Kadro kulağının kadrodan ayrı olmasının sebebi herhangi bir çarpma veya zorlama durumunda kadroya ait bölümün yamulup veya kırılıp kadronun kullanılamaz duruma gelmesini önlemektir.
Benim eski tip (chromoly) kadromda kadro kulağı yok, yani o kısım kadronun kendisine ait bir bölüm. Lakin geçen sene park halindeyken rüzgardan düşüp o bölüm yamuldu. İyi bir bisikletçi eliyle düzeltip hayata döndürdük. Yani öyle bir durumdu ki kadro her an çöpe gidebilirdi. "Keşke kulağı olsaydı da değiştirip devam etme şansım olsaydı" dedirtmiştir. Aynı olayda eşimin bisikletinin de kadro kulağı kulağı kırıldı. Kulaklar standart üretilmediğinden birebir aynısını bulamadık, (kadronun üreticisinde bile yok!) benzer bir kulak takmak zorunda kaldık. (Daha önce bir kere daha gelmişti, bagajda kullandığımız lastiği bagaja takmayı unutmuşuz, aktarıcıya dolanmış, pedala basınca "çat" kulağı da aktarıcıyı da kırdık...
)
En sonunda tüm bu riski büyük ölçüde atacak vites koruyucu demirlerden taktık ve artık düşmelerden-çarpmalardan dolayı kadro kulağı veya aktarıcı kırılması-yamulması olayını kapattığımıza inanıyorum. Doğru vites geçişleri ve düzenli bakımla zincirden dolayı da kırılma-yamulma yaşamayacağımızı düşünüyorum..
Aşağıda hem benim (kırmızı), hem eşimin (turuncu) bisikletlerimizdeki vites koruyucu demirleri görebilirsiniz...
Bu demirlerden edinmek isteyenler için aliexpress linki:
(link)