Scudo Sports

Jantın Lastikten Çok Zor Ayrılması

Histogram

Üye
Kayıt
26 Mart 2020
Mesaj
83
Tepki
90
Yaş
39
Şehir
ISTANBUL
İsim
SERKAN
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Herkese merhaba.Konuyla alakalı başlık bulamadım ondan dolayı yeni konu açıyorum 1 ay önce cr-t trail modelini satın aldım. Bisikletten çok memnunum fakat geçen bir kaç günlük tura çıktım lastiği patladı ve ciddi anlamda zorlandım janttan lastiği ayırırken. Bir yerde hata mı yaptım diye düşündüm ama geldikten sonra bisikletçiye gittim 3 kişi zor yaptı. Tubeless ready olduğu için lastiği çok sıkı tutuyor heralde tam bilemiyorum. Yani bunun kolay bir çözümü yok mudur ? Ciddi yorucu oldu yolda. Önceki bisikletimde 15 dakkada yamasını fln halledip devam ediyordum. Jant: RODI TRYP 30 ÇİFT KATLI ALÜMİNYUM KUŞGÖZLÜ TUBELESS READY
Lastik:SCHWALBE 27.5X2.25 SMART SAM
_DSF8347.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Ördek Edits
Scudo
Aynı sorunu bende yaşadım ve anlam veremedim, continental gp lastiği Zonda janta levyesiz söker takarım aynı lastiği Mavic cosmic janttan sökmek için iki kişi 50 dk uğraştık.
 
Lastiğin yanaklarını her iki yandan içe doğru bastırarak jantın orta kanalında (jant teli giriş deliklerinin veya kuş gözlerinin hizasına) topladıktan sonra plastik levye ile yine de zorlanıyorsanız lastikte bir anormallik vardır diye düşünüyorum. Veya tubeless uyumlu olduğundan olabilir, ben tubeless kullanmadım, her tubeless lastik böyle mi olur bilmiyorum.
 
Lastik tubeless ready ise sende tubeless yap geç hocam, patlak derdin bir daha olmaz:harika:
 
Aynı sorunu bende yaşadım ve anlam veremedim, continental gp lastiği Zonda janta levyesiz söker takarım aynı lastiği Mavic cosmic janttan sökmek için iki kişi 50 dk uğraştık.
Bence mavic jantlar bu konuda problemli. Aynı sıkıntıyı ben de yaşıyorum tubeless Cosmic elite jantta.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aspirin
Bence mavic jantlar bu konuda problemli. Aynı sıkıntıyı ben de yaşıyorum tubeless Cosmic elite jantta.
Mavic markasının jantlarında kullandığı teknoloji ile ilgili bir durum. Lastikleri takarken veya sökerken orta kanalda toplamak gerekiyor. İlk lastik montajında ben de ciddi zorlanmıştım. Bir kaç YouTube videosundan sonra daha kolay oldu diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Jantın ve lastiğin yanaklarına gress veya makine yağı sürerseniz daha kolay olur ben öyle yapıyordum eski lastiğimdede vardı bu sorun
 
Silikon gres harici tüm gres/yağlar (mineral yağlar (bebe yağı dahil) doğal kauçuğun yapısını bozarak parçalanmasına katkıda bulunacaktır. Lastiğinizin mukavemetini düşürmemek için tavsiye etmem. Ayrıca lastiği şişirince yanakların janta tutunmalarını engelleyeceğinden agresif bir sürüş sırasında kötü sürprizler olabilir. Uyarması benden, dikkate alıp almamak herkesin kendi tasarrufu olacaktır.
 
Gres yağı daimi olarak orada kalır ve kauçuğun yapısı bozulur böyle durumlarda boş camsil şişesine tatlı kaşığı kadar bulaşık sabunu koyun şişeyi doldurun bu suyu sıkarak lastiği gerin çok daha kolay yerine oturacaktır.
 
Gres yağı daimi olarak orada kalır ve kauçuğun yapısı bozulur böyle durumlarda boş camsil şişesine tatlı kaşığı kadar bulaşık sabunu koyun şişeyi doldurun bu suyu sıkarak lastiği gerin çok daha kolay yerine oturacaktır.
Gayet uygun olur hocam ancak burada bir bisikletçiden gördüğüm bir püf noktasını belirteyim, o da aynı dediğiniz gibi yapıyor ama suya bulaşık deterjanı yerine doğal arap sabunu ekliyor. Ben de arap sabununun bulaşık deterjanından daha az aşındırıcı olacağını düşünmeme rağmen hiç kullanmadım ve ihtiyacım olmadı, iç lastiğin katlanmaması ve yapışmaması açısından sadece iç lastikte az miktarda ucuz bir talk pudrası kullanıyorum fazlasını da silkeleyip üfleyip alıyorum daha sonra pislik yapmaması için.
 
Gayet uygun olur hocam ancak burada bir bisikletçiden gördüğüm bir püf noktasını belirteyim, o da aynı dediğiniz gibi yapıyor ama suya bulaşık deterjanı yerine doğal arap sabunu ekliyor. Ben de arap sabununun bulaşık deterjanından daha az aşındırıcı olacağını düşünmeme rağmen hiç kullanmadım ve ihtiyacım olmadı, iç lastiğin katlanmaması ve yapışmaması açısından sadece iç lastikte az miktarda ucuz bir talk pudrası kullanıyorum fazlasını da silkeleyip üfleyip alıyorum daha sonra pislik yapmaması için.
İkiside olur ama arap sabunu miktarı daha az olmalı
 
Aynı sorunu bende yaşadım ve anlam veremedim, continental gp lastiği Zonda janta levyesiz söker takarım aynı lastiği Mavic cosmic janttan sökmek için iki kişi 50 dk uğraştık.
Jantınız tubeless readymi ? Valla ben gene sökiyim dedim 1 saatte anca söktüm canım çıktı ondada =)

Lastiğin yanaklarını her iki yandan içe doğru bastırarak jantın orta kanalında (jant teli giriş deliklerinin veya kuş gözlerinin hizasına) topladıktan sonra plastik levye ile yine de zorlanıyorsanız lastikte bir anormallik vardır diye düşünüyorum. Veya tubeless uyumlu olduğundan olabilir, ben tubeless kullanmadım, her tubeless lastik böyle mi olur bilmiyorum.

Kuş gözü hizası dediğiniz nedir acaba ? Jantlar tubeless uyumlu ve yanaktan ayrılması ciddi anlamda çok zor oluyor.


Cevaplar için çok teşekkürler. Heralde sabunlu sürücem eğer bir daha açabilirsem :hihi::koptum: İnternetten sökme aparatı buldum muhtemel onu alıcam . Biraz ağır ama ormanda tek başına o lastikle uğraşmak iyidir :D
 
Jantınız tubeless readymi ? Valla ben gene sökiyim dedim 1 saatte anca söktüm canım çıktı ondada =)



Kuş gözü hizası dediğiniz nedir acaba ? Jantlar tubeless uyumlu ve yanaktan ayrılması ciddi anlamda çok zor oluyor.


Cevaplar için çok teşekkürler. Heralde sabunlu sürücem eğer bir daha açabilirsem :hihi::koptum: İnternetten sökme aparatı buldum muhtemel onu alıcam . Biraz ağır ama ormanda tek başına o lastikle uğraşmak iyidir :D
Kuş gözünü dikkate almayın, jant şeridinin oturduğu çukurluğa toplayın yanakları; çukurlukta sabit durmaz belki ama jant kenarlarına yapışık durmaması yeterli gelir.
 
Jantınız tubeless readymi ? Valla ben gene sökiyim dedim 1 saatte anca söktüm canım çıktı ondada =)



Kuş gözü hizası dediğiniz nedir acaba ? Jantlar tubeless uyumlu ve yanaktan ayrılması ciddi anlamda çok zor oluyor.


Cevaplar için çok teşekkürler. Heralde sabunlu sürücem eğer bir daha açabilirsem :hihi::koptum: İnternetten sökme aparatı buldum muhtemel onu alıcam . Biraz ağır ama ormanda tek başına o lastikle uğraşmak iyidir :D
merhaba bendede ayni jant cemberi var yeni aldim daha saglam bir cemberim olsun diye.ordukten sonra bir cift jant telini yanlis deliklerde sabitlendigini gordum.
jant telerini duzeltmek icin lastigi cikartiyim dedim cikmadi jantin lastiki tutmasi icin olan profiler cok siki yapilmis gailba. duz tornavidayla ayiriyim dedim lastigin kenarlarini eziyo yinede acilmadi
siz bir cozum bulabildiniz mi.
 
Ayni dertten bende muzdariptim cozum 1set schwalbe kilitli levye ve 1 adet cok saglam tubeless levye.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan B.
Ayni dertten bende muzdariptim cozum 1set schwalbe kilitli levye ve 1 adet cok saglam tubeless levye.

Ben bunu şöyle çözdüm, schwalbe one lastiklerimi çöpe atıp conti gp5000 aldım ve jant setimi değiştirdim. Şimdi yağ gibi kayıyor :komik:
 
bir kac video buldum bu sorunu ileridede ilaki yasayan olacaktir onlar icin mantikli bir kac video atayim dedim.MTB lerin isi biraz daha kolay gibi cunku lastiklerin yanaklari genis ve ayakla bastirabilir. yol bisikletleri bu konuda bir tek levye ve el gucu kullanmak durumunda.


 
bir kac video buldum bu sorunu ileridede ilaki yasayan olacaktir onlar icin mantikli bir kac video atayim dedim.MTB lerin isi biraz daha kolay gibi cunku lastiklerin yanaklari genis ve ayakla bastirabilir. yol bisikletleri bu konuda bir tek levye ve el gucu kullanmak durumunda.


2. videodaki jantın aynısını (slr0 modeli) kullanıyorum,en az 50 kere takıp çıkarma yapmama rağmen halen daha takıp çıkarmada bu kadar zor girip çıkan bir jant lastik kombinasyonu görmedim duymadım kullanmadım,püf noktası vardır diye bisikletçiden ders alayım dedim adam bana göstersin diye ter revan içinde kaldı,enson sibop kısmını bırak öyle lastiği yerleştir diye tüyo verdi ama nafile :snzdglsn: çıkarması o kadar zor ki videodaki elemanda zaten çıkardığı kısmını paylaşamamış muhtemelen elleri parmakları perişan olmuştur benim öyle oluyor çünkü:acpsnr: dağ bisikleti lastiğimi abartmıyorum levye kullanmadan takıp çıkarıyordum,normal yol jantın lastiklerini aynı şekilde ama bu profil jantlar eziyetten başka birşey değil.
 
2. videodaki jantın aynısını (slr0 modeli) kullanıyorum,en az 50 kere takıp çıkarma yapmama rağmen halen daha takıp çıkarmada bu kadar zor girip çıkan bir jant lastik kombinasyonu görmedim duymadım kullanmadım,püf noktası vardır diye bisikletçiden ders alayım dedim adam bana göstersin diye ter revan içinde kaldı,enson sibop kısmını bırak öyle lastiği yerleştir diye tüyo verdi ama nafile :snzdglsn: çıkarması o kadar zor ki videodaki elemanda zaten çıkardığı kısmını paylaşamamış muhtemelen elleri parmakları perişan olmuştur benim öyle oluyor çünkü:acpsnr: dağ bisikleti lastiğimi abartmıyorum levye kullanmadan takıp çıkarıyordum,normal yol jantın lastiklerini aynı şekilde ama bu profil jantlar eziyetten başka birşey değil.
Bende eski tubless olmayan jantlarımı levyesiz sökup çiķartıyodum. ama bu jantları
Levyeli bile sökemiyorum.levyenin girdiği yerde lastik sıkısmıs oluyo.jant lastigi bırakmadıgı için.bu yöntem mantıklı ama yol jantlarında uygulanamıyo.
 
Tubeless lastik sokup takmayanlar anlayamaz bu durumu. Kolay olsun diye 4 tane levye kullandim. takarken en son gerdirdigim levyede özel sert bir levye. Siradan basit levyeler dagiliyor resmen. Normal lastikler levyesiz bile takiliyor. Tubeless sikinti
 
Geri