Scudo Sports

Jant ısınma sonucu lastik patlaması

nhtpkl

Daimi Üye
Kayıt
18 Haziran 2022
Mesaj
379
Tepki
455
Yaş
39
Şehir
Kocaeli
İsim
Nihat
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar herkese merhaba haftasonu yokuş inerken çok dik ve virajlı bir yolda emniyet açısından frenleri bırakamadım ara ara fren yaptım ve sürekli arka ya da önde değil değiştirmeli kullandım derken aniden patladı ön teker ve janta oturdu. Bisiklet mosso cavalier 700 sora üzerindeki orjinal jant seti duruyor çıkarmadım daha. elimle kontrol ettiğimde jant bayağı ısınmıştı, buna nasıl çözüm bulabilirim ya da öneriniz var mı diğer bisikletim trek onda hiç böyle birşey yaşamadım şimdiye kadar. Ayrıca süratli olsaydım heralde şu an yazamıyor oludum. Acaba fren pabuçlarını mı değiştirmeliyim jant setini mi bilemedim :(

Değerli yorumlarınızı bekliyorum. Keyifli forumlar.
 
Scudo
Yaşadığınız sorunu bertaraf etmenin en kestirme yolu, bir çift tubeless kit ile tubeless lastik alıp iç lastikten tamamen kurtulmak olur. Tabii sizi biraz masrafa sokacak bir çözüm.
 
Jantın ısınmasından kaynaklandığı ihtimali bana göre düşük bir ihtimal,cavalierin stok jantı yüksek profilli olan modeliyse,oldukça ağır ve konforsuz bir janttır,patlama janttan tabiki kaynaklanıyor olabilir ama ısınmadan dolayı patlamış olması sanki uzak bir ihtimal,jantın eklem yerlerinden veya iç yüzeyindende kaynaklanıyor olabilir,bence lastiği çıkartıp bir kontrol edin,patlağın şeklinden büyüklüğünden zaten neden patladığını anlarsınız,delikmi var yarılmamı var...
 
Merhaba patlak durumu nasıl? Yarık mı var? Neresinde nasıl? Görseller olsa ona göre yorum yapalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl ve Ali Eren
Benimde başıma daha önce geldi, uzu mesafe yokuş inerken iç lastik patladı. decathlon dan almıştım. Artık iyi marka takıyorum. 110psi basmıştım lastiğe.
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl
Daha jantı çıkarmadan ısınma sebebiyle olduğuna hükmetmemek lazım. Jantı söküp bir kontrol edin. İç lastiği çıkarıp sibop yerini merkeze alarak patlama yaşayan yeri dış lastikte bulup dış lastiğin içi dışı kontrol edilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl ve Ali Eren
Dış lastik yarılmadıysa iç lastik sıcaktan patlamaz başka bir etken olması lazım. Jant ısındığında iç lastikteki havanında basıncı artar. Eğer limitte veya limit üstü bir havada kullanıyorsanız ısınma durumunda kendinizi tehlikeye sokarsınız, buradaki tehlike dış lastiğin limitidir. Gelelim lastiğinizin patlamasına neden olabilecek duruma. Yine eğer lastik basıncısınız olması gerekenden fazla ise küçük bir deliğin bile (cam, diken, tel olabilir) patlama etkisi büyük olur. Bir diğer ihtimal ise jant şeridi. Sıcaktan gevşeyen jant şeridi tel başı yuvalarında esneme yapıp iç lastik için zayıf noktalar oluşturmuş olabilir.
 
bende de aynı bisikletten vardı. Benzer problemleri yaşıyordum. Dış lastik aldığında üzerinde gelen lastik mi hala ?
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl
Küçük bir güncelleme geçeyim. Bende oluşan patlak iç lastiğin sibop kısmının yakınındaydı, hasar dıştan değil içten jant deliğinin olduğu kısımda oluşmuştu. Decathlonun kötü malzemesi, yanlış boyutta iç lastik seçimi veya basınç buna neden olmuştu. Jant çok sıcaktı, ısınması normal çok uzun yokuş inmiştim.
Bir keresinde evin içinde gece lastik kendi kendine patladı, üzerinde Decathlon ürünü vardı fakat o gün sabah sürüşe gitmiştim ve lastiğinin yan kısmını asfalt birikintisine sürtmüştüm. Patlak 5cm yarık şeklindeydi.
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl
V frenlerde görülebilen normal bir durum. Uzun süren frenli inişlerde jant çok ısınabilir.
İçteki jant bandı cılız ise tüm iç lastik tehlike altındadır. Yok aradaki izolasyon yeterince iyiyse, iç lastik sibop bağlantısından sıcağa dayanamaz ve patlayabilir.

V frenli mtb bisikletimde uzun tırmanışlar ve devamında mecburen uzun inişler yapınca çok sık yaşadım bu sorunu.
Geçen yıl jant koruma şeridini mümkün olduğunca genişlettim, epey işe yaradı.

Ancak son sürüşümde (Uludağ Saklıgöl - Saitabad inişi) öyle bir uzun ve dik inişe mazur kaldım ki, bir ara durup jantları kontrol etme ihtiyacı duydum.
El değmiyordu, yumurta kırsan pişirmeyi bırak, üzerinde ızgara bile yapılırdı :ssrtcbya: On dakika duraklayıp soğumaya bıraktım :)

Disk frene geçmek, tubeless sisteme geçmek gibi pahalı çözümler yanında, arada mola vermek ve koruma bandını güçlendirmek mümkün.
 
Merhaba patlak durumu nasıl? Yarık mı var? Neresinde nasıl? Görseller olsa ona göre yorum yapalım.
iç lastiğin sibopa 5 cm kadar yakın bir yerde yaklaşık 3 parmak kadar genişliğinde bir yarık olmuştu yama vs yapılamayacağından attım
yok dış las
bende de aynı bisikletten vardı. Benzer problemleri yaşıyordum. Dış lastik aldığında üzerinde gelen lastik mi hala ?
dış lastiklerim pirelli p7 110 hava basmıştım
bu arada şöyle bir anektod paylaşmak istiyorum dış lastikler pirelli p7 110 hava bastım kendim de 95 kg ağırlığındayım trek te yada başka bir bisiklette hiç böyle bişey yaşamadım ayrıca grup sürüşündeki diğer arkadaşlar da yaşamadı patladıktan sonra da zaten keyif vs kalmadı iniş bayağı zorlu geçti tırmanmak daha kolaydı sanki :)
 
iç lastiğin sibopa 5 cm kadar yakın bir yerde yaklaşık 3 parmak kadar genişliğinde bir yarık olmuştu yama vs yapılamayacağından attım
yok dış las

dış lastiklerim pirelli p7 110 hava basmıştım
Abimde var aynı bisiklet, jant sorunu olduğunu düşünüyorum artık. Sürekli lastik patlaması yaşıyor ve herhangi bir cisim girmesi yok. En son dış lastik yarıldı değiştirdik. Bisikletten soğudu
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl
Abimde var aynı bisiklet, jant sorunu olduğunu düşünüyorum artık. Sürekli lastik patlaması yaşıyor ve herhangi bir cisim girmesi yok. En son dış lastik yarıldı değiştirdik. Bisikletten soğudu
sanırım jant seti sıkıştı bize
 
Geri