izmir-istanbul bisiklet ile?

semihcelikoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Aralık 2006
Mesaj
408
Tepki
276
Şehir
izmir
konuyu doğru yerde mi açtım bilemiyorum ancak çok merak ettim istanbul izmir arasını bisiklet ile katetmek ne kadar zaman alıyor ve nasıl bir parkur böyle bir işe girişmek için neler gerekiyor ?
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
Athletic (Fatih isimli moderatörümüz) 1 günde bu yolu alıyor :). Sanırım detayları kendisi yazacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Buzgan

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.564
Tepki
3.112
Şehir
İzmir
Buyrun benim :)
Halil'e bir düzeltme yapayım, bu yolu İstanbul-İzmir şeklinde, mevsim, antreman ve hava koşullarına bağlı olarak 1.5-2günde katediyorum.
Mesafe tam 500km.

Ama rekor denemesi projemde bu süre 1 güne inecek birgün destek bulabilirsem.
Neyse, konumuza dönelim;
2 yol var, 1.si Aliağa, Çanakkale rotasını takip ederek, sahil şeridinden, yolu uzatarak gitmek.O yol rüzgarlı oluyormuş, daha önce başkaları tarafından yapıldı, gezinti modunda 5gün sürmüştü sanırım.
2.si Manisa, Balıkesir, Bursa, Yalova, İstanbul şeklinde otobüs firmalarının da kullandığı rotayı kullanmak.Bu yol 500km tutuyor.
Yolun %100'ü asfalt, fakat %35 i bozuk asfalt.Yine de gözünü korkutmasın, birçok şehirlerarası yol da böyle zaten.
İhtiyaç olunan araç-gereçler, normal bir turda gerekenlerden.
Farklı özle birşey gerekmiyor.
İyi antremanlı olmak, rüzgarı kullanmasını bilmek, iyi beslenmek, iradeli olmak yeterli.Biraz da uzun yol tecrübesi varsa bu iş çok kolay.

Ben haftaya bir ihtimal binerek gidebilirim, müsait olursan gel, beraber gidelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: semihcelikoglu

semihcelikoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Aralık 2006
Mesaj
408
Tepki
276
Şehir
izmir
iyi antreman derken ben bisikleti aldığımdan beri yani 3 haftadır bostanlı bornova arasını hergün gidip geliyorum yeterli olmaz herhalde:) günde 36 km ye tekabül ediyor yapabilir miyim bilmiyorum ama çok isterim şuan olmasa bile birgün mutlaka hangi gün gitmeyi düşünüyorsun malum iş durumu da var ?
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.564
Tepki
3.112
Şehir
İzmir
Evet günde 36km, şehirlerarası turlar için şimdilik yeterli bir mesafe değil maalesef.
Zaten şehirlerarası turlardan önce, herkese tavsiyem, şehiriçindeki en uzun mesafeleri katetsinler, ondan sonra şehirdışına çıksınlar.
Örnek vereyim;
İst-İzmir turu yapmadan önce, İstanbul içinde günlük 80 sonra vaktim varsa 150km yapıyordum, ki İst-İzmir yaparken günde 250km yapabileyim.

Günlük mesafeni 100-150km lere yükselttiğinde şehirlerarası turlarda çok rahat edersin, hiç gözünde büyümesin, insan kendi sınırlarının farkında değil.
Çıkacağım günü ve binerek gidip gitmeyeceğimi hava durumu belirleyecek, bakalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: alaskha

semihcelikoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Aralık 2006
Mesaj
408
Tepki
276
Şehir
izmir
Kesinlikle gözümde büyütmüyorum; zaten bu ev-iş arası mesafe bana yetmemeye başladı.Arttırmak istiyorum; peki izmir'den nerelere gidebilirim antrenman için önerebileceğiniz parkurlar var mı?
 

Hasan Hakan Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.294
Tepki
1.186
@athletic

Fatihcim epeydir senin bu konudaki hırsını takip ediyorum acaba hakikaten bir yanına bir iki kişi daha alarak bu işe kalkışşanız daha iyi olmazmı hem tempo yakalarsınız hem de rüzgarı kontrol edersiniz. Herşeyin takımı kuruluyor , falan filan firmasının İzmir-istanbul yol takımı inşallah İzmirden çıkar

Yani burada kaç zamandır sponsor istediğini yazı yorsun anlayamadım şu camiada kimbilir kaçkişiye birsürü firma adresi veriyorsun . niçin en azından bir bisiklet firması bu olaya sahip çıkmaz anlamıyorum . Altından kalkılamayacak kadar çok mu masraflı olacak bu iş . Valla bir salam sucuk firması sponsor olursa bu kadar bisiklet firması yerindibine girer herhalde .
Bu sponsorluk olayını hala bazı firmalar anlayamadılar tahminim. Akıllıca bir yaklaşımla bundan daha iyi bir tanıtım olamaz . masrafları giderden de düşerler daha ne olsun .
İzmir deki firmalar bu konuda zaten zayıf ama inşallah sesin başka yerlerden de duyulur ve bu işi başarırsın hepimizin gururu olursun. Ama başaramasanda herkes senin yanında olacak bundan emin olabilirsin.
Sana kolay gelsin seni hep takipteyiz .
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.564
Tepki
3.112
Şehir
İzmir
Abi ilk İst-İzmir turumu da zaten kendimi de denemek için 2 kişi yapmıştık, Feribotla Balıkesir'e gelip oradan başladık pedallamaya, günde 160km den 2günde İzmir'e varınca dedim ben bunu tek başıma İst'dan İzmir'e de yaparım ve 6 defa yaptım.
Mesafe bzıları için uzun, bazıları için de denemeye değer fakat iş-güç-okul vb engelleri oluyor.
Sponsorluk nedir bizim millet bilmiyor, en azından bisiklet için söylüyorum.
Manevi desteğiniz için teşekkür ederim.
 
Yukarı Alt