Scudo Sports

Jantı Ortalama

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Bugün arka ön lastikleri değiştirdim, herşey tamam jantları taktım,
V-fren tellerini oturttum yerine o da ne :eek: .
Geçen sefer yarım saat uğraşıp aynı anda janta
değecek şekilde ayarladığım fren papuçlarından bir tanesi resmen
janta değiyor diğeri ise bir karış mesafe açıkta:boese157: , sonradan
fark ettim jantın ekseni kadronun ekseninin sağına doğru kaymış.

Düşündüm ne ile oynamış olabilirim diye, aklıma quick release vidalarından
başka bişey gelmedi, takarken yaptığımın tersini yapıp vidalı kısımdan
gevşetip bir mandallı kısımı çevirdim (sıkarak deil) bunu birkaç kere
yaptım ama çok az fark etti, jant diziminde bir sorun olmadığından eminim
bir senedir kullanıyorum yalpalama yapmıyor bile.

Bu jantı göbekten ortalamanın yolu ve püfleri nelerdir yardımcı olabilirseniz
sevinirim .
 
Scudo
@Atacan


Bunun olma ihtimali biraz zayıf gibi geldi bana..
Cantın dönme yönünü tersine takmış olmayasınız.(ön teker ise ve km. saatinin mıknatısının yeri sizi uyarmadıysa)

Cantın dönüş eksenini sola doğru kaydırmak mümkün ama bu cant akortlaması ile yapılabilir. (Bir usta yapabilir).

Cantların önde maşada ve arkada bacaklar arasında pozisyonu ortalı ise bence siz sadece fren kollarının ayarı ile durumu düzeltmeye çalışın derim.

Cant ekseninin kendiliğinden değişmesi olayı bana biraz enteresan geldiği için yorum yazma ihtiyacı duydum, teknik yönden daha fazla bilgiye sahip arkadaşlar eksiklerimi yada yanlışlarımı tamamlayıp düzelteceklerdir.

Kolay gelsin. :)
 
ön tekeri ne zaman çıkarsam bu sorunu yaşardım eskiden.
herşey normalken tekeri çıkarırsın, iki dakika sonra takarsın,
frenlerden biri sürter, biri fazla aralık kalır. zamanında az
kafayı yememiştim.

şimdi fren pabuçlarıyla jant arasındaki mesafeye dikkat ederek,
o aralığı bozmdan sıkıştırmaya çalışıyorum, sorun olmuyor.

ayrıca, yanlış bir yöntem de olsa, eğer fren ayarlarınız iyiyse,
yani ön freni sıktığınızda iki taraftaki pabuç da simetrik hareket
ediyorsa, tekerleği sıkıştırmadan önce ön freni sıkın.
fren, tekerleği tam ortada tutuyor. sonra sıkıştırın.

otorite değilim, uyduruyorum.
maksat doğrusunu öğrenelim.
 
Evet biraz eksik yazmışım, sorunun olduğu jant arka jant,
eksendeki kayma dişli tarafına doğru, frenlerden de ayar yaptım
ama içime sinmedi tabi jantın bisikletin ekseninin dışında olması
dengeyi kötü etkiler gibi geliyor...
Sonuçta beni de şaşırtan bir durum oldu, düzgünken çıkarıp
takmayla bu duruma geldi, yolda iç lastik değiştirmiştim
ama başıma gelmemişti :(. Göbekten kaynaklanıyor gibi geliyor...
Yardımlarınızı bekliyorum...
 
telleri tamamen söküp yeniden jant ördüysen bu olabilir.yani eksen kayması..ana sebep de bisiklete takılmadan jantın örülmesidir, ki göbeğe göre ortalanan jant rubleden dolayı bisikletin eksenine denk gelmez..

bisiklete göre ortalarsanız da bu kez göbek eksenine tam oturmaz, ancak bence yapılması gereken iş göbek eksenine değil bisiklet eksenine oturacak bir jant olmalıdır.
 
@Murat CER

Yukardaki açıklama çok doğru.
Bence senin arka jant bisikletinin aksına göre hep kayıktı, belkide daha önce farketmedin. V fren ortalamaları genellikle ayarlansa bile hep kayar ( XTR hariç). Derimki ; bisikletinle git ve arka jant aksını kadrona göre hafifçe sola çeksinler, bu ayar jant tellerini hafifçe soldan sıkmak, sağdan ( ruble tarafı) gevşetmek yolu ile olur.
Ben yol bisikletimde iki ayrı jant seti kullanıyorum, daha önce her ikiside kadromun aksı için yerleştirilmişti, geçen gün bir diğer seti akor ayarına götürdüm ve aksını bozdular, neyse bu aks hikayeleri biraz zor, titizlik gerekiyor.
Mustafa İçdağ
 
Atacan okuyorum okuyorum ancak bir anlam veremiyorum.
Jantın ekseni o şekilde bir anda kaymaz. Ön teker olsa, jantı ters taktın diyeceğim, o da ihtimal dışı bu durumda.
Acaba fren bacaklarının birisinin yayı çıktı da sen onu mu farketmedin diye de aklımdan geçmiyor değil.
Onun dışında yukarıda söylenenler hariç bir şey gelmiyor aklıma. Acaba fotoğraf koyma şansın var mı?
 
Bisikleti dedemlere bırakırım genelde, şuan evdeyim
keşke yanımda olsada fotoğraf koyabilsem.

Herkesin görüşü aynı sonuçta, bir nevi bahtsız bedevi olayı oldu bu :(

Fren bacaklarını kontrol ettim, zaten son haline göre ayar yapınca
bacakların eğimi bile fark ettiriyor bir gariplik olduğunu
Jantlar corratec'in orjinal jantları bir seneye yakın ince asfalt lasliğiyle
kullanıyorum , seğirtmedi bile, formula göbeklerin azizliği olabilir bu olay
Yarın tekrar gidip biraz daha uğraşıcam fazlam sıkmış olabilirim onu kontol
ediceğim, olmazsa Kızıltoprağa uğrayıp göstericeğim şu jantı.

Cevaplayan, yardım eden herkese çok teşekkür ederim...
 
Drag Ontario'yu yazlığa getirirken ön tekeri sökmüştüm, geri taktığımda ve hala da durumu aynı. Tam ortada durmuyor. Bariz gözle görülür bir orantısızlık söz konusu. Ama bu benim sürüşümü etkilemiyor. Her türlü ekşını yapabiliyorum, frenajımda da amortisörü kullanmamda da bir sorun teşkil etmiyor. Sürerken sorun yapmıyorsa çok takma bence.
 
@Atacan

sen yine de quick release üzerinde çalış, diğer olasılıklar durup dururken gerçekleşmez. release'i mandal tarafından gevşetip somun (diğer uç)tarafından sık, ya da tersini yap, ortalanacaktır sanıyorum. bende de bir sefer oldu,yarım santim kadar kaymış, böyle ortalanıp düzelmişti.
 
@Atacan

bende de bu sorun var ama eksen sola dogru egık(arka). frenlere yenı pabuc takınca cok daha belırgın oldu. bu sekılde bınıyorum inş. bı sakıncası yoktur:(
http://img390.imageshack.us/img390/3992/hpim3017cd1.jpg
 
@tuninger_haa

burada önemli olan şu, eksen tekerin tamamında mı kaymış yoksa teker yatık mı duruyor?

eğer eksen tamamen yanlış ise jant tellerinden sorun giderilebilir, ancak teker yatık ise tekerin bisiklete doğru şekilde takılıp takılmadığı ve göbeğin durumu incelenmelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: tuninger_haa
kablo gerginliği ne durumda?
papuçlardaki iç ve dış kısımdaki parçaların sayıları eşit mi?
 
@Ercan Bayram

bu sorular kımın ıcın ??

bir de benım (evde) yapabilecegım bırsey var mı acaba bunu duzeltmek ıcın:(
 
Ben sorunu hallettim Bluentry'nin dediği şekilde çözüldü,
fakat olay quick-release vidalarında değil büyük ihtimal
onun hareket ettirdiği, ama vida sıkılı iken hareket etmeyen
göbeğin bir parçasından kaynaklanıyor. Sonuçta benim başıma
gelen takma çıkarma sonucunda oluşan bir kaymaydı tekerlek
dizimiyle alakası yoktu sorunu göbekte aradım ve orda buldum :)
Başıma daha önce gelmedi bu ''Formula'' göbeklerde
ilk kere rastladım.
Zamanım olunca göbekleri derinlemesine kurcalayıp bu olayı
tamamen aydınlatıp paylaşıcağım :D.

Tuninger senin jantın ekseni bir hayli kaymış ve dişlilerin olmadığı tarafa
bu büyük ihtimal jantın göbeğe göre ortalanmış olmasından
kaynaklanıyor, eski bisikletime aldığım bir jantta da başıma gelmişti.
Bu eksen yamukluğu bisikletin soluna doğru oluyor genelde, sen yinede
göbekle bi uğraş :) olmadı dizim gerekebilir.
 
Konuyu hortlatıyorum. Yeni jant seti dizdirdim ön jant biraz sağa, arka jant biraz sola kayık. Tam ortada değil. Eski jantlarımla ellerimi kolayca bırakabiliyordum. Şuan ellerimi bırakınca dengem kayboluyor. Bu sorunu nasıl çözebelirim ?
Buraya pul konularak düzeliyormuş doğru mudur ?

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
ca818037917892cff0bd52ad4de08a05.jpg
 
Merhaba yeni katıldım foruma. Kron xc150 bisikletim var. Ön teker maşanın soluna çok daha yakın bariz şekilde. Hiçbir sıkıntısı yok sadece teker sol tarafta çarpık gibi duruyor. Bisikleti alalı daha 1 ay oldu ve 1. Haftada böyle idi. Sanırsam aldığım hali bu şekilde idi. Bu bir sıkıntı yaratır mı yardımcı olursanız sevinirim.20230715_020440.jpg
 
Merhaba yeni katıldım foruma. Kron xc150 bisikletim var. Ön teker maşanın soluna çok daha yakın bariz şekilde. Hiçbir sıkıntısı yok sadece teker sol tarafta çarpık gibi duruyor. Bisikleti alalı daha 1 ay oldu ve 1. Haftada böyle idi. Sanırsam aldığım hali bu şekilde idi. Bu bir sıkıntı yaratır mı yardımcı olursanız sevinirim.307005 dosyayı görüntüle
Bunun hakkinda facebookda yazmistik ve sana ne yapacagini, jantmi yoksa masami diye deneyecegini söylemistim.
Yalniz bisikleti alali 1 hafta oldugunu bilmiyordum, 1 haftalik bir bisikletin garantisi yokmu, götür aldigin yere tamir etsinler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Merhaba, ikinci el çok kullanılmamış bisiklet aldım, fakat ön teker solda duruyor. Sürmeye engel değil, zaten ön fren tutmuyor yağ kapağında kaçak var :( yeni jant seti mi takmalıyım, görüntü olarak inanılmaz rahatsızlık veriyor! Bisikletim Bianchi RCX 429, ayrıca hangi jantlar uygun onu bile bilmiyorum, Amazon’dan yurtdışında satılan 6-7 bin tl bandında jantlar var. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler!
IMG_2627.jpeg
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MAERKEK
Geri