Scudo Sports

Jant örmek

Eline sağlık siyah teller eneden tercih etmedin , bende kendim örüyorum ve bisiklet üzerinde akort yapıyorum en zorlandığım kısım ise yukarı aşağı zıplamayı düzeltme oluyor
 
  • Beğen
Tepkiler: aytu_14
Scudo
Eline sağlık siyah teller eneden tercih etmedin , bende kendim örüyorum ve bisiklet üzerinde akort yapıyorum en zorlandığım kısım ise yukarı aşağı zıplamayı düzeltme oluyor

Bulunduğum çevrede jant teli bulmak zor oluyor. Bulduğumda ise gerçekten çok yüksek fiyatlara satıyorlar. Aldığım parçaların hepsini internetten sipariş verdim. Orada uzunluğu benim jantıma uygun siyah tel kalmamıştı. Bu sebeple krom kaplama siparişi verdim.

Ben de dikey sekme de ön jantta çok zorlandım. Arka jantta bir problem olmadı. Tek seferde hallettim. Fakat önde ne yaptıysam tam olmadı. Bu forumda bir yazıda okumuştum. Reflektörlü kedi gözünü takınca bu sekmenin azaldığını yazan biri vardı. Benim jantta da öncesinde kedi gözü vardı şimdi yok. Acaba onun ağırlığı bir etki etmiş olabilir mi?
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
Reflektörlü kedi gözünü takınca bu sekmenin azaldığını yazan biri vardı. Benim jantta da öncesinde kedi gözü vardı şimdi yok. Acaba onun ağırlığı bir etki etmiş olabilir mi?
Öncelikle yaptığınız bilgi paylaşımı için teşekkürler. Reflektörün ağırlığı tellerin uğradığı gerilimlerin yanında neredeyse bir hiç. Reflektörün salınım azalttığını kim yazmışsa efsane sallamış :koptum:

Ayrıca, nipellerin gözüken kısmının paslanmasının bir mahzuru yok. Önemli olan nipellerin içinin paslanmaması. Bunun olmaması için de jant örülürken birer damla madeni yağ damlatılır nipellerin içine. Eğer bu yapılmazsa, tel, yağlanmamış sele borusunun zamanla paslanarak (yani mikronluk da olsa şişerek) sıkışması gibi, nipelle kaynaşır. Ve akort yapmak için nipel çevrildiğinde, tel nipelle beraber dönerek burulmuş olur ve kopar. Eski tellerinizin kopma sebebi muhtemelen buydu. Örülürken nipel içleri yağlanmamış ve zamanla tel ile nipel birbirine kaynamış. Diğer yandan, Shunfeng'in vidalı rubleli rulmanlı göbeğini almışsınız sanırım. O kadar emeği keşke ileride deforme olacak bir vidalı göbeğe vermeseydiniz (vidalı rubleler zamanla yamuluyor ve ruble salınım yapmaya başlıyor). Bilyalı bir kaset göbek, vidalı bir rubleden çok daha uzun zaman sahibine hizmet verebiliyor. Tabi rulmanlı kaset göbek olsa daha da iyi.
 
@can_celik Uzun süre takılı olduğu için ufakta olsa jant merkezini değiştirmiş olabilir diye yazmıştı. O kadar küçük bir ağırlığın bu denli bir hasar vermesi dediğiniz gibi makul durmuyor. Sadece olabilir mi acaba diye bir aklımdan geçti. Muhtemelen jant çemberi dikeyde yamulmuş. Ve galiba bu sebeple ne yaparsam yapayım tam düzeltemedim. Uygun bir zamanda tekrar söküp düzeltmeye çalışacağım. Yağlama işlemini de o zaman yaparım. Teşekkür ederim :)

Shunfeng'in vidalı rubleli rulmanlı göbeğini almışsınız sanırım.

Evet bundan aldım. Vidalı rublelerin zaman içinde böyle bir sorun çıkardığını biliyorum. Fakat şimdi kaset tipi göbek alsaydım kaset tipi ruble alacaktım. Ruble dişli oranını da yükseltmek istiyordum. Bisikletim 18 vites. 6'lı 34 ya da 32 dişli kaset tipi bildiğim kadarıyla piyasada yok. 8'li ve 9'lu var. Bunlardan almak istesem otomatik olarak aktarıcı, aynakol, zincir, vites kolları hepsini değiştirmem gerekecekti :) Bu kadar masrafı gereksiz buldum. Kendi kullanımımdan yola çıkarak 4.5 yılın 4 yılı sorunsuz bir şekilde kullandım. Şimdiki haliyle de rahatlıkla 4 yıldan fazla kullanırım. En azından öyle umuyorum. :)

Bunlar dışında merak ettiğim bir konu daha var. Jant örümleri 0,1,2,3 kesişmeli hatta 4 kesişmeli olanlarda var. Tellerin birbiriyle kesişmesi arttıkça sağlamlık ve yük taşıma konusunda daha mı sağlam oluyor? 4 kesişmeli bir jant örümü 3 kesişmeliye oranla daha mı sağlam olur?
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@aytu_14 Evet kesişme (cross) arttıkça çember daha rijitleşiyor. Fakat eksi tarafı, daha uzun tel kullanmak gerekiyor, bu az da olsa çemberin ağırlığının artması anlamına geliyor. Ayrıca, karşıt tellerin kesiştiği (temas ettiği) nokta göbeğe daha yakın oluyor, bu da telin daha büyük bir açıyla bükülmesi anlamına geliyor. Yani telin ömrünü azaltan bir durum. 100 kg üstü olmadıkça 4 cross'u gereksiz görüyorum ben. Ayrıca 4 cross için küçük flanşlı göbek gerekiyor. Büyük flanşa yapılırsa, fotodaki gibi, her tel yanındaki telin kafasına temas ediyor ve orada ekstradan bir gerilim noktası oluşuyor:

aU9dseZF9UJaKuaQ9Q52VcI2RU_R6B1aENS_zGqy4tV87Jtnk6VPM1pUm2PNHuEvpoq1o1tPHfH7Ks06QhcLyPZ1FTU14BKKRpDJ4ZvYo88DIBY
 
@aytu_14 Bu arada, şu kısmı kaçırmışım. Vidalı veya Kaset, iki tipde de dişliler çıkartılabiliyor. Yani 8'li 34 kasetin istediğiniz dişlilerini çıkartıp kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: aytu_14
Geri