Scudo Sports

jant seti sorusu

Ziya Yılmaz

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Eylül 2011
Mesaj
489
Tepki
54
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
(link)

Herkese selamlar :)

Bu jant setinde lastiğin çemberi nereye oturuyor acaba, buna lastik nasıl takılır?
 
Scudo
tubular denen jantlardan bu. bizim kullandıklarımızdan farklı. iç lastik yok. sadece dış lastik takacaksınız. ve dış lastiği janta yapıştırıcı ile yapıştıracaksınız. alacağınız dış lastik de tubular özellikli olacak tabiki
 
@Ziya Yılmaz

Tubular-Tubeless artık ne derseniz deyin :) Bu modellerde iç lastik yok direkt Tubeless dış lastik takıyorsunuz olup bitiyor. İç lastikli olanlar da Tube in olması lazım...

Bir de bunu "Murat Cömez" abiye danışın. Kendisi Dt Swiss'cidir. :) Selamlar olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ziya Yılmaz
Bu jantlara bildiginiz lastikler takilmiyor, simdi türkceye cevirince ismi iclastik tubular oluyor ama almancasi schlauchreifen tubular. Bu lastikler özel bir yapistiriciyla janta yapisiyor.

iste lastik icin link...
(link)

Buda fotograf...
http://img7.imageshack.us/img7/3966/0fnv.jpg
 
@enes savaş

Tubular ve tubeless aynı şey değildir. Tubeless iç lastiksiz clincher (açma lastik) lastiktir ve clincher tip jantlar ile kullanılır.

Tubular ise iç lastikli olup lastik tamamen bir tüp formundadır ancak iç lastik tüp şeklindeki dış lastiğin içindedir. Dış lastik tüp şekli verilerek dikilir ve lastik janta yapıştırılmak sureti ile tubular jantlar ile kullanılır.
 
Peki aramızda "Tubular" jant seti ve lastik kullanan var mı acaba mtb'de? Avantajları ve dezavantajları neler birbirlerine göre?
Yeni karşılaştım böyle bir şey ile, merak edip öğrenmek istedim :)
 
@Serkan Mıstınoğlu

Şimdi internetten baktımda dediğiniz gibi yapıştırıyor peki sert kullanımda çok güzel bir performan veriyormu ? sonuç olarak yapıştırıcı yani :)
 
Adamlar bunu yarislarda kullaniyor :) saglam olsa gerek. Ve jantla lastik birbirine tam olarak oturup, tek bir elemanmis gibi oluyor. Akisi falan daha iyi oluyor tubularin deniyor. Birtane fotograf vardi, adamin lastigi cikiyodu janttan:) onu gorunce insan korkuyo tabi. Ve tubularlara cok yuksek basinc hava basilabiliyor, 200 psi'lara kadar.. Bu basinca bir lastik janttan kolay kolay siyrilamaz bence, kaskati olur
 
buldum :)

http://u1312.hizliresim.com/1j/4/v55xp.jpg
 
@Ziya Yılmaz

ben imzamdaki scotta kullanıyorum. diğer bisikletimin lastiği çok defa patladığı halde tubular olan bir kez bile patlamadı. :in:

avantajları çok.
jant çemberinde kenar olmadığı için diğerlerine göre hafif oluyorlar. buna bağlı olarak v frenden kaynaklı aşırı ısınma patlaması olmuyor. yılan ısırığı patlama türü de yok. lastiğin koruma tarafı hem üst yüzeyde hem de yan yüzeylerde olduğu için daha sağlam oluyorlar. daha dairesel oldukları için viraj kabiliyeti daha iyi. aynı zamanda dairesel olması ekstra yol tutuşu demek. tubular lastiklere aynı ebatlardaki diğer lastiklere göre daha fazla hava basılabiliyor. bu da avantaj. yol ve şehir bisikletleri için on numara.
peki dezavantajı ne?
dezavantajı büyük. patlarsa hemen tamir edip yola devam edemiyorsun. tamiri en zor lastik türü. bu yüzden tur bisikletlerinde rastlanmıyor.
peki tavsiye eder misin derseniz? tura çıkmıyorsanız evet derim.

enes savaş bey tubeless ve tubular lastikler birbirinden farklı türler
murat çömez bey iç lastiksiz (tubeless) jant seti kullandığınızı söylemişsiniz ama verdiğiniz linkteki cube bisiklet jantına tubular yazmışsınız
 
@MehmetAli07

Kesinlikle haklisiniz ama sunu söyleye bilirim, ben bile simdiye kadar farkina varmadim. Benimkiler kesinlikle Tubular degil sadece Tubelessdir, kusurabakmayin yanlis yazmisim. Ama yorumumda tubular degilde ic lastiksiz kullaniyorum diye yazmistim.
 
Geri