Scudo Sports

Kadınlar için bisiklet önerileri

21 vitesli katlanır bisikletde düşünebilirsiniz. Hem kullanımı inip binmesi pratik olur hem de yokuşta üzmez.
 
Son düzenleme:
Scudo
Göbekten vites aslında güzel, kullanışlı, dayanıklı ama piyasadaki bisiklet tamircilerinin çoğunun tamiri bir yana, ayarını bile yapamadığı bir vites türü.

Bisan giriş seviyesi Shimano bileşenlere sahip. Ön göbekte dinamo, aydınlatmalar, sepet, çamurluk, bagaj v.b. ile tam teçhizatlı şehir bisikleti.
(link)

Küçük kadro 28 jantlılar yerine 26" tercihinizin özel bir sebebi var mı?
Hayır yok sitede gezerken bu denk geldi. Hocam esas aklıma takılan 21 vitesin ilk 7 vitesi ile sadece 7 vites bisikletin vites yumuşaklığı aynimidir? Kaybimizi 7 den sonrası için mi oluyor? Bende 24 jant katlanır vardı 8 vitesli biraz sert geliyordu açıkçası yoruyodu.
21 vitesli katlanır bisikletde düşünebilirsiniz. Hem kullanımı inip binmesi pratik olur hem de yokuşta üzmez.
Olabilir ufak teker fazla yorar diye korkuyorum
 
...esas aklıma takılan 21 vitesin ilk 7 vitesi ile sadece 7 vites bisikletin vites yumuşaklığı aynimidir? Kaybimizi 7 den sonrası için mi oluyor?...

O tamamen ön ve arka dişli oranlarına bağlı. Mesela Bisan Serenity'de önde 38 dişli aynakol var, arkada 14-28 ruble. Bu oranlar klasik 3x21 vitesli bisikletlerin çoğunda önde orta dişli kullanılırken (48-38-28'in orta dişlisi) elde edilecek oranlarla aynı. Dolayısıyla 21 vitesin ilk değil, ikinci 7 vitesiyle aynı. 5-6-7-8 vitesli şehir bisikletleri ortalama şehir koşulları için düşünülüyor, çok yüksek tırmanma yeteneği ve yüksek hız sağlayacak vitesler konmuyor, o da yaklaşık olarak 21 vitesli bir bisikletin orta viteslerine denk geliyor.
Bunların hepsi genelleme tabii. Önde daha büyük aynakolu olan da olabilir, daha yüksek hız ama daha sert pedal sağlar; daha küçük aynakolu olan olabilir, daha iyi tırmanma yeteneği ve daha yumuşak pedal sağlar. Ön vitesi olmayan bisikletlerde arka vites oranları genelde standart, 14-28 dişli ruble ya da yaklaşık aynı oranlara denk gelen göbekten vites.
 
  • Beğen
Tepkiler: nrcnft
O tamamen ön ve arka dişli oranlarına bağlı. Mesela Bisan Serenity'de önde 38 dişli aynakol var, arkada 14-28 ruble. Bu oranlar klasik 3x21 vitesli bisikletlerin çoğunda önde orta dişli kullanılırken (48-38-28'in orta dişlisi) elde edilecek oranlarla aynı. Dolayısıyla 21 vitesin ilk değil, ikinci 7 vitesiyle aynı. 5-6-7-8 vitesli şehir bisikletleri ortalama şehir koşulları için düşünülüyor, çok yüksek tırmanma yeteneği ve yüksek hız sağlayacak vitesler konmuyor, o da yaklaşık olarak 21 vitesli bir bisikletin orta viteslerine denk geliyor.
Bunların hepsi genelleme tabii. Önde daha büyük aynakolu olan da olabilir, daha yüksek hız ama daha sert pedal sağlar; daha küçük aynakolu olan olabilir, daha iyi tırmanma yeteneği ve daha yumuşak pedal sağlar. Ön vitesi olmayan bisikletlerde arka vites oranları genelde standart, 14-28 dişli ruble ya da yaklaşık aynı oranlara denk gelen göbekten vites.
Anladım hocam güzergah inanilmaz rüzgarlı oluyor yazın bile rüzgara karai pedal çevirmek çok zor oluyor hiç sürat yapmiyoruz ama yumuşaklık lazım oluyor. Düşük kadro 28 jant öneriniz ne için hocam onların tavsiye edersiniz? 43 cm 26 jant uygun degilmi? Onerebileceginiz model var mı?
 
Anladım hocam güzergah inanilmaz rüzgarlı oluyor yazın bile rüzgara karai pedal çevirmek çok zor oluyor hiç sürat yapmiyoruz ama yumuşaklık lazım oluyor. Düşük kadro 28 jant öneriniz ne için hocam onların tavsiye edersiniz? 43 cm 26 jant uygun degilmi? Onerebileceginiz model var mı?

41 kadroya kadar 28 jantta da var. Sarf ve parça olarak çoğunlukla MTB ürünlerinden kullanmak gerektiği için 26" şehir bisikletlerine karşı antipatim var, yoksa çoğu kullanıcı için fark etmez. Lastik seçimi bile sorun 26" şehir bisikletlerinde.
Bu mesajımdaki modellerden size görünüş, özellik ya da fiyat olarak cazip görünenler varsa karşılaştırmalarını yapabiliriz.
 
aslında sadece düzde sürecek kullanıcılara single speed'den başkasını önermek hata olur. düzde vitese ihtiyaç yok, ayrıca kadın kullanıcıların çoğu zaten vitesi kullanmak yerine ilk rampada bisikletten inip yürümeye başlayan kişiler. bu nedenle gerek yok.
genelleme yapmayalım, çoğu diyelim de, şimdi spartiat kardeş gelip tüm genellemeler yanlıştır olayına girmesin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
41 kadroya kadar 28 jantta da var. Sarf ve parça olarak çoğunlukla MTB ürünlerinden kullanmak gerektiği için 26" şehir bisikletlerine karşı antipatim var, yoksa çoğu kullanıcı için fark etmez. Lastik seçimi bile sorun 26" şehir bisikletlerinde.
Bu mesajımdaki modellerden size görünüş, özellik ya da fiyat olarak cazip görünenler varsa karşılaştırmalarını yapabiliriz.
Hocam verdiğiniz bilgiler ışığında bu dişli oranindan pek anlamıyorum ama Peugeot C13 Bayan Şehir Bisikleti 380H V 28 Jant 7 Vites Siyah (link) şu bisiklet hem bin lira daha ucuz hemde dişli oranlari sanırım diğer bisanin 1234567 ile aynı. Yani
Yumuşak pedal konusunda bir kaybimiz olmayacak 28 jant olarak uygun bir model olarak bulsum
 
aslında sadece düzde sürecek kullanıcılara single speed'den başkasını önermek hata olur. düzde vitese ihtiyaç yok, ayrıca kadın kullanıcıların çoğu zaten vitesi kullanmak yerine ilk rampada bisikletten inip yürümeye başlayan kişiler. bu nedenle gerek yok.
genelleme yapmayalım, çoğu diyelim de, şimdi spartiat kardeş gelip tüm genellemeler yanlıştır olayına girmesin :)

Bisiklet alındığında her zaman ideal düz koşullarda kullanılacaksa belki gerek yok.

Güzergah dışına çıkıldığında, zaten 16-18 kg olan bisiklete yük konulduğunda, çocuk taşındığında, arkadaşlar kısa tura çıkıyor, onlarla takılayım dendiğinde, her zaman Foça'da evden denize sürüyorum ama bu sefer eski Disko'nun oraya çıkayım dendiğinde de vites gereksiz mi? Bisiklet sadece o düzlükte kullanılabilecek şekilde mi alınsın? Mesela neden Hollanda'da vitesli bisikletler de var? Karşıyaka'da neden vitessiz bisikletler ezici azınlıkta? "düzde vitese ihtiyaç yok" derken evden çıkıp dönene kadar aynı vitesi mi kullanıyorsunuz? Ya da ben 50 km turun en fazla yükseklik değişimi 1 metre olduğunda hep aynı vitesi mi kullanmalıyım? Farklı yol koşulu ve hız ihtiyaçları için farklı vites seçenekleri konfor değil mi? Diz konusu da ayrı. Neden hızlanmak için dizlerimi zorlamak zorunda olayım mesela? Veya spor amaçlı kullanılmıyor olsa bile, doğru kadansta bisiklet kullanma seçeneği lüks mü sayılmalı?

"aslında sadece düzde sürecek kullanıcılara single speed'den başkasını önermek hata olur" iken, amaca uygun en iyi dişli oranına sahip single speed bisiklet hangisi, ön ve arka dişli sayıları kaç, örnek bir model var mı?

Hocam verdiğiniz bilgiler ışığında bu dişli oranindan pek anlamıyorum ama Peugeot C13 Bayan Şehir Bisikleti 380H V 28 Jant 7 Vites Siyah (link) şu bisiklet hem bin lira daha ucuz hemde dişli oranlari sanırım diğer bisanin 1234567 ile aynı. Yani
Yumuşak pedal konusunda bir kaybimiz olmayacak 28 jant olarak uygun bir model olarak bulsum

C13'ün aynakolu 42 dişli, "diğer Bisan" dediğiniz (link) ise onun ilk 7 vitesi önde 24 dişlide, son 7 vitesi önde 42 dişlide. Peugeot C13'ün 7 vitesi ile Bisan Sandy'nin en yüksek 7 vitesi aynı, tekerlekleri de 5 cm daha büyük olduğu için her türlü Bisan'dan daha zorlayıcı olur.
Kadro boyundan dolayı kullanabilir mi bilmiyorum ama, sizin TRX8400'e birkaç kilo ağırlık ekleyip sadece ön ortasını kullanarak ve arka en büyüğü kullanmadan rahat edebiliyorsa 7 vitesli bir bisikletle, yine ön ortasını ve arkada da sadece en küçük 3. dişliyi kullanarak rahat edebiliyorsa single speed bir bisiklette rahat edebilir. Benzer deneme başka bir kiralık bisikletle yapılabilir ya da oralarda varsa BİSİM'lerin en üst vitesi de single speed denemesi için kullanılabilir.
 
Bisiklet alındığında her zaman ideal düz koşullarda kullanılacaksa belki gerek yok.

Güzergah dışına çıkıldığında, zaten 16-18 kg olan bisiklete yük konulduğunda, çocuk taşındığında, arkadaşlar kısa tura çıkıyor, onlarla takılayım dendiğinde, her zaman Foça'da evden denize sürüyorum ama bu sefer eski Disko'nun oraya çıkayım dendiğinde de vites gereksiz mi? Bisiklet sadece o düzlükte kullanılabilecek şekilde mi alınsın? Mesela neden Hollanda'da vitesli bisikletler de var? Karşıyaka'da neden vitessiz bisikletler ezici azınlıkta? "düzde vitese ihtiyaç yok" derken evden çıkıp dönene kadar aynı vitesi mi kullanıyorsunuz? Ya da ben 50 km turun en fazla yükseklik değişimi 1 metre olduğunda hep aynı vitesi mi kullanmalıyım? Farklı yol koşulu ve hız ihtiyaçları için farklı vites seçenekleri konfor değil mi? Diz konusu da ayrı. Neden hızlanmak için dizlerimi zorlamak zorunda olayım mesela? Veya spor amaçlı kullanılmıyor olsa bile, doğru kadansta bisiklet kullanma seçeneği lüks mü sayılmalı?

"aslında sadece düzde sürecek kullanıcılara single speed'den başkasını önermek hata olur" iken, amaca uygun en iyi dişli oranına sahip single speed bisiklet hangisi, ön ve arka dişli sayıları kaç, örnek bir model var mı?



C13'ün aynakolu 42 dişli, "diğer Bisan" dediğiniz (link) ise onun ilk 7 vitesi önde 24 dişlide, son 7 vitesi önde 42 dişlide. Peugeot C13'ün 7 vitesi ile Bisan Sandy'nin en yüksek 7 vitesi aynı, tekerlekleri de 5 cm daha büyük olduğu için her türlü Bisan'dan daha zorlayıcı olur.
Kadro boyundan dolayı kullanabilir mi bilmiyorum ama, sizin TRX8400'e birkaç kilo ağırlık ekleyip sadece ön ortasını kullanarak ve arka en büyüğü kullanmadan rahat edebiliyorsa 7 vitesli bir bisikletle, yine ön ortasını ve arkada da sadece en küçük 3. dişliyi kullanarak rahat edebiliyorsa single speed bir bisiklette rahat edebilir. Benzer deneme başka bir kiralık bisikletle yapılabilir ya da oralarda varsa BİSİM'lerin en üst vitesi de single speed denemesi için kullanılabilir.
Valla hocam çok teşekkür ederim. Yani 7 vitesin bir avantajı yok ucuzda değil... 3 ayda bı bisikletciee 5 dk.vites ayarı yaptırırim.en fazla. 7 vitese çözüm yok almışken çok vitesli olsun. Harika bilgiler için çok teşekkür ederim konu çok güzel anlaşılmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Geri