Scudo Sports

Kadroda Modifikasyon (daha uzun shock)

Özgür Tunalı

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ağustos 2006
Mesaj
1.190
Tepki
565
Şehir
Bahçelievler, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Merhaba arkadaşlar. Şuanda kullandığımdan (165mm) daha uzun 190 mm lik bir shock aldım.(x fusion glyde)Bunu yapacağım bir bağlantı adaptörü yardımıyla kullanıp kadromda daha yüksek bir travel elde etmek istiyorum.Bu adaptörü ise DRAG F4 ümün salıncak kısmına civata ile bağlamayı düşünüyorum.İhtiyacım olan şey ise en azından 0,5 cm kalınlığında ve enaz 50x50 mm boyutlarında aliminyum bir levha.İşlemesi kolay olacağı için aluminyum olmasını istiyorum.Ama sıradan yumuşak aluminyum olmamalı.Veya hiç olmadı demirden olur, ama işlemesi çok zor olur ozaman.İlk aşamada aluminyum düşünüyorum.Şimdi nerden bulabilirim İstanbulda böyle bir şeyi Avrupa taraflarında aluminyum işleyen atölyeler vb yerler varmı ?Yardımlarınızı bekliyorum.
 
Scudo
persembe pazarında aliminyum blok cesitleri satan yerler var ebat ebat bulabilirsin
 
Özgür merhaba

Kafamda soru işaretleri kaldı. Öyle ki daha uzun bir shock yerleştirmek için arka tekerleği daha aşağıya çekmen veya dediğin gibi farklı bir köprü tasarlaman gerek.

Tekerleği aşağı çekmek bisikletin tüm geometrisini bozacak, onda şüphe yok.

Ancak yeni bir köprü tasarladığında da travel değişmeyecek ki... Sadece arka tekerleğin çalışma mesafesi ile amortisörün reel çalışma mesafesini değiştirmiş olacaksın. Ama arka tekerlek "travel"ın yine aynı kalacak.
 
@trialerkan
Teşekkürler Erkan bu perşembe pazarı nerede kuruluyor?Onun dışında avrupa tarafında sanayi sitesi gibi yerler var mı böyle birşey bulabilmem için?Yarın bi araştırma yapıcam.Peki kaynak işleri yapan yerler var mı?
 
Merhaba Halil.Şimdi şöyle olay, önce kullandığım shock reboundsuzdu kadronun eklemleri çok hassas çalışmıyor.Amortisör çökünce yavaş kalkıyordu ard arda gelen darbelerde yetersizdi rebound olmayışından dolayı.Şimdi bu olay olmayacak.Rebound ile ayarlıyacağım bunu.Birde yeni shock 51mm çöküyor eskisi 30mm.Buradan da kazancım olacak travel olarak.Tek sorun salıncak kısmında amortisörün bağlantı konumu.Salıncak kısmında shock merkeze cok yakın olursa dip vurabilir,uzak olması durumunda ise yeterince çökmeyebilir. Farklı travel sağlamak için birkaçtane baglantı noktası olucak.Deneme yanılmayla hangi noktaya bağlamam gerektiğini bulucam ve maks travel sağlıyacağım bu kadroda inşallah :)Şimdi yine karışık oldu ben en iyisi bu akşam bir resim çekip koyyum.Çok daha açıklayıcı olur.
 
Özgür rebound konusunda haklısın. 2 amortisörün çalışma mesafeleri farklı olduğuna göre yeni bir kasnak yapmakta da haklısın. Ancak tekrar ediyorum, kadronun geometrisini bozmadan arka tekerleğe daha fazla travel kazandırman imkansız gibi geliyor bana. Çünkü sonuç olarak o tekerleğin min. ve maks. noktaları bellidir.

Fakat dediğim gibi geometriyi bozmadığın sürece yaptığın iş doğru bir iş. Fotoğrafları sabırla bekliyorum... ;)
 
özgür orta shockla arka ust bacagin arasindaki terazi koluna benzer seyi yay kismini uzatican persembe pazarina gitmene hic gerek yok benim cok tanidim var saglam ve aci olaylarini cok iyi bilen kisiler uzatinca kona stinkydeki gibi olucak shock capraz durucak ama işlevi kaybolmucak hatta daha saglam olcak

(link)
bunun gibi veya

(link)
bunun gibi tanidik var yaptirabiliriz en olmadi yurt disindan tek o parcalari gettirebilirim
 
benimde aklıma gömülmeyle ilgili bişi takıldı 51mm kısa değilmi yaw efektif çalışma olarak 100mm e denk gelmiyor mu? hatta daha bile az a?
 
Dün zeytinburnu demirciler sitesinde istediğim adaptör parçasını 3mm sacdan yaptırdım salıncak kısmına monte etdim ve shocku takdım.Üzerinde 2 farklı bağlantı noktası yaptırdım.(Yanlız bi eksiği var shockun bağlantı burçlarının üzerine ek bir parça yaptırcakdım üst tarafda arada biraz boşluk var.tornacılar kapanmış erkenden yaptıramadım:mad: ) Merkeze yakın olanında oldukça yumşak bir çalışma sağlıyor droplarda dip vurabilir.Daha binerek test etmedim tam olarak hazır değil çünki ancak üzerinde zıpladım hopladım bayaa:D Diğer bağlantı yerinde ise biraz daha sert bir çökme hissi veriyor.Amortisör eskisine göre oldukça yi çalışıyor.Bu sistem kaldıraç hesabına göre çalıştığı için 100 mm üzeri bir travel sağlıyor yeni shockla merkeze yakın olan yere takınca, diğerine takınca ise 100mm civarı travel.Bu adaptörü kafamda tasarlarken kadro açılarını bozmamaya çalışdım nitekim bozulmadıda.Kadro açısı bozulması ancak shock dip vurduğunda gerçekleşiyor o da droplarda olur ancak okadar da olsun:) Dün akşam resim çekemedim makinanın pilleri boşalmış.:( Resimleri yarına gelicek artık.Sonuçda daha iyi ve hassas travel sağlayan bir kadrom oldu.Buradan shocku aldığım Tolga Bali ağabeyimize teşekkürlerimi iletirim.
 
@QUX
Kadrom şimdi kona Howler gibi oldu.:) O salıncak parçasından dediğin gibi satılıyor ama o da bunun gibi bir risk aslında istediğim sonucu elde edemeyede bilirim.Onuda daha önce çok düşünmüşdüm.
 
@ErkaLMerhaba Erkal kadro traveli bu tarz kadrolarda salıncak kısmının kaldıraç oranıyla bağlantılı.Benim salıncak normal bağlantı noktasında 1 e 2 gibi bir oranında çalışıyor yaklaşık olarak 100mm travel sağlıyor.Merkeze yakın noktaya alınca shocku bu oran artıyor, travelde artıyor, dip vurma riskide artıyor.
 
hayirli olsun özgur insallah bi problem yasamazsin bide rulman olayini ne yaptin?
 
Özgür kendi fikrin mi yoksa birilerimi tavsiye etti,aynı sorun bende de var.. Bende buna benzer bişeyler yapmayı düşünüyorum..
 
@dümenciBunu bayaa bir zamandır düşünüyordum.Shocku almadan öncede tasarladım baya kafamda.Salıncak kısmınıda yeniden yaptırmayı düşünmüşdüm bunu bir mtb modifiye sitesinde görmüşdüm ilk, konaların ve giant ac lerin salıncak kısımlarını değiştirmişlerdi. Bunu Türkiyede alu malzemeden yaptıramıyacağıma karar verince vazgeçmişdim.Sende scott g zero + boxxer yokmuydu ? sende bir adaptör gibi bişeyle uzun shock takabilirsin ama adaptörü bağlayacak sağlam uygun bir yer olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: dümenci
Yeni shockum X Fusion ve kadromun son hali :)
http://img527.imageshack.us/img527/3442/001001ex8.jpg
http://img514.imageshack.us/img514/1391/1002848ya1.jpg
http://img527.imageshack.us/img527/9835/1002849hf9.jpg
Resimleri sonunda çekebildim.Yanlız şuan bikaç eksiği var.Shockun bağlantı burçlarının üzerine salıncak kısmı için polimerden ek parça yaptıracağım tornacıda, şuanda arada boşluk var,birde yeni adaptör kısmı biraz daha ufaltılıp siyaha boyanacak.Ozaman göze daha hoş görünecek bu haliyle biraz tuhaf bir görünüm oldu ama benim için işlevsellik daha önemli.
 
@HaliliOzturk

haklı bir açıklama olduğu gibi eklemek isterimki
Aynı mesafede daha uzun bir shock kullanmak demek daha fazla esneme demek buda arka salıncağın fazla esnemesi ne dolayısı ile arka lastiğin kadroya vurması bile söz konusu olabilir

yanılıyormuyum acaba
 
@veynah,

Lastiğin vurması şeklinde bir durum yokdu zaten lastikden önce salıncağın arka çatallarla bağlantılı olduğu yerdeki pimin kadroya vurması durumu sözkonusuydu.Bu parçayı tasarlarken bunu hesapladım shockun dip vurması durumunda da arada mesafe kalıyor.Ki dip vurması çok zor görünüyor shock belli bir miktar çökdükden sonra kademeli olarak sertleşiyor ve sertlik ayarıyla dip vurma olayının önüne geçilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: dümenci
Geri