Scudo Sports

Jant: Ölmüş mü?

@ihsankılıçkaya v fren uyumla jantın jant yanağında olması lazım. çizgi şeklinde. eğer jant yanağı zamanla eriyip o çizgi de silinmeye başlarsa jant çemberi ömrünü tamamlamış oluyor.images.jpg
Edit: Sizin jant setinizin resimlerine baktım ve bende göremedim. Ya istisnai bir durum yada yol bisikleti uyumlu jantlarda yoktur. Ben mtb kullanıcısıyım daha önce kullandığım jantların hepsinde de aynı çizgi oyuk şeklinde mevcuttu.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok ve C.Biberci
Scudo
@Eray Gündoğdu
Bende siyah çizgi var fakat bugün tam teşhis hava basarken açma yaptığı.
Ama jantın ekmeğini yediği bir gerçek.

Bisiklet bakımında mütehassıs olan bir arkadaş jantın değişmesi gerektiğini fakat zanlettiğim gibi giderken dağılma ve açılma yapmayacağını söyledi.
Geciktirmeden değiştir yada değiştirelim dedi.
 
Jant tel ve vidalarını da değiştirirsen daha iyi olur.Vidalar zamanla yalama olabiliyor.Akort ayarında sorun çıkartabilir.Göbek bakımını da yaptır.Ayrıca jant alırken lastik ölçüsüne uygun jant seçimi önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
işte benim jant ın son hali. sizce ömrünü tamamlamışmı?https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15219605_1774221879463355_5128212111311463546_n.jpg?oh=54ad8dd58511a1046c47bae07b162045&oe=58FCF7E7
 
Candan Biberci'nin paylaşımda bulunduğu fotoğrafta jant yanağının açıldığı gözüküyor.Fotoğraf yanıltmıyorsa görünen tablo açık olarak kendini belli ediyor.Sizin jantınızın incelmesini ,kumpasla ölçme yapılması gerekiyor bence. Faydalı bulduğum linki makaleyi paylaşıyım. (link)
 
Eheheh internet paketim bitik ondan.sallamadim beles vayles buldum okudum... O tur bi kere 25 km degil 80 km zaten 25 km olsak duramazdik :D
 
Janttaki açılma sorunu zayıflayan jantıma tuz biber eken hatalı benzinlik pompasıymış...

70-85 psi aralıktaki lastiğe genelde 75-78 psi arası hava basıyordum.
Benzinlikteki pompanın monometresi bozukmuş bu gün popmpacı arkadaş "arızalı fazla hava basıyor" diye bağırınca anladım.
Belkide ben 78 basıyorum derken 110 psi son limiti bastı...

Neyse olan oldu bir kere.Evde mini pompayla 65 psi bastım yanaktaki açılma sşağı çekti ama yinede sakıncalı bir durum bunu biliyorum.

Jant iflah olmayacağı için fren pabuçlarını açılmanın alt kısmına basacak şekilde ayarladım böylece arka freni azda kullansamda sıktığımda balans yapıp fren pabuçuna vurmuyor.

Konuyu açtığımda yanlış yazmıştım 43.000 değil 48.000 km küsürdü:)
An itibariyle 3.5 yıla bir ay kala 48.840 km oldu.
Hedef 31 aralık 50.000 km..
Bunu bir kaç evvelde dile getirmiştim ama o zaman jantta böyle bir sorun yoktu:)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Anonim
@ahmetyavuz
Hergün işe gidip gelmesem toplamda bu mesafeyi yapamazdım açıkçası.Hergün 39-40 km sadece işe giderken katettiğim mesafe.
Haftada 6 günden ayda zaten 900-1000 km altına inmiyor.

Yıllardır toplu taşımayı tek olarak mecbur kalmadıkça kullanmadım.Her yere ama her yere bisikletle gidiyorum.
İşe gidip gelmenin yanı sıra kısa turlar ve uzun maratonlar yaptım ve kısmetse yapacağımda.Bazı aylarda toplam 1.500 km civarlarına çıktım.

En önemliside tüm bunları bisikleti ekonomik yönüyle, üzerinde değişiklik ve masrafa girmeden yaptım.
Hiçbirşeyle olmasada sadece bununla övünsem bana yeter..
 
@Eray Gündoğdu
Bende R501 var jant olarak. Onda çizgi değil de, Shimano yazılarına denk gelecek şekilde noktalar var. Eğer nokta kaybolursa jant ömrünü tamamlamış oluyor.

 
@Candan Biberci

İstediğiniz konuda övünebilirsiniz bence. Bize sadece dinlemek ve örnek almak düşer. :)

Şaka bir yana aldığınız bir ürünün bu kadar hakkını vererek kullanıp ömrünü doldurmuş olmanız harika. Verdiğiniz her kuruşu fazlasıyla çıkararak jantın bittiğini görmek bana mutluluk verirdi açıkçası.
 
@ventiol
Teşekkür ederim:)

Jantın bitmiş olması aslında grur vericide olsa gerçekte üzücü:)
Eeee sonuçta o kadar yola yine iyi dayandı bunu birde evveliyatını düşünürsek dahada iyi:)
 
@mutlu07
Suni teneffüse gerek yok kısa vadeli gereken ayarı yaptım ahanda işe geldim şimdi.
image.jpg
@mariokaldato
Onu kim söylediyse halt etmiş abi.
Herşeyin bir kullanım ömrü var insanında.
Kimi genç yaşta ağıri işten çöker, kimide hafif işlerden yaşını bile göstermez..

Benim jantta hızlı yaşayıp genç öldü:)
 
@Candan Biberci Zaten çözümü bulmuş gibisiniz. Ama gelecekte konuyu okuyabilecek olanlar için, metal atölyesi olup, alüminyum kaynak işleri de yapan biri olarak eklemek isterim ki ortalama 45-50 bin Km kullanılmış bir jantta, bu tip bir açılmanın kaynakla düzeltilmesini doğru bulmuyorum.
Hatta latife olarak diyebilirim ki bu haliyle kullanmanız daha sağlıklıdır. Her an sizi üzerinden atabileceğini düşünüp tedbirli davranmanızı sağlar :)
 
Geri