Scudo Sports

Jant telim kırıldı

mertczm

Üye
Kayıt
20 Nisan 2007
Mesaj
14
Tepki
0
Şehir
sivas
slm arkadaşlar bisikletimin jant teli kırıldı bunlar tek tek satılıyormu ben takabilirmiyim yoksa jant mı değişecek


teşekkürler
 
Scudo
jantın hasar almadıysa değiştirmene gerek yok ve bisikletçilerde tek satılıyor ama evde takılıp takılamayacağı hakkında bir ibr bilgim yok.
 
Jant teli tek bulunabilir de, öyle fren teli gibi basitçe satın alınıp takılan bir şey değildir!
 
dostum dün baya bi yol yaptım 45-50 km civarı.. eve geldiğimde jant telim kırılmıştı bugün kırık ucu ve telin vidasını söktüm eski jantlarımdan bir tel aldım ve taktım.. daha sonra bisikletçiye götürüp akordunu kontrol ettirdim.. ne kadar doğru bilmiyorum ama ben böyle çözüm buldum.. bugün de bi sorun yoktu bindiğimde!!

ama teli taktıktan sonra vidayı çok sıkma yoksa akordu gider...
 
  • Beğen
Tepkiler: ms92
benim de bir tane jant telim kırıldı alıp taktırmalımıyım? hemen.
bir de teker biraz 8 çiziyor (göze batar bir şekilde)
bu duruma göre akort ayarı yaptırmam lazım mı?
sonra bi sorun çıkarmasın
 
eğer teker 8 çiziyosa yani bariz bir şekilde performanta kayba yol açar ayrıce duruma göre frende sürtmeye bağlı olarak daha da fazla kayba yol açabilir...

bence bir an evvel düzelttir...
 
Berkay sağol da burada yani Nevşehir merkezde çift katlı jant teli varmıdır? bence yok ve akordu iyi bir şekilde yapacak bir tamirci tanımıyorum burada sizin oralarda varmı
 
çift katlı jant teli derken neyi kastettin islam?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
jant çift kat
ben yanlış yazmışım
 
@i.golge
Acilen telin takılması lazım yoksa yük diğer tellere biniyor ve onlar da sırayla kopmaya başlar.. 2 tane daha kopsa zaten jant dönmez hale gelir..
Ama asıl bu kopmanın nedenini bulmak lazım.. Teller yoruldu da kopuyorsa bunun devamı gelir.. Öyleyse komple telleri değiştirmek en iyi çözüm..
 
Yeni konu açmaktansa açılan bu konudan devam etmek daha iyi düşündüm.

(Bisikletim Salcano İnsomnia 272 jant ise SALCANO X-PROD1 32H ) Dün evden çıkmadan jant tellerinden gelen sesi düzeltmek için jant tellerine baktım. Kendimce (cahilliğime verin) tellerin gevşek olanlarını biraz sıktım ses kalmadı. Bugün daha ilk başta janttan ses geldiğini fark edince kontrol ettim ve tellerden birinin koptuğunu (jant göbeğine takılı olan kısımdan) gördüm. Muhtemelen telleri çok sıkmışım ama aynı zamanda bence 120 kg lık ağırlığa dayanamadı teller. Buradaki salcano servisi dişliyi sökmem lazım, onun aparatı bende yok dedi. Bu teli nereden temin edebilirim ve nasıl takabilirim? Yardımlar için teşekkürler.
 
Kaliteli bir akort sehpası yoksa telleri el/göz kararı sıkmak/ayarlamak yanlış bir işlemdir. Kaldı ki milimetrik dönüşlerle yapılan bu ayar tekerin sağlıklı dönüşü için çok önemlidir.
Not: X Pro D jantların markası Weinmann'dır...
 
(link)

Yukarıdaki linkte yer alan ürünü alırsam akort ayarını kendim yapabilir miyim? Ayrıca kırık olan teli takmam için ne yapmam gerekir?
 
kırık jant teli değişimi
dikkat gerektirecek tek nokta jant telini gobekten gecırırken yamultmamaya ozen gostermek. Jant akordunuzu sokulen tel bolgesı agırlıklı olarak yapınız. Sahsı gorusum jantın sag ve solunu hedef alacak sekılde kadroya bağlı hizalama aparatı yapabılırsınız.tek tel oldugu ıcın lastıgı sokmeden yapabılırsın dıyenler olacaktır kulak asmayın lastıgı sokun hem ısınız kolaylasacak hemde akord yaparken lastıktekı yamukluk gozunuzu aldatmayacaktır
 
Kırık teli takmak için akort ayarı bozulduğu için tekrar akort sehpasında akort ayarının yapılması gerekiyor.Bunun için full set tamir kiti ve sehpası alınırsa her türlü bakım,modifiye işlerinizi kendiniz yaparsınız. (link) linkteki tamir kiti ve akort sehpası alınabilir.Akort seti çok ihtiyaç duyulcak aparat değildir.Teknik bilgi istiyor.Bisiklet işleriyle haşır neşir oluyum derseniz,modifiye yapmayı seviyorsanız tamir kitini tavsiye ederim.Bisikletin bazı parçalarında işin teknik kısmı var.Orta göbek takarken diş kaydırmamak,haznenin yuvasına zarar vermemek gerekiyor.Orta göbek takmak riskli oluyor.Yalama olma durumunda kadro çöp olabilir.Akort ayarında arka göbek için aynakol,ruble tarafındaki tellerin daha sıkı olması gerekiyor.Arka jant tekniktir.Bu durum ön jant için gerekmiyor.Bisiklette akort teli takmak ve ayarı yeni öğrenmeye başlayanlar için sıkıcı ve zor gelebilir.Tellerde kendi arasında mm'lik kalınlıkta ve jant ebatına göre boyutu değişebiliyor. 255mm,262mm,283mm vs.Bunun yanında göbeklerin boyutuna göre de teller kısa veya uzun gelebiliyor.144 adet tel ve vidaları dahil 8-10 tlye normal teller satılıyor.Ekonomik set yapmak isteyenler için ideal .İstediğiniz boyutta tel var.Aldığım tellerden gayet memnunum.Tellerde kalite olarak değiştiği için Dt swiss telleri aşırı pahalı olduğu için bu yöntemi seçtim.Tamir için faydalı linkler mevcut.İnternetten istediğiniz parçaları almak mümkün.Tamir işlerini seviyorsanız tavsiye ederim.Başlamadan önce teknik bilgi gerekiyor.Meraklıysanız özelden yazışabiliriz.
 
İnsan kendi yapabilir malzemesi varsa ama iş sadece malzeme ile bitmiyor. Çok hassas, kimine göre sıkıcı, diğer işlere göre daha uzun süren ve sabır gerektiren bir iş bu. Nasıl yapılacağını zaten arkadaşlar anlatmış. Ancak bu bahsettiklerim de önemli.
 
Arkadaşlar, biraz evvel, bakım standı, akort sehpası ve tamir alet takımı aldım. Bakalım altından kalkabilecek miyim? Ekipman geldikten sonra sonuçları paylaşırım.
 
Geri