Scudo Sports

Jant örmek

Can Sonbay

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ekim 2007
Mesaj
1.177
Tepki
300
Şehir
Caddebostan, İstanbul
Bisiklet
Giant
Arkadaşımda vuelta jant ve parallax göbekler var.(36)Şu an benim jant kombinasyonuna göre vueltayı örmeye çalışıyoruz.Eğer acil yardımcı olursanız hata yapmamamıza katkıda bulunursunuz.Cevaplarınızı bekliyorum..!!
 
Scudo
Çaprazlara ve hangi telin hangi telin üzerinden/altından geçtiğine dikkat ederseniz sorun olmaz. Fakat örmek mesele değil, asıl mesele akordunu yapmak.
 
çok teşekkürler benim janta bakarak yaptık.Akordumuzuda bir bisikletçide yaptırıcaz.Çok sağol Halil ağbi iyi akşamlar.
 
Merhaba arkadaşlar jant yapımı / montajı hakkında bilgi almak istiyorum. bana yardımcı olabilir misiniz?
 
@Felat Şen

Jant örme hakkında bilgi almak istiyorsunuz sanırım.

İşin açıkcası bu konuda ''Metinsel Bilgi'' çokta işe yaramayabilir , çünkü pratik ve kullanılacak malzemelerin (Çember ölçüsü , Delik Sayısı , Tel ölçüleri , Göbek ölçüleri ve uyumları) birebir incelenmesi faydalı olur...

Yapmak istediğiniz şeyi açıklarsanız en azından uyumlu parçalar ve bulunacak yerler konusunda yardımcı olabiliriz...
 
a dan z ye öğrenmek istiyor sanırım arkadaş:)
 
evet metin olarak anlatmanın pek faydalı olacağını sanmıyorum. bahsettiğiniz gibi jant teli örmek istiyorum. acaba bunun için hazırlanmış görsel bir rehber var mı? (yani en azından "standart bir mtb bisikletinin jant teli nasıl örülür" rehberi olsa yeter.)
 
@Hasan Çağrı
ilginiz ve yardımınız için çok teşekkür ederim.
 
Herkese merhabalar. Benim merak ettiğim bir konu var. Ev arkadaşıma tur için bisiklet bakıyoruz Carraro Sportive 224 hakkında olumlu yorumlar aldık ve bütçemize uygun gibi gözüküyor. Ancak benim aklıma takılan konu jantlarının örümü. Arkadaşım 81 kg şuan ve uzun yolda ve yük altında bu örüm şekli bir sorun yaratır mı? Tahmini olarak en fazla 15-20 kg yük taşıyacağınıda düşünürsek acaba yük altında tel kırılması yaşar mıyız?
 
Bunların akordu zor oluyor en azından benim Salcano'nun eski jantı akord bir saat sürüyordu:D Düz örüm her zaman daha iyi.
 
Teşekkür ederim bilgi için bilmiyordum bunu.Yük altında durum nasıl peki asıl merak ettiğim konu bu. Yok mu arkadaşlar yardım edebilecek birisi.Hiç bilgimin olmadığı bir konu bu.
 
20 Kg yük 75 kg ben eski jantlarımla 250 km'lik tura çıkmıştım.Zaten jantı 7 8 bin km kullandım çatlayana kadar.Bu jantlara kolay kolay bir şey olmaz çukurlardan filan dikkatli geçmek gerek(hepsi için geçerli zaten)
 
Turlar için jantların çift katlı olması gerekir. Yüke dayanıklı olması için. Jantın ve jant tellerinin kalitesi ve tabii ki nasıl örüldüğü de önemli.

Jant teli sayısı sayısı da önemli. 32 ya da 36
 
Yukarıdaki fotoğrafa bakarak 36 telli jantlara sahip olduğunuzu görebiliyoruz. Ufak bir araştırma ile de Sportive 224'ün çift katlı jant seti kullandığı sonucuna da ulaşabiliyoruz.
Şu durumda herhangi bir sıkıntı yok gibi görünüyor. Fakat yine fotoğrafta görülen örme şekli bana güzel fakat yük için dayanıksız olacakmış gibi geliyor.
 
Arkadaşlar çok teşekkürler bilgiler için.Şuanlık 224'ü alacak gibiyiz.Fazla yük altına sokmadan kullanırsak birşey olmayacağına inanıyorum.Bir sorunla karşılaşırsak bilgilendiririm sizi.
 
şöyle bir örüm yük altında daha eşit dağılım yapar gibi gözüküyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.
Geri