Scudo Sports

Jantın ağırlığı ve akıcılığı ne kadar önemli?

sarıibrahim

Aktif Üye
Kayıt
14 Mayıs 2014
Mesaj
110
Tepki
109
Şehir
Ankara
Bisiklet
Scott
Jant herkesin bildiği gibi aktarım organıdır. jantların göbeklerinde araştırmalarımın sonucu iki teknoloji biliyorum biri pawl kavrama 3-4-6 tırnaklı bir sistem
campagnolo fulcrum fsa mavic shimano tune kullanıyor markalar arası diş sayısı farkı var
Diğeri ise ratchet system dt swiss extralite italy syntace almanya ( lightweight dt swiss ratchet ) kullanıyor iki sistemide kullandım mtbde dt swiss de karar kıldım ancak fulcrumda kullanıyorum aralarında bariz ucuk fark yok kalite düzeyleri standartları yakın yüzde 2-3 fark var kullanıcı olarak
Tel örümüne gelirsek dt campagnolo mavic gibi büyük şirketler fabrika usulü jantlar toplarlar sistem ayarlarını makineler örümün büyük bölümünü emektar tecrübeli insanlar ustalar yapar spline ve asimetrik radyal 2-1 örüm gibi farklar var tel sayıları farklılık gösterir
Çember kasnak gelirsek iç mm dış mm yükseklik gibi farklar vardır buda kullanım alanlarını sınıflandırır
Ax lightness mcfk tune enve bike ahead gibi el yapımı has kaliteli first class jantlarda vardır .fiyatları çok yüksektir adet yapılır hava basınçları farklıdır .1800 euroyla başlayıp 3000 € kadar jant klasmanı var 930 grama kadar jantlar var kullanım amacına dikkat etmek önemlidir malum ülkemizde mazgallar insanlar ve bir çok etkileyici dikkat edilmesi gereken etmen var. kendi bilgim dahilinde janttan beklentim mükemmel olmalı bisikletin can damarıdır iyi forumlar
 
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu üzgünüm ama karbon jantların en büyük eksisi frenleme. Ozellikle yagmurda frenleme kotulesirken kuruda da uzun inislerde jantlar cok isinip kullanilamaz hale gelebiliyor. Sirf bu yuzden bazi karbon jant üreticileri fren yuzeyini aluminyumdan uretiyor.
 
@Ozan k. Bir tek eksiği o olsun ozan bey bir karbon jantı, hiç bir alüminyüm janta değişmem. Tabi çin mallarını göz ardı ediyorum, belli bir fabrikadan çıkan karbon jantlara sözüm.
 
Açıkçası rs11 jant setinden FSA vision 50mm tubular jant setine geçtiğimde bisikleti de değiştirdiğimden ortalama hızım bir hayli artti
Karşılaştırma pek olmayacak bisikletler farklı çünkü çok uçuk bir atlama yaptım... biri aleminyum ve ultegra iken diğeri aynakoluna kadar karbon Dura-ace..
(Malum Hıza etki eden üniteler zincir aynakol diye başlar göbek tekerler gibi ekipmanlar ile ilerler..)
ama aradaki hissettiğim bariz farklar çok rahat hızlanma, hızı çok daha uzun süre koruma, yokuş aşağı daha hızlı inmek, yokuş lari daha hızlı tırmanmak.. Bu sebeblerden ortalama hızımda 4-5 kmlik bariz artış. aynı yokuşlu yollarda. Düz bir yolda ortalama hız artışım 8-9 km. (en az 100 kmlik performansda)

@Ozan k. Yağmur, 15km iniş, bunları yaptım. dediğiniz problemler biraz var. Kabul.(jantın fren yüzeyide karbon) Ama kesinlikle bu göz ardı edilebilir keza öyle aman aman fark yok. Fren pedlerimiz doğru olsun yeter. Tubulardan da karbon janttan da bu saatten sonra yukarıda saydığım sebeblerden kolay kolay vazgeçmem.
 
Selamlar, konuyu açan arkadaşın izni olursa bir soru sormak istiyorum. Jant alma arefesindeyim. Mavic ksyrium Equipe S ile Token C22A jantlar arasında kaldım. Mavic 1400, Tokenler ise 1200 lira dolaylarında.. Sizlere göre hangisini alırsam daha mantıklı karar vermiş olurum ? Teşekkürler.
Not: Mavic jantın fiyatına mavic yksion lastikler de dahil.
 
R500 janttan Fulcrum Racin Quattro ya geçtim. Ortalama hızda 2-5 km arası artış gözlemledim stravadaki kayıtlara göre bu ortalamalar 100 km ye yakın sabit rotalarda. Bir de top-speed de fazlasıyla bir artışım oldu, bunda jantın esnemezliği ve 35mm profil olması sanırım büyük etmen oldu. Yokuşlarda ki fark için bir şey diyemeyeceğim zira boy kilo olarak yokuşa pek uygun değilim. Antrenman düzeyim hemen hemen aynı sayılır.
 
@Yavuz S. Burada karbon jantin aluminyuma gore avantajı olarak frenleme gosterildi ben de buna cevap olarak yazdim.
Ben karbon jant alinmaz vs demiyorum bir dezavantajindan bahsediyorum. Karbon janta da karsi degilim. Sadece bir yanlisi duzeltmek istedim.
Hepinize karbon jantlarinizla esenlikler dilerim :)

not:para mok olsa ben de bir cift lightweight alirdim sanirim.
 
@Yavuz S. Peki Merida'nın stok jantlarından rs 11'e geçince neler değişti performansınızda bir de onu soyleyebilir misiniz? :)
 
@ahmetkya Merida'nın Stok Jantını sadece 100-200 Km kadar kullandım. Onun için söyleyeceğim en büyük olumsuzluk 32 Telle 25 km ve üstünde çok fazla rüzgar tutması; Yanal gelen rüzgarlarda beni nerdeyse düşürüyor olmasıydı. 2. önemli bir nokta yokuş çıkarken %5 ve yukarısı için ayakta yüklendiğim de jantın sağa ve sola esnemesi beni korkutmuştu. Ekstra olarak içindeki rulmanlar gressiz gelmişti (Rulmanlar dönmekte zorlanıyordu) ben satarken fark edip, alıcıya bütün rulmanları elden geçmiş şekilde vermiştim. Bu gibi detaylardan dolayı Fabrikadan bisikletle gelen jantları aldığınız gibi güzel bir bakıma sokmanız sizin açınızdan daha iyi olacaktır.

Ben Vision Jant setini 2. El aldım. bana geldiğin ilk yaptığım şey bütün rulmanlarını yenilemek oldu. Bunlar küçük görünmeyen önemli detaylar.
 
jant akacak abi...
 
Serkan ben gcn, bikeradar, cyclist vs vs gibi dergilerin, eurosport spikerlerinin, ve karbon jant kullananlarin yalancisiyim. Ha bir de karbon ureticilerinin.
Ama sen bir karbon jant deneyip de onlardan daha iyi biliyorsan buyur acikla bize :)
Yok aciklamayip da nerede yaziyormus kardesim diyeceksen once bir googlelasaydin be abisi...
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Burada benim argumanima cevap veremiyorsunuz. Ama "ben kullandim o kullanmadi demek ki ben iyi bilirim" demeye calisiyorsunuz. Ben bu laf atma oyunlarina tokum. Varsa bilimsel, teknik vs bir aciklamaniz buyrun yazin. Veya ben ureticisinden test editorune kadar alayindan iyi bilirim diyorsaniz buyrun meydan sizin. Ama boyle pasif agresif mesajlarla ancak kendinizi kucuk dusurursunuz.
'Aa oyle mi benim kullandigim karbon jant bana iyi gelmisti simdi bir kac video izledim dediginiz gibiymis.' Demek niye zor geliyor?

Boyle yapinca daha mi iyi oldu simdi :)
 
@Feyyaz Baydar yeni token c22a ya geçen biri olarak performansından memnunum. Ağırlık olarak da inanılmazlar 1300 gram. Tırmanışlarda kolaylığı var gibi açıkça hava şartlarından daha tam anlamıyla düzgün bi antrenman yapamadım ama şimdilik kullandığım kadarıyla fiyat performans ürünü gibi. Ksyrium'da iyi bir jant fakat henüz kullanmadım tokenlerin ağırlıkları büyük avantaj benim için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Feyyaz Baydar
Şimdiye dek kullandığım 4 alüminyum jant ve şuan kullanmakta olduğum karbon jantın bana verdiği tecrübeyi paylaştım. Bunlar benim şahsi tecrübelerim. Forum da paylaşım ve tartışma alanıdır, ama doğru üslupla. Bana "abisi" yazarak artistlik taslamandan amacını az çok kestirebildiğim için cevap vermeye gerek duymadım açıkçası. Niyetin belli, amacın belli. Daha fazla uzatıp benle girmeye çalıştığın şahsi münakaşayı büyütme.
 
Geri