum ve bu sefer sol tarafa..1 mt ile çamlığa uçmaktan son anda kurtuldum.
Kaskın sağında sol kadar darbe olmadı ikinci düşüşüm ilki kadar sert değildi.
image.jpg
Omuz ve kol diz çizik oldu ama mühim olan kafa darbe almadı ve "Sen tedbirini al taktiri Allah'a bırak" sözü bir kez daha doğru çıkmış oldu.
 
Çok geçmiş olsun kazalarda kaskın önemi gerçekten büyük oluyor ben de 2011 temmuzunda 45 ile inerken karşıdan gelen arabayla kafa kafaya çarpışmıştım ben kafayı önce arabaya ordan havadan ağaca en sonunda beton su yoluna çarpmıştım yüzümde kırık,göze darbe aldığım için göz çukurunda çatlak,göz kapagı ve kaş yırtık sol el ve ayak parmakları kırık,diz parçalanmış ve çok yerde sıyrık.AMA kaskın bulunduğu alan da en ufak çizik,morluk,şişlik yok ve kask perişan durumda tam tepesinde 1 cm ye yakın göçük var (yeryer göçüklerde var ama tepesi delinmiş)dış plastiği zımparaya girmiş gibi soyulmuş.Demem o ki kask takmakta tereddüt eden arkadaşlar işinizi şansa bırakmayın ben bu kazayı yapmadan 1 gün önce izmitte benim yaşımda bir bisikletli kask takmadığı için ölmüştü çok üzülmüştük.Durumunuz yoksa bile iyi kötü bir kask alın o gün benim hayatımı ve muhtemel beyin sağlığımı 2011 de aldığım 37 liralık kask kurtardı
kaskın fotoğrafları (kaskta oluşmuş hasarın kafamda olacağını hayal edemiyorum)
 

Dosyalar

  • DSCF0092.JPG
    DSCF0092.JPG
    159,9 KB · Okunma: 55
  • DSCF0093.JPG
    DSCF0093.JPG
    121,3 KB · Okunma: 52
  • DSCF0094.JPG
    DSCF0094.JPG
    144,6 KB · Okunma: 55
  • DSCF0096.JPG
    DSCF0096.JPG
    159,9 KB · Okunma: 54
  • DSCF0100.JPG
    DSCF0100.JPG
    125,4 KB · Okunma: 40
Çok geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız. Fren sırasında gövdeyi arkaya atma refleksi yol bisikletinde şart hocam, yoksa takla atmak kaçınılmaz.
 
bu arada, sabah kaska tekrar baktım. yukarıda fotoğrafta kaskın sol üst ucunda bir hasar gözüküyor, orada 1 cm derinliğinde göçük varmış, yeni farkettim.

@Candan Biberci geçmiş olsun size de. mıcır işi daha da tehlikeli kılıyor. o olaydan sonra inişe devam edemeyebilirdim, uludağ yolu çok sarsıcı zira, el kol uyuşuyor zaten inerken, hele elde yarık varsa çok daha riskli.

@Emre Özhan umarım tekrarlanmaz, kask olmasaydı muhtemelen şu an bunu konuşmuyorduk birlikte. çok ciddi bir kazaymış.
 
Kask önemli

http://www.gutewerbung.net/wp-content/uploads/2013/03/feat_lazer-bike-helmets-hospital-ad.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Çok geçmiş olsun. Rabbim şifa versin..

Hidrolik Disk frenden sonra çok dikkatli olmak lazım. MTB'yi düz maşayla bile sadece ön frene(XT M8000) abanıp çokça denememe rağmen kızaklatamamıştım. Maşayla zaten mümkün değil. Tabi hidrolikte olsa her fren aynı değil..

Bisikletten sonra alınacak ilk malzeme "KASK" olmalı. Hatta bisikletle birlikte alınmalı. Bende kaza geçirdim ve kazalarımda kaskım yoktu. Ama Allah'tan kafamı çarpmamıştım. Şimdi en kısa mesafede bile kaskımı ve eldivenimi takmadan yola çıkmıyorum.
 
hd fren olsun v fren olsun eğer ani fren yapmanız gerekiyorsa hem arka hem ön freni hafif basınçla sıkıp ayağa kalkıp ağırlığı arkaya vermek gerekiyor. aksi takdirde takla atmak kaçınılmaz son oluyor. zaten mtbciler veya diğer forumdaşlar bunun bilincindedir ama tekrar tekrar yazmakta fayda var. Geçmiş olsun tekrardan
 
  • Beğen
Tepkiler: birolb
geçmiş olsun. kısa mesafe kullanıyorum diye henüz kask almadım. hemen gidip kask alıp kask ile kullanmaya başlayayım. Bisiklette hız sıkıntı nerden neyin çıkacağı belli olmuyor bazen yaya bazen araç çıkabiliyor. Bisiklet yolları yapılmadan bisikletliye rahat yok belli oldu.
 
Geri