Scudo Sports

Jant Setleri Incelemesi: Fulcrum, Mavic, DT Swiss, Shimano'dan Tam 15 Set

@Fırat Dizman

Hafif derken, eskisi kaç gramdı? Yenisi kaç gram? Esnemezlik değerleri önemli, çember ağırlıkları da önemli? Cevabı ben de bilmiyorum ama bu kriterler belirtilmeden herhangibirinin bilmesi de imkansız.
Ama önemli derecede fark yaratacağı kesin, çünkü bisiklette ağırlığını performansa en çok yansıtan parçalardan biri de jant seti.
 
Scudo
zaten bir fark olacağı aşikar ? ama nekadar?tabi bu arada dönen jantlar ama o döngüyü veren aynakol kombinasyonuda var sonuçta ,aralarındaki bağıntıda önemli.
 
Shimano WH-M 505 (Deore)

http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/Shimanodeore.jpg

Esnemezlik: 6/6
Esnemezlik ön: 81 Nm/°
Esnemezlik arka: 84 Nm/°

Testteki en iyi esnemezlik değeri.
 
Eski bir başlık ama çok faydalı. Ben de yeni bir jant seti almayı düşünüyorum, arama yaparken bu başlık denk geldi.

Benim bir sorum olacak. Mavic'in sayfasında kullanıcı ağırlık sınırı ile ilgili bir bilgiye ulaşamadım. 90 kg. civarındayım, Mavic slr jant seti illa ki olmaz mı? Testte 85 kg. tavsiye edilen ağırlık. Yarış koşmayacak biri için biraz daha limit esneyebilir mi?

Cevaplayan olursa şimdiden teşekkürler...
 
@Serdar TEBER

Elbette bir şekilde kullanırsınız ancak ileride garantiyle ilgili bir durum söz konusu olursa sıkıntı yaşayabilirsiniz. Ayrıca söz konusu zannediyorum ki sadece yarış değil, genel olarak arazi kullanımı için veriliyor o ağırlık sınırı.
 
Emeği geçenlere teşekkürler. Shimano WH-M775 (XT) jant seti almayı düşünüyorum sanırım bu set tubless.Bilmediğim için soruyorum tubless setler iç lastikli kullanımada uygun oluyormu?
 
@Gökhan Hayırlı
Tubeless jant setlerini iç lastikle beraber kullanabilirsiniz.
 
sormaktaki amacım uzun turlarda patlak önleyicilerden yana bi sorun yaşarsam yolda kalmak istemeyişimden...
 
Bu arada Halil im bu testin biraz ömürlendi gibi, yeni sürümlerini bekliyoruz 2010 itibariyla ;)
 
@Gökhan Hayırlı

Kullanılır ama tubeless çemberlere bazen lastik yüksek basınçla (40-50 psi) oturduğundan iç lastik değiştirdikten sonra güçlük çekebilirsiniz oturtmakta. Zaten tubeless olmayan cantlar yarış dışı ortamlarda çok daha kullanışlıdır bir çok yönden...
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Hayırlı
bişeyler öğrendikçe aklımda karışıyor iyice sormak istediğim çok şeyde var aslında.alınca uzun bir süre değiştiremeyeceğim için jantları detayına kadar kurcalıyorum bildiğim bişey olmadığı için tubless...her yönden düşünüldüğünde tubless mi yoksa iç lastikliğe uygun olanımı seçmeli?
 
  • Beğen
Tepkiler: Göker Gülay
Emeği Geçenlere çok teşekkür ediyorum. Forumdan bu çalışmayı sabah okudum ve akşama bisikletimde XT jant seti vardı :) o kadar yani... Zaten uzun zamandır jant seti ile ilgili bilgi topluyordum evet tabiki gönlüm Mavic SLR idi ama hem çok pahalı olması hemde 83 kg lerde olmam beni bu üründen caydırdı. Bisikletim de de XT set kullandığım için XT bana daha cazip geldi. Tekrardan teşekkür ederim arkadaşlar...
 
Bir önceki jantım no name, Adana Sedona bayii tarafından örülmüştü. Belki bir ismi vardır ama ben bilmiyorum. Bu jantla asfaltta giderken durduk yerde rezonans yaptığımı farketmeye başlamıştım. Sanki yol bozuk gibi yaylanıyordum. Geçen ay Mavic 317 aldım ki öyle üst düzeyi bırak sanırım orta düzey bile değil Mavic 317 (Pekte bilgim yok aslında). O rezonans anında kayboldu. Yollar daha düzgün geliyor artık bana:) Esnemezlik böyle bir şey olsa gerek diye düşüüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdulkadir ARSLAN
@HaliliOzturk
Bu kadar çeviriye zaman var ama mecbur olduğun bilgiyi bilmiyormuş gibi yapmanın adına Türkler ŞARK KURNAZLIĞI diyor..yersen..
 
Geri