Scudo Sports

Jant, Balans, Ayar

feroden

Aktif Üye
Kayıt
21 Mart 2007
Mesaj
184
Tepki
48
Şehir
istanbul
Merhaba.
Bisikletimin jant setini yavaşça döndürdüğümde jantta her hangi bir yalpalama görünmüyor, fakat dönmeyi hızlandırdığımda (90 - 200 d/d arası) balans hissediliyor. Bu duruma jantlarda raslamak normal mi? Ve jantların balans ayarı yapılırken sadece çemberin dairesel formu mu kontrol edilebiliyor, yoksa hızlı dönüş halinde oluşan balans sönümlendirilebiliyor mu?
Paylaşacağınız bilgileriniz için teşekkür ederim.
 
Scudo
@feroden

Balans oluşması normal bir durum değil , özellikle sürüşü etkileyecek şekilde ise.

Ayar yapılırken , Evet genel olarak dairesel form kontrol edilir , sağ sol - yukarı aşağı hareketlere bakılır kaba tabirle.

Çemberin balansına bakarken lastik takılı durumdamı ?

Eğer çember iyi durumdaysa bu atlama diye tabir edilen durum , iç lastikten , dış lastikten yada sık yapılmış iç lastik yamasından da kaynaklanabilir...
 
@Halil Uygun

Lastik içinde slime türü bir sıvı varsa da olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: feroden
@Halil Uygun

Bahsettiğim kontrol sırasında lastik takılı değil.
Söz konusu balans, jant seti göbeği balans kontrol aparatına takılı durumdayken teker çevrildiğinde yukarı aşağı yada sağa sola bir yalpalama şeklinde görünmüyor, ancak jant setini aparattan çıkarıp ellinizle tutarak çevirdiğinizde (90 - 200 d/d) jant seti, balanstan dolayı elinizi yukarı aşağı sallıyor.
Ve ben bu durumu balans aparatında düzgün dönen iki Bontrager camino ve iki Sunrims rhyno lite jant setinde gördüm. Bu yüzden genelde olan bir durum olduğunu zannediyorum.
Fakat araba jantlarında uygulanan karşı ağırlık veya başka bir yöntemle balans dengesi sağlan(abil)ır mi? Bilmiyorum.
 
aynı sorunu bende jant setimde hissettim lastiklerimi değiştirirken.
sonradan farkettim ki jantın ek yerinde fazladan küçük bir ağırlık var.
bu normalmidir?
 
  • Beğen
Tepkiler: feroden
@feroden

Bahsettiğiniz şekilde olması çok normal. Yani, jant aparatın üzerinde değil de elinizde olduğu zaman çevirdiğinizde, yalpa yapıyormuş hissi verir. Bu sizi yanıltmasın. Çünkü dönen jantı elinizle sabit tutamazsınız.

Arabalardaki balans sistemini bisikletlerimize uygulayamayız. Ne yapacağız, jant setlerimize de mi ağırlık çakacağız? :eek: :)

@oceanist

Çemberlerin kaliteleri burada da ortaya çıkıyor, kaynak yerlerinde yani. Bir denge kaybı yaratacağını sanmıyorum, fakat özellikle v-brake fren kullanıyorsanız frenlemede sorun yaşayabilirsiniz. İnce bir zımpara yardımı ile o fazlalık böygeyi inceltebilirsiniz. ;)
 
@Haşim Okyay



çemberlerimde dıştan herhangibir fazlalık yok, v fren kullanıyorum ve herhalgibir sorun yok, inceltilecek hiçbir fazlalık yok.
anladığım kadarıyla çemberin birleşim yerinde iç kısımdan ekleme için kullanılan parçalar küçük bir ağırlık dengesizliği yaratıyor. bu dengesizlik çok küçük olduğundan sorun yarattığı söylenemez benim için.
jant setimin kalitesi tartışılır tabiiki 2009 x-vert motion un üzerindeki orjinal jantlar. rigida idi yanlış hatırlamıyorsam.
 
@oceanist


Ben o fazlalığın dışta yani jant yanağında olduğunu zannettim. O zaman frenlemede ufak bir sorun yaratabilirdi. İç tarafta ise, iç lastiği delecek bir kıymık biçiminde değil ise problem yok demektir.
 
@oceanist

Bir sorun teşkil etmez , gönül rahatlığıyla kullanmaya devam , geçme jant olduğu için modelden modele değişen birbirine bağlayan ek bir parça sanırım bahsettiğin.
 
  • Beğen
Tepkiler: feroden
jantlar ek yerinde iki tarafıda dişli bir vida benzeri parçayla birleştiriliyolar bunlar az da olsa ağırlık yapıyor ve bu ek yerinin tam karşısına gelen sibop deliğinide unutmayın oradada ağırlık eksiği var ve elinizle çevirdiğiniz zaman lastik takılı değilse size ayarsızmış hissi verebilir ama lastik takıldığında sibobun ağırlığı bu karşı ağırlığı dengeler ve sorun ortadan kalkar yinede ayar yapmak istiyorsanız jantı lastik takılıyken akord sehpasına veya bisikletinize takıp serbest bıraktığınızda hep aynı noktası aşağıda kalıyorsa karşı tarafta ağırlık eksiği vardırki buda bisiklet jantı gibi hafif bir malzemede çok fazla olamaz
 
  • Beğen
Tepkiler: feroden
Bisikletçilerde janta akor yapılırken jantın hem sağa-sola yalpalaması hem de yukarı aşağı ivmelenmesi milimetrik düzeyde tezgahın ayar vidası milim milim sıkılarak kontrol edilir. Tezgah üzerinde her ne kadar akort tutsa da, sizin eliniz ile döndürerek yaptığınız kontrolde (ki hiçbir şekilde sağlıklı bilgi veremez çünkü kollarınızı sabit hareketsiz tutamazsınız), bir miktar balansın görülmesi normaldir.
Siz bu balans sandığınız şeyden yakınırken gelin kullandığınız iç lastikteki yamalardan veya dış kastikteki oturmama yüzünden kaynaklanan balanslardan bahsedelim ;)

Bende perşembe günü jantlarıma akort çektirdim ve güzel akortlu jantlarla sürüş bir başka keyifli.

Emin olun kesinlikle sürüş zevkini baltalayacak bir durum yok. İçiniz rahat olsun. Keyifli pedallamalar
 
  • Beğen
Tepkiler: feroden
evet bahsedildiği gibi ne cantın yanaklarında ne de iç kısmında iç lastiğin değdiği kısımda fazlalık yok.
bu fazlalık tamamen geçme yerlerindeki fazladak eklenen arçadan kaynaklı.
sürüş keyfinde en ufak bir azalma yok, sorunsuz kullanılabiliyor.
teşekkürler bilgiler için.
 
Paylaştığınız bilgileriniz için sağ olun.
Katkıda bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet selim
Bugun ben de hem benim hem de esimin Astro`sunda baktim bu denge olayina. Iki sekilde denedim. Soyle ki; once arka lastigi yerden kesip elimle pedali cevirdim. Hiz arttikca titreme ve salinim da artti. Elimde bayaa bi sallandi. Ikinci deney de soyle oldu, lastigi yerden kestim ve hafifce elimle lastigi cevirdim. Donmesi azalip durma hizina gelmeye yakin, agirlik nerdeyse oraya geri geldi lastik. Sari renkli continental yazisina denk geldi ki o bolum jant`in birlesme noktasi. Her lastigimde birer kedi gozu var ki tam da kaynak yerinde duruyor kedi gozu. Acaba kedi gozu + birlesme kaynagi toplami fazla mi agirlik yapiyordu? Kedi gozunu soktüm ve tam kaynagin karsinina taktim. Tekrar denedim. Kaldirip hizli cevirince salinim hissedilir seklide azaldi. Ikinci deneme olan yavas cevirip agirligin asagiya gelmesi ise artik olmuyor. Ne kadar kucuk bir ayrinti, ne kadar buyuk bir etki ve ne kadar basit bir cozum :) En azindan rahatsiz edici degil artik. MTB zaten cok hiz yapacak bir durum da yok. Keyifli ve guvenli surusler.
 
Geri