Scudo Sports

Kaliteli V fren papucu hangisi?

Baradine 955 almıştım kartuşlu modeli. Fakat gel gör ki kartuşu bulunmaz olmuş. E niye fazla verip bunu aldım zamanında?
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MAERKEK
Scudo
Baradine 960 v modelini 5400 km kullandım ön tekerde. Anca bitti. Disk dren diyoruz shimano diyoruz fakat 2500 km de balata bitiyor. Balatası 300 lira civarı bir de.
 
Şu (link)Decathlon fren pabuçlarını kullanıyorum, çok olmadı daha anca 350-400 km kadar oldu yeni değiştirdim. Geçen gün karda ufak 20 kilometrelik bi suruş yaptım, eve geldiğimde jantın hali fotoğraftaki gibiydi (açık renkli kısmı sildim farkın görulebilmesi için). Arka jantta bu seviyede değil, muhtemelen önlere daha fazla yüklenerek kullandığımdandır diye tahmin ediyorum. Ne düşünürsünüz bu durumla ilgili, yani bu kadar mesafe kullandıktan sonra -ki frenlerimi yoğun kullanırım- jant üstünde bu kadar kalıntı bırakması normal mi? Sürüşün bi hayli ıslak olması mı etkiledi acaba?

2B4CB452-224F-4E89-9D2B-C59B42EAC5F5.jpeg
 
Şu (link)Decathlon fren pabuçlarını kullanıyorum, çok olmadı daha anca 350-400 km kadar oldu yeni değiştirdim. Geçen gün karda ufak 20 kilometrelik bi suruş yaptım, eve geldiğimde jantın hali fotoğraftaki gibiydi (açık renkli kısmı sildim farkın görulebilmesi için). Arka jantta bu seviyede değil, muhtemelen önlere daha fazla yüklenerek kullandığımdandır diye tahmin ediyorum. Ne düşünürsünüz bu durumla ilgili, yani bu kadar mesafe kullandıktan sonra -ki frenlerimi yoğun kullanırım- jant üstünde bu kadar kalıntı bırakması normal mi? Sürüşün bi hayli ıslak olması mı etkiledi acaba?

324952 dosyayı görüntüle
Ben bunu hem jantın yüzeyine hem de pabuca veriyorum. Resimden anladığım kadarıyla jantın yüzeyinde çizgiler var yani pürüzlü görünüyor, aralıklarda pabuc kalıntıları kalıyordur gibime geliyor.
 
Şu (link)Decathlon fren pabuçlarını kullanıyorum, çok olmadı daha anca 350-400 km kadar oldu yeni değiştirdim. Geçen gün karda ufak 20 kilometrelik bi suruş yaptım, eve geldiğimde jantın hali fotoğraftaki gibiydi (açık renkli kısmı sildim farkın görulebilmesi için). Arka jantta bu seviyede değil, muhtemelen önlere daha fazla yüklenerek kullandığımdandır diye tahmin ediyorum. Ne düşünürsünüz bu durumla ilgili, yani bu kadar mesafe kullandıktan sonra -ki frenlerimi yoğun kullanırım- jant üstünde bu kadar kalıntı bırakması normal mi? Sürüşün bi hayli ıslak olması mı etkiledi acaba?

324952 dosyayı görüntüle
Pabuç ıslakta erimiş gibi. Bende saha çnce yaşadım . Pabucun yapıldığı kauçuk ile alakalı . Su görünce eriyor .

Pabuç değiştirin . Baradine 3 renkli pabuçlar çok iyidir. Bende forumdan öğrendim. Zamanla tutmuyor ama ilk kullanımlar mükemmel. Islaktada eriyip gittiğini görmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Şu (link)Decathlon fren pabuçlarını kullanıyorum, çok olmadı daha anca 350-400 km kadar oldu yeni değiştirdim. Geçen gün karda ufak 20 kilometrelik bi suruş yaptım, eve geldiğimde jantın hali fotoğraftaki gibiydi (açık renkli kısmı sildim farkın görulebilmesi için). Arka jantta bu seviyede değil, muhtemelen önlere daha fazla yüklenerek kullandığımdandır diye tahmin ediyorum. Ne düşünürsünüz bu durumla ilgili, yani bu kadar mesafe kullandıktan sonra -ki frenlerimi yoğun kullanırım- jant üstünde bu kadar kalıntı bırakması normal mi? Sürüşün bi hayli ıslak olması mı etkiledi acaba?
Siyah pabuçlar genelde düşük kalite oluyor ve ıslak durumlarda çabuk erime yapıyor. Baradine ya da bracko marka üç renk pabuç alırsanız hiçbir problem yaşamazsınız. 13 yıldır tüm bisikletlerimde kullanıyorum ve şimdiye kadar disk frene geçme hissiyatı hiç hissetmedim.


Ekran Görüntüsü (164).png
 
Siyah pabuçlar genelde düşük kalite oluyor ve ıslak durumlarda çabuk erime yapıyor. Baradine ya da bracko marka üç renk pabuç alırsanız hiçbir problem yaşamazsınız. 13 yıldır tüm bisikletlerimde kullanıyorum ve şimdiye kadar disk frene geçme hissiyatı hiç hissetmedim.


324954 dosyayı görüntüle
Fiyatları da uygunmuş aslında gayet, bi takım alayım da deneyeyim. Teşekkür ederim tavsiyeleriniz için.
 
Bu vesileyle, fren yüzeyleri iyice erimiş çemberlerinizi/jantlarınızı ücrete mukabil alacağımı yazayım burdan bütün foruma. Fixie'de arka teker olarak kullanılır, çöpe atılmaz.
 
Bu vesileyle, fren yüzeyleri iyice erimiş çemberlerinizi/jantlarınızı ücrete mukabil alacağımı yazayım burdan bütün foruma. Fixie'de arka teker olarak kullanılır, çöpe atılmaz.
Tahmini kac bin de jantta fren yüzeyi bitiyor?
 
Kesin bir sayı söylenemez. Kişinin ne kadar (yani km başına ne kadar enerji sönümletiyor = ne kadar tırmanış/iniş yapıyor) ve nasıl fren kullandığına (yani seyrek ve sert mi sıkıyor, yoksa sürekli ve yumuşak mı) göre değişir. Zaten sayının bir önemi de yok. Fren yüzeyleri 0.5 mm kadar çukurlaşmış alüminyum çemberlerin kumpas fren ömürleri bitmiş denebilir. Sonrasında disk fren veya frensiz teker olarak kullanılmaya devam edebilirler.
 
Tahmini kac bin de jantta fren yüzeyi bitiyor?
Bir V frenli bisikletin jant değiştirme süresi, kullanım şekline, fren pabuçlarının sertliğine ve bakım düzenine bağlıdır. Ancak genel olarak:

  • Günlük ve hafif kullanımda (şehir içi, düzgün yollar): 10.000 - 20.000 km
  • Orta seviyede kullanımda (tur bisikleti, hafif arazi, inişli çıkışlı yollar): 5.000 - 10.000 km
  • Ağır kullanımda (MTB, downhill, sert arazi, yüksek hızlar, ağır yükler): 3.000 - 5.000 km
Jant Değişim Belirtileri:
✔ Jant fren yüzeyinde aşırı aşınma ve incelme
✔ Frenleme sırasında titreşim veya dengesizlik
✔ Fren performansında belirgin düşüş
✔ Jantta çatlaklar veya deformasyon

Bazı jantlarda aşınma göstergesi bulunur. Eğer bu gösterge kaybolmuşsa, jant değişim zamanı gelmiş demektir.

Bunlar genellikle:

1.Kanallı veya Noktalı Göstergeler → Jantın fren yüzeyinde ince bir kanal veya küçük delik olur. Bu kanal zamanla aşındığında veya delik tamamen kaybolduğunda, jant değişim zamanı gelmiştir.
2.Renk Değişimi → Bazı jantlarda iç katmana ulaşıldığında farklı bir renk ortaya çıkar.
3.Çökme veya İncelme → Jantın fren yüzeyinde belirgin bir içe doğru çökme fark edersen, ciddi aşınma vardır.
 
Bir V frenli bisikletin jant değiştirme süresi, kullanım şekline, fren pabuçlarının sertliğine ve bakım düzenine bağlıdır. Ancak genel olarak:

  • Günlük ve hafif kullanımda (şehir içi, düzgün yollar): 10.000 - 20.000 km
  • Orta seviyede kullanımda (tur bisikleti, hafif arazi, inişli çıkışlı yollar): 5.000 - 10.000 km
  • Ağır kullanımda (MTB, downhill, sert arazi, yüksek hızlar, ağır yükler): 3.000 - 5.000 km
Jant Değişim Belirtileri:
✔ Jant fren yüzeyinde aşırı aşınma ve incelme
✔ Frenleme sırasında titreşim veya dengesizlik
✔ Fren performansında belirgin düşüş
✔ Jantta çatlaklar veya deformasyon

Bazı jantlarda aşınma göstergesi bulunur. Eğer bu gösterge kaybolmuşsa, jant değişim zamanı gelmiş demektir.

Bunlar genellikle:

1.Kanallı veya Noktalı Göstergeler → Jantın fren yüzeyinde ince bir kanal veya küçük delik olur. Bu kanal zamanla aşındığında veya delik tamamen kaybolduğunda, jant değişim zamanı gelmiştir.
2.Renk Değişimi → Bazı jantlarda iç katmana ulaşıldığında farklı bir renk ortaya çıkar.
3.Çökme veya İncelme → Jantın fren yüzeyinde belirgin bir içe doğru çökme fark edersen, ciddi aşınma vardır.
Burnuma nedense Aİ kokusu geliyor bu tarz yazı görünce (diğer yazılar da aynı). Nerede görülmüş 5-10 k arası jantın bittiği olsa olsa çok düşük kalite tek katlı jant da olur. Bence 20 k bile yeterli değil.
 
Burnuma nedense Aİ kokusu geliyor bu tarz yazı görünce (diğer yazılar da aynı). Nerede görülmüş 5-10 k arası jantın bittiği olsa olsa çok düşük kalite tek katlı jant da olur. Bence 20 k bile yeterli değil.
Hiç bir bilgi bu böyle olacak demiyor ki, tahmini olarak bir değer veriyoruz. Siz de kendi doğrunuzu yazarsınız yolunuza bakarsınız.
 
Geri