Scudo Sports

Jant sekmesi tam olarak nasıl düzelir?

Speedy Cycler

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2007
Mesaj
360
Tepki
286
Arkadaşlar ben tekerlek örme işini ve akord ayarını tek başıma yapabiliyorum. Ancak jant sekmelerini yani teker döndüğü zaman jantın inip inip kalkmasını bir türlü düzeltemiyorum. Jant sekme yaptığı zaman hem fren pabuçlarının pozisyonu zamanla bozuluyor hem de bisikletin hızını engelliyor. Bulunduğum kentte profesyonel bisiklet tamircileleri de olmadığından dolayı birkaç defa mahalle arası bisikletçilere gittim. Değil jantı düzeltmek daha da kötü yaptılar. Janttaki sekmeyi düzeltmenin kolay bir yolu yok mu?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Tekerleri bisikletin üstünde tutan mandalları daha sıkı hale getirmeyi deneyin.
 
Jant sekmesini , jant çemberi yamuksa düzeltemezsin..Ama bence senin lastiğinde balans olabilir ;)
 
Semih jantı ilk başta örerken daha çok dengeli örmelisin. Aksi halde jantını sağa sola sıfır sekme ile örsen bile bu aşağı yukarı atmanın anlamı tellerin eşit gerginlikte olmadığıdır ve bu da kısa sürede akordun bol bol bozulması anlamına gelir.
Akord tezgahı olmadan bu atlamayı almak güç. Ancak sen jantın yüksek olduğu bölümlerdeki telleri biraz daha gererek (sağlı sollu) bu sekmeyi alabilirsin. Eğer ki teller daha fazla gerilmeyecek kadar gerginler ise o zaman da alçak bölümlerdeki telleri çeyrek turlar halinde gevşetmeyi deneyebilirsin.
 
Akord ayarını eksik yapıyorsun, sağa sola gezinmeyi (lateral) düzeltmek için yaptığın ayar değişiklikleri radyal bozukluklara neden olur.

Akord ayarında önce radyal sonra lateral düzeltmeler yapılmalı. Çok basit bir işlem değil. HaliliÖztürk ün yukarıdaki açıklamaları ile kabaca düzeltebilirsin.
 
@Başar

Arkadaşlar dediklerinizi yaptım, janttaki sekmeyi düzelttim. Ama ister inanın ister inanmayım bu işi tam 4 saatte yaptım. Bana göre bir bisikletçinin yapacağı en zor iş jant sekmesini düzeltmek. Gerçekten büyük bir sabır, büyük bir incelik istiyor bu iş. Bir ara çok sinirlenmeme rağmen bu işi başarıyla yapabildiğim için çok memnunum. Diğer arkadaşların da böyle bir sorunu olursa benden önce cevap yazan arkadaşların dediklerini aynen uygulasınlar. Yalnız bu işe başlamadan önce jant çemberlerinin düzgün olduğundan emin olsunlar. Jant çemberinizde yamukluk varsa sekmeyi ne yaparsanız yapın düzeltemezsiniz. Yardımlarınız için yeniden teşekkürler.
 
benim arka tekerde zıplama yapıyor. sıfır bisiklet üstelik! hızımı etkiliyor sanırım. yukardaki işlemleri yapmak için gerekli alet edevat nedir?basitçe yeniden tarif edebılırmısınız tesk ederim
 
@Semih Temiz Selamlar, konu ve mesaj gayet eski fakat @ceminflames arkadaşın dediği gibi konuyu bir kez daha özetleyebilir misiniz?
 
bu işlem biraz zor sanırım bende youtube da ikitekerbiradam da izlediklerimle yapmaya çalıştım hatta kalkışmadan önce mesjda yazarak daha detaylı bilgi almaya çalıştım ama yaklaşık 1 saat uğraşımın sonucunda pes ettim tamirciye götrdüm boş bi günü bu işe ayırıp iyice pratik yapmak gerekyr sanırım bir kerede olacak şey değil
 
Bu islem aslinda zor gibi gorunse de mantigini kavrayinca gayet basit.
Elipsvari bir sekil almis janttan bahsediyorsunuz, atlama ziplamalara neden olan bu durum, ziplatan kisimdaki tel başlarini sıkıp, ice göçen kisimdakileri ise gevsetmekle ilgili. Tabii ki kisa surmuyor, dikkat gerektiriyor. Ancak zor degil.
 
Akort sehpası ve tansiyon ölçer şart.
Ben sadece küçük düzeltmeler için bile sehpa kullanıyorum. Sanırım kısa Zaman'da bir tansiyon metre alacağım.
Jantı örerken veya geniş çaplı ayar yaparken hangi teli nekadar çevirdiğinizi bilmelisiniz. Tansiyon metrede oldukça eşit bir radial ayarlama şansı veriyor ama yinede sorunlu jantlarda mükemmeli yakalamak biraz eşitliğin dışına çıkartır.
 
acaba başka bir yöntem olarak önce bütün jant tellerini tamamen gevsetip daha sonra hepsini eşit tur sayısında sıkarak problemi çözebilirmiyiz ?? Bu şekilde hepsinin gerginliğinin eşit olacağını ve sorunun halledilebilecğini düşünüyrm :D ama sağ kulağı sol elle tutmak gibi bişey :koptum:
 
@murat3632 teknik olarak mümkün değil. Çünkü tüm telleri aynı boy olsada Özellikle arka tekerde aynı turda olması gereken gerginlik olmaz.
Her birini 10 tur çevirdiğinde sonuç mükemmel olmaz.
Tur sadece sonradan yapılan ayarlarda çeyrek çeyrek sayılarak yapılırsa olan bir hatadan dönmesi kolay olur. İlk kurulundada tüm telleri eşit turlarda 1 tur 1tur şeklinde sıkılırsa sonuca ulama daha rahat olur bukadar ama tam ayar tur sayısı yeterli olmaz.

@murat3632 teknik olarak mümkün değil. Çünkü tüm telleri aynı boy olsada Özellikle arka tekerde aynı turda olması gereken gerginlik olmaz.
Her birini 10 tur çevirdiğinde sonuç mükemmel olmaz.
Tur sadece sonradan yapılan ayarlarda çeyrek çeyrek sayılarak yapılırsa olan bir hatadan dönmesi kolay olur. İlk kurulundada tüm telleri eşit turlarda 1 tur 1tur şeklinde sıkılırsa sonuca ulama daha rahat olur bukadar ama tam ayar tur sayısı yeterli olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve kulebey
zıplamanın birazını tellerdeki kedi gözünün birini sökerek azalttım. diğerinide sökünce zıplama geri geliyor... birisi takılıyken halen bir miktar var ancak çok rahatsız etmiyor. yinede işi bilen birisinin elinden ince ayr şart gibi gözüktü bana..
 
Jant sekmesini cozen varmi arkadaslar yoksa jantmi almak gerekecek.
 
Arkadaşlar kendi fikrimi söylemek istiyorum? Denenmiş bir çözüm değildir. Biraz da geç oldu bu arada. Jantı ördüğümüzü var sayalım. Tellere somunları tuttururken 2 tur çevirerek takarsak, daha sonra somunları karşılıklı olarak eşit miktarlarda mesela: 2'şer tur daha sonra 1'er tur olarak sıkarsak (yeri kaybetmemek için sibop deliğini referans alarak) bence sekme ve zıplama sorununu ortadan kaldırabiliriz. Ya da arkadaşların dediği gibi gevşetip bu şekilde tekrar sıkarak örülmüş bir jantın yukarı aşağı balans yapması olayını çözebiliriz.
 
@BrkKrm teoride mantikli fakat pratikte yanlis. Dediginiz kadar basit olsaydi jant ureticileri jantlarini personele ordurmez, makinada orerdi :) her telin ayni turda cevirilmesini makinalar kusursuz olarak yapabilir, demek ki sorun bu degil
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
@BrkKrm
Keşke olsa böyle bir şey :) 25 yıldır telli elektrik gitar ve bas çalıyorum. Telleri aynı oranda (Tur sayısını baz alarak) sıkmak veya gevşetmek asla aynı gerginliği vermiyor maalesef. Telin mikro düzeyde farklılıkları ve bağlantı noktalarındaki milimetrik farklar iş gerginliğe geldiğinde inanılmaz büyük farklara sebep oluyor. (Hava sıcaklığı bile gerginlikte önemli bir etmendir)
@Serkan Mıstınoğlu
Kendini akort edebilen robotik gitarlar daha yeni üretildi. Ki bisikletten de pahalı oyuncaklar içeren dev bir sektör müzik. Bakarsınız yakında aynı yöntemle jant ören hatta akordu otomatik yapan aletler görürüz bisiklet sektöründe de. (Her terli aynı gerginlik - frekans veya kusursuz çemberi sağlayacak şekilde ayarlayabilir robotik teknolojisi)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
Geri