Scudo Sports

Jantta mı sorun var göbekte mi?

Emrah Özşahin

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2012
Mesaj
888
Tepki
1.645
Şehir
Kocaeli
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
Daha geçen hafta akort ayarı yaptırdım ancak jantı çıkarıp yuvasına oturttuğum zaman jant bi tarafa yaslanıyor. Elimle yukarıyı ortalamaya çalışıp vidayı sıkmaya çalışsam bu sefer alt taraftan yani fren yuvasının oradaki üçgenin bir tarafına çarpıyor. yuvayı normal oturtup herhangi bir vida takmadığım zaman direk olarak bi tarafa yaslanıyor. Göbekte mi bir yamukluk var yoksa jantta mı anlamadım. Jantı boşta çevirdiğimde bile 8 çiziyor resmen
 
Scudo
Jantı kadrodan çıkarıp elinize aldığınızda rubleyi elinizle aşağı yukarı hareket ettirmeye çalışıp yoklayıp göbekte boşluk olup olmadığına bi bakın isterseniz. Buna benzer bir durum gördüm göbeğin free hub kısmından kaynaklanıyordu galiba ama sizinki çok aşırı fazla. Bu sorun olacağını pek zannetmesem de bir bakın derim. Ama bence göbekten değil bu problem. Göbekten dolayı jant bu kadar yan dursa göbekteki sorunu gözle görebilirdiniz diye zannediyorum.
 
dediğiniz gibi jantı elime alıp rubleyi aşağı yukarı salladım, çok azda olsa tık tık ses geliyor. öyle çok büyük boşluk yok. ama jantı göbeğe doğru ittirip çekmeye çalıştığımda bir ses yok. teker boşta dönerken ruble de 8 çiziyor gibi görünüyor bu sorun rublenin oturmamasından olabilir de, jantı yuvasına serbest olarak baskı uygulamadan normal oturttuğumda direk kadroya çarpıyor fotodaki gibi. akort ayarını yaptırmadan önce bu kadar değildi. akortla ilgili bir sorun olabilirmi. jant yamulmuş olabilirmi. tekeri zar zor ortalamaya çalıştığım zaman tekeri çevirdiğimde ise bir noktada jant sağa doğru kayıyor o noktadan sonra tekrar normal dönüyor ama hep aynı noktada kayma yapıyor sağa doğru
 
Jantı kadroya tam olarak monte etme.Yani o yuvasına köküne kadar sokma.Düz bir şekilde ayarlayıp iyice sık.İlk seferinde banada garip gelmişti ama benim eski bisikletimde öyleydi.
 
Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla jantin ruble tarafını tam oturtamamışsınız. Jantı elinize aldığınızda ve dilden tutarak dondurdugunuzde yine sağa çekerek yada 8 cizerek mi dönüyor jant. O zaman farklı bir sıkıntı var demektir.

LG-P880 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Emrah Özşahin
arka jant örümünde, ruble tarafındaki teller ile dış taraftaki tellerin uzunluğu farklıdır, farklı olmalıdır, göbeğin gövdesi (body) ve ruble daha fazla yer kapladığından tam ortalanmaz. sendeki fotoda rublenin dış tarafındaki teller fazla gerilmiş eksen iyice kaymıştır.
akort yapan tarafından büyük bir hata yapılmıştır
olması gereken
(link)
 
Akort parası gitti birde üstüne aktarıcı kırıldı bayagi masrafa soktu bisikletci bizi. Neyse benim gibi yağlı müşteriyi kaybetti. :) simdi yeniden akort yaptirsam kurtarabilirmiyim acaba
 
Ben de acemilik zamanlarımda böyle 8 çizdirmiştim tekere :) İhsan Bey haklı. Akort hatası bu. Akort yapmayı bilen bir yere götürüp düzelttirin.
 
Emrah bey arkadaşlara katılıyorum, çoğu bisikletçi kolay yoldan para kazanmak için zaman vermiyor veya gerçekten akort yapmayı bilmiyor.Bugün ilk defa 14 sene önce aldığım bisan kontra pedal bisikletimin arka göbeğini değiştirdim ve dikkat gerektiren kolay olmayan ama aynı zamanda çok zevkli olan bir meşgale olduğunu farkettim :) İlk defa örmeme rağmen yarım saatlik bir sürede ön tekere bakarak 36 telli jantımı ördüm ve akort ayarınıda kendim yaptım :) Burdaki esas amaç bu ayarlamaları öğrenip, her defasında bisikletçiye götürmek yerine kendimin yapabilmesini sağlamaktı ve başarılıda olduğumu düşünüyorum.Akort ayarını bisikleti ters çevirdim ve ördüğüm jantı hafif vidalayarak kadro maşasının yanına doladığım kalın bir teli kılavuz olarak kullandım bence akort sehpasına da gerek yok hatta akort anahtarı olmadan bile akort yapabilirsin. :) (Akort anahtarı almak istersende 6 tl ye internet üzerinden bulabileceğin siteler var ve çok kaliteli bizzat kullandım bugün :) ) Jant teli başları tornavidayla sıkıştırılıp penseyle hassas ayar da yapılabilir.Gerçekten zor şeyler değiller forumda teker örme ve akort ayarlamalarıyla alakalı çok güzel paylaşımlar var(her ne kadar bunun çok zor birşey olduğunu söyleyip insanların şevkini ve isteğini kırabilen yorumlar olduğu gibi :D) Bir yerden başlamak lazım ben eski bisikletimde denediğim için onun rahatlığı vardı belkide :) Özetle kendi becerinle tamir ve bakım yapmak belki bisikleti sürmenden daha çok haz verir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Geri