Scudo Sports

jant telleri...

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Konu daha önce işlenmişse hangi başlıktadır bilemedim, kendi sorunumu anlatayım. Son inişimde sorunsuz bıraktığım arka jant hafiften 8 çizmeye başlayınca baktım jant tellerini kontrol ettiğimde tellerden birinin vidasının yalama olduğunu ve tutmadığını farkettim. bu iş başıma şehir dışındaki bir turda geldiği için turu 65-70 km boyunca arka freni iptal edip 8 çize çize götürmek zorunda kaldım :boese157: . bulunduğum yerlerde de bisikletçi yoktu. kendi başıma halledebilir miydim? nasıl? diğer vidaları da biraz gevşetmek biraz çözüm sağlar mıydı? tamamen cehalet ürünü olan bu sorularımda yardımınızı bekliyorum.
 
Scudo
En basit şekilde, ve umarım öyledir o jant teli gevşemştir ve jantın akoru kaçmıştır, akort ayarı yapmak gerekir. Yoksa, eğer sadece tel başı yalama olmuşsa ki aluminyum ise ihtimal yüksektir veya tel de sorun varsa ikisini birden değiştirmekte yarar vardır. Dış lastik, iç lastik ve jant şeritini çıkarttıktan sonra tel başını çıkart ve teli de çıkart, tabi tel ruble tarafındaysa ya teli kesip çıkartmak ya da ruble sökme aparatınız varsa rubleyi söküp çıkartmak gerekir. Sonrasında ise yenisiyle değiştirip, akort ayarına da baktıktan sonra suzgun bir şekilde, jant şeriti, iç lastik ve dış lastiki takmak gerekir.
Umarım çok karışık anlatmamaışımdır ve yardımcı olabilmişimdir
 
Yanınızda akord anahtarı bulunsaydı, gevşeyen/kırılan telin diğer tarafındaki (yani ön ve arkasındaki) iki teli yumuşatarak 8 çizme mesafesini kısaltabilirdiniz. Böylece frenleri iptal etmeden idare etmeniz mümkün olurdu.

Bu iş için akord anahtarı yerine pense gibi bir alet kullanmamanız gerekiyor çünkü tel başlarındaki çıkıntılar yendiği zaman akord aleti de boşa dönüyor. Ayrıca penseyi de fazla zorladığınızda tel başı ortadan en az 2'ye ayrılıyor.
 
Peki o anlık akortlama işini eğrilen jantı yerinden sökmeden ve lastiğin havasını indirmeden idareten yapmak mümkün müdür?
 
tabiki de münkündür, fakat dikkat edilmesi gereken şey gevşetme işlemi yaparken fazla gevşetmemek yani telin hem temel işlevini kaybetmemesi hem de tel başının çıkıp içeri kaçma ihtimali düşünülmelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Jantım küçük bir kaza sonucu çimentoya bulandı temizliyorum şu anda ama kurudu akarto yada janta zarar gelir mi birde tellin dip kısımları nı nasıl temizlerim 1485005538785-1142420088.jpg
 
@O1tuna
Fıs fıs lı (camsil şişesi gibi ) bir siseye tiner koyup püskürtün ve imkan varsa oto yıkamalar gibi bir yerde basınçlı su ile temizleyin. Kazırsaniz jantı cizersiniz
 
Temizledim ama içine girme şansı var mı umarım yoktur

Cizdim :acpsnr:

Teşekkürler yinede bir daha umarım olmaz ama olursa aklımda bulunur
 
Yeni konu açmayayım buradan sorayım:

Arkadaşlar jant telimin biri geçen hafta kopmuştu, üzerine iki üç kere sürüş yapınca ikincisini de kopardım. Yaptırana kadar bisikleti kullanmayı düşünmüyorum artık da nerede yaptırabilirim tel taktırma işlemini?

Normalde kendim yapmaya meraklıyım da doğru jant teli ölçüsünü bul, telleri tak, akordunu yap şu an çok uğraştıracak beni. Beyoğlu dolaylarında (Beşiktaş, Eminönü falan da olur) güvenilir bisikletçi önerilerinizi alabilir miyim? Galatada bir bisikletçi var, o kazıkçı biraz o yüzden ona gitmek istemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Argoizmir35
Fatih te dadaş bisiklet var oraya götür hem uyguna hem kaliteli işçiliği vardır murat'ın tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cenk Akbulut
Arkadaşlar merhaba, bende salcano city life 20 var, ve yaklaşık olarak 1 ay kullanımdan sonra gevşeyen teller v.s sıkıldı, aradan 1 ay geçtikten sonra tekrar aynı şekilde gevşeme oldu 3-4 adet telin ellediğim zaman gerginliğinin olmadığını görüyorum, genelde bu problem arka jantta meydana geliyor, bu şekilde kullanmamda herhangi bir problem var mı ? ve ya ne sıklık ile gevşeyen telleri sıktırmalıyım
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Gürmekik
Geri