Scudo Sports

Kaçkar yarışında oluşan problem

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
903
Şehir
İstanbul
Merhabalar

Bugünkü kaçkar yarışında slx ön arka disk fren kaliperlerinin ikisinde de bir problem oluştu. Bunda vahşet derecesinde olan çamurun rolu var sanırım. Olay şu; ön kaliperde kaliper diski bir tarafa doğru sıkıştırdı ve devamlı sürtünmekte. Ayrıca ön fren kolu da sertleşti fakat hidrolikle ilgili birşey olduğunu sanmıyorum çünkü yine de tepki vermekte. Arkada ise kaliper içindeki pedleri ayrı tutması gereken yay dışarı fırladı ve sallanmakta şu anda. Arka tarafta kolu sıkınca tepki veriyor fakat pedler geri açılamadığı için kapalı kalıyorlar. Tek yay satıldığını sanmıyorum piyasa da sizce tek çözüm pedleri değiştirmek mi? Arka tarafın çözümü belli gibi fakat ön taraf konusunda bir fikrim yok.

Teşekkürler
 
Scudo
Pek iyi bir durum değil ancak ön kaliperi maşaya sabitleyen vidaları gevşetip fren kolunu kuvvetlice sıkarak yeniden vidaları sıkmayı deneyebilirsin işe yarayacaktır;)
 
fren kaliperini sök pad leri çıkar ve bir güzel VD40 yardımıyma temizle daha sonra rotoruda temizle ve tak... Sertleşme konusuna gelince, eğer freni cok uun süreli sıktıysan şişme yapmış olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadana
Dediğiniz vd 40 bildiğimiz WD 40 ise yanılıyorsunuz onlarla balata temizlenmez mafolur balatalar.
Direkt çöpe.
 
Teşekkürler tüm cevaplar için arkadaşlar. Bunları yaptıktan sonra buraya yazarım sorun çözüldü veya çözülmedi diye. Tekrar teşekkürler

Bu arada aklıma geldi, kaliperleri ikiye ayırırken montaj esnasında ucu eğiltilen pir pim gibi bişey var. Onu düzleştirip tekrar eğmenin bir dezavantajı olur mu? Bunu merak ettim çünkü malzemeleri çok fazla eğip bükmek sonunda kırılmalarına sebep olabilir. Tabi bu 2 3 yapmayla olmaz sanırım ama bir sormak istedim.
 
@Fırat Ayanyan

Pardon ya dalgınlığıma gelmiş...:( balata spreyi demek istemiştim... :) yorgunluktan olsa gerek kusura bakmayın
 
@blackuo

o zaman bir soru soriyim :) Bu akşam açıcam kaliperleri, pedlerin kullanılıp kullanılmaması gerektiğini nası anlicam? Yani atıyorum 1mm den ince kaldıysa üst kısmı kullanılmaz diye bir adet var mıdır? Ona göre yeni almak gerekiyor mu karar vericem.
 
Evet, dün akşam kaliperleri açtım ve görüntü harikaydı. Arkadaki yayın parçalanıp fırlamasına neden olan pedlerden birinin tamamen bitip diğerinin de bitmeye yakın olması sanırım. Tek taraf bitince dengesi falan gitti heralde. Biten pedi de bir güzel parlatmışım kullanana kullana. Ön tarafta da çok fazla çamur birikmiş fakat onlar da 4te 1ine inmiş. Ön tarafı bir süre daha idare edebilirim sanırım ama arka tarafın kesin değişmesi gerekiyor.

Daha önce açılmış mı bilmiyorum fakat metal ve resin arasında kullanım açısından ne gibi farklar var? Hangisi ne konuda daha avantajlı? Dün bikeandoutdoor un sitesinde fiyat bakarken gördüm.

Teşekkürler
 
@Tech. Türk

Çok teşekkür ederim, sanırım şu dönemde metal almak daha mantıklı gibi duruyor.

Organik olan pedlerim daha yeni sayılırdı (SLX ile standart gelen pedler),toplamda 200 km bile gitmemişlerdi ama tek bir yarışta gittiler. 2 3 ay olsa keşke :)
 
@mcanb

bence de bu durumda en akıllıca olanı metalik takmak.. pazar günkü yarışın ilk turu idare etti, 2. turda 2 freni de kökleyerek zar zor yavaslama saglandi, son turda ise sol ayağımı çamura gömerek ve de 3-4 kez düşerek sıfır frenle aşağıya inebildim. xtr pedler yeni sayılabilecek düzeydeydi..

disk frenlerin daha çok böyle ıslak ve çamurlu koşullarda avantajlı olduğu için kullandığımızı düşündüğümde demekki metal ped takmak daha mantıklı gibi geldi bana, yoksa kuru hava olduktan sonra ben v freni tercih ederim zaten..
 
Geri