Eren Sarp
Aktif Üye
- Kayıt
- 16 Kasım 2017
- Mesaj
- 114
- Tepki
- 304
- Şehir
- Uşak | Bolu
- İsim
- Eren
- Başlangıç
- 2016—17
- Bisiklet
- Bianchi
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Ah o bisiklet üzerindeki çizikler ve çıplak metale inmiş boyası dökülmüş yerler. Kimisi için tam bir felaket iken (benim için mesela
), kimisi için yaşadığı maceraları hatırlatan bir ayrıntıdır. Burada bu çizikleri ve çıplak metale inmiş yerleri nasıl kapatabilirsiniz bu konuda yardımcı olmaya çalışacağım. Bize gerekecek malzemeler :
-Boyanın rengi ile uyumlu ve ya olabildiğince yakın bir renk oje
-Şeffaf oje
-Aseton ve pamuk
-1000 numara zımpara kağıdı
-Küçük bir kap su
-Kağıt havlu
Benim bulabildiğim en yakın renk bu
Boyayacağımız yer arka jant telimin kopmasından sonra lastiğin kadroyu kırarcasına sürtünmesinden dolayı oluşan geniş ve derin bir alan ve mükemmel bir örnek :
Küçük bir parça pamuğun üstüne biraz aseton döktükten sonra boyayacağımız alanı güzelce temizliyoruz ve kağıt havlumuz ile siliyoruz. Ben 3 kat boyadım ve zımpara kağıdını ıslattım ve kadro boyasıyla ortalama bir kalınlığa gelene kadar zımparalayıp bu işlemi 2 kere tekrarladım ve sonuç :
Tekrardan ıslattığım zımpara kağıdı ile boyaya yakın bir kalınlığa gelene kadar zımparaladım ve 3 kat şeffaf oje ile üstünü kapattım.
Islak zımpara kağıdım ile tekrar ana boya ile aynı kalınlığa gelene kadar zımparaladıktan sonra böyle bir sonuç elde ettim :
Bir kaç püf noktası var bunlara dikkat etmeniz yeterli. Aseton ile boyayacağınız yeri iyice temizlediğinizden emin olun, boyayı olabildiğince ince ve çok kat atın, boyanın iyice kuruduğundan emin olun (sabırsızlığım yüzünden 4 kere boya dağıtıp tekrar yapmak zorunda kaldım
en az 5 dk. kuruma süresi verin), fırça izi konusunda endişelenmeyin sonuçta zımpara yaptıktan sonra fırça izi geçecek. Bu işlemi orjinal boyadan farksız bir ton ile yaparsanız bisikletinizi kutudan ilk çıktığı o muhteşem anına döndürebilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Önerileriniz ve görüşleriniz benim için çok önemlidir yorumlarınızı bekliyorum 
Haftasonu turda tekrar jant telimi kırmam, akort ayarının çöp olması ve aynı yerin tekrardan açılması ile işlemi tekrarlamak zorunda kaldım. İlk sefere kıyasla bu sefer bir ton açık bir oje kullandım ve aseton ile bölgeyi temizledikten sonra boyayacağım bölgenin yine kirli kalması üzerine aldım elime 1000 numara zımpara kağıdını ve sürekli ıslatarak siyahlıklar gidene kadar zımparaladım. Tekrar asetonlu pamuğumu alıp iyice temizledikten sonra boyama işlemine geçtim. 3. katı atmamın üstünden 2 saat geçmesine rağmen boyanın halen yumuşak olması ve saatin geç olması üzerine ertesi gün devam etme kararı aldım. Akşam üstü eve geldiğimde 3. katı atmamın üstünden ortalama 19 saat geçmişti ve neredeyse kadronun bir parçası olmuştu.
Bu sefer ana boya ile aynı kalınlığa gelene kadar değilde ana boyadan biraz daha derin bir yüzey elde edene kadar zımparaladım ve şeffaf katımı atıp kurumaya bıraktım. 1'er saat ara ile 2 kat daha atıp son katın kurumasını beklemeye başladım. Geçen 1 saatin ardından artık ana boyadan biraz kalın bir kalınlığa gelinceye kadar zımparaladım ve elde ettiğim sonuç :

Eklemek istediğim bir kaç nokta var. Öncelikle zımparalama işlemini fazla bastırmadan, zımpara kağıdını sürekli ıslatarak ve zımparalama bölgesinden çıkmamaya çalışarak yapın yoksa benim gibi kadronun boyasını yiyebilirsiniz
Karbon kadro kullananlar için ise biraz araştırma yaptım fakat göstererek anlatma şansım olmadığı için sadece yazıda kalacak. Öncelikle boyanın kalktığı yeri sıkıyoruz ve ya bastırıyoruz ve karbon katmanın yumuşamadığından emin oluyoruz. Eğer yumuşamış ise bisikleti aldığınız yer ile görüşünüz çünkü kadronuzun o bölümü artık eski sağlamlığında değil ve sizin için tehlike arz ediyor. Biz böyle bir şey olmadığını ve kadronuzun taş gibi olduğu şeklinde devam ediyoruz. Kadroyu temizlerken izopropil alkol kullanılması ve aseton kullanılmaması öneriliyor zira karbona zarar verebileceği söylenmiş. Bundan sonrası burada uygulanan işlemlerle aynı, her hangi bir farklılık ve ya değişiklik belirtilmemiş. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Öneri ve görüşlerinizi bekliyorum 
-Boyanın rengi ile uyumlu ve ya olabildiğince yakın bir renk oje
-Şeffaf oje
-Aseton ve pamuk
-1000 numara zımpara kağıdı
-Küçük bir kap su
-Kağıt havlu
Benim bulabildiğim en yakın renk bu
Boyayacağımız yer arka jant telimin kopmasından sonra lastiğin kadroyu kırarcasına sürtünmesinden dolayı oluşan geniş ve derin bir alan ve mükemmel bir örnek :
Küçük bir parça pamuğun üstüne biraz aseton döktükten sonra boyayacağımız alanı güzelce temizliyoruz ve kağıt havlumuz ile siliyoruz. Ben 3 kat boyadım ve zımpara kağıdını ıslattım ve kadro boyasıyla ortalama bir kalınlığa gelene kadar zımparalayıp bu işlemi 2 kere tekrarladım ve sonuç :
Tekrardan ıslattığım zımpara kağıdı ile boyaya yakın bir kalınlığa gelene kadar zımparaladım ve 3 kat şeffaf oje ile üstünü kapattım.

Islak zımpara kağıdım ile tekrar ana boya ile aynı kalınlığa gelene kadar zımparaladıktan sonra böyle bir sonuç elde ettim :
Bir kaç püf noktası var bunlara dikkat etmeniz yeterli. Aseton ile boyayacağınız yeri iyice temizlediğinizden emin olun, boyayı olabildiğince ince ve çok kat atın, boyanın iyice kuruduğundan emin olun (sabırsızlığım yüzünden 4 kere boya dağıtıp tekrar yapmak zorunda kaldım
Haftasonu turda tekrar jant telimi kırmam, akort ayarının çöp olması ve aynı yerin tekrardan açılması ile işlemi tekrarlamak zorunda kaldım. İlk sefere kıyasla bu sefer bir ton açık bir oje kullandım ve aseton ile bölgeyi temizledikten sonra boyayacağım bölgenin yine kirli kalması üzerine aldım elime 1000 numara zımpara kağıdını ve sürekli ıslatarak siyahlıklar gidene kadar zımparaladım. Tekrar asetonlu pamuğumu alıp iyice temizledikten sonra boyama işlemine geçtim. 3. katı atmamın üstünden 2 saat geçmesine rağmen boyanın halen yumuşak olması ve saatin geç olması üzerine ertesi gün devam etme kararı aldım. Akşam üstü eve geldiğimde 3. katı atmamın üstünden ortalama 19 saat geçmişti ve neredeyse kadronun bir parçası olmuştu.
Bu sefer ana boya ile aynı kalınlığa gelene kadar değilde ana boyadan biraz daha derin bir yüzey elde edene kadar zımparaladım ve şeffaf katımı atıp kurumaya bıraktım. 1'er saat ara ile 2 kat daha atıp son katın kurumasını beklemeye başladım. Geçen 1 saatin ardından artık ana boyadan biraz kalın bir kalınlığa gelinceye kadar zımparaladım ve elde ettiğim sonuç :

Eklemek istediğim bir kaç nokta var. Öncelikle zımparalama işlemini fazla bastırmadan, zımpara kağıdını sürekli ıslatarak ve zımparalama bölgesinden çıkmamaya çalışarak yapın yoksa benim gibi kadronun boyasını yiyebilirsiniz


