Scudo Sports

Kalın lastik arkaya mı öne mi takılmalı?

Ben de yeni lastiğin öne takılması gerektiğini düşünüyorum. Öyle ki teknik parkurlar da zaten arkayı kaydırıyoruz sağa sola atıyoruz dönüş kolaylaşsın diye. Arka teker bir şekilde önü takip ediyor, mesele önün tutuşu.

Maxxis firmasının downhill/freeride lastiklerinin bir kısmı ön ve arka olarak ayrılır ve farklı üretilir. Ne hikmetse aynı lastik serisinin ön ve arka modeline baktığınızda ön hep arkadan büyüktür ve diş yapısı daha agresifdir, tutuş odaklıdır. Arka lastiklerinde ise dönüş direncini azaltmaya yönelik bir diş yapısı kullanılır bu yüzden diş yapısı daha az ve kısadır.

Buna başka örnek vermek gerekirse önde 29 arkada 27.5 jant kullananlar (veya 27.5 ön 26 arka). Bu bahsettiğim iki farklı teker çapı kullanılan bisikletler de genelde sert arazi odaklı mtblerdir. Ee şimdi tutuş lazım değil mi bize %30 eğim kayalık parkurdan inerken?

Evet çekişin verildiği lastikte çok önemli. Bu yüzden arkada bitik bir lastik kullanmak doğru değil. 2.2 genişliğinde diş yapısı agresif bir lastik arkada herhangi bir yerden çıkarken kolay kolay patinaja düşmez, seleye oturursunuz ve çıkmaya çalışırsınız. Baktınız olmuyor arka teker havasını minimum sınırına indirir ve öyle denersiniz. (Dişli oranınızın yeterli olduğunu var sayıyorum). Eğer bu şekilde çıkamadıysanız başka bir lastikle de hemen hemen aynı sonucu alırsınız çünkü lastiğin tutuşu bir yere kadar sizi götürür bu saaten sonrası daha çok ağırlık ve zemin ile alakalı.

Bu çıkışı yaparken hızınız 10kmhyi geçmez, geçemez. Başarısız olduğunuzda düşmezsiniz sadece bisikletten inmek zorunda kalırsınız.

Ama ön lastikte işler böyle değil. Diyelimki 40km/h ile hafif-orta arası bir patikada ilerliyorsunuz zaman zaman viraj apexine daha iyi yaklaşabilmek için arka bile kaydırıyorsunuz. (Apex girdiğiniz virajda iç kısma en yakın olduğunuz yere denir.) Eğer bu durumda ön tutmaz ise vay halinize... Artık kayaya çarpar yere mi yığılır yoksa toprakta sürüklenir misiniz orasını bilemem ama sonuçlarının hoş olmayacağı aşikar.

Türkiye downhill şampiyonu Burak uzun da bir videosunda ön tekerdeki tutuşun daha önemli olduğundan bahsetmişti. Bu insanların indiği yerlerden yürüyerek bile ne inebilirsiniz ne de çıkabilirsiniz. Bisiklette tutuşun en önemli olduğu türlerden biri olan downhill de durumlar bu şekilde. Seçim sizin, bitik lastik önde de arkada da kullanılmaz.

Ayrıca frenlemenin %60dan daha fazlasını ön teker yapar. Eğer fren performansınız da artış istiyorsanız ön tekerinizin daha iyi tutması gerekir.
 
Scudo
Yani bilemiyorum git bi göz at genişliğine reis. Lasrik ile kadro arasındaki mesafeye bak 2.10 lukla
Yani baya bi' boşluk var aslında. fakat bilemiyorum en iyisi denemek zaten yarın gelir gibi. Bu aralar hızlı çıktı kargo firmaları :d
Ben de yeni lastiğin öne takılması gerektiğini düşünüyorum. Öyle ki teknik parkurlar da zaten arkayı kaydırıyoruz sağa sola atıyoruz dönüş kolaylaşsın diye. Arka teker bir şekilde önü takip ediyor, mesele önün tutuşu.

Maxxis firmasının downhill/freeride lastiklerinin bir kısmı ön ve arka olarak ayrılır ve farklı üretilir. Ne hikmetse aynı lastik serisinin ön ve arka modeline baktığınızda ön hep arkadan büyüktür ve diş yapısı daha agresifdir, tutuş odaklıdır. Arka lastiklerinde ise dönüş direncini azaltmaya yönelik bir diş yapısı kullanılır bu yüzden diş yapısı daha az ve kısadır.

Buna başka örnek vermek gerekirse önde 29 arkada 27.5 jant kullananlar (veya 27.5 ön 26 arka). Bu bahsettiğim iki farklı teker çapı kullanılan bisikletler de genelde sert arazi odaklı mtblerdir. Ee şimdi tutuş lazım değil mi bize %30 eğim kayalık parkurdan inerken?

Evet çekişin verildiği lastikte çok önemli. Bu yüzden arkada bitik bir lastik kullanmak doğru değil. 2.2 genişliğinde diş yapısı agresif bir lastik arkada herhangi bir yerden çıkarken kolay kolay patinaja düşmez, seleye oturursunuz ve çıkmaya çalışırsınız. Baktınız olmuyor arka teker havasını minimum sınırına indirir ve öyle denersiniz. (Dişli oranınızın yeterli olduğunu var sayıyorum). Eğer bu şekilde çıkamadıysanız başka bir lastikle de hemen hemen aynı sonucu alırsınız çünkü lastiğin tutuşu bir yere kadar sizi götürür bu saaten sonrası daha çok ağırlık ve zemin ile alakalı.

Bu çıkışı yaparken hızınız 10kmhyi geçmez, geçemez. Başarısız olduğunuzda düşmezsiniz sadece bisikletten inmek zorunda kalırsınız.

Ama ön lastikte işler böyle değil. Diyelimki 40km/h ile hafif-orta arası bir patikada ilerliyorsunuz zaman zaman viraj apexine daha iyi yaklaşabilmek için arka bile kaydırıyorsunuz. (Apex girdiğiniz virajda iç kısma en yakın olduğunuz yere denir.) Eğer bu durumda ön tutmaz ise vay halinize... Artık kayaya çarpar yere mi yığılır yoksa toprakta sürüklenir misiniz orasını bilemem ama sonuçlarının hoş olmayacağı aşikar.

Türkiye downhill şampiyonu Burak uzun da bir videosunda ön tekerdeki tutuşun daha önemli olduğundan bahsetmişti. Bu insanların indiği yerlerden yürüyerek bile ne inebilirsiniz ne de çıkabilirsiniz. Bisiklette tutuşun en önemli olduğu türlerden biri olan downhill de durumlar bu şekilde. Seçim sizin, bitik lastik önde de arkada da kullanılmaz.

Ayrıca frenlemenin %60dan daha fazlasını ön teker yapar. Eğer fren performansınız da artış istiyorsanız ön tekerinizin daha iyi tutması gerekir.
Hocam mükemmel bir yazı olmuş elinize sağlık ne kadar teşekkür etsem az yazınız için. Keşke yeterli bütçe olsa da hiç böyle önmüş arkaymış uğraşmasak fakat biliyorsunuz. Öne takmam en iyisi olacaktır galiba.
 
arasında çok farketmez 2 tane al bu kargaşadan kurtul ama genelde arkada olur motorlarda fln öyle ya da önden kayma için tak sen bilirsin çok fark edeceğini düşünmüyorum 2.10 inch 53,34 mm 2.20 inch 55,88 yapar 2 3 mm anca fark eder bide önden kaymayı savunan arkadaşlar lastiğin yapısını hesaba koymalı yumuşak hamur kaymaz o kadar
 
  • Hahaha
Tepkiler: Kadir İLBAY
arasında çok farketmez 2 tane al bu kargaşadan kurtul ama genelde arkada olur motorlarda fln öyle ya da önden kayma için tak sen bilirsin çok fark edeceğini düşünmüyorum 2.10 inch 53,34 mm 2.20 inch 55,88 yapar 2 3 mm anca fark eder bide önden kaymayı savunan arkadaşlar lastiğin yapısını hesaba koymalı yumuşak hamur kaymaz o kadar
Yorum için teşekkürler. Dediğiniz gibi en iyisi 2 tane almak fakat ekonomik durumlar buna izin vermiyor maalesef. Lastik bu gün geldi öne taktım gelen yorumların çoğu öne takmamı önerdiği için. Şimdilik memnunum.
 
Yokuş çıkarken arka lastiğin dişli olması avantaj, yokuş inerken ön lastiğin dişli olması avantaj. Düşme yerine arada pati çekmesi çokta problem değil ben olsam öne takardım.
 
Sayın @Bir Geroni Kullanıcısı sormam sorun olmayacaksa niye bir çift teker alıp ikisinide yenilemiyorsunuz? Biliyorum memlekette biraz tuzluya geliyor ama biraz daha uygununu seçebilirsiniz.
 
Yokuş çıkarken arka lastiğin dişli olması avantaj, yokuş inerken ön lastiğin dişli olması avantaj. Düşme yerine arada pati çekmesi çokta problem değil ben olsam öne takardım.
Hiç düşündünüz mü zamana karşı bisikletlerinde arkada 25 önde 23 oluyor. Bisikletin Arkadan kayması çok daha muhtemel , sanki arkadan kayınca herkes drift yapıyor, o zamanda düşüyorsunuz. Kabak lastiği arabada nereye takıyorsan bununda ondan farkı yok. Aynı kış aylarında lastiği indirmek kadar yanlış bir mantık
 
  • Beğen
Tepkiler: Geronix
Hiç düşündünüz mü zamana karşı bisikletlerinde arkada 25 önde 23 oluyor. Bisikletin Arkadan kayması çok daha muhtemel , sanki arkadan kayınca herkes drift yapıyor, o zamanda düşüyorsunuz. Kabak lastiği arabada nereye takıyorsan bununda ondan farkı yok. Aynı kış aylarında lastiği indirmek kadar yanlış bir mantık
Zamana karşıda öne ince lastik takılmasının tek sebebi aerodinami; kalın lastik daha fazla aerodinamik dirence sebep oluyor, arka lastik sele borusunun arkasında olduğu için kalınlığının çok önemi yok.
 
Zamana karşıda öne ince lastik takılmasının tek sebebi aerodinami; kalın lastik daha fazla aerodinamik dirence sebep oluyor, arka lastik sele borusunun arkasında olduğu için kalınlığının çok önemi yok.
Yanı tutunmanın önemi olmuyor zamana karşı bisikletinde, Nyse belliki uzlaşamayacağız , sevelim sevilelim
 
  • Beğen
Tepkiler: Geronix
Yanı tutunmanın önemi olmuyor zamana karşı bisikletinde, Nyse belliki uzlaşamayacağız , sevelim sevilelim
Zamana karşı bisikletinde yol tutuşunun önemi olmadığını söylemedim, öne ince lastik takılmasının sebebinin farklı olduğunu söyledim.
Ancak gene de, zamana karşıda yol tutuşu, diğer disiplinlerdeki kadar önemli değil. Lastik üreticilerinin paylaştığı bilgilere bakarsanız görürsünüz, zamana karşı lastiği diye satılanların yol tutuşu, yol yarış lastiklerinden daha düşüktür.
Defalarca yazılmış; ön teker kayarsa, kontrolü geri kazanmak çok daha zor.
Çekişin olduğu tekerin patinaj yapmasını otomobil ile karşılaştırmanız anlamsız; en standart otomobil bile kg başına 50W falan güç üretiyor, spor otomobillerde 300'e, 500'e kadar yolu var. Bisiklette bu değerler 10'da biri seviyesinde...
 
Zamana karşı bisikletinde yol tutuşunun önemi olmadığını söylemedim, öne ince lastik takılmasının sebebinin farklı olduğunu söyledim.
Ancak gene de, zamana karşıda yol tutuşu, diğer disiplinlerdeki kadar önemli değil. Lastik üreticilerinin paylaştığı bilgilere bakarsanız görürsünüz, zamana karşı lastiği diye satılanların yol tutuşu, yol yarış lastiklerinden daha düşüktür.
Defalarca yazılmış; ön teker kayarsa, kontrolü geri kazanmak çok daha zor.
Çekişin olduğu tekerin patinaj yapmasını otomobil ile karşılaştırmanız anlamsız; en standart otomobil bile kg başına 50W falan güç üretiyor, spor otomobillerde 300'e, 500'e kadar yolu var. Bisiklette bu değerler 10'da biri seviyesinde...
Tamam
 
  • Beğen
Tepkiler: Geronix
Sayın @Bir Geroni Kullanıcısı sormam sorun olmayacaksa niye bir çift teker alıp ikisinide yenilemiyorsunuz? Biliyorum memlekette biraz tuzluya geliyor ama biraz daha uygununu seçebilirsiniz.

Evet dediğiniz aslında çok mantıklı fakat bütçem anca buna yetti eğer bu fiyata tek lastik alacağım fiyata iki lastik almaya kalksaydım muhtemelen şu an kullandığımdan bile kötü bir lastiğe denk gelecektim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri