Scudo Sports

Jant yamuk mu?

devilmycarlos

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mart 2015
Mesaj
664
Tepki
289
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
yavuz
Bisiklet
Carraro
(link)

Arkadaslar dün 20km civarı yol gittim.Arka tekerden ses geldiğini farkettim eve dönünce video çektim sanırım jant yamuk disk sürtme yapıyor balatalara..Şimdi bu jant akort ile düzelirmi yoksa yeni bir jantmı almam lazım.Böyle kullansam frene zararı olur mu?

Bisikleti aldığım yere daha bakıma götürmedim.toplamda 200km sürmüşümdür
 
Scudo
Jantı tam kestiremedim ama lastik janta yamuk takılmış. Lastiği tamamen indirin. Jantın içine giren -jantla temas eden kısımlarına boydan boya sıvı sabun sürün. Hızlıca şişirin. Böylece tam olarak oturur. Ama disk sürtmesi jant yamukluğundan kaynaklanmaz.
 
Disk sürtmesi bir darbe sonucu diskin yamulması ile ortaya çıkabilir yada kaliper vidalarının gevşeyerek kayması sonucu ortaya çıkabilir. Kaliper vidalarını biraz gevşetip jant mandalını aç ve tekrar kapat sonra kaliperi rotora sürtmeyecek şekilde ayarla ve kaliper vidalarını sık tabi farklı bir sorun da olabilir benim aklımda ilk canlanan buydu denemen de fayda var :)
 
Video kalitesini dusurdum. Siteye upload etmesi zordu cunku. Dediklerinizi sirayla deneyecegim. Lakin tek bir yerde surtme oluyor. Aslinda bir darbe kazada olmadi. Sadece kaldirimlardan indim ciktim. 83 kg. Yim belki dedim agirliktan jantimi yamulttu. Yada bisiklet 1 aylik ilk bakimina goturmedim daha acaba dedim akorttanmi. Cevaplar icin tesekkur ederim aksam bir aldigim yere gotureyim zaten viteslerde tam gecmiyor@Serden Us@HasanUzun
 
Baska dusuncesi olan varmi acaba
 
V-Fren olsa akort derdim de disk fren olunca akort dan değilde göbek milinin yamulmasından ya da jantın tam merkezli takılamamasından kaynaklanıyor olabilir.
 
yok ya yukardakı arkaasın da dedıgı gıbı lastık tam oturmamıs havasını ındıırp bıraz daha ıyı oturmasını saglayabılırsın...
 
Arkadaşlar yeni videolar ekledim sizce göbekmi dağılmış yoksa jant mı yamuk yardımcı olursanız sevinirim

(link)


(link)


(link)
 
Göbek mili hafif yamulmuşa benziyor. Ayrıca akort ayarında da bozukluk var. Tekeri döndürmeden jantı sağa sola oynatmaya çalışınca tık-tık boşluk hissediliyorsa göbekte dağılma da olabilir ya da boşluk oluşmuş olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: devilmycarlos
@Serden Us gobek dagılmıs olsa pedall cevırmeyı cok zorlamaz mı yanı yol almayı asırı derecede etkılemez mı ..Bende oyle olmustu ...
 
@Serden Us. Saga sola oynatmayi denedim. Oynama yok.peki gobek nasil dagilirki 1 ay oldu daha alali.kaldirimlardan ustundeyken indim ama fren yaparak. 83 kiloyum bundanmi acaba.
 
@Merickagantek İçindeki bilya mekanizmasına ve dağılma şekline bağlı olarak zorlayabilir. Mesela kafesin içine dizili bilyalar vardır o şekilde göbeğe monte edilir, bir de tek tek göbek içine bilya dizilimi vardır. Kafes parçaları dağılır da göbekte sıkışmaya başlarsa dönüşü zorlaştırır. Tabi bilya kırılması şeklinde dağılma olursa da sıkışma olabilir. Ama mesela bir örnek vereyim, bilyalar kırılma şeklinde dağılmıştı bir seferinde benim eski bisiklette, arada boşluk bulunca kenardan yola dökülmüş hepsi. Yani sıkışma yapmadan dağılmıştı. Teker boşta kolay dönüyordu bu yüzden. Ama sağa-sola felaket şekilde oynadığı için frenleri boşaltmama rağmen teker kadroya sürtüp dönüşü engelliyordu.

@devilmycarlos Oynama yoksa büyük ihtimal dağılma da yoktur sadece mil yamulmuştur. Bir de bisikleti alalı 1 ay olduysa bakım anlamında komple bir elden geçirmekte fayda var. Belki başka gevşeyen vidalar da olabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Merickagantek
@Serden Us. Tesekkur ederim garanti kapsamindaki ilk bakimini daha yaptirmadim. Goturup gostereyim ozaman. Zincirdede paslanma soz konusu ve pedali geri cevirince epey ses geliyor arka attiricidan. Sanirim zincir yagsiz ve pislenmis temizlenmesi lazim. Peki bu gobek maliyeti ne olur sonucta kullanici hatasi diyecek firma.
 
@devilmycarlos Rica ederim. Yalnız maliyet konusunda maalesef bir şey diyemeyeceğim. Uzun zamandır ne göbek değişimi ne de tamiri için harcamam veya araştırmam olmadı. Bilen arkadaşlar yorum yaparsa daha uygun olur.
 
jant akort istiyor.bir tamircimin dediğine göre ruble yalpalama yapması gerekırmış,vites geçme sağlaması nedeniyle.akort ayarı yapın,sürüşte vites geçişlerinde bir sorun yoksa herşey normaldir.sağlıklı sürüşler..
 
@soner kalaycıoğlu. Suruste sorun yokta epey bi titresim oluyor. Bide kafama takildimi rahatsiz oluyorum. Illaki cozmem lazim. En iyi tamirciye gostermek sanirim. Kaza yaparim diye suan kullanamiyorum. Belki daha fazla zarar gorur diye. Yorum icin tesekkur ederim.
 
Geri