Kadir İLBAY
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Ağustos 2019
- Mesaj
- 216
- Tepki
- 836
- Yaş
- 19
- Şehir
- Kütahya
- İsim
- Kadir İlbay
- Başlangıç
- 2017—18
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Ben de yeni lastiğin öne takılması gerektiğini düşünüyorum. Öyle ki teknik parkurlar da zaten arkayı kaydırıyoruz sağa sola atıyoruz dönüş kolaylaşsın diye. Arka teker bir şekilde önü takip ediyor, mesele önün tutuşu.
Maxxis firmasının downhill/freeride lastiklerinin bir kısmı ön ve arka olarak ayrılır ve farklı üretilir. Ne hikmetse aynı lastik serisinin ön ve arka modeline baktığınızda ön hep arkadan büyüktür ve diş yapısı daha agresifdir, tutuş odaklıdır. Arka lastiklerinde ise dönüş direncini azaltmaya yönelik bir diş yapısı kullanılır bu yüzden diş yapısı daha az ve kısadır.
Buna başka örnek vermek gerekirse önde 29 arkada 27.5 jant kullananlar (veya 27.5 ön 26 arka). Bu bahsettiğim iki farklı teker çapı kullanılan bisikletler de genelde sert arazi odaklı mtblerdir. Ee şimdi tutuş lazım değil mi bize %30 eğim kayalık parkurdan inerken?
Evet çekişin verildiği lastikte çok önemli. Bu yüzden arkada bitik bir lastik kullanmak doğru değil. 2.2 genişliğinde diş yapısı agresif bir lastik arkada herhangi bir yerden çıkarken kolay kolay patinaja düşmez, seleye oturursunuz ve çıkmaya çalışırsınız. Baktınız olmuyor arka teker havasını minimum sınırına indirir ve öyle denersiniz. (Dişli oranınızın yeterli olduğunu var sayıyorum). Eğer bu şekilde çıkamadıysanız başka bir lastikle de hemen hemen aynı sonucu alırsınız çünkü lastiğin tutuşu bir yere kadar sizi götürür bu saaten sonrası daha çok ağırlık ve zemin ile alakalı.
Bu çıkışı yaparken hızınız 10kmhyi geçmez, geçemez. Başarısız olduğunuzda düşmezsiniz sadece bisikletten inmek zorunda kalırsınız.
Ama ön lastikte işler böyle değil. Diyelimki 40km/h ile hafif-orta arası bir patikada ilerliyorsunuz zaman zaman viraj apexine daha iyi yaklaşabilmek için arka bile kaydırıyorsunuz. (Apex girdiğiniz virajda iç kısma en yakın olduğunuz yere denir.) Eğer bu durumda ön tutmaz ise vay halinize... Artık kayaya çarpar yere mi yığılır yoksa toprakta sürüklenir misiniz orasını bilemem ama sonuçlarının hoş olmayacağı aşikar.
Türkiye downhill şampiyonu Burak uzun da bir videosunda ön tekerdeki tutuşun daha önemli olduğundan bahsetmişti. Bu insanların indiği yerlerden yürüyerek bile ne inebilirsiniz ne de çıkabilirsiniz. Bisiklette tutuşun en önemli olduğu türlerden biri olan downhill de durumlar bu şekilde. Seçim sizin, bitik lastik önde de arkada da kullanılmaz.
Ayrıca frenlemenin %60dan daha fazlasını ön teker yapar. Eğer fren performansınız da artış istiyorsanız ön tekerinizin daha iyi tutması gerekir.
Maxxis firmasının downhill/freeride lastiklerinin bir kısmı ön ve arka olarak ayrılır ve farklı üretilir. Ne hikmetse aynı lastik serisinin ön ve arka modeline baktığınızda ön hep arkadan büyüktür ve diş yapısı daha agresifdir, tutuş odaklıdır. Arka lastiklerinde ise dönüş direncini azaltmaya yönelik bir diş yapısı kullanılır bu yüzden diş yapısı daha az ve kısadır.
Buna başka örnek vermek gerekirse önde 29 arkada 27.5 jant kullananlar (veya 27.5 ön 26 arka). Bu bahsettiğim iki farklı teker çapı kullanılan bisikletler de genelde sert arazi odaklı mtblerdir. Ee şimdi tutuş lazım değil mi bize %30 eğim kayalık parkurdan inerken?
Evet çekişin verildiği lastikte çok önemli. Bu yüzden arkada bitik bir lastik kullanmak doğru değil. 2.2 genişliğinde diş yapısı agresif bir lastik arkada herhangi bir yerden çıkarken kolay kolay patinaja düşmez, seleye oturursunuz ve çıkmaya çalışırsınız. Baktınız olmuyor arka teker havasını minimum sınırına indirir ve öyle denersiniz. (Dişli oranınızın yeterli olduğunu var sayıyorum). Eğer bu şekilde çıkamadıysanız başka bir lastikle de hemen hemen aynı sonucu alırsınız çünkü lastiğin tutuşu bir yere kadar sizi götürür bu saaten sonrası daha çok ağırlık ve zemin ile alakalı.
Bu çıkışı yaparken hızınız 10kmhyi geçmez, geçemez. Başarısız olduğunuzda düşmezsiniz sadece bisikletten inmek zorunda kalırsınız.
Ama ön lastikte işler böyle değil. Diyelimki 40km/h ile hafif-orta arası bir patikada ilerliyorsunuz zaman zaman viraj apexine daha iyi yaklaşabilmek için arka bile kaydırıyorsunuz. (Apex girdiğiniz virajda iç kısma en yakın olduğunuz yere denir.) Eğer bu durumda ön tutmaz ise vay halinize... Artık kayaya çarpar yere mi yığılır yoksa toprakta sürüklenir misiniz orasını bilemem ama sonuçlarının hoş olmayacağı aşikar.
Türkiye downhill şampiyonu Burak uzun da bir videosunda ön tekerdeki tutuşun daha önemli olduğundan bahsetmişti. Bu insanların indiği yerlerden yürüyerek bile ne inebilirsiniz ne de çıkabilirsiniz. Bisiklette tutuşun en önemli olduğu türlerden biri olan downhill de durumlar bu şekilde. Seçim sizin, bitik lastik önde de arkada da kullanılmaz.
Ayrıca frenlemenin %60dan daha fazlasını ön teker yapar. Eğer fren performansınız da artış istiyorsanız ön tekerinizin daha iyi tutması gerekir.