Scudo Sports

Jantı Ortalama

Tekeri ters çevirip tak ve jantın sağa sola yakınlığını gözlemle. Hizası aynı ise sorun akortta değil demektir.

Ayrıca, bana maşa içe kasılı gibi geldi. Daha çok yeni olduğun için anlatsam da boşa kürek çekmiş olacağım, o sebeple bir bisikletçiye uğrasan iyi olur. Burada lafla anlatmak bir yere kadar oluyor. Bisikletçiye, "birine göbek maşaya göre dar gelmiş, bi bakar mısın?" dersen anlar. Sol tarafın kontra somunları arasına yeterli miktarda pul koyar, bu şekilde boşluk alınmış olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: semihdrcs ve CNC
Scudo
Merhaba. Önerilerinizi rica ediyorum.

Geçen hafta yolda derince bir göçüğe sert bir giriş nedeniyle yol bisikletimin ön jantında akord ihtiyacı ortaya çıktı.

Uzunca bir süre akord ayarıyla uğraşarak önce lastiği mümkün mertebe maşaya ortaladım. Akabinde önce yanal, sonra dikey ve nihayetinde tekrar yanal ince ayarları yaptım. Üç yönde de, 1 belki 2 mm sapmayla akord ayarı bitti. Benim için son derece tatmin edici bir sonuç fakat sorun şu:

Fren ayarını da yaptıktan sonra QR kilidini sıkarken farkettim ki benim ön maşanın bir kolu diğerine göre çok daha esnek ve bir tarafta kol ile göbek arasında neredeyse yarım cm boşluk var. Haliyle bu da, tekerlek aksını az da olsa bozuyor. Dolayısıyla bir elimle QR kilidini sıkarken, diğer elimle tekerleği maşaya yeniden hizalamam gerekiyor.

Akordu düzgün bir jantın düzgün aksı bulması için göbek milini oynatmam gerekmemeli diye düşünüyorum. Gözden kaçırdığım ya da yanlış yaptığım bir şey mi var acaba?

IMG_20240408_222240.jpg

Ekleme: Ön maşa karbon. Bir kaynakta LaPierre üretimi yarı alüminyum yarı karbon olarak tanıtılıyordu.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: semihdrcs
@Cem Coşkun öncelikle mesajınızı çok güzel bir dile söylemişsiniz.bu konuda pek bir bilgim yok ama masanın bacaklarının
Açısını bir ölçün sağdakiyle soldaki farklımı
Diye .masa aluminyumsa aradaki farkda çoksa
Masanın bacakları esnetilebilir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
Teşekkür ederim @Batuhan B.

Maşa serbestken kollar arasında açı farkı yok ama jantı takıp, QR'ı kapatınca esnek olan kol içe doğru hafif bir kavis alıyor gibi.

En son @Can Çelik in dediği gibi arayı birkaç pul ile kapatacağım sanırım.

İyi bayramlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan B.
Haliyle bu da, tekerlek aksını az da olsa bozuyor.
Akordu düzgün bir jantın düzgün aksı bulması için göbek milini oynatmam gerekmemeli diye düşünüyorum.
Burada "aksın bozulması", "düzgün aksı bulması" ile ne demek istiyorsun?
 
Burada "aksın bozulması", "düzgün aksı bulması" ile ne demek istiyorsun?

Haklısın, benden kaynaklı bir ifade hatası. Mesleki deformasyon olabilir. Şunu demek istedim:

2d_cartesian_coordinates_svg_12685605546632302394.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Tekeri ters çevirip tak ve jantın sağa sola yakınlığını gözlemle. Hizası aynı ise sorun akortta değil demektir.

Ayrıca, bana maşa içe kasılı gibi geldi. Daha çok yeni olduğun için anlatsam da boşa kürek çekmiş olacağım, o sebeple bir bisikletçiye uğrasan iyi olur. Burada lafla anlatmak bir yere kadar oluyor. Bisikletçiye, "birine göbek maşaya göre dar gelmiş, bi bakar mısın?" dersen anlar. Sol tarafın kontra somunları arasına yeterli miktarda pul koyar, bu şekilde boşluk alınmış olur.
Merhaba, yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim, dediğiniz gibi yaptım; ancak sonuç aynı. Yaşadığım yerde tamirci yok, ilçeye gitmem gerekiyor ve ilçede bulunan tamirciler de bu konuda tecrübeli olduğunu sanmıyorum. Bisiklete el atmak da istemiyorum, ama son çare öyle gözüküyor :) Önerilerinizi bekliyorum.
 
@Cem Coşkun Cevap vermeyi unutmuşum. Göbek milinin uçları iki yuvanın dibine oturduğunda jant yere tam dik durmalı (kadroya paralel durmalı). Böyle durmuyorsa, tekerin üst tarafı hangi tarafa yatık duruyorsa o tarafın yuvası az bir şey törpülenerek eşitlik sağlanabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
Geri