Scudo Sports

Kadro geometrisinden iyi anlayan arkadaşlar buraya lütfen

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.435
Tepki
5.228
Şehir
İzmir
Öncelikle şu çok ilginç . "En üst seviye ilgi isteyen pro bisikletçiler için bile özel Cervelo kadro gerekli değil . Çünkü eşsiz bir geometrimiz var " Diyor Cervelo firması

Find The Right Size
No custom Cervélo is needed even for the most demanding pros, that's our conclusion after supporting hundreds of the world's best athletes. The reason we don't need customs where other bike companies do lies in our unique reach-based geometry.

Arkadaşlar Cervelo'nun sitesini incelerken aynı model için 2 farklı geometri gördüm .

Sizce bu 2 farklı geometrinin birbirine göre ne gibi üstünlükleri , avantajları olabilir . Kendi çapımda birtakım bilgilerim var ama daha uzman arkadaşların görüşlerini almak istiyorum.

Siz olsanız hangi geometriyi , neden tercih edersiniz ?

(link)
 
Scudo
Verdiğiniz adresteki kadro geometrilerine bakarken aklıma şöyle bir soru geldi;
Kişi üzerindeyken bisikletle beraber olan toplam ağırlık merkezi en ideal olarak bisikletin hangi noktasına denk gelmelidir (böyle standart bir nokta varmıdır)?Yanlış kadro boyu,yanlış gidon boyu veya yanlış sele boyu seçiminde bu ağırlık merkezi noktasının yeri değişiyormu?
 
Yüksek seattube açısı(75 ve 78derece arası genellikle) daha çok zamana karşı bisikletlerinde kullanılır. Hamstring ve hamstring kaslarının gluteus kaslarının birleşim yerindeki kaslar bu yüksek açıya sahip bisikletlerde daha optimum seviyede çalışır. Özellikle eğimi düşük nispeten düz parkurlarda yüksek kadansa izin veren bir açıya sahiptir.

Yani açı yükseldikçe bisiklet agresifleşir.Bisikletin üzerinde daha aerodinamik pozisyon almanızı sağlar.

Seattube açısı nispeten düşük (73veya 74 derece) bisikletler ise Yüksek eğim profline sahip parkurlarda tırmanış özellikli bisikletçiler için tasarlanmış bisikletlerdir. Tırmanışta düşük kadansta daha yüksek tork sağlar.

Bu tip bisikletçiler güçlü quardiceps ve gluteus kaslarına sahip kişilerdir.

Özellikle kilolarına göre yüksek güç üretirler.

Yukarıda verilmiş açısı farklı iki bisikletten üstteki tırmanış için alttaki ise düz
yolda tempocular için açıları farklılaştırılmış kadrolar.

İki kadro arasındaki 1. fark seattube açı farkı. 2. fark ise top tube uzunluk farkı.
 
İkinci yani 76 derecelik seattube açısına sahip bisiklet tam triathletler için ideal. Tabi eğime sahip olmayan parkurlar için söylüyorum.

Kadro yapıları özellikle 2012 de daha aerodinamik oldu. Fakat açıları daha aerodinamik olsun diye yükseltilmedi.

73 ile 74 arasında geziyor. örneğin specialized 73.25derecelik seattube kullanıyor. Hem tarmac hemde venge aynı açıya sahip.

Tabi kadro boylarına göre açılarda farklılık var. Ama pek oynamıyor...
 
Birde şöyle bir durum var. Büyük turlarda dikkat etmişinizdir belki daha yüksek açılı bisikletlerde özellikle önde tek başına kaçmaya çalışan sporcular selenin iyice önüne otururlar. Tabi yine söylüyorum bu eğim profili yüksek olmayan etaplar için geçerli.

Tam tersi sert bir tırmanış yapılırkende eğer sporcu ayağa kalkmamış ise selenin arka kısmına doğru kayar. Bu tırmanışt çok daha fazla verim almasına izin verir.

Bunları yapabilmek içinde etaba uygun açılı bisiklet kullanmak gerekir...
 
Alın borusu yada "Head tube" dediğmiz noktaya da dikkat etmemiz gerekiyor .

Örneğin Cervelo modelde 51 size için alın borusu 12 cm .

Alın borusu , şu açıdan önemli : eğer çok esnek değilseniz , beliniz fazla kırılmıyorsa ve ölçülerde uyuyorsa 51 size yerine bir üst size 'ı alabilirsiniz .

Bunu şöyle kontrol etmekte yarar var :

http://img24.imageshack.us/img24/1167/fitflexibility.jpg

Eğer vücudunuzu zorlamadan 3-5 arasına , ağrısız esneyebiliyorsanız sizin esnekliğiniz yeterlidir demektir . Eğer avuç içinizi falan yerlere değdirebiliyorsanız , Alın borusu daha az olan geometriler size uyabilir. Ama 3.nokta ve daha üste kadar esniyorsanız , size alın borusu yüksek , city tour tarzı bisikletler daha uygundur . Çoğu MTB'den yol bisikletine geçen arkadaşlarında en büyük sorunu budur .

Eğer içinizde bir süphe varsa ve ölçülerde uyuyorsa her zaman bir üst size'ı tercih etmekte fayda var . Tabii ki gidon boynu vs. parçalarda değişiklik yapmak gerekebilir

Göbekte kiloda öne esnemeyi engeller . Şişman arkadaşlar yüksek alın borusu olan yol bisiklet geometrilerini tercih etmeli , zayıflayınca daha düşük alın borusu olan dizaynlara geçmelidirler. Tam tersi zayıf arkadaşlar için geçerlidir .

Aynı boyda farklı kiloda 2 kişinin esnemeleri farklı olabilir. O nedenle aynı ölçülerdeki arkadaşınızın rahat ettiği kadroda siz işkence çekebilirsiniz

Stretching hareketleri bu nedenle , bisiklet antremanları için önemlidir . Özellikle öne , sağa , sola ve boyun esnemelerini yapmadan antremana çıkmak ağrılara yol açabilir.


Örneğin

Cervelo S2 Modelinde
size 51 head tube : 120 mm sele borusu açısı : 73 derece alın borusu açısı : 73
size 51 head tube : 120mm sele borusu açısı : 76 derece alın bourusu açısı :73 derece


Oysa Scott CR 1 Pro modelinde
size 52 head tube :136 mm sele borusu açısı : 74.5 derece alın borusu açısı : 73
(link)
Geometry bölümünü inceleyin

Scott'ta 51 size olmadığı için 52 size örneğini verdim . Scott CR1 Pro ; esnek olmayan gündelik seviyede bir bisikletçiye daha uygun . Sele borusu açısı da her 2 Cervelo modelinin ortalaması . Böylece bisiklet Cervelo'nun sele borusu açısı 76 derece olan modeline göre daha az agresif , daha az aerodinamik ama 73 derecelik modele göre ise daha fazla agresif ve fazla aerodinamik .

En önemlisi alın borusu Scott modelde 136mm . Cervelo'da 120mm . Yani Cervelo'da daha fazla eğilmeniz demek . Yani Cervelo , üst seviyede bisikletçiye daha uygun kanımca . Ama Scott model ile daha uzun kilometreler yapıp , daha az bel ağrısı hissedebilirsiniz .

Bisiklet alırken , bisiklet ölçülerini incelerken ; alacağınız modeli , aynı fiyat ve ölçü parametresindeki diğer bisikletlerle de karşılaştırmakta yarar var . 3-5mm fark sizin sürüşünüzü kabusa yada zevke çevirebilir.


Örneğin şu sayfadaki TT modelleri incelerseniz
(link)

Açılar daha dik ve head tube , 51 size için 9 mm'ye kadar inmiş . Bu daha çok eğilme , daha fazla bel ağrısı demek (Antremanlı veya esnek değilseniz) . Buradan da TT etaplarında başarılı olan Tony Martin , Cancellara gibi sporcuların diğerlerine çok daha fazla esnek olduğu sonucu çıkarbiliriz . Tabii ki başka artılarıda var.
 
Bugün yol bisikleti araştırmalarıma devam ettim. Disk frenli bir yol bisikletinin ağırlığına bakmak için kaldırdığımda ağırlık daha çok arka taraftaydı. Bisiklet 10 kg. Sora setli. Cube Attain Pro. Ağırlık merkezi arka tarafa yakın olduğunda sürüşte bir sorun yaşatır mı? Savrulma , yokuşta ön kalkma gibi ? Alıntı yapıyorum arkadaşın sorusu da cevap bulamamış zamanında. Sorumuz aynı sayılır.

@bislet
 
@enes_vl Kadroyu tasarlayan insanların yokuşta ön kaldırtacak kadar geometrik bir hata yaptığını düşünmüyorum :)
(tabi çok dik yokuşlarda belki etkileyebilir)

Savrulma hakkında bir fikrim yok
 
Açıların farklı olması sürücünün boyu ile orantılı kol mesafesi sürüş esnasındaki eğimi ile hava direncini en aza indirme gibi sebeplerden açıları farklı seriler yapmış olmaları bence . Yarış bisikletlerinde hız temelli olduğu için farklı boy uzunluğundaki sürücülere hitab edebilmesi için referans açılar belirlenmiş muhtemelen saygılar
 
Geri