Scudo Sports

Jant Setleri Incelemesi: Fulcrum, Mavic, DT Swiss, Shimano'dan Tam 15 Set

Selamlar Halil,
Tebrik ederim güzel bir paylaşım olmuş. Testte değerlendiren shimanonun 3 jant setini de yakından inceleme ve ikisini kısa süreli test etme şansım oldu. Diğerini hergün kullanıyorum :D

Bizim burada shimano xt jant setine sahip bir kişi var.Şimdiye kadar bir çok malzemeyi parçaladı veya bozdu. (ki bu bisikleti hor kullanmasından kaynaklanıyor) Şimdiye kadar bozamadığı ender parçalardan birisi shimano xt jant setidir :D O yüzden üst grup bir jant seti alırsam gözüm kapalı xt jant seti alırım. Zaten testi yapanlarda en ideal set olarak seçmiş. Haklılar ;) Daha hafif bir set için xtr alınabilecekler arasında ;)

Testte değerlendirilen shimano wh-m505 jant setinden de zaten faal olarak kullanıyorum. Almadan önce fiyatına göre ciddi şüphelerim vardı. Fazla dayanmaz sanıyordum. Sonradan aynı jant setinin sevgili Serkan abinin de (Taşdelen) kullandığını görünce ''Tamam bu jant setinde iş var'' dedim. Çünkü o jant seti ''Pedalla Türkiye '' projesinde Serkan abinin o kadar cefasını çekmiş 10000 km ye yakın yol yapmış ve daha fazlasını yapmaya devam ediyor. Serkan abinin elinde paralanmadıysa bizde hiç bir şey olmaz mantığıyla bu jant setinden almıştım. İyiki de almışım. Cidden aşırı sağlamlar. (Küçük bir ayrıntıyı da ekleyeyim, her akort tel başına locktite var tellerin gevşemesini önlemek için;)) Uzun vade de ilk fire verecek kısım göbekler gibi görünüyor. Fakat +10000 km için şimdiki yıllık ortalamama bakarsak en azından 3 yıl geçmesi gerekecek :D

Bu arada wh-m505'in fiyatı bana uçuk geldi. Yanılmamak içn tekrardan bir fiyat araştırması yaptım. Türkiye'deki satış fiyatı 140$ civarı. Acaba Avrupa'da 2009 modellerin fiyatımı arttı :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: koray_can
Scudo
halil gercekten yararlı ve bir okadarda süper bir konu paylaşmışın eminimki bir cok kişi bu konuyu jant seti alırken cok okuyacaklar.emin olabilirsin
 
@bisikletcanavari

Setin bir kac sitede ben de simdi fiyatina baktim, 159 € olarak görünüyor, 109€'ya kadar indirilmis olarak bulmak mümkün.

Bu fiyatlar "Tavsiye edilen satis fiyati" oldugu icin genelde verilebilecek en yüksek fiyat. O nedenle yanilma payi olabilir...
 
Elinize sağlık hakikaten çok gerekli bir yazıydı o kadar uğraşmışsınız tebrikler. Maviclerin esnemezliklerinin iyi olmadığını yurtdışında(Avusturya'da) yaşayan bir arkadaşım da söylemişti. Şu noktaya dikkat çekmek gerekir ki testtekiler radyal esnemezlik değerleridir ki asıl önemli olan yanal değil radyal esnemezliktir. Bu testteki veriler setlerin göbekleri sabitken çemberlerini 1derece açı ile çevirmek için gerekli tork değerleridir (bir nevi güç de diyebiliriz hepsinin çapı aynı olduğu için) Yani bu değer ne kadar büyük olursa biz o seti esnetmek için daha fazla güç harcarız yani o set daha esnemezdir demektir. Sağolsun halil arkadaşım o kadar detaylı yazmış ki birimine kadar hiçbir yer atlamamış. En nihayetinde en büyük değer ile deore esnemezlikte lider olmuş.
Yine Avusturya'daki arkadaşımın söylediğine göre orada yaşayan pedalseverler tercihlerini çoğunlukla elde örme setlerden yana kullanıyorlarmış. Oradaki bisiklet mağazası sahipleri de sağlamlık-esnemezlik ve göbek,tel,çember kombinasyonundaki seçim özgürlüğünden dolayı elde örme setlerin çok daha avantajlı olduğundan bunları öneriyorlarmış. Tune,dt swiss markaları oldukça revaştaymış. Sonuçta orası bisikletin çok yaygın olduğu bir ülke ve ben de paylaşayım istedim.
Ayrıca özellikle ağır kullanıcılar ve yol yapanlar için shimano wh-m505 deore jant seti gerçekten avantajlı. Serkan Taşdelen bu yaz sonu Ankara'ya geldiğinde bakım ve temizlik amaçlı jantlarını sökmüştük. Göbekler ne alemde diye elimde bir çevireyim dedim ve inanın o kadar yolk yapmasına rağmen dönüşlerinde en ufak bir pürüz yoktu ve gayet iyi durumdalardı.
Son olarak xtr göbekler için de şunları söyleyebilirim ki akıcılık açısından xt ile aralarında çok bir fark yok. Şu an kullandığım 3. set xtr göbekler ve bu göbeklerin yatak malzemeleri CBN. Ne çelik ne titanyum ne de aliminyum. Açılımı Cubic Boron Nitride yani yapay elmas. Bu malzeme torna tezgahlarında çok sert malzemelerin kesimlerinde kullanılır ve sertliği çok yüksektir. Bu göbeklerin fiyatlarının uçuk olmasının sebebi de budur. İstediğinizi yapın bu göbeklerin yataklarını aşındıramazsınız. 50 değil belki 100,000 km sorunsuz götürür. Herkes tutturmuş bir rulmanlı göbek;xtr göbeklerin bu özelliği kesinlikle göz ardı edilemez. Ama şu da var ki xtr,xt göbeklerin body kısımlarının pek de başarılı oldukları söylenemez. Kavrama iyi ancak kavramayı artırmak için akıcılıktan ödün verilmiş durumda. 2009 modellerinde revizyona gidilmiş;akış bir miktar daha iyi ancak rakiplerinin hala eline su dökemeyecek konumda.
Kısacası şunu söyleyebilirim ki hafiflik,sağlamlık,rijitlik ve tubeless kullanım imkanı açısından xtr set oldukça iyi bir konumda. Ama Mavic setlerdeki o muhteşem tasarım kesinlikle göz ardı edilemiyor. Bu yaz kısmet olursa ben de seçimimi mavicden yana kullanacağım.
 
Ellerinize,emeklerinize sağlık.Gerekten çok yararlı bir çalışma olmuş.Teşekkürler.
 
shımano jant seti yapamıyor diyenlere bir cevap gibi.shımanonun jantlarıda olmasa SUPER derece alan yok.jantı boyayıp suslemekle olmuyomus demekki.shımanonun tek eksigi biraz goruntusu.cok cekici degil
 
Muhteşem Testi için Bike Dergisine, Bu Testi Çeviren Halil'e Sonsuz Teşekkürler.
Emeğine Sağlık.Çok Kapsamlı ve Faydalı Bir Yazı Dizisi olmuş, Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: tugche
@tunermurat

Oradaki en ekonomik jant shimano wh-m505. Türkiye piyasasındaki fiyatı 140 $ civarı.
 
Shimano neden hala rulmana geçmiyor da sızdırmazlığı geliştirmekle uğraşıyor?
 
Geçtiğimiz hafta Mavic Crossmax sl jant seti aldım ve 1 hafta süresince yaklaşık 150km kullandım. Açıkça söylemek gerekirse bu kadar başarılı bulacağımı tahmin etmiyordum. Setin akışı bir önceki jant setimden(xtr 970-mavic 317) çok daha başarılı. Bisiklet yolda adeta süzülerek gidiyor. Tabi burada aerodinamik yassı tellerin etkisini de göz ardı etmemek gerekir. Set 2007 model ve 1600gr civarı bir ağırlıkta çıktı. 2009'lar 100gr haha hafif ve bir miktar daha rijitler bildiğim kadarıyla. Jantların pedal gücüne verdiği tepki çok net ve güçlü. Burada free body(filibir) içindeki tırnakların(kastanyola) çok hassas konumlandırılmış olmalarının etkisi büyük. Önceki xtr göbeklerde bu yoktu. Pedala bastığım zaman crossmaxlerdeki gibi agresif bir tepki alamıyordum. Ayrıca ani yön değişimlerine ön tekerlek eskisinden daha hızlı yanıt veriyor. Bisiklet hava karardığında toplandı ve bindiğim zaman ilk hissettiğim şey resmen altımda farklı bir bisiklet olduğuydu. Burada bisiklette kadro-maşa-jant setinin en hayati parçalar olduğu tekrar ortaya çıkıyor.
Gelelim rijitliğe;ben 73 kiloyum ve önceki setimden çok az miktar daha esnek olduğunu söyleyebilirim. Tabi bu bahsettiğim radyal esnemezlik. Zaten 80kg sınırına kadar bir sorun olacağını düşünmüyorum. Fakat yanal esnemezlik kötü :) Ön frene bastığım zaman ön teker resmen sol tarafa(diskin olduğu taraf) yanaşıyor.
Ek olarak setin yanında gelen QR'lar çok işlevsel. Jantları göbeklere fazla yük bindirmeden çok sıkı bir şekilde kilitliyorlar. İkisi 112gr gelmekte;orta milleri titanyum.
Görsel olarak sette kullanılan stickerlar çok kaliteli ve fosforlu olmaları da gece sürüşlerinde güvenliği artıran bir özellik.
Piyasada daha başarılı setler olabilir. Fakat benim görünüş-performans-sağlamlık-hafiflik kriterlerime en uygun bu set düştü. Kesinlikle tavsiye ederim.
 
Merhaba
Halil bey yazınız için teşekkür ederiz.Bike dergisini arasıra bende internetten inceliyordum ama ne kadar ciddi yada güvenilir bir dergi olduğunu bilmiyordum teşekkürler açıklamalarınız için.Bir de mountainbike-magazine.de sitesi var.Bu sitedeki testler de güvenilir midir acaba?Burda da baya bir inceleme yapılmış.

Yazıyla ilgili olarak ben fulcrumların biraz arka plana itilmiş gibi olduğunu gördüm.Ben yol fulcrum r1 seti kullanıyorum çok memnunum red metal 1 ve zerolarında çok başarılı olacaklarını düşünüyorum.
Ayrıca mtb de mavic slr seti kullanıyorum ama şuan seçim yapacak olsam her koşula uygun yeni mavic crosmax st seti yada dt 4.2 +240 göbekli set düşünürdüm.Sizce de bu doğru bir yaklaşım olur mu?
 
mountainbike-magazine.de de güvenilir bir kaynak, objektif testler yapiyorlar. Her iki dergi de cok yaygin.

Hos, Almanya'da yayinlanan toplam bisiklet dergisi sayisi 11 veya 12 :).

Fulcrum konusunda yaniliyorsunuz gibi geldi bana, teste her markadan üst, orta ve alt olmak üzere 3er model alinmis, halbuki Fulcrum'da daha fazla model var.

Crossmax ST secmeniz, daha ekonomik bir secim olurdu, bir miktar daha dayanikli bir set olurdu. Fakat eger ki tam süspansiyonlu bir bisikletiniz yoksa, zaten SLR veya ST'leri sinirlarina kadar zorlayamazsiniz diye tahmin ediyorum. DT set kurmak da, örecek ustaya da bagli olmak üzere, cok saglam olurdu. Fakat elinizde SLR set varken, sakin "keske" demeyin derim ;)
 
Ellerine sağlık paylaşımlar çok güzel :)
 
Yorum yapmışmıydım bilmiyorum 1 daha okudum ellerine yüreğine sağlık .
 
çok sağol çok güzel bir rehber olmuş
 
genellikle mtb jantlar için bilgi var ,sorum şu:bir triahtlon yarışında 40km olimpik bir mesafede hafif jantın sonuca zaman olarak ne etkisi olabilir,bazı aldığım cevaplar 40km 1-3km bir avantaj sağlıyacağı konusunda,cevabı kesin olarak teknik bilgisi olanlardan rica ediyorum.ayrıca almanyadan rose ile bağlantılıyım oradanda cevap bekliyorum ,aldığım cevabı bende sizlerle paylaşacağım
sayılarımla
 
Geri