Scudo Sports

Juicy 3 mu yoksa bb7 mi?

deutz

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Ağustos 2006
Mesaj
492
Tepki
286
Arkadaslar kararsiz kaldim;

Avid'in mekanik ust model bir disk freni mi yoksa hidrolik en alt seviyesini mi tavsiye edersiniz?

Daha da netlestirirsek bb7 mekanik mi yoksa juicy 3 mu?

Yorumlar icin simdiden tesekkurler.
 
Scudo
BB7 mekaniklerin en iyisi
diye biliyorum!

Kablo oranları uzunlukları ve seçimi doğru olursa
Hidrolik gibi yumuşak ve kaliteli bir tutuş sağlar!
Ve juicy3 hidroliğin ağırlığından daha hafif olabilir (emin değilim)!

Juicy3 hakkında yorum yapan görmedim kullanmadım
Ama 5 ile 7 aynı sadece ayar mekanizması var birisinde ;)

Şimdiden bu zor seçimde kolay gelsin:)
 
Ercan zaten Juicy 3 de Juicy 5'in OEM versiyonu gibi bir şey :). Aralarında ağırlığın dışında pek bir fark olduğunu sanmıyorum.
Benim tercihim Juicy 3 olurdu. Hidrolik sistemlerin o yumuşak frenleme hissini seviyorum :)
 
benimde öyle olurdu... Ama eğer tur bisikleti yapacaksanız mesela uzun yol gibi 300-500-km gibi o zaman her ihtimale karşı bb7 olabilirdi... dağ başında hidrolikle uğraşılmayabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: deutz
Tur bisikleti dusunmuyorum o nedenle juicy uzerinde daha arastirmam lazim cunku;

Daha hic guzel yorum okumadim,alt model oldugu icin ayar mekanizmasida yok,zor anlar yasatabilir gibi geliyor.

Lastikler yokken fren sikmayin, bisikleti ters cevirmeyin, yagini ihmal etmeyin gibi seyler beni biraz soguttu,fazla ilgi istiyor sanki:rolleyes:

Yinede oncelikli secimim juicy olacak gibi,tum cevaplar icin tesekkurler:)
 
Alt model olduğu için ayar mekanizması yok demişsiniz. Ancak Shimano'nun XTR'ında da o ayar mekanizması yok. Bahsi geçen ayar, balataların diske uzaklık yakınlık ayarı. Diğer bi deyişle frenin sertlik ayarı.
Juicy 3'te sadece fren kolunun erişim ayarı var, tıpkı diğer bir çok frende olduğu gibi.
 
Fikirler ve oneriler icin tekrar cok tesekkur ederim arkadaslar.

Balatalarin uzaklik mesafesinin ayarlanmasi gercekten kulaga cok hos geliyor her nekadar xtr yapmasada:rolleyes:

Suan hala tam karar veremedim ama tavsiyeler uzerine galiba juicy agir basacak secimimde:)
 
2007 Model Avid BB7 de teknolojinin son ürünlerinden biridir adamlar her sene bir yenilik getiriyorlar...
 
arkadasım bende avid juicy 3 kullanıyorum cok memnunum fren tutusu harıka ve cok konforlu fakat avidlerin genel problemi olan sürtmeyi cok yapıyor bıldıgınız gıbı ayar mekanızmasıda yok,kalıperlerı gevsetıp frenı sıkıp tekrar kalıperlerı sıkıyorum ayrıca ters cevrılınce problem oldugunu ılk senden duydum bı bılgım yok fakat dısk ıcerde olmadıgı zaman frenı tabıkıde sıkmamak lazım bu sadece avid 3 ıcın gecerlı olan bı kural degıl sıktıgın zamanda zaten kalıperlerın arasını tornavıdayla zarar vermeden acabılırsın(benım basıma geldı hatta sertlestırmek ıcın bu yontemı kullanıorum dıskler yokken hafıf sıkıyorum frenı sora takıyorum dısklerı sertlesıyor zaten,yada dıskten daha ınce kartonu mesela kalıpere koyuyorum sıkıyorum frenı frenler sertlesıyor) ama benım tavsıyem surtme sesınden rahatsız olmassan avıd 3 u kesınlıkle al fren kalıtesını zaten anlıyacaksın fakat surtmeden rahatsız olurum dıosan bence shımano yu tercıh edıp center lock deore,lx,xt yada xtr ı tercıh edebılırsın ayrıca shımanonun kullandıgı yag ıle avid lerın kullandıgı yag cesıdı farklı oldugu ıcın avıd bıraz daha konforludur sıkarken hıcbırguce maruz kalmassın,bildiklerim ve benım fıkırlerım bunlar arkadaslar yanlısım varsa uyarabılırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: deutz
bende henüz tam olarak test edemesemde avid juicy 3 lerimden memnunum oldukça rahat fren kollarrı bana göre cok ergonomik+fiyat ı makul,yağ değişimi kolay(juicy 7 yada ultimatelerdeki gibi ayar mekanızması olmadıgından kolaycana yağ basılıyor),sürtme su anlık orjinal rotorunda yaşamadım önde 203 lük rotorda biras sürtme oluyor o da yeni oldugundan kaynaklanıyor olabılır...Birde ben piyasada bb7 pek göremedim sanırım temin edebilme açısından da juicy 3 bir adım önde...şimdiden alıcagın frenın hayırlı olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: deutz
@alper_indere


Ayrintili cevabin icin cok tesekkur ederim,evet disk yerinde yokken fren kolunu sikmak sadece juicy 3 icin gecerli degil ama bb7 ile karsilastirinca genelleme gibi olmus.Mekaniklerde de sorun oluyor mu onu bilmiyorum gerci...

Son sorum, bu surtme problemi ne kadar surede oluyor? Yani nekadar arayla frenlerini ayarliyorsun, 50-100 km mi? yoksa daha da mi cok?
 
@ErkaL


Tesekkur ederim Insallah iyi bir secim yapabilirim, fazla acelem olmadigi icin biraz daha arastircam frenleri. Seninde Avidlerin hayirli olsun,umarim hic surtmez:)
 
Sürtme problemi bu kadar dert edilecek birşey değil...Eğer rotorunuz yamuk falan değilse, doğru ayarla sürtme kalmaz..."Ayarlıyorum sürtüyor" demek biraz mantıksız...O zaman ayarlanmamış oluyor çünkü...

Ayrıca Avid'in ayarları çok basit özellikle "disc mount"larda...20 Saniyelik bir ayarla o sürtme yok edilebilir...

Juicy 3 kullanmadım...Ama oldukça fazla inceledim...İleridede alacağım...Çünkü fiyat performans olarak muhteşem...

BB7 ler içinse şunu diyebilirim...Dünyanın en gelişmiş mekanik diskleri olmalarına rağmen...Ve çift kaliper ile basıyor olsada..."Ben hidrolikten şaşmazdım"...Hidroliğin zevki, dozlaması, gücü, hassasiyeti o çekeceğiniz 20 saniyelik sürtme bakımına değer;)...
 
  • Beğen
Tepkiler: deutz
@Uğur Taşdemir

XT kaliper ve deore kollar bu bahsi geçen iki sistemden de pahalıya geliyor ...
 
@Alican



Cok sagol cevap icin...Tek korkum o 20 saniyelik duzeltme bende yarim saat surer mi diye:D Hidrolik frenle mekanigin dozlama farki oldugunu bilmiyordum,galiba ilk Halil bahsetti bundan,nasil oldugunu tahmin edebiliyorum az cok. Buyuk bir avantaj cunku dozajlama hissi hos birsey olsa gerek.

Tekrar tesekkur ederim butun ilgi gosteren arkadaslara.
 
hidrolik disk frenler bisikleti ters çevrildiği zaman yumşama yapıyor fakat pompalama yapınca 5 al defa toplanıyor ters çavrilince yağ koyulan haznede kısa bir süre boşluk olduğu için hemen toplanıyor yani
 
birde hidrolik frenlerdeki sürtme büyütülecek bir şey değil shimanolardada çok oluyor ben dore lx kullanıyorum yapılması gereken balatayı yiten pistonlrın temizlenmesi çünki kirli olunca pistonun biri hafif bir sıkışma yapıyor takılaınca da kanala giden yağ oranıdengesiz oluyor ve piston o şekilde çalışmaya başlıyor yani benim izlenimim saygılar
 
Guzel izlenim...Tesekkurler...

Fakat rica etsem, birazcik noktaya, virgule dikkat edebilirmiyiz...Zor anlasilir oluyor...O bakimdan...

Iyi gunler:)
 
Geri